').attr('href','https://cdn.zoomg.ir/zoomg/ui/css/fonts.min.css'));
تخصصیترین مقالات بازی های ویدیویی از جمله تاریخچه، گزارشات، مصاحبه، بررسی راندمان، پیش نمایش بازی ها را در این صفحه مطالعه کنید.
برای استودیوی ردی ات داون، سازندهی یکی از مورد انتظارترین بازیهای انحصاری پلیاستیشن 4 یعنی The Order: 1886، کیفیت مهمتر از کمیت است. با صحبتهای جامع و کامل مدیرعامل این استودیو دربارهی شایعات اخیر همراه باشید.
مایکروسافت چندی پیش در همایش مربوط به ویندوز ۱۰، اکوسیستمی را معرفی کرد که از تلویزیون تا تلفن هوشمند شما را در برمیگیرد و آن چیزی که برای علاقهمندان مهم است طرز کار و نحوه تعامل بین ایکسباکس وان ویندوز ۱۰ و چگونگی ورود ایکسباکس وان به این اکوسیستم است.
پاییز سال ۲۰۰۸ بود که الکترونیک آرتز یک بازی جدید منتشر کرد. یک بازی پر از ایدههای جدید که قبل از انتشار سروصدای بسیار زیادی را بهپا کرده بود. Mirror’s Edge منتشر شد اما چیزی نبود که فکرش را میکردیم! با هم نگاهی به آن بازی و نقاط ضعفش میاندازیم و انتظاراتی که از نسخهی بعدی داریم را مرور میکنیم. با زومجی همراه باشید..
مهم نیست طرفدار سرسخت ایکسباکس هستید یا خورهی عاشقِ پلیاستیشن، اصولا اکثر گیمرها جای دنج و اختصاصیای از قلبشان را برای نینتندو، کنسولها و بازیهایش کنار گذاشتهاند
تار و پود زندگی ما به زمان وابسته است، گاه گذرش بر وفق مراد است و گاه از تک تک ثانیههایش متنفر میشوید. حال چه میشد اگر کنترل این رود همیشه خروشان را در دست داشتیم؟ چه میشد اگر توانایی توقف و جابهجایی زمان در اختیارمان بود؟ با اولین نگاه به بازی Quantum Break همراه زومجی باشید.
کدام یک از دو دستگاه هولولنز مایکروسافت یا آکیولوس ریفت برای آینده بازیهای ویدئویی مناسبتر هستند؟ با ادامه جزئیات همراه زومجی باشید.
در قسمت قبل از بخش معرفی برترین بازیهای انحصاری کنسول پلیاستیشن 3، آثار مطرحی را برای شما معرفی کردیم. حال در بخش دوم، به سراغ یکی از شاخصترین بازییهای انحصاری کنسول پلی استیشن 3 میرویم که جای بحث و صحبت فراوانی دارد. با ما همراه باشید.
آیا میدانستید که شرکتهای نوکیا، فیلیپس و حتی اپل هم دست به تولید کنسول زدند یا آیا پلیاستیشن 2 پرفروشترین کنسول تاریخ است؟ با زومجی همراه باشید تا شما را با اطلاعات جالبی راجع به کنسولهای بازی و فروش آنها در ۴ دهه اخیر آشنا کنیم
صنعت بازیهای رایانهای با افزایش بازیهای آنلاین و ورزشهای الکترونیک سریعا درحال تحول است، اما هر کسی توانایی انجام این بازیها در سطح حرفهای را ندارد اما جای ترسی نیست، چرا که ابزارها و گجتهایی وجود دارند تا نحوه بازی کردن شما را بهبود ببخشند. با زومجی همراه باشید.
سه ماه از عرضهی بازی Halo: The Master Chief Collection میگذرد و با وجود اینکه استودیو ۳۴۳ اینداستریز توانسته تا حد زیادی از پس مشکلات دو ماه اول عرضهی بازی بر بیاید، اما باز هم گاه و بیگاه شاهد مشکلاتی هستیم که آنها را مجاب به ارائهی بستههای بروزرسانی میکند. چندی پیش وبسایت VG247 و ریچ اِستَنتون مقالهای در این باب آماده کردند که ترجمهی آن را میتوانید در ادامه مطالعه کنید.با زومجی همراه باشید.
سونی در بلاگ پلیاستیشن تایید گرد که نسخه پلیاستیشن 4 نقشآفرینی تحسین شده Dark Souls 2 در رزولوشن 1080p و ۶۰ فریم در ثانیه اجرا خواهد شد. در ادامه میتوانید ویدیو مربوط به مقایسه نسخههای پلیاستیشن 3 و پلیاستیشن 4 این بازی را مشاهده کنید. با زومجی همراه باشید.
بازیهای انحصاری، یکی از مشخصهها و دلایل اصلی است که ما را به سمت خرید یک کنسول سوق میدهد. در این مقاله، نگاهی به برترین بازیهای انحصاری کنسول نسل هفتمی پلیاستیشن 3 میاندازیم تا ببینیم که آیا هنوز هم در سال ۲۰۱۵ ارزش دارد آنها را تجربه کنیم یا خیر.
سگا یکی از شرکتهایی است که سابقه فعالیتش در صنعت بازیهای ویدیویی به همان روزهای اول تولد این صنعت برمیگردد. در این مقاله قصد داریم از آغاز تاریخ سگا شروع کنیم تا به عصر جنسیس برسیم و با مصاحبه خواندنی با طراح سگا جنسیس، به پشتپرده ساخت این کنسول بهیاد ماندنی بپردازیم. با زومجی همراه باشید.
"بدي، بدی است. کم یا زیاد فرقی نمیکند! درجهاش اختیاری است و تعریفش تیره و تاریک. اگر قرار باشد بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنم ترجیح می دهم هیچکدام را انتخاب نکنم!"با زومجی و پیش نمایش The Witcher 3: Wild Hunt همراه ما باشید.
The Order: 1886 (محفل: ۱۸۸۶) یک بازی در سبک تیراندازی با حال و هوای تاریخی و استیمپانک است، که از همان لحظهای که در همایش E3 2013 معرفی شد، به یکی از پربحثترین رویدادهای سونی طی چند سال اخیر تبدیل شد. همایشی که به خاطر سیاستهای ضد مایکروسافت سونی حسابی در ذهن همهی گیمرها حک شده است. نمایش افتتاحیهی «محفل: ۱۸۸۶» به به طرز هیجانانگیزی درگیرکننده و هیجانانگیز بود و نوید چیز تازهای را از لحاظ محتوا میداد و همان تریلر کافی بود تا بازی به فهرستِ مورد انتظارترین عناوین همهی مطبوعات و سایتها وارد شود. اما همواره در کنار تمام این تحسینها، سوالی همیشگی وجود داشت که میپرسید: «آیا استودیویی مثل Ready At Dawn (ردی ات داون) که فقط ساخت بازیهای کنسول دستی PSP را در کارنامهاش دارد، توانایی این را دارد تا از پروژهی پُرخرجی مثل «محفل» سربلند بیرون آید، یا بازی در رسیدن به کلاسِ بالای انحصاریهای سونی جا میماند؟» بیایید فعلا از پاسخ دادن به این سوال صرف نظر کنیم؛ چون اطلاعات و عکسهایی که همان روزها از بازی منتشر میشد، آنقدر خوب بودند که این سوال را برای مدتی به کنار رانده و محو کردند. همهچیز نشان از این داشت که ً Ready At Dawn در سپیدهدمِ تبدیل شدن به یکی از استودیوهای اصلی سونی است، تا اینکه دموهای قابلبازی گیمپلی «محفل» منتشر شدند و دوباره آن سوال فراموششده را بر سر زبانها انداختند. برای ما که گیمپلی بازی را میدیدیم، لذتمان چند برابر شده بود، اما وقتی نقدهای این دموها منتشر شد، عدهای از منتقدان از گیمپلی سادهنگرانهی بازی ایراداتی جزیی و بعضی اوقات بزرگ گرفتند. تقریبا از همین زمان بود که نوعی دو دستگی نامحسوس بین طرفداران بازی ایجاد شد. آنهایی که رسما عاشق بازی بودند و چیزی نظرشان را عوض نمیکرد و کسانی که بازی را دوست داشتند، اما ته دلشان نگران بودند که نکند امید و آرزوهایشان از «محفل» به بار ننشیند. طراحی شخصیتها عالی است. اینکه میبینم به جای همان مُدلهای ثابتشده و تکراری قهرمانانِ بزنبهادری که مدام در محصولات جریان اصلی کپی میشوند، سازندگان تصمیم به معرفی کاراکترهایی با این شکل و قیافهی تازه کردهاند، واقعا خوشحالکننده است. مسئله این است که استودیوی سازنده تاکنون نتوانسته ما را به طور تمام و کمال درباره بازیاش مطمئن کند. نمایشهای اولیهی بازی بنا به گفتهی منتقدان از مشکلات تکنیکی رنج میبردند و همچنین چیز چشمگیری هم در زمینهی گیمپلی عرضه نمیکردند. نمایشهای اخیر بازی هم با اینکه خوشبختانه کیفیت تکنیکی بازی را به سطح بالایی ارتقا دادهاند و هنوز به طرز خیرهکنندهای زیبا و اغواگر هستند، اما هستهی گیمپلی «محفل» تاکنون حداقل از طریق تریلرهایش نتوانسته مثل دیگر استودیوهای طراز اول سونی تکاندهنده باشد. مسئله این است که استودیوی Ready At Dawn تاکنون نتوانسته ما را به طور تماموکمال درباره بازیاش مطمئن کند. برای مثال، دموهایی که ناتیداگ از بازیهایش نمایش میدهد را مدنظر بگیرید. ناتیداگ استاد پردهبرداری از عصارهی پروژههایش است. اول اینکه دموها خیلی روان و بینقص اجرا میشوند و مهمتر اینکه ناتیداگ همیشه در دموهایش یک سناریوی عالی طراحی میکند که در عرض ۲۰ دقیقه، بازی را بدون چون و چرا به مخاطب میفروشد. اما گویا یا سازندگان در نمایش قابلیتهای بازی The Order: 1886 ضعیف هستند، یا گیمپلی «محفل» چیز خاصی برای نشان دادن ندارد و همان تکرار بهترینهای ژانر تیراندازی سومشخص است. دانلود با کیفیت 720p | دانلود با کیفیت 360p
به بهانه نوسازی و عرضه مجدد بازی Grim Fandango برآن شدیم تا در بخش جدید بیوگرافی به بررسی بازی سازان مشهور صنعت بازیهای ویدیویی بپردازیم. همانطور که از نام این بازی میتوان حدس زد امروز قصد داریم شما را با تیم شِفِر آشنا کنیم. با زومجی همراه باشید.
شاید برای شما هم جالب باشد تا بدانید که کدام ناشران در سال ۲۰۱۴ بازیهای بهتری را از لحاظ میانگین امتیازات منتشر کردهاند یا بهترین بازیهای سال ۲۰۱۴ از نظر امتیازات کسب شده کدام هستند؟ با زومجی همراه باشید.
نسخههای اخیر GTA جزو بهترین بازیهای جهانباز ساخته شده در تاریخ بازیهای ویدیویی هستند و کمتر کسی منکر این قضیه است. آنها دنیاهای وسیعی دارند و آزادی عمل زیادی را به کاربران ارائه میکنند، اما دیگر آن شور و هیجان بیحد و مرز گذشته را ندارند و شاید بیش از پیش واقعی شدهاند.
نرمافزارهای زیادی هستند که ادعا میکنند باعث افزایش عملکرد رایانه هنگام اجرای بازیها تنها به وسیلهی یک کلیک میشوند. آنها سیستم را در «حالت بازی» قرار میدهند و تمام منابع را تحت اختیار بازی میگذارند. اما آیا آنها واقعاً کار میکنند؟
بازی Destiny توسط استودیوی بانجی، سازنده سری پرطرفدار Halo ساخته شده و سبکی تلفیقی از شوتر اولشخص تا نقشآفرینی و چندنفره آنلاین را در خود جای داده است. اگر شما نیز این بازی را تجربه کرده باشید، حتما مشاهده کردید طراحی محیطها و به طور کل دنیای این بازی، تا چه حد زیبا و چشمنواز است. به همین دلیل، برای شما مصاحبهای را با «کریستوفر بِرَت»، کارگردان Destiny آماده کردیم که اطلاعات جامعی را در رابطه با طراحی این بازی به شما میدهد.