پیش نمایش بازی Dragon's Dogma 2 | خیزش اژدهایان

پیش نمایش بازی Dragon's Dogma 2 | خیزش اژدهایان

دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

در این مقاله قصد داریم به سراغ معرفی بازی مورد انتظار Dragon's Dogma 2 ساخته استودیو کپکام برویم که تا چند روز آینده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

یکی از محبوب‌ترین سبک‌های بازی‌های ویدیویی سبک نقش‌آفرینی با حال و هوای فانتزی است که بازیکنان را در دنیایی قرار می‌دهند که با موجودات عجیب و افسانه‌ای و ماجراجویی‌های جذاب و به‌یادماندنی همراه می‌شوند. بازی‌هایی همانند مجموعه فیبل یا مجموعه ویچر که هرکدام لحظات فراموش‌نشدی و لذت‌بخشی را برای‌ ما رقم زده‌اند از جمله این آثار به‌شمار می‌روند. با این وجود اجازه دهید به سال ۲۰۱۲ برویم. سالی که استودیو کپکام تصمیم گرفت با عرضه بازی Dragon's Dogma اثری نقش‌آفرینی و سرگرم‌کننده با حال‌وهوایی فانتزی را در اختیار بازیکنان قرار دهد. اثری که در جریان آن بازیکنان باید با قرار گرفتن در نقش شخصیتی به‌نام Arisen برای رویارویی با یک اژدها آماده می‌شدند.

بازی در زمان عرضه به‌واسطه المان‌های مختلف گیم‌پلی با واکنش مثبت منتقدین روبه‌رو شد و از همین‌رو توسعه دنباله آن دور از انتظار نبود. بالاخره ۱۰ سال بعد و در ماه ژوئن ۲۰۲۲ کپکام نسخه دوم این بازی را معرفی کرد. کارگردان بازی هیدیاکی ایتسونو (Hideaki Itsuno) اعلام کرد که درواقع هدف توسعه بازی Dragon's Dogma 2 معرفی بهودها و المان‌های جدید گیم‌پلی‌ای بود که به‌دلیل ضعف تکنولوژی در سال ۲۰۱۲ قادر به‌ پیاده‌سازی آن در نسخه اصلی نبودند. او در این‌باره گفت که دنباله این بازی شاید یک اثر کاملا جدید و متفاوت احساس نشود، اما بدون شک تجربه کامل و سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار بازیکنان قرار خواهد داد.

درحالی‌که در سال چهارم نسل جدید بازی‌های ویدیویی به‌سر می‌بریم، Dragon's Dogma 2 رسما اولین بازی نسل فعلی کپکام به‌شمار می‌رود که قرار نیست برای کنسول‌های نسل پیشین پورت شود (قرار بود ابتدا بازی رزیدنت ایول ویلیج اولین بازی انحصاری باشد،‌ اما بعدا ناشر نسخه نسل قبلی آن را منتشر کرد). اثری که به واسطه استفاده از موتور بازی‌سازی RE کپکام قرار است از حداکثر توانایی کنسول‌های نسل نهمی استفاده کامل را ببرد. البته که جالب است بدانید از زمان عرضه بازی Resident Evil VII، موتور RE استودیو کپکام همواره در حال توسعه بوده و درحال حاضر به یک موتور داخلی فوق‌العاده تبدیل شده است.

از این موتور تاکنون در ساخت بازی‌های واقع‌گرایانه بزرگی همچون Resident Evil 4 و حالت World Tour بازی Street Fighter 6 استفاده شده است، اما بدون شک بازی Dragon's Dogma 2 تاکنون بزرگ‌ترین آزمون این موتور بازی‌سازی بوده است. درواقع این بازی اولین محصول جهان‌باز ساخته شده با این موتور بوده است که باتوجه‌به عملکرد فوق‌العاده آن می‌توان انتظار محصولی درجه یک را داشته باشیم. با این وجود در ادامه مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا اطلاعات بیشتری را که تاکنون از بازی منتشر شده‌اند، در میان بگذاریم و نگاهی بیاندازیم به جدیدترین ساخته استودیو خوش‌نام کپکام.

شخصیت نادینیا در بازی Dragon's Dogma 2

کاراکتر نادینیا در بازی Dragon's Dogma 2

داستان بازی Dragon's Dogma 2

برای آن‌که به سراغ داستان بازی Dragon's Dogma 2 برویم، اجازه دهید توضیحاتی را که وب‌سایت کپکام در بخش معرفی داستان بازی منتشر کرده‌ است، با یکدیگر مرور کنیم:

«داستان بازی از درون زندانی زیرزمینی آغاز می‌شود که در آن صدای اژدهایی در غبارهای خاطرات فراموش شده طنین‌انداز می‌گردد.

ای Arisen، براساس عقاید این جهان، برخیز.

در میان قلمرو انسان‌ها و حیوانات، یک قهرمان باید سرنوشت فراموش‌شده خود را به‌ سرانجام برساند.

قلب شما چه عقیده‌ای را از میان چشمان‌تان می‌بیند؟

این داستان کسی است که اژدها را می‌کشد و تاج‌وتخت را از آن خود می‌کند.»

خلاصه داستان Dragon's Dogma 2 نشان می‌دهد که وقایع بازی در دنیایی موازی رخ می‌دهد که منعکس‌کننده فضای جهان بازی اصلی است. همانند بازی اول، داستان حول شخصیتی به‌نام Arisen رخ می‌دهد که برای بازپس‌گیری قلب دزدیده شده خود از اژدها، قرار است سفری خطرناک را آغاز کند.

هیداکی ایتسونو در خصوص داستان بازی در مصاحبه‌ای با IGN گفت: «داستان بازی درباره تولدی دوباره با محوریت اژدها خواهد بود. المان‌های مختلفی که در جهان بازی قبلی نشان داده شده بود، به دنیای این بازی نیز انتقال یافته‌اند. وقایع بازی در دنیایی متفاوت و موازی با نسخه اصلی رخ می‌دهد که من فکر می‌کنم اجزای مختلفی وجود دارند که در عین مشابه بودن، متفاوت نیز هستند.»

جهان بازی از دو امپراطوری بزرگ و نام‌دار تشکیل شده است که هرکدام جزئیات فراوانی را در خود جای داده‌اند. اولی Vermund نام دارد که پادشاهی انسان‌ها قلمداد می‌شود و در آن بازیکنان در طول بازی خود را میان جنگ قدرت بر سر تاج‌وتخت پیدا می‌کند. امپراطوری دیگر نیز Battahl نامیده می‌شود که در آن حیوان‌هایی انسان‌نما حضور دارند که رهبری آن‌ها به‌عهده راهبه‌ای به‌نام Nadinia است. درحالی که سرنوشت Arisen با ازبین‌بردن اژدها و به‌دست آوردن قلب آن گره خورده است که نحوه انجام این اتفاق برای هر بازیکنی می‌تواند متفاوت باشد. در سرزمین‌های Vermund و Battahl، مسافران، بازرگانان، سربازها و بسیاری اشخاص دیگر وجود دارند که زندگی خود را می‌گذرانند. با این‌ وجود در این بین افرادی نیز وجود دارند که در طول مسیر ممکن است درخواستی از شما داشته باشند و همزمان شما را برای کسب اطلاعات یاری کنند.

موجودات انسان‌نما در بازی Dragon's Dogma 2

طراحی شخصیت و NPCهای Dragon's Dogma 2

در بازی Dragon's Dogma 2 رفتار شما با NPCها روی روابط آن‌ها با یکدیگر تاثیر می‌گذارد و حتی می‌توانید باعث ایجاد حسادت بین آن‌ها شوید

در بازی Dragon's Dogma 2 شما کنترل Arisen را به‌عهده دارید که به‌شکل کامل قابلیت شخصی‌سازی دارد. بازیکنان می‌توانند از بین سه نژاد انسان، الف و هیولای انسان‌نما یکی را انتخاب کنند که برای هرکدام آن‌ها دو نوع کلی فیزیک بدن، ۹ مدل بدن به ازای هر نوع گفته شده و بی‌شمار مدل چهره و سر که هرکدام قابل ویرایش هستند، درنظر گرفته شده است. ایتسونو دراین‌باره گفت: «ایده اولیه‌‌ای که ما داشتیم این بود که نزدیک به صد چهره شخص را اسکن کنیم و سپس از آن‌ها به‌عنوان پایه طراحی شخصیت‌ها استفاده کنیم. این داده‌های همزمان نقش طراحی پایه‌ای ما را بازی می‌کردند که به‌واسطه آن‌ها به‌راحتی می‌توانستیم چهره‌های واقع‌گرایانه را بدون آن‌که مقادیر غیرطبیعی به آن‌ها اضافه کنیم، طراحی کنیم.» کپکام به‌منظور نشان دادن قابلیت فوق‌العاده طراحی چهره بازی، پیش از عرضه رسمی ابزاری رایگان جهت ساخت کاراکتر را در اختیار کاربران پلتفرم‌های مختلف قرار داد نتیجه آن خلق شخصیت‌های بعضا آشنا با طراحی‌های باجزئیات توسط کاربران بود.

مورد بعدی به شخصیت‌های غیرقابل بازی NPCهای دنیای Dragon's Dogma 2 بازمی‌گردد. بازیکنان در طول بازی با تعداد بی‌شماری NPC روبه‌رو می‌شوند که با انجام ساید کوئست‌های آن‌ها می‌توانند با Arisen رابطه ایجاد کنند. ایتسونو به آی‌جی‌ان گفت که او قصد داشته است تا NPCهایی با جزئیات مناسبی طراحی کند که در دنیای بازی پویا باشند و زندگی مستقلی از اینکه بازیکنان چه کاری انجام می‌دهند، داشته باشند.

همانند بازی اصلی، NPCها در بازی Dragon's Dogma 2 می‌توانند بسته به اعمالی که شخصیت شما انجام می‌دهند، از شما خوششان یا بدشان بیاید. چیزی که در این نسخه جدید است، لایه‌های دوست‌ داشتن یا نداشتن NPCها نسبت به شما است که کاملا به رفتار شما نسبت به دیگر NPCهای اطراف آن‌ها بستگی دارد. ایتسونو در این‌باره توضیحات بیشتری ارائه کرد: «اگر شما دو دوست را پیدا کنید و به یکی آسیب برسانید، باعث می‌شوید تا دیگری از دست شما عصبانی شود یا اگر کاری خوب برای یک کودک انجام دهید، والدین او ممکن است از شما تشکر کنند یا از شما خوش‌شان بیاید. منظور من از روابط بین NPCها همچنین چیزی است.»

او در ادامه اضافه کرد که اگر رابطه NPCها با بازیکنان دچار تهدید شود، ممکن است شاهد دعوای آن‌ها با یکدیگر باشیم. درواقع این ویژگی در نسخه نهایی بازی چیزی شبیه این خواهد بود: «یک شخصیت که به شما نزدیک می‌شود، ممکن که برای سرگرمی به خانه شما بیاید، اما اگر آن‌ها شخصیت دیگری را ملاقات کنند که در خانه شما فعالیت مشابهی داشته باشند، ممکن است بین آن‌ها درگیری شکل بگیرد.»

غرش اژدها در بازی Dragon’s Dogma 2

صداگذاری و موسیقی بازی Dragon's Dogma 2

وقتی که یک دنیای فانتزی موجود در بازی یا فیلم را به‌یاد می‌آورید، بدون شک موسیقی آن عنصری حیاتی در تجربه شما به‌شمار می‌رود. هدف رهبر تیم موسیقی بازی یعنی ساتوشی هوری (Satoshi Hori) این است که «بازیکنان دنیای وسیع و اتمسفریک و تنش‌های مبارزات را ازطریق موسیقی به‌خوبی حس کنند.» درحالی‌که هدف اصلی تولید موسیقی کلاسیک براساس سبک بازی است، هوری می‌گوید که شما در نتیجه نهایی یک رویکرد مدرن را نیز حس می‌کنید.

کارگردان بخش صدای بازی یعنی ریو یوشی (Ryo Yoshii) همچنین بر اهمیت این موضوع تاکید می‌کند که تیم صداگذاری باید تلاش می‌کرد تا مطمئن شود که دنیای بازی کاملا غوطه‌ور و فراگیر حس شود. به‌صورتی‌که در راستای انجام اینکار باید مطمئن می‌شدند که چگونه جلوه‌های صوتی تأثیرگذار و اکشن را با صداهای دنیای زیبای بازی ادغام کنند و چیزی را خلق کنند که به بازیکنان اجازه دهد هم سکون و هم حرکت جهان خلق شده را به‌روشی طبیعی‌تر حس کنند.

برای افزایش بیشتر غوطه‌وری شما، تیم صداگذاری صدای سه‌بعدی را در بازی قرار داده‌اند. یوشی اضافه کرد: «رویکرد ما این بود که این ویژگی را به‌عنوان یک ارزش افزوده در بازی قرار دهیم. ویژگی اضافه شده درواقع تلاش می‌کند تا بازیکنان ازطریق صدا فضای نفس‌گیر و فراگیر بازی را کاملا حس کنند.» البته که تیم توسعه همزمان تلاش کرده است تا بدون استفاده از تکنولوژی سه‌بعدی نیز صدای بازی تجربه‌ای فوق‌العاده را در اختیار بازیکنان قرار دهد.

مبارزه با هیولای غول‌آسا در بازی Dragon's Dogma 2

گیم‌پلی Dragon's Dogma 2

در این موضوع شکی نیست که هدف اصلی شما در Dragon's Dogma 2 ازبین‌بردن اژدها است، اما نباید فراموش کنید که در طول بازی شما با تعداد زیادی هیولاهای غول‌آسای دیگر نیز روبه‌رو خواهید شد. هیولاهایی که به‌جای آن‌که صرفا با شمشیر خود به پای آن‌ها آسیب بزنید، باید برای نابودی آن‌ها از استراتژی‌های مختلف بهره ببرید. سازندگان با الهام از آثاری همچون مجموعه Monster Hunter و Shadow Of The Colossus در جریان گیم‌پلی بازی به شما اجازه می‌دهند تا به دشمنان چنگ بزنید و با بالا رفتن از آن‌ها به نقاط ضعف‌شان دسترسی پیدا کنید.

البته که شما محدودیتی از نظر مبارزات ندارید و به‌عنوان مثال در زمان حمله تعداد زیادی Harpy (موجودی با نیم‌تنه یک زن و نیم‌تنه یک پرنده)، با گرفتن پای یکی از آن‌ها از مهلکه فرار کنید و در طول راه آن یکی را هم از بین ببرید. درکنار سیستم مبارزات، فیزیک دنیای بازی در بسیاری از مواقع می‌تواند به کمک شما بیاید. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از کمک جریان یک سیلاب با یک هیولا مبارزه کنید و از آن برای نابودی آن‌ها کمک بگیرید. حتی می‌توانید حالتی را تصور کنید که دشمنی از روی یک پل در حال نزدیک شدن به شما است. بازی به شما اجازه می‌دهد که به‌جای درگیری مستقیم تنها با نابود کردن پل،‌ کار دشمن خود را یکسره کنید.

لینک دانلود از آپارات

درخصوص سیستم مبارزات نیز ظاهرا سازندگان تمامی تلاش خود را کرده‌اند تا اثری سرگرم‌کننده و درخور یک بازی نقش‌آفرینی فانتزی را خلق کنند. همان‌طور که گفته شد Dragon's Dogma 2 یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است و روند گیم‌پلی بازی براساس انتخاب‌های بازیکنان و مبارزات سوم‌شخص شکل گرفته است. نبردها در Dragon's Dogma 2 به حرفه یا Vocation (اصطلاحی که سازندگان برای همان عبارت معروف کلاس درنظر گرفته‌اند) شخصیت بستگی دارند. بازیکنان می‌توانند بازی را با انتخاب یکی از چهار حرفه زیر آغاز کنند:

  • دزد (Thief): دزدان جنگجویان چابکی هستند که با خنجری که در اختیار دارند، به‌خوبی از عهده مبارزات از نزدیک برمی‌آیند.
  • جادوگر (Mage): جادوگر یک متخصص نبردهای از راه دور است که می‌تواند حمله‌ها، حمایت‌ کردن‌ها و آیتم‌های توان‌بخشی را با اسپل‌های خود فراهم کند.
  • مبارز (Fighter): یک مبارز همان‌طور که نام آن بر می‌آید، یک متخصص نبردهای از نزدیک است که یک شمشیر و یک سپر در اختیار دارد.
  • کمان‌دار (Archer): کمان‌داران با در اختیار داشتن تیروکمانی که از ویژگی‌های مختلف بهره می‌برند، به‌خوبی می‌توانند در نبردهای از فواصل دور تأثیرگذار واقع شوند.

شما می‌توانید در طول بازی حرفه خود را ارتقا داده یا در هنگام رویارویی با یک باس‌فایت که به رویکردی مخصوص نیازمند است، ازطریق بخش Vocation Guilds حرفه خود را تغییر دهید. البته که شما تنها به این چهار حرفه محدود نیستید و با پیشروی داستان بازی، می‌توانید حرفه‌های پیشرفته‌تری (Advanced Vocations) را آزاد کنید:

  • Mystic Spearhead: حرفه‌ای که سلاح‌های راه نزدیک و جادوی راه دور را در اختیار دارد.
  • Magick Archer: کمان‌داری که تیرهای جادویی و توانایی‌های توان‌بخشی را در اختیار دارد.
  • Warrior: یک متخصص نبردهای راه نزدیک که می‌تواند با دو دستان خود سلاح‌های قدرتمندی را حمل کند.
  • Sorcerer: یک کاربر جادو که اسپل‌های قدرتمندتری را می‌تواند را طریق ابزارهای خود ایجاد کند.
  • Trickster: یک حرفه منحصربه‌فرد که با در اختیار داشتن یک مجمره (Censer) تشریفاتی در روش‌های مبتنی بر توهم و حواس‌پرتی تخصص دارد.

دانلود ویدیو از آپارات

در نبرد با دشمنان غول‌آسا می‌توانید از بدن آن‌ها بالا بروید و مستقیما به نقاط ضعف‌شان آسیب وارد کنید

یکی از موارد جذاب گیم‌پلی بازی Dragon's Dogma 2 مبارزه با دشمنان غول‌آسا است که نمونه آن را در بازی‌های مختلفی همانند الدن رینگ دیده‌ایم. ایتسونو درخصوص نحوه پیاده‌سازی سیستم مبارزات بازی گفت: «طراحی گیم‌پلی مبارزه با دشمنان بسیار بزرگ بسیار دشوار است. پس شما مجبور هستید که ایده‌های مختلفی برای مبارزه‌ای که قرار است از یک نبرد تن‌به‌تن فراتر روند، در سر داشته باشید. در نتیجه ما در همان مراحل اولیه توسعه سیستم مبارزات را پیاده‌سازی می‌کنیم تا مطمئن شویم که از لحاظ خط داستانی طبیعی جلوه کنند».

با این وجود رویارویی با موجودات کوچکی همانند گابلین‌ها نباید چالش خاصی داشته باشد. ایتسونو در ادامه توضیح داد که روند مبارزه با دشمنان کوچک‌تر چگونه قرار است همانند نبرد با هیولاهای غول‌آسا هیجان‌انگیز باشد: «اینجا است که تجربه و دانش تیم کپکام به میان می‌آید. ما چندین برای ایجاد توازن در سیستم مبارزات چندین متغیر را سعی کردیم درنظر بگیریم. المان‌هایی همانند اینکه چه نوع رفتاری بسته به ظاهر دشمنان مورد انتظار است، الگوهای رفتاری و صحبت‌هایی که براساس آن‌ها بتوان رفتار دشمنان را پیش‌بینی کرد و ایجاد تعادل میان توانایی پیش‌بینی حرکات بعدی دشمنان و قابلیت واکنش نشان دادن بازیکنان تنها برخی از این متغیرها هستند.»

تکنولوژی کنسول‌های نسل فعلی به سازندگان اجازه ایجاد بهبودهای‌ متعددی در بازی‌ها را داده است که از میان آن‌ها می‌توان به هوش مصنوعی ارتقایافته NPCها، دشمنان و پاون‌ها اشاره کرد. در انتها هم ایتسونو اشاره کرد که هیچ صفحه لودینگی بین صحنه‌های بازی وجود نخواهد داشت و دنیای Dragon's Dogma 2 کاملا یکپارچه و به‌هم متصل به‌نظر می‌رسد.

پاون‌ها در بازی Dragon's Dogma 2

مکانیزم Pawn

در بازی Dragon's Dogma 2 شاهد بازگشت سیستم Pawns از نسخه اصلی هستیم. Pawnها همراهانی هستند که به ماجراجوی‌های تک‌نفره شما کمک می‌کنند تا احساس تنهایی نکنید. اگر قرار باشد مکانیزم Pawns را توضیح دهیم، باید بگوییم که آن‌ها با اینکه بسیار واقعی به‌نظر می‌رسند، اما کاربران واقعی نیستند. آن‌ها با اینکه از خود اختیاری ندارند، اما در عین حال هم ربات‌های بی‌احساس نیستند. آن‌ها درواقع برای این زندگی می‌کنند که به Arisen خدمت کنند که همین موضوع باعث می‌شود سفر کردن با آن‌ها بسیار مطمئن‌تر از زمانی باشد که با شخصی غریبه و تصادفی که نمی‌داند که باید چه کار کند، همراه شوید. شما می‌توانید تا با یکی از Pawnهایی که می‌سازید و حداکثر دو پاونی که دیگر بازیکنان ایجاد کرده‌‌اند، در دنیای بازی به گشت‌و‌گذار بپردازید این پاون‌های دانلود شده به‌همراه تمامی تجربیاتی که بازیکنان دیگر از ماجراجویی‌های خود به‌دست آورده‌اند، در اختیار شما قرار می‌گیرند. این بدان معنی است که آن‌ها ممکن است که تجهیزاتی را در اختیار داشته باشند که شما هنوز آن‌ها را پیدا نکرده‌اید یا اطلاعات مهمی را درباره مأموریتی که قرار است انجام دهید، در اختیارتان بگذارند.

همان‌طور که گفته شد، شما می‌توانید یک Pawn برای خود بسازید و دوتای دیگر را هم از دیگر بازیکنان استخدام کنید. البته که متغیرهای زیادی درخصوص این مکانیزم وجود دارد. به‌عنوان مثال سطح دو پاون دیگر به همراه شما ارتقا پیدا نمی‌کند و بازی به شما توصیه می‌کند که در طول بازی دائما در حال استخدام همراه‌های جدید باشید. درواقع شما پاون‌های دیگر بازیکنان همواره با سطوح آن‌ها در حال ارتقا پیدا کردن هستند و شما با استخدام آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که دیگر بازیکنان در چه سطحی قرار دارند.

یکی دیگر از جذابیت‌های جدید Pawnها قابلیت شخصی‌سازی یا مهارت‌های اختصاصی آن‌ها است. برای مثال، یک پاون ممکن است مهارت Woodland Wordsmith را در اختیار داشته باشد و اگر Arisen آن‌ها آن مهارت را به‌دست آورده باشد، شما خواهید توانست تا صحبت‌ها یا نوشته‌های الف‌ها را ترجمه کنید (جالب است بدانید که صحبت‌ها و نوشته‌های الف‌ها در Dragon's Dogma 2 دارای یک زبان جدید بوده که توسط نویسنده داستانی بازی خلق شده است).

ایتسونو درباره تغییرات مکانیزم پاون در مقایسه با نسخه قبل به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از کاربران نسبت به دیالوگ‌های تکراری‌ آن‌ها انتقاد کرده بودند و توسعه‌دهندگان در Dragon's Dogma 2 تلاش کرده‌اند تا شما تقریبا با هیچ دیالوگ یکسانی از پاون‌ها روبه‌رو نشوید. پاون‌ها حالا در مقایسه با نسخه قبل بیشتر صحبت می‌کنند. به‌نحوی که آن‌ها با Arisen و دیگر پاون‌ها همواره در حال ارتباط برقرار کردن و بروز احساسات‌شان درخصوص موارد مختلفی هستند که در طول بازی پیش می‌آید. باتوجه‌به مصاحبه‌ای که ایتسونو با VGC انجام داده، مشخص شده است که سازندگان تلاش کرده‌اند تا این کاراکترها تا حد امکان مشابه با NPCهای بازی GTA V رفتاری غیرقابل پیش‌بینی و فعال از خود نشان دهند که باعث می‌شود ماجراجویی شما بیش‌ازپیش به‌یادماندنی شود.

منظره سرسبز و قلعه دوردست در بازی Dragon’s Dogma 2

اندازه نقشه بازی Dragon's Dogma 2

نقشه بازی حدودا چهاربرابر نسخه اصلی است و سازندگان تلاش کرده‌اند تا حدامکان فضای مرده و بیهوده‌ای در دنیای بازی وجود نداشته باشد

وقایع Dragon's Dogma 2 در دنیای فانتزی الهام گرفته شده از نقاشی‌های کلاسیک و هنرهای قرون وسطایی رخ می‌دهد. به‌گفته سازندگان بازیکنان حالا می‌توانند در نقشه‌ای به بزرگی حدودا چهاربرابر نسخه اصلی به گشت‌وگذار بپردازند. با وجود نقشه‌‌ای با این ابعاد بزرگ، ایتسونو ادعا می‌کند که فضای خالی و بیهوده چندانی در دنیای بازی وجود ندارد: «قصد ندارم زیاده‌روی کنم تا مردم تصور کنند که در من در حال بزرگ‌نمایی هستم، اما ما آیتم‌ها و راه‌های مختلفی را در نقشه قرار تا به‌نحوی چشمان بازیکنان را هدایت کنیم که در هیچ لحظه از تجربه بازی احساس حوصله‌سررفتگی پیدا نکنند. این درواقع همان کاری است که در بسیاری از بازی‌های اکشن شاهد آن هستیم. اینکه پس از دیدن هدف، نگران نحوه رسیدن به آن نباشید و به‌راحتی قادر باشید تا در هر نقطه‌ای جابه‌جا شوید.» البته که نقشه بازی نسخه اول چندان هم بزرگ نبود (حدودا ۶۰ درصد بازی اسکایریم)، اما نباید صرفا به اندازه نقشه اکتفا کنیم. چرا که بازی از لحاظ جزئیات و محتویاتی که در نقشه خود ارائه می‌کرد، بسیار خوب بود.

تیم سازنده بازی تمامی تلاش خود را کرده‌اند تا بسیاری از مکان‌های بازی به‌شکل مناسبی در دسترس بازیکنان باشد و آن‌ها بتوانند با دنیای بازی بیشترین تعامل را داشته باشند. با این وجود ایتسونو اشاره می‌کند که ممکن است مکان‌های مختلفی در نقشه وجود داشته باشند که بازیکنان حتی امکان سفر کردن به آن‌ه را نداشته باشند و شاید نیازی هم نباشد که بازیکنان به آن مکان‌ها بروند. این موضوع به تیم توسعه اجازه داده است که تمرکز خود را روی طراحی جزئیات بخش‌هایی از نقشه قرار دهند که بیشتر قرار است توسط بازیکنان مورد بازدید قرار گیرند.

از سویی دیگر آن‌طور که به‌نظر می‌رسد قابلیت فست تراول در بازی Dragon's Dogma 2 قرار نیست به‌راحتی به شما اجازه جابه‌جایی در نقشه را بدهد. البته که سازندگان با قرار دادن Oxcartها در جای‌جای نقشه این قابلیت را در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند که بتوانند به مکان‌های اصلی و مهم بازی سفر کنند، اما باز هم بیشتر گشت‌وگذار در نقشه بازی به‌صورت پیاده رخ می‌دهد: ایتسونو در این‌باره گفت: «فقط یک‌بار آن را امتحان کنید. سفر کردن خسته‌کننده‌ است؟ به نظرم این حقیقت ندارد. این زمانی مسئله است که بازی شما خسته‌کننده باشد. درنتیجه تنها کاری که باید انجام دهید این است که سفر کردن را سرگرم‌کننده کنید. به‌همین دلیل است که شما در بازی خود چیزهایی را در مکان‌های درست قرار می‌دهید تا بازیکنان با کشف آن‌ها از گشت‌وگذار در بازی لذت ببرند. از سویی دیگر روش‌های مختلفی برای ظاهر شدن دشمنان وجود دارد که باعث می‌شود بازیکنان هیچ اطلاعی از امن بودن قدم‌های بعدی خود نداشته باشند.»

یورش به سمت یک غول در بازی Dragon's Dogma 2

براساس تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی می‌توانیم این‌گونه نتیجه‌گیری کنیم که با یک اثر کاملا جاه‌طلبانه از کپکام روبه‌رو هستیم. اثری که قرار است با بازی‌های بزرگی در این سبک به رقابت بپردازد و از جهات بسیاری هم می‌تواند به چالشی بزرگ برای این استودیو ژاپنی تبدیل شود. چیزی به زمان عرضه Dragon's Dogma 2 باقی نمانده است و این بازی قرار است دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در اختیار کاربران پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ویندوز و ایکس باکس سری ایکس | اس قرار گیرد. با تمامی این اوصاف از شما کاربران زومجی می‌خواهیم که نظرات خود را درخصوص این بازی با ما درمیان بگذارید.

اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده