نویسنده: مریم خواجوی
// چهار شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

موشکافی تریلر جدید بازی God of War Ragnarok

در تریلر جدید بازی God of War Ragnarok چه اتفاقاتی رخ داد و چه جزئیاتی به نمایش گذاشته شد؟

در جریان مراسم دیشب پلی استیشن تریلر سه دقیقه جدیدی از بازی گاد او وار رگناروک منتشر شد. وقت آن است که نگاهی به جزئیات این تریلر و اطلاعات جدید آن بیندازیم. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم موارد مختلف تریلر را بررسی کنیم:

تماشا در یوتیوب زومجی

در ابتدای ویدیو آترئوس می‌گوید که همه رازهای خودشان را دارند که گاهی اوقات برای مراقبت کردن از کسانی که دوستشان دارند آن‌ها را مخفی نگه می‌دارند. درست در همین لحظه کریتوس نمایش داده می‌شود. این می‌تواند به معنای رازهایی باشد که کریتوس از پسرش مخفی کرده بود. البته باتوجه‌به ادامه تریلر می‌توان این نتیجه هم گرفت که این آترئوس است که بعضی حقایق را از کریتوس مخفی نگه داشته است.در این صحنه همچنین آترئوس دستش را روی درخت گذاشته که درواقع می‌تواند اشاره به قدرت‌هایی داشته باشد که او قرار است در این نسخه درون خود کشف کند.

در صحنه بعدی کریتوس در حال آزاد کردن تیر است. تیر کریتوس را قاتل خدایان صدا می‌زند و این نشان می‌دهد که خدای جنگ دنیای نورس با شبح اسپارتا آشنایی کامل دارد. در ادامه او با پدر و پسر در سفرشان همراه می‌شود.

در صحنه بعد مرد مرموزی جلوی در خانه کریتوس ‌و آترئوس سبز می‌‌شود که درواقع همان اودین است. از صحبت‌های اودین کاملا از جنگ روانی برای برتری به دشمنانش استفاده می‌کند. او حتی از کریتوس می‌پرسد که چه کسی در مدت زمان خدا بودنش او را پرستیده است.شاید جالب باشد بدانید طراح ارشد هنری گاد او وار چند وقت قبل اعلام کرده بود که طراحی اودین از همه شخصیت‌ها چالش‌برانگیزتر بوده است.

آترئوس در حال استفاده از تیر و کمان در بازی God of War Ragnarok

در بخشی از تریلر آترئوس در حال نگاه کردن به نقاشی روی دیوار است؛ ارتشی که رهبری آن‌ها را یک جاینت، احتمالا سورت به عهده دارد. روی سپر سربازها نماد قلمروهای مختلفی دیده می‌‌شود که به نزدیک بودن وقوع رگناروک اشاره دارد.

همچنین توپی که در دست آترئوس دیده می‌شود درست همانند گویی است که در تریلر قبلی شاهدش بودیم؛ اما این بار به‌جای گوی آبی که به هاتی اشاره دارد، با یک گوی مشکی روبه‌رو می‌شویم.

نقاشی بعدی تیر را در زندان نشان می‌دهد که سپس آزاد و با اسکال و هاتی همراه شده است. همچنین روی قلمرو یوتنهایم، قلمروی جاینت‌ها علامت زده شده است که می‌تواند مبنی بر زندانی بودن تیر در یوتنهایم و شروع همه چیز از این قلمرو باشد. شاید هم دسترسی به این قلمرو به دلایل نامعلومی از بین رفته باشد.

فریا با آترئوس دیدار می‌کنند. فریا گردنبند آترئوس را از گردنش جدا می‌کند و با ترس و غم به گردنبندی که عامل کشته شدن پسرش بود خیره می‌شود. فریا در نسخه ۲۰۱۸ آترئوس را مانند فرزند خودش می‌دید و بعید به نظر می‌رسد که بخواهد به او آسیب برساند و مشکل اصلی‌اش با کریتوس است. آیا در ادامه این شخصیت به پدر و پسر ملحق می‌شود و سوگواری خود را پشت سر می‌گذارد یا همچنان کریتوس را برای مرگ پسرش مقصر می‌داند؟

نگاه بهت زده فریا در بازی گاد آو وار رگناروک

همچنین صحنه مبارزه کریتوس و آترئوس با دو والکری را می‌بینیم که اسم یکی از آن‌ها ریست (Hrist) است. ریست یکی از والکری‌های دنیای نورس است و ما در نسخه ۲۰۱۸ با او برخوردی نداشتیم. مبارزه با والکری‌ها به‌تنهایی چالش‌های زیادی داشت و حالا مبارزه با دو تن که به نظر می‌رسد دیگر اختیاری نیست و بخشی از مراحل اصلی است مطمئنا چالش‌های زیادی به‌دنبال خواهد داشت.صحنه مبارزه هم به خودی خود جالب است و شبیه هیچ قلمرویی که در گذشته دیدیم نیست و انگار در فضای بین قلمروها در حال رخ دادن است.

پس از این سری می‌زنیم به دشمنان متنوع در قلمروهای مختلف که به ترتیب عبارت‌اند از یک هیولای عظیم‌الجثه در اسوارتلفهایم، قلمروی کوتوله‌ها، Hel-Walker‌ها در هل‌هایم و دارک الف‌ها در الف‌هایم. یک شوالیه با شمشیر بنفش هم دیده می‌شود که ظاهرش تا حدودی شبیه Travelerهایی است که در نسخه ۲۰۱۸ دیدیم و قلمرویی که مبارزه در آن رخ می‌دهد به احتمال زیاد واناهایم است.

البته که جزئیات فقط به بخش داستانی مربوط نمی‌شوند و شاهد استفاده‌های متنوع از Blades of Chaos معروف کریتوس می‌بینیم. او نه‌تنها می‌تواند از این شمشیر‌ها برای بالا رفتن از جایی استفاده کند یا حتی مانند نسخه‌های قبلی از سکویی به سکوی دیگر بپرد.

پریدن کریتوس به سمت پلتفرم بعدی در بازی God of War Ragnarok (خدای جنگ رگناروک)

همچنین در بخشی از تریلر به قلمروی آشنای دیگری هم سر می‌زنیم؛ موسپلهایم که ظاهرا یک باس عجیب و غریب هم با خودش دارد. آیا با سورت، جاینت آتشین ملاقات خواهیم کرد؟ صحنه بعدی رسما شروع رگناروک است و می‌‌توان گفت جنجالی ترین صحنه تریلر به شمار می‌رود. آترئوس و کریتوس درکنار اسکال و هاتی ایستاده‌اند، خورشید گرفتگی شروع شده است و آترئوس به سمت آسمون تیر می‌زند. اسکال به سمت خورشید شروع به دویدن می‌کند تا شکار خودش را ببلعد. در دنیای نورس اولین نشانه رگناروک بلعیده شدن خورشید و ماه توسط اسکال و هاتی است.

در انتها به یکی از موردانتظارترین صحنه‌های بازی می‌رسیم؛ مبارزه‌ی کریتوس با تور! میولنیر، قوی‌ترین سلاح ۹ قلمرو در دست تور قرار دارد و در آن طرف ماجرا کریتوس با تبر leviathan با این هیولا مقابله می‌کند. چه کسی پیروز می‌شود؟

در مورد شخصیت‌ها و ویژگی‌هایی که در تریلر جدید بازی God of War Ragnarok حضور داشتند صحبت کردیم. اما چه کسانی حضور نداشتند؟‌ فرزندان لوکی! نه فنریر و نه یورمنگندر. یورمنگندر در هیچ‌یک از نمایش‌هایی که تا به اینجای کار از خدای جنگ رگناروک دیدیم حضور نداشت و تنها بخشی از بدن یخ‌زده‌ی او را عکس روی جلد بازی مشاهده می‌کنیم.

نظر شما در مورد تریلر چه بود؟ چه نکته‌ای توجه شما را جلب کرد؟ منتظر نظراتتان هستیم!‌


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده