بهترین بازی اکشن سال ۲۰۲۳ از نگاه زومجی + نتیجه نظرسنجی

بهترین بازی اکشن سال ۲۰۲۳ از نگاه زومجی + نتیجه نظرسنجی

دوشنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۰

۲۰۲۳ سال دوست داشتنی و هیجان‌انگیزی برای کاربران بازی های اکشن بود و ما در زومجی بهترین بازی اکشن از نگاه خود را انتخاب کرده‌ایم.

سبک اکشن را می‌توان یکی از پرمخاطب‌ترین سبک در بازی‌های ویدویی دانست و هر سال شاهد عرضه بازی‌های متعددی هستیم که هرکدام به نحوی از المان‌های این سبک یا زیر سبک‌های آن استفاده کرده‌اند. سال ۲۰۲۳ سال خوبی برای هواداران بازی‌های اکشن بود. شاهد عرضه بازی‌ها و غافل‌گیری‌هایی بودیم که سبب شد تجربیات کاربران متنوع، دلنشین و دلچسب شود. البته که سال ۲۰۲۳ برای هواداران بازی‌های اکشن پر از موارد جالب و سرگرم کننده نبود، بلکه ناکامی و ناامیدی‌های خودش را هم داشت. در ادامه شاهد بهترین بازی‌های اکشن سال ۲۰۲۳ از نگاه اعضای تحریریه زومجی هستیم:

پلیس آهنی در بازی روبوکاپ ۲۰۲۳

۵- بازی Robocop: Rogue City

اقتباس پلیس آهنی با نام RoboCop: Rogue City تا قبل از عرضه به‌نظر می‌رسید که تجربه متوسط یا شکست خورده‌ای خواهد بود. کمتر افرادی به موفقیت آن دل بسته بودند. اما، نشان داد که یک اقتباس دلچسب، سرگرم کننده و لایق است. مهم‌ترین فاکتور در یک محصول اقتباسی، روایت مناسب قصه کاراکترها است و Rogue City خیلی خوب این کار را انجام داده است. همچین مراحل اصلی و فرعی بازی، طراحی مناسبی دارند و ترکیب آن با اتمسفر ارائه شده، حسابی شما را در دنیای تاریک و کثیف نسخه پلیس آهنی شهر دیترویت غرق می‌کند. البته که نباید دراین‌میان منکر تاثیرگذاری انتخاب دیالوگ‌ها شد.

درطول بازی و پیشروی در خط داستانی یا انجام مراحل مختلف، با انتخاب‌هایی روبه‌رو می‌شوید که می‌توانند روی سرنوشت شخصیت‌ها و پایان‌بندی بازی تاثیر مستقیم بگذارند. همچنین سیستم تیراندازی هیجان‌انگیز RoboCop: Rogue City هم مورد دیگری است که سبب شده تا این بازی لایق قرار گیری در میان نامزدهای بهترین بازی اکشن سال ۲۰۲۳ باشد.

شخصیت نیمو در بازی رمننت ۲

۴- بازی Remnant 2

در میان بازی‌های اکشن سال گذشته میلادی، Remnant 2 بااینکه مشکلات مخصوص‌به خود را داشت، اما تجربه جالبی بود. تیم سازنده از المان‌های سولزلایک در بازی اکشن سوم شخص خود استفاده کرده بود تا کاربر بتواند تجربه‌ای جدید و متفاوت را کسب کند. Remnant 2 تو طول تجربه پاداش‌های ارزشمندی را در اختیارتان قرار می‌دهد و اگر اهل گشت‌و‌گذار باشید، به هیچ‌وجه شما را ناامید نمی‌کند. آن هم زمانی‌که ساختار گشت‌و‌گذار و جهان بازی، شبیه‌به بازی‌های روگ‌لایک است و به‌عبارتی ساختاری تصادفی دارد.

ازطرفی ارتقاهایی که روی کاراکتر و سلاح‌های بازی انجام می‌دهید، خیلی خوب روی روند گیم‌پلی شما تأثیرگذار است و شاهد یک گان‌پلی دلچسب و جذاب هستیم. البته که حالت کوآپ بازی هم به سرگرم کننده بودن بازی کمک بیشتری می‌کند و گشت‌وگذار در حالت کوآپ نسبت‌به حالت تک‌نفره، لذت‌بخش‌تر و نبردهای بازی هم هیجان‌انگیزتر هستند. بازی Remnant 2 به نسبت نسخه اول پیشرفت خیلی خوبی داشت و از طرفی داشتن دو بعد داستانی، ارزش تکرار بالایی هم به آن داده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای مدت زمان طولانی از تجربه بازی لذت ببرند. 

شخصیت اصلی بازی گوست رانر ۲

۳- بازی Ghostrunner 2

نسخه اول گوست رانر باوجود مشکلاتی که داشت، المان‌های جذابی را در گیم‌پلی قرار داده بود تا تجربه سرگرم کننده‌ای دراختیار مخاطب قرار بگیرد. Ghostrunner دقیقا همان المان‌ها و فرمول موفق نسخه اول را در خود جای داده و آن‌ها را با موارد تازه‌ای ترکیب کرده است. محیط‌های بازی طراحی بسیار خوبی دارند و یکی از مشکلات نسخه گذشته، تاحدی به پلتفرمینگ و پارکور بازی مربوط می‌شود که در اینجا دیگر خبری از آن نیست و به یکی از نقاط قوت Ghostrunner 2 تبدیل شده است. در بازی‌های چالش‌محور، ارزش تکرار و طراحی مبارزات و گیم‌پلی بسیار مهم است.

اینکه اثر مورد نظر بتواند بازیکن را به تجربه مجدد مشتاق کند. گوست‌رانر ۲ به واسطه موسیقی، طراحی خوب پلتفرمینگ و پارکر درکنار اتمسفر فوق‌العاده‌ای که دارد، شما را مجاب می‌کند تا بارها و بارها به انجام بخش‌های مختلف بازی بپردازید تا بتوانید دستاوردهای مختلفی را به‌دست آورید. مخصوصا زمانی‌که از یک بازی به اصطلاح One Hit Kill صحبت می‌کنیم و طراحی با کیفیت موارد ذکر شده بیش‌ازپیش اهمیت دارد.

ربات‌های مکانیکی در بازی آرمورد کور ۶

۲- بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon

تا قبل از عرضه Armored Core 6: Fires of Rubicon، کمتر شخصی فکرش را می‌کرد که با یک بازی موفق طرف باشیم. آن هم زمانی‌که نسخه‌های قبلی، جزو آثار ضعیف فرام‌سافتور به حساب می‌آیند. بااین‌حال تیم سازنده با Fires of Rubicon این مجموعه را دوباره زنده کرد. Armored Core 6: Fires of Rubicon نشان‌دهنده پیشرفت و تکامل فرام‌سافتور در یک دهه گذشته است. نبردهای Mechaها با یکدیگر درکنار یک سیستم شخصی‌سازی بسیار دقیق و کارآمد، از ویژگی‌های اصلی بازی هستند. هر یک از باس‌های اصلی و فرعی بازی یا حتی بعضی از مراحل، طراحی منحصربه‌فردی دارند.

از این نظر که برای شکست دادن یا پشت سر گذاشتن آن‌ها، باید به سراغ بیلدهای مختلفی بروید. ازاین‌رو سیستم شخصی‌سازی ربات‌ها در Armored Core VI: Fires of Rubicon به بهترین شکل ممکن به شما این اجازه را می‌دهد تا بیلدها و ساختار مبارزه‌ای متفاوتی را امتحان کنید. در نبرد ربات‌ها و Mechaها با یکدیگر، بسیار مهم است که سرعت مبارزه هم بالا باشد و هم اینکه هیجان‌انگیز طراحی شوند. Fires of Rubicon از نظر Pace و سرعت مبارزات، تجربه‌ی خوبی را ارائه می‌دهد و شاهد باس‌ها و کاراکترهایی هستیم که بعضی از آن‌ها درمیان بهترین شخصیت‌های ساخته شده فرام‌سافتور قرار می‌گیرند.

کاراکتر اصلی بازی های فای راش

۱- بازی Hi-Fi Rush

در انتها بهترین بازی سال چیزی جز Hi-Fi Rush، ساخته جدید استودیو تانگو گیم‌ورکس نیست. محصولی که اصلا نه خبری از آن فاش شده بود و شخصی فکر می‌کرد که توسط این استودیو ساخته شود. Hi-Fi Rush پس از معرفی، بلافاصله در دسترس قرار گرفت. Hi-Fi Rush یک بازی اکشن ریتمیک است که نبردها و مبارزات بازی با یک ضرب آهنگ ترکیب شده است. موردی که Hi-Fi Rush را خاص و دلچسب جلوه می‌دهد، سیستم مبارزات بازی است. بازیکنان می‌توانند ضربات خود را به کومبوهای متفاوتی تبدیل کنند و هر کومبو، به‌گونه‌ای طراحی نشده که صرفا با فشار دادن دکمه‌ها پشت سر هم اعمال شوند.

بلکه، زمان‌بندی هر ضربه و وصل کردن آن به ضربه بعدی، نیازمند دقت است. حال تیم سازنده زمان‌بندی ضربات و کومبوها را با موسیقی ترکیب کرده است. اوج گرفتن موسیقی و از بین رفتن هارمونی آهنگ‌ها به‌خوبی با سیستم مبارزات ترکیب شده است. تمامی این موارد دست به‌دست هم داده‌اند تا Hi-Fi Rush در گوشنه و کنار بتواند لحظات سرگرم کننده، چالش‌برانگیز و مفرحی را برای هواداران بازی‌های اکشن به‌وجود آورد.

بله با اینکه Hi-Fi Rush بدون سر و صدا و هیاهوی رایج بازی‌های معروف شرکت‌ها روانه بازار شد، ولی آنقدر جذاب و دوست‌داشتنی طراحی شده است که بتواند دل هر علاقه‌مند به ویدیو گیم را خیلی راحت ببَرد. به نظر می‌رسد این بازی توانسته دقیقا همین کار را با اعضای تحریریه زومجی هم انجام بدهد و از دید تیم ما، به‌عنوان بهترین بازی اکشن سال انتخاب شده است. 

نظرسنجی بهترین بازی اکشن سال با برتری بازی Hi-Fi Rush به پایان رسید. در ادامه می‌توانید جزییات دقیق این نظرسنجی را مشاهده کنید:

نتیجه نظرسنجی بهترین بازی اکشن کاربران زومجی

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده