نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۹

آخر هفته چی بازی کنیم: از Remnant: From the Ashes تا هاکی دیوانه‌وار!

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، یک بازی اکشن و نقش آفرینی و یک تجربه ورزشی داریم. همراه زومجی باشید. 

این هفته یک روز زودتر از روال همیشگی مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم این مطلب را آماده کرده‌ایم و مطلب آخر هفته چه فیلمی ببینیم فردا منتشر خواهد شد. در این قسمت از مقاله به معرفی دو بازی می‌پردازیم که یکی در سبک اکشن و نقش آفرینی و دیگری در سبک ورزشی است. همراه زومجی باشید. 

شخصیت بازی Remnant: From the Ashes

بازی Remnant: From the Ashes

برای اولین بازی این هفته، سراغ Remnant: From the Ashes از استودیو گان‌فایر گیمز می‌رویم؛ استودیویی که خود ماجرای شکل‌گیری جالبی دارد و بد نیست ابتدا کمی با آن آشنا شویم. 

طرفداران مجموعه دارک‌سایدرز، احتمالا با نام دیوید آدامز آشنا هستند. آدامز در سال ۲۰۰۵ استودیو Vigil Games را تاسیس کرد که نسخه‌های اول و دوم مجموعه دارک‌سایدرز را ساخته است. با این حال در سال ۲۰۱۳ و پس از ورشکستگی شرکت THQ،‌ این استودیو هم وضعیت بدی پیدا کرد. اتفاق جالب اما در آخرین روز فعالیت رسمی استودیو رخ داد؛ زمانی که آدامز تماسی از طرف شرکت کرایتک دریافت کرد و به او پیشنهاد شد تا به کرایتک در شعبه جدید خود در آمریکا، کمک کند. در پی این پیشنهاد، آدامز مدیر ارشد اجرایی شعبه جدید کرایتک شد و تقریبا دو سوم از اعضای Vigil Games را هم با خود به آنجا برد. 

حضور آدامز در شعبه کرایتک خیلی طول نکشید؛ چرا که این شرکت هم با مشکلات مالی مواجه شد و در نتیجه آدامز به این فکر افتاد که به‌جای وابسته بودن به شرکت‌های بزرگ‌تر، استودیو شخصی خود را تاسیس کند. این تصمیم منجر به تاسیس استودیو گان‌فایر گیمز در سال ۲۰۱۴ شد. استودیو در ابتدا کلا هفت عضو داشت که همگی اعضای سابق کرایتک آمریکا بودند و بعد به مرور این تعداد بیش‌تر شد. گان‌فایر گیمز ابتدا کارش را با مشارکت در پروژه‌های بازیسازی دیگر، از جمله آثار واقعیت مجازی،‌ آغاز کرد و اولین کار جدی آن‌ها، ریمستر دارک‌سایدرز ۲ بود. THQ Nordic که حالا مالک این استودیو هم به‌حساب می‌آید، وظیفه ساخت نسخه سوم دارک‌سایدرز را هم به آن‌ها سپرد و در سال ۲۰۱۹ هم نوبت به بازی Remnant: From the Ashes رسید. 

گیم پلی بازی Remnant: From the Ashes

Remnant: From the Ashes روایتگر داستانی آخرالزمانی است؛ داستانی که در آن زمین به ویرانه‌ای تبدیل شده و موجوداتی اهریمنی به نام Root بر زمین تسلط پیدا کرده‌اند. شخصیت اصلی بازی که بازیکنان می‌توانند او را با ظاهر دلخواه بسازند، یک بازمانده در این جهان است که در ابتدای داستان، به منطقه‌ای هاب‌مانند می‌رسد که انسان‌ها در آن پناه گرفته‌اند. شخصیت بازی وظیفه دارد تا راهی برای از بین بردن نیرو‌های اهریمنی پیدا کند و این موضوع، او را وارد ماجراجویی جذابی می‌کند. سبک روایت داستان بازی، الهام‌گرفته از آثاری چون سری سولز فرام‌سافتور است؛ جایی که خیلی نباید انتظار روایت سرراست و مستقیمی را داشته باشید و در عوض، با گشت‌و‌گذار در جهان بازی می‌توان جزییات داستانی را فهمید که انصافا جذابیت خاص خود را هم دارند. 

اما مهم‌تر از داستان،‌ Remnant: From the Ashes بازیکنان را با گیم‌پلی ارزشمندش سرگرم می‌کند. در کنار الهام گرفتن از مجموعه‌هایی مثل Dark Souls، بازی اصلا و ابدا یک کپی صرف نیست. سازندگان به‌خوبی المان‌های سبک شوتر سوم‌شخص را هم به این فرمول اضافه کرده‌اند و می‌توان با سلاح‌های گرم و سرد که نبرد با هردو آن‌ها واقعا جذاب است، به‌سراغ دشمنان رفت. از طرف دیگر جهان بازی به‌شکلی تصادفی طراحی می‌شود و همین هم آن را غیرقابل پیش‌بینی می‌کند؛ نباید فراموش کرد که جهان بازی از نظر طراحی هنری هم بسیار متنوع و چشم‌نواز است. 

Remnant: From the Ashes همچنین باس‌ فایت‌های پُرتنش و جذابی برای گیمر‌ها تدارک دیده و المان‌های نقش آفرینی شامل ارتقای کاراکتر یا سلاح‌ها هم به‌خوبی در آن گنجانده شده‌اند. ترکیب تمام این‌ها باهم، اثری است که ارزش وقت گذاشتن را دارد و مخصوصا اگر به بازی‌های چالش‌برانگیز علاقه داشته باشید، می‌توان لذت خوبی از تجربه آن برد. 

لوگوی بازی Super Blood Hockey

بازی Super Blood Hockey

دومین بازی این هفته هم اثری است به نام Super Blood Hockey، محصول سال ۲۰۱۷. این بازی از آن دست آثاری است که ساخته شده‌اند تا یک تفریح واقعی باشند و خب بیش‌تر هم باید به چشم اثری به آن نگاه کنید که قرار است برای مدت نسبتا کوتاهی شما را سرگرم کند. 

Super Blood Hockey تجربه چندان پیچیده‌ای نیست. بازی چند حالت مختلف دارد که همه آن‌ها، در نهایت به بازی کردن هاکی، آن هم به شکلی شدیدا مفرح و بدون قوانین و پیچیدگی‌های خاص منتهی می‌شوند. در حالت فرنچایز بازی می‌توانید تیم خودتان را انتخاب و بعد جزییات مختلف مربوط به آن را مدیریت کنید. مثلا می‌توانید داروهای غیرمجاز به بازیکنان تیم بدهید و کارهای بامزه دیگری از این نوع! در این حالت به مرور با تیم‌های دیگر مسابقه خواهید داد و داستان‌مانندی هم در این بخش وجود دارد. 

جدا از این بخش،‌ حالت دیگری مثل آرکید هم در دسترس است که در آن خیلی سرراست زمین مسابقه می‌شود و باید سعی کنید با گل زدن، مسابقه را ببرید. اینجا، یعنی داخل زمین مسابقه، جایی است که Super Blood Hockey جذابیت اصلی خودش را نشان می‌دهد. در این بازی خبری از قوانین خطا و موارد اینچنینی نیست و بازیکنان می‌توانند با یکدیگر درگیر شوند و در نتیجه،‌ مسابقه شبیه هر چیزی باشد به غیر از هاکی! پس از مدتی در نتیجه درگیر شدن بازیکنان داخل زمین محیط چیزی شبیه رینگ بوکس می‌شود و این وسط تازه باید به فکر گل زدن هم باشید. 

گیم پلی بازی Super Blood Hockey

یک نکته جالب دیگر اینکه Super Blood Hockey را می‌توان به شکل آفلاین تا چهار نفر هم کنار یکدیگر تجربه کرد و این تفریح و سرگرمی را در جمعی دوستانه داشت. فرقی نمی‌کند که کلا علاقه‌مند به هاکی هستید یا نه؛ Super Blood Hockey از آن بازی‌هایی است که می‌تواند حداقل برای مدتی محدود حسابی شما را سرگرم کند و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم حتما سری به آن بزنید. 

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده