نگاهی به نسخه بتا بازی SYNDUALITY Echo of Ada؛ نبردهای مکانیکی

نگاهی به نسخه بتا بازی SYNDUALITY Echo of Ada؛ نبردهای مکانیکی

سه شنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹

SYNDUALITY Echo of Ada بازی جدید باندای نامکو است که اخیرا شانس تجربه نسخه بتا آن را داشتیم و در این مطلب نگاهی به جزییات آن خواهیم داشت. 

بازی SYNDUALITY Echo of Ada اولین بار در سال ۲۰۲۲ و در جریان یکی از مراسم‌های سونی رونمایی شد و پس از آن شاهد سکوت خبری راجع به این اثر بودیم. SYNDUALITY Echo of Ada ساخته استودیو Game Studio Inc است و باندای نامکو هم آن را در تاریخ نامعلومی برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر منتشر می‌کند. اخیرا نسخه بتا محدود این بازی در دسترس رسانه‌ها قرار گرفت که ما هم در زومجی فرصت تجربه بازی را داشتیم و آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم. 

 SYNDUALITY گیمرها را به حوالی سال ۲۲۰۰ می‌برد؛ جایی که یک باران عجیب و اسیدی باعث مرگ اکثر اهالی جهان بازی شده است و انسان‌های باقی‌مانده، برای در امان ماندن از این وضعیت سازه‌هایی زیرزمینی ساخته‌اند و در آن‌ها ساکن هستند. گیمرها کارشان را با هدایت یک موجود مکانیکی که با نام دریفتر شناخته می‌شود آغاز می‌کنند و وظیفه آن‌ها، رفتن به سطح زمین و جمع‌آوری منابع انرژی است. این موجودات مکانیکی که یادآور بازی‌هایی مثل آرمورد کور هم هستند، همراه با یک هوش مصنوعی روانه این ماموریت‌ها می‌شوند که با نام Magus شناخته می‌شوند. 

جهان بازی synduality echo of ada

با این حال سطح زمین در اثر تغییراتی که به‌وجود آمده است، میزبان موجوداتی وحشی با نام اِندرز هم شده است که می‌توانند تهدید جدی برای گیمرها باشند. نسخه بتا بازی ابتدا با یک بخش آموزشی آغاز می‌شود که در آن با ساز و کار کلی SYNDUALITY و همینطور هدایت دریفترها آشنا می‌شویم. در این بخش یک هوش مصنوعی بسیار قدرتمند گیمر را همراهی می‌کند و پس از به پایان رساندن بخش آموزشی که شامل اکتشاف کریستال‌های انرژی و همینطور رویارویی با دشمنان می‌شود، می‌توانید هوش مصنوعی همراه خودتان را به شکل دلخواه شخصی‌سازی کنید. 

بخش شخصی‌سازی هوش مصنوعی بازی جزییات مناسبی دارد و از جنسیت گرفته تا ظاهر کلی این کاراکتر قابل شخصی‌سازی هستند. فضای کلی بازی و طراحی کاراکترهای آن همانطور که انتظار هم می‌رود، حس و حالی شبیه به انیمه‌ها و مانگاهای ژاپنی دارد و انصافا در همین نسخه بتا هم زیبایی بازی خودنمایی می‌کند. البته که در نسخه پی سی گزینه‌های زیادی برای تنظیمات گرافیکی در دسترس نبود و صرفا می‌شد بین حالت کیفیت بالاتر یا پرفورمنس بهتر یکی را انتخاب کرد که حتی در حالت کیفیت بالاتر هم بازی بسیار روان و بدون مشکل خاصی اجرا می‌شد و می‌توان انتظار داشت که در نسخه نهایی هم شاهد عملکرد فنی خوبی از بازی باشیم. 

شخصی سازی هوش مصنوعی در بازی synduality echo of ada

اما به بحث Magus‌ها برگردیم؛ در کنار امکان شخصی‌سازی ظاهری این هوش مصنوعی، Magus‌ها خصوصیات مختلفی هم دارند و می‌توانند به روش‌های مختلفی به موجود مکانیکی اصلی بازی کمک کنند. برای مثال شما می‌توانید هوش مصنوعی با خصوصیات دفاعی داشته باشید که در نبرد‌ها یک شیلد ایجاد می‌کند یا سراغ نمونه‌ای هجومی بروید که می‌تواند پس از شارژ شدن، ضربه‌های مهلکی به دشمنان بزند. همچنین موجود مکانیکی شما هم کاملا قابل شخصی‌سازی است و جدا از مولفه‌های ظاهری، می‌توانید انواع و اقسام سلاح‌ها و تجهیزات را به مرور زمان به‌دست بیاورید و روی آن سوار کنید. 

یکی از ویژگی‌های جالب بازی که در نسخه بتا هم به‌وضوح دیده می‌شود، ارتباط خاص بین هوش مصنوعی و موجود مکانیکی در دیالوگ‌ها است که در نسخه بتا به زبان ژاپنی و با نوشته‌های انگلیسی هستند و مخصوصا افرادی که عاشق دنیای انیمه باشند، قطعا از این شیمی لذت زیادی خواهند برد. این ارتباط به‌شخصه برای من یادآور بازی تایتان فال ۲ و ارتباط بین تایتان و خلبان آن بود و با اینکه  SYNDUALITY در ظاهر یک بازی گیم‌پلی محور به‌نظر می‌رسد، ولی می‌توان انتظار داشت که از نظر داستانی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. 

جمع آوری کریستال در بازی synduality echo of ada

کمی هم از گیم پلی صحبت کنیم؛ هدف کلی  SYNDUALITY، فرستادن گیمر به ماموریت‌هایی است که در آن‌ها باید کریستال‌های انرژی را به‌دست بیاورد و با موفقیت به مقر اصلی برگردد. در این راه دو تهدید سر راه گیمر قرار می‌گیرد؛ اول همان دشمنان جهان بازی که انواع و اقسام مختلفی هم دارند و از ربات‌های کوچک سگ‌مانند گرفته تا موجودات پرنده و نمونه‌های بزرگ‌تر در بین آن‌ها دیده می‌شود و تهدید دوم، سایر گیمرهایی هستند که آن‌ها هم هدف یکسانی با شما دارند. در واقع  SYNDUALITY یک بازی PvPvE است که در آن شما هم می‌توانید با سایر گیمرها باهم ماموریت‌ها را انجام دهید و هم اینکه تصمیم بگیرید رابطه خوبی با هیچ شخص دیگری نداشته باشد و با سایر گیمرها هم به‌عنوان دشمن برخورد کنید!

با این حال در انتخاب شیوه رفتار خودتان در جهان بازی، باید توجه داشته باشید که در صورت شکست خوردن، تمام لوت شما از بین خواهد رفت و باید کارتان را دوباره آغاز کنید. همین ریسک جذابیت خاصی به تجربه بازی می‌دهد و سوال اصلی در انتخاب نحوه تعامل شما با سایر گیمرها است. از نظر سیستم مبارزه‌ها هم  SYNDUALITY تجربه مناسبی، حتی در همین نسخه بتا است و استفاده از سلاح‌های مختلف و مانور دادن در نبرد‌ها با وجود سنگینی خاص موجود مکانیکی تحت کنترل، گیم‌پلی درگیرکننده‌ای رقم زده است. همچنین گاهی در جهان بازی شاهد بارش باران هم هستیم که می‌تواند به موجود شما آسیب بزند و در این مواقع یا باید دنبال سرپناه باشید یا سراغ هوش مصنوعی بروید که امکان دفاع از شما در برابر باران اسیدی را داشته باشد. 

نبردهای بازی synduality echo of ada

 SYNDUALITY اثری است که تجربه نسخه بتا آن، نوید یک بازی سرگرم‌کننده، مخصوصا برای علاقه‌مندان آثار شرقی و بازی‌هایی مثل آرمورد کور را می‌دهد. بازی از نظر درجه سختی راحت‌تر از اثری مثل آرمورد کور است ولی اضافه شدن جنبه PvP به آن می‌تواند ریسک و تهدید‌های بالقوه خودش را داشته باشد. همچنین از نظر جنبه‌های شخصی‌سازی موجود مکانیکی، کمی جای کار بیش‌تری حس می‌شود و گاهی جای خالی آیتم‌های بیش‌تر با تاثیرگذاری موثر حس می‌شود که البته احتمالا تا زمان نسخه اصلی، شاهد بهبود بازی از این حیث هم خواهیم بود. 

به هر حال  SYNDUALITY هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و باید منتظر جزییات بیش‌تر از باندای نامکو باشیم؛ ولی پس از تجربه نسخه بتا، می‌توان امیدوار بود که در نهایت شاهد بازی جذابی با المان‌های PvPvE باشیم که می‌تواند در صورت داشتن محتوای کافی و پشتیبانی درست، برای مدت طولانی علاقه‌مندان چنین آثاری را سرگرم نگه دارد. 

نسخه بتا بازی SYNDUALITY Echo of Ada توسط ناشر برای زومجی ارسال شده است

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده