نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

مهم ترین بازی‌های آذر ۱۴۰۰ که باید تجربه کنید

از Halo Inifnite تا چند بازی مستقل جذاب؛ با اینکه آذر ماه نسبتا خلوتی برای بازی‌های بزرگ است، ولی هنوز هم گزینه‌های ارزشمندی برای تجربه در آن داریم که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

با فرا رسیدن ماه آذر، به رسم ماه‌های گذشته سراغ بازی‌هایی رفتیم که قرار است در این بازه ۳۰ روزه در دسترس قرار بگیرند. درحالی‌که کم کم در آستانه فرا رسیدن آخرین ماه از سال میلادی ۲۰۲۱ هستیم، بازی‌های خیلی بزرگی برای عرضه در آذر، البته به جز Halo Inifnite، برنامه‌ریزی نشده‌اند؛ بااین‌حال هنوز هم یک سری بازی مستقل ارزشمند داریم که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم سراغ معرفی مفصل‌تر بازی‌ها برویم:

تماشا از یوتیوب

شخصیت‌های داستانی بازی Death's Door

نسخه پلی استیشن و نینتندو سوییچ بازی Death’s Door

  • تاریخ انتشار: ۲ آذر
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ

Death’s Door یکی از بازی‌های بسیار خوب سال ۲۰۲۱ بود که دیوالور دیجیتال آن را برای کامپیوتر و کنسول‌های ایکس باکس منتشر کرد. حال پس از چند ماه، قرار است بازی برای کنسول‌های پلی استیشن و همینطور سوییچ هم منتشر شود تا افراد بیش‌تری شانس تجربه این اثر واقعا ارزشمند را داشته باشند.

Death’s Door بازیکنان را با یک کلاغ همراه می‌کند که در همان مأموریت اول و پس از کشتن یک باس، کلاغ بزرگ‌تری دستاوردش را می‌دزدد و همین کار، راه شخصیت بازی را به سمت دری باز می‌کند که با نام در مرگ شناخته می‌شود. برای باز شدن این در، بازیکنان باید سراغ چند باس مختلف در نقشه بازی بروند تا شاید بتوانند به رمز و راز این در پی ببرند. بازی Death’s Door، با الهام گرفتن از آثاری چون زلدا، تجربه‌ای بسیار سرگرم‌کننده است که مبارزات آن با ترکیب ضربات سلاح‌های سرد و قابلیت‌های جادویی مختلف انجام می‌شوند. همچنین داستان بازی هم با اینکه شاید سرراست به‌نظر برسد، ولی مملو از شخصیت‌های دوست‌داشتنی است و به پایان‌بندی ارزشمندی هم منتهی می‌شود.

اگر پیش از این فرصت تجربه Death’s Door را نداشته‌اید، قطعا با عرضه آن روی پلتفرم‌های بیشتر و خلوت بودن نسبی ماه آذر، فرصت ایده‌آلی است تا سراغش بروید.

شخصیت ری در بازی Solar Ash

بازی Solar Ash

  • تاریخ انتشار: ۱۱ آذر
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4 و پلی استیشن

استودیو Heart Machine را با بیشتر با بازی مستقل Hyepr Light Drifter می‌شناسیم و حالا قرار است بازی جدید این استودیو با نام Solar Ash منتشر شود که یکی دیگر از آثار مستقل جالب آذر به‌حساب می‌آید. دقیقا مثل ساخته قبلی استودیو، در Solar Ash هم توجه زیادی به طراحی هنری محیط‌ها شده و می‌توان انتظار اثری چشم‌نواز را از این حیث داشت.

Solar Ash یک بازی پلتفرمر است که کلا جنبه‌های پلتفرمر آن چربش به‌مراتب بیش‌تری نسبت به المان‌های اکشنش دارند؛ به بیان بهتر، حتی مبارزات بازی هم مبتنی بر سکوبازی و پشت سر گذاشتن موانع طراحی شده‌اند و مثلا در یکی از نمایش‌ها، شاهد بودیم که شخصیت اصلی برای کشتن یک موجود پرنده، باید پرش‌های به‌موقعی به نقاط حساس بدن او داشته باشد و از این طریق ضرباتش را وارد کند. در کل، باتوجه‌به سابقه استودیو سازنده، می‌توان امیدوار بود که Solar ASh هم بتواند تجربه سرگرم‌کننده‌ای در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد و به یکی از بازی‌های خوب این ماه تبدیل شود.

مرد سیاه‌پوش در پوستر بازی Minutes 12

نسخه پلی استیشن و نینتندو سوییچ بازی Twelve Minutes

  • تاریخ انتشار: ۱۶ آذر
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ

یکی دیگر از بازی‌های مهمی که ماه آذر منتشر خواهد شد، نسخه پلی استیشن و نینتندو سوییچ بازی Twelve Minutes است. البته در نظر داشته باشید که تاریخ انتشار بازی برای این پلتفرم‌ها پس از زمان ضبط ویدیو مشخص شد و به همین دلیل در ویدیو حضور نداشت. Twelve Minutes چندی پیش برای کامپیوتر و کنسول‌های ایکس باکس در دسترس قرار گرفت و ایده جالبی دارد.

ایده بازی Twelve Minutes از این قرار است که شخصیت اصلی، در یک لوپ ۱۲ دقیقه‌ای گرفتار شده و در این مدت یک شخص ناشناس هم به خانه او و همسرش می‌رود که اگر اقدام مناسبی انجام ندهید، این مهمان ناشناس باعث مرگ شخصیت‌های بازی خواهد شد. پس از این اتفاق، همه‌چیز دوباره از نو شروع می‌شود و این شما هستید که باید با تصمیم‌گیری‌های درست، ماجرا را تغییر دهید و به رمز و راز این اتفاق پی ببرید. Twelve Minutes دارای چندین پایان‌بندی مختلف داستانی است و تجربه چند ساعته جالبی را ارائه می‌دهد که اگر قبلا فرصت تجربه‌اش را نداشتید، الان زمان خوبی خواهد بود تا به‌سراغش بروید.

مستر چیف در بازی Halo Infinite

بازی Halo Infinite

  • تاریخ انتشار: ۱۷ آذر
  • پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

گل سرسبد بازی‌های ماه آذر، قطعا چیزی نیست جز نسخه جدید سری هیلو؛ بازی Halo Infinite پس از نمایشی بحث‌برانگیز از بخش داستانی که اعتراض خیلی‌ها را مخصوصا به‌خاطر جلوه‌های بصری در پی داشت، تأخیر خورد و نمایشی که چند وقت پیش از آن منتشر شد، نشان داد که در این مدت سازنده‌ها تلاش زیادی برای بهبود گرافیک و کیفیت بازی کرده‌اند. همچنین به‌مناسبت رویداد ۲۰ سالگی ایکس باکس، بخش چندنفره بازی هم چند وقتی است که به‌صورت رایگان منتشر شده و خبر از اثری با گیم‌پلی بسیار خوش‌ساخت و سرگرم‌کننده می‌دهد.

Halo Infinite در بخش داستانی، ما را با مستر چیف دوست‌داشتنی همراه خواهد کرد و همه‌چیز خبر از یک ماجراجویی حماسی دیگر می‌دهد. علاوه‌بر بخش داستانی، نسخه جدید هیلو قسمت چندنفره هم ارائه می‌دهد که در موردش توضیح دادیم و قطعا افراد زیادی مدت‌های طولانی مشغول تجربه این بخش از بازی خواهند بود. پس از انتشار نسخه جدید فورتزا در ماه آبان، آذر ماه هم هیلو را به‌عنوان یک انحصاری دیگر از مایکروسافت داریم که می‌تواند حسن ختام بسیار خوبی برای بازی‌های این شرکت در سال ۲۰۲۱ باشد.

پوستر بازی Syberia: The World Before با حضور دو شخصیت اصلی

بازی Syberia: The World Before

  • تاریخ انتشار: ۱۹ آذر
  • پلتفرم: کامپیوتر

طرفداران بازی‌های ماجراجویی با سری Syberia آشنا هستند که دو نسخه اول آن، جزو آثار بسیار ارزشمند این سبک به‌حساب می‌آیند. با اینکه استودیو مایکرویدز در نسخه سوم نتوانست آنطور که باید تجربه ارزشمندی را تقدیم طرفداران کند، ولی به‌زودی نسخه جدیدی از این مجموعه با نام Syberia: The World Before منتشر خواهد شد تا شاید بتواند تجربه ضعیف آن بازی را پاک کند.

Syberia: The World Before رویکرد جدیدی نسبت به بازی‌های قبلی در پیش گرفته است؛ در این نسخه به‌جای اینکه تمرکز صرفا روی شخصیت کیت واکر محبوب باشد، یک شخصیت دومی هم با نام دانا رُز خواهیم داشت که داستانش در سال ۱۹۳۷ روایت می‌شود. دانا یک پیانیست است که کیت، متوجه ارتباطی بین خودش و او می‌شود و به همین دلیل هم بازی را از دید دو شخصیت دنبال خواهیم کرد و شاهد سوییچ بین آن‌ها در طول داستان خواهیم بود. سازندگان وعده داستانی پرجزییات را داده‌اند و از آن مهم‌تر، قرار است شاهد معما‌های جذابی هم باشیم که اصلی‌ترین ویژگی یک بازی ماجراجویی به‌حساب می‌آیند؛ البته که تمام این‌ها فعلا در حد وعده از طرف سازندگان است و باید دید درنهایت تجربه نهایی چقدر عملی کردن آن‌ها موفق خواهد بود.

کاراکتر The Gunk در محیط زیبای بازی

بازی The Gunk

  • تاریخ انتشار: ۲۵ آذر
  • پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس

آخرین بازی مهم ماه آذر هم یک اثر مستقل دیگر است. استودیو Image & Form با سری SteamWorld مشهور است که انصافا هم بازی‌های موفقی را از آن‌ها شاهد بودیم. حالا قرار است در ماه آذر شاهد انتشار بازی The Gunk از این استودیو باشیم که برای کامپیوتر و کنسول‌های ایکس باکس منتشر می‌شود.

در بازی The Gunk، بازیکنان راهی سیاره‌ای می‌شوند که یک نیروی تاریک هم‌نام با اسم بازی، بر آن مسلط شده و بازیکنان باید ازطریق مبارزه با دشمنان، به مرور تاریکی را از بین ببرند و زندگی را دوباره به این محیط برگردانند. The Gunk یک بازی سوم‌شخص است که براساس نمایش‌های ارائه‌شده، می‌توان انتظار گیم‌پلی فان و جالبی را از آن داشت؛ همچنین گرافیک هنری بازی هم چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد و کنار هم گذاشتن این موارد با سابقه خوب استودیو سازنده، می‌تواند The Gunk را به یکی از بازی‌های خوب ماه تبدیل کند.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده