نویسنده: مریم خواجوی
// یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

بازی‌های کم‌تر شناخته‌شده‌ و آینده دنیای دی‌سی

از بازی‌های کم‌تر شناخته‌شده‌ی دنیای دی‌سی تا آثار موردانتظاری که برای اولین‌بار دنیای بدون بتمن را به تصویر می‌کشند؛ در دنیای بازی‌های دی‌سی چه می‌گذرد؟

اغراق نیست اگر بگوییم که بازی‌های ابرقهرمانی به اندازه‌ی همتاهای سینمایی خود محبوب بوده‌اند. چه کسی دلش نمی‌خواهد که کنترل ابرقهرمان محبوب خود را به‌دست بگیرد و برای مدتی جا در پای شخصیت‌های قدرتمندی بگذارد که هیچ چیز جلودارشان نیست. سه‌گانه‌ی بتمن و اینجاستیس از آن دسته بازی‌هایی هستند که در این قلمرو حرف زیادی برای گفتن دارند و طرفداران دنیای دی‌سی به خوبی با آن‌ها آشنایی دارند. اما بازی‌های دیگری نیز با محوریت ابرقهرمان‌های دی‌سی ساخته شده‌اند که عده‌ی زیادی از وجود آن‌ها خبر ندارند یا صرفا شانسی به آن‌ها نداده‌اند.

تماشا در یوتیوب

درکنار این بازی‌ها، آینده‌ی دنیای بازی‌های ویدیویی دی‌سی روشن به نظر می‌رسد. به طوری که تا الان بین بازی‌های مورد انتظار ۲۰۲۲، دو بازی Gotham Knights و Suicide Squad Kill the Justice League به چشم می‌خورد. ضمن اینکه همین اواخر بازی Wonder Woman هم معرفی شد.

بازی Gotham City Imposters

Gotham City Imposters

سال انتشار: ۲۰۱۲

پلتفرم‌ها: ایکس باکس 360، پلی استیشن ‌3، پی‌سی

بازی Gotham City Imposters ساخته‌ی کم‌تر شناخته‌شده‌ی استودیوی مونولیت پروداکشنز است که آن را با فرنچایزهای F.E.A.R، Condemned و Middle Earth می‌شناسیم. این بازی که برخلاف سایر آثار شناخته‌شده‌ی دنیای دی‌سی، یک تجربه‌ی شوتر را به ارمغان می‌آورد، بازیکنان را در تیم‌هایی ۶ نفره مقابل هم قرار می‌دهد. هر دوی این تیم‌ها درواقع شیادانی هستند که نه‌تنها ظاهر جوکر و بتمن را تقلید کرده‌اند، بلکه سعی دارند اهداف مشابهی با آن‌ها را دنبال کنند و زمانی‌که بتمن برای مدتی سرش شلوغ است، به جان هم می‌افتند.

ابعاد مختلف بازی از گیم‌پلی گرفته تا روند کلی و شخصی‌سازی گسترده، ایده‌های جدیدی را دنبال می‌کنند و یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده و جذاب را برای بازیکن رقم می‌زنند. با وجود تمام این موارد، این بازی یک سال پس از عرضه افت شدیدی را تجربه کرد و نهایتا مدتی پیش برای همیشه از فروشگاه استیم حذف شد. Gotham City Imposters مثال بارز این موضوع است که ایده‌های خاص به‌تنهایی برای موفقیت یک اثر کافی نیست و حتی رایگان کردن آن روی استیم در سال ۲۰۱۲ تنها توانست روند مرگ آن را برای مدت کوتاهی به تأخیر بیندازد.

بازی Lego Batman DC Superheroes

Lego Batman 2: DC Superheroes

سال انتشار: ۲۰۱۲

پلتفرم‌ها: ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، نینتندو 3DS، اندروید، Ios و پی‌سی

با انتشار بازی Lego Batman 2: DC Superheroes برای اولین‌بار در تاریخ بازی‌های لگو شاهد حضور صداپیشه برای شخصیت‌های مختلف آن بودیم که نه‌تنها به بازی روح بیش‌‌تری داد، بلکه به طنزی که بازی‌های لگو به آن معروف هستند افزود. همان‌طور که از اسم بازی می‌توان حدس زد، تمامی اعضای جاستیس لیگ در این بازی حضور دارند و شما با پیش‌روی در داستان می‌توانید جای هر کدام از آن‌ها ضمن مبارزه با جوکر و لکس لوتر به گشت‌وگذار بپردازید. همچنین برای اولین‌بار در بازی‌های لگو شاهد محیط جهان‌باز هستیم که چالش‌های زیادی برای شخصیت‌های مختلف به همراه دارد.

داستان با دریافت جایزه‌ی بهترین مرد سال توسط بروس وین شروع می‌شود که حسادت لکس لوتر را برمی‌انگیزد. درست در همین زمان جوکر و چند تن دیگر از دشمنان بتمن از جمله پنگوئن، ریدلر و هارلی کوئین سر می‌رسند و شروع به اخاذی از حاضران جمع می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که لکس لوتر به فکر همکاری با جوکر بیفتد. مراحل بازی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که هیچ شخصیتی (هر چقدر هم قدرتمند) به‌تنهایی برای اتمام آن کافی نیست و ویژگی‌های شخصیت‌ها یکدیگر را کامل می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که کار تیمی حرف اول را بزند. بازی اما تنها به بخش داستانی خلاصه نمی‌شود و پس از به اتمام رساندن ۱۵ مرحله‌ی آن و با گردش در شهر با خلافکاران مختلفی روبه‌رو می‌شوید که شکست دادنشان آن‌ها را به یکی از شخصیت‌های قابل بازی تبدیل می‌کند.

بازی Mortal Kombat Vs. DC Universe

Mortal Kombat Vs. DC Universe

سال انتشار: ۲۰۰۸

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360

کراس‌اور بین دنیای مورتال کامبت و دی‌سی آخرین اثر Midway Games قبل از ورشکستگی و به‌دنبال آن فروش مجموعه به Warner Bros Interactive بود. این اثر درواقع قرار بود به‌عنوان منجی مجموعه ظاهر شود و با اینکه توانست گیم‌پلی بهتری نسبت به نسخه‌های پیشین ارائه دهد، در مجموع عملکرد ضعیفی داشت. از بزرگ‌ترین ضعیف‌های آن می‌توان به غیبت ویژگی برجسته‌ای که مجموعه مورتال کامبت همواره با آن شناخته‌ می‌شود اشاره کرد؛ خشونت. درواقع برای اولین‌بار در تاریخ مجموعه، زده‌ی سنی نوجوانان برای یک بازی در نظر گرفته شده بود. این موضوع به ضعیف‌ترین ضربات تمام‌کننده در تمام مجموعه ختم شد که اصلا مورد استقبال طرفداران قدیمی مجموعه قرار نگرفت. این موضوع به دلایل متعددی صورت گرفت که مطمئنا یکی از آن‌ها را می‌توانید حدس بزنید. دی‌سی نمی‌خواست شخصیت‌های محبوبش نظیر بتمن و سوپرمن به خشن‌ترین و رقت‌انگیز‌ترین شکل ممکن نابود شوند. ضمن اینکه این شخصیت‌ها هیچ یک از دشمنان خود را نمی‌کشند؛ البته یک جوری کتکشان می‌زنند که روزی چند بار آرزوی مرگ کنند!

با وجود تمام این دلایل، این بازی همچنان لحظات ناب مخصوص خودش را هم داشت. در ابتدای بازی این حق انتخاب به بازیکن داده می‌شود که بین دو تیم حاضر در بازی یکی را انتخاب و داستان را با شخصیت‌های آن دنبال کند. به‌دنبال زنجیره‌ای از اتفاقات همزمان، شخصیت‌های منفی دو دنیا ، Shau Kahn و Darkseid با هم ترکیب شده و به شخصیت منفی بازی به نام Dark Kahn تبدیل می‌شوند. به‌دنبال این اتفاق دنیای دی‌سی و مورتال کامبت نیز شروع به تلفیق شدن می‌کنند. شخصیت‌های دو طرف که از این اتفاقات گیج شده‌اند، باید راهی برای توقف آن پیدا کنند قبل از اینکه هر دو دنیا با هم به نابودی کشیده شوند.

بازی DC Universe Online

DC Universe Online

سال انتشار: ۲۰۱۱

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

DC Online Universe یک بازی MMO ابرقهرمانی است که دقیقا زمانی‌که شخصیت‌های کمیک‌ها یکی پس از دیگری راه خود را به عرصه‌ی سینما باز می‌کردند، منتشر شد و بنابراین توجه عده‌ی زیادی را به خود جلب کرد. این اثر رایگان به بازیکنان اجازه می‌دهد که ابرقهرمان یا ابرشرور مخصوص خودشان از ظاهر تا قدرت‌هایشان را به‌طور کامل شخصی‌سازی کنند و در این مسیر می‌توانند از قابلیت‌های شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی دی‌سی کمک گرفته یا شخصیت مخصوص به خودشان را طراحی کنند؛ دقیقا چیزی که طرفداران کمیک بوک همیشه آرزوش را داشتند! برای درک بزرگی دنیای DC Online Universe باید بدانید که در طول ۱۰ سال از زمان انتشار بازیکنان در مجموع ۷۰۰ میلیون ساعت صرف تجربه‌ی بازی کرده‌ و ۶۹ میلیون شخصیت متفاوت خلق کرده‌اند. سیستم مبارزه‌ی بازی از دیگر نقاط قوت این بازی به شمار می‌رود که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

بازی چند سال پس از عرضه روی پلتفرم‌های نسل هفتمی برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر شد و در سال ۲۰۱۹ نیز روی نینتندو سوییچ در دسترس قرار گرفت. همان‌طور که از یک بازی MMO انتظار می‌رود شما می‌توانید تیم مخصوص خود را بسازید و با بازیکنان زیادی در ارتباط باشید و در این مسیر مراحل مختلفی را به‌صورت انفرادی یا همراه‌با بازیکنان دیگر نیز به پایان برسانید. درحالی‌که این بازی ازطریق قابلیت Backwards Compatibility روی پلی استیشن 5 قابل اجرا است، مدتی پیش به مناسبت ده سالگی بازی، سازندگان از انتشار یک نسخه‌ی مجزای بهبودیافته برای پلی استیشن 5 خبر دادند.

بازی مرگ و بازگشت سوپرمن

The Death and Return of Superman

سال انتشار: ۱۹۹۴

پلتفرم: سوپر نینتندو، سگا جنسیس

متاسفانه سازندگانی که به سراغ دنیای دی‌سی رفتند بیشتر روی بتمن تمرکز کرده‌اند؛ به‌طوری که تعداد بازی‌هایی با محوریت سایر اعضای جاستیس لیگ انگشت‌شمار است و میان همان‌ها هم تعداد اندکی توانستند عملکرد قابل قبولی داشته باشند و برخی مثل سوپرمن 64 آنقدر بد باشند که حتی صحبت کردن در مورد آن هم تن سوپرمن را می‌لرزاند! The Death and Return of Superman که برگرفته از کمیکی به همین نام است یک اثر ساید اسکرول دو بعدی است که نسبت به سایر بازی‌های آن زمان بیشتر روی داستان مانور داده است. می‌توان گفت که سازندگان از پتانسیل زیاد بازی آن طور که باید استفاده نکردند. روایت بازی با سوپرمن شروع می‌شود و در قسمت‌های مختلف با چهار شخصیت سوپربوی، استیل، سایبورگ سوپرمن و Eradicator ادامه می‌یابد.

بازی Batman Returns سوپر نیتندو

Batman Returns

تاریخ انتشار: ۱۹۹۲

پلتفرم‌ها: سگا جنسیس، سوپر نینتندو

بازی Batman Returns براساس فیلمی به همین اسم ساخته شده است. روند بازی دقیقا مشابه فیلم پیش می‌رود و حتی سینماتیک‌های آن نمایشی از تصاویر خود فیلم است. مبارزات بازی از جزئیات زیادی برخوردار هستند و حتی بخشی از گیم به تعقیب و گریز با بت موبیل اختصاص داده شده که به تجربه‌ی کلی تنوع زیادی داده است. با وجود تمام این موارد بازی Batman Returns از مشکلی که اکثر بازی‌های مشابه از آن رنج می‌برند جان سالم به در نبرد و بعد از مدتی گیم‌پلی آن گرفتار طلسم تکرار شد. با این وجود در میان انبوه بازی‌هایی که حول محور بتمن منتشر شد عملکرد بهتری داشت و در مجموع برای زمان خود بسیار سرگرم‌کننده و جذاب بود.

بازی ماجراجویی‌ های بتمن و سوپرمن

The Adventures of Batman And Robin

سال انتشار: ۱۹۹۲

پلتفرم: سوپر نینتندو

دهه ۹۰ عصر بازی‌های اقتباسی بتمن بود و درحالی‌که برخی از آن‌ها عملکرد قابل قبولی داشتند، برخی دیگر شکستی بیش نبودند. در این بین The Adventures of Batman And Robin که براساس انیمیشن سریالی ب همین نام ساخته شده بود توانست یکی از بهترین آثار دنیای دی‌سی در این دهه باشد. نسخه‌های مختلفی از ماجراجویی‌های بتمن و رابین برای کنسول‌های متفاوت منتشر شد که تفاوت‌های فاحشی بین از داستان تا گیم‌پلی بین آن‌ها دیده می‌شد. درحالی‌که نشر این بازی برای کنسول‌های سگا مگادرایو، مگا سی‌دی و جنسیس بر عهده‌ی سگا قرار داشت، کونامی آن را برای سوپر نیتندو ساخته و منتشر کرد. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی ماجراجویی‌های بتمن و رابین درجه‌ی سختی آن و تنوع مراحل مختلف است که استقبال زیادی از سوی طرفداران به‌دنبال داشت.

بازی گرین لنترن

Green Lantern: Rise of the Manhunters

سال انتشار: ۲۰۱۱

پلتفرم‌ها: ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، نینتندو 3DS

بازی Green Lantern: Rise of the Manhunters در اتفاقات فیلم گرین لنترن که سال ۲۰۱۱ منتشر شد را دنبال می‌کند و رایان راینولدز، ستاره‌ی فیلم صداپیشگی هال جردن را در آن بر عهده دارد. ماجرا از جایی ریشه می‌گیرد که نگهبانان کهکشان اندرویدهایی به نام Manhunters را به‌عنوان نیروهای پلیس بین‌ستاره‌ای ایجاد می‌کنند. این گروه اما به‌جای برقرار کردن عدالت بیشتر شیفته‌ی مجازات‌های سنگین هستند و این موضوع نگهبانان کهکشان را مجبور می‌کند تا آن‌ها را کنار بگذارد و تیم گرین لنترن را جایگزین آن‌ها کند. مدتی پس از این اتفاقات اعضای باقی‌مانده‌ی من‌هانترزها به‌دنبال انتقام نگهبانان کهکشان و اعضای گرین لنترن برمی‌آیند. این حمله کمی پس از شروع بازی رخ می‌دهد و بازیکنان باید در نقش هال جردن به مبارزه با این اندرویدهای خشمگین برآیند.

قدرت بی‌نظیر گرین لنترن در ایجاد هر سلاحی که فکرش را بکنید از طرفی پتانسیلی زیادی برای ساخت یک بازی با گیم‌پلی غنی است و هم مانعی سر راه آن. در نتیجه بازیکن انتظار دارد که محدودیت‌های کمی سر راهش قرار داشته باشد و باتوجه‌به مراحل طولانی و طاقت‌فرسای ساخت باز‌ی‌ها با چالش‌های زیادی همراه است؛ مخصوصا برای اثری که ده سال پیش ساخته شده است. با این وجود گرین لنترن کمی از سایر آثار دنیای دی‌سی که در گاتهام سیتی خلاصه شده‌اند فاصله گرفته است و جنبه‌ی متفاوت و جدیدی از این دنیا را به نمایش می‌گذارد که با صرف‌نظر از برخی ضعف‌ها می‌تواند تجربه‌ی جذابی را برای طرفداران دی‌سی به ارمغان بیاورد.

بازی‌های آینده‌ دنیای دی‌سی

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، در ادامه نگاهی می‌اندازیم به دو اثر جدید دنیای دی‌سی که با نمایش اخیر خود بیش‌ازپیش مورد انتظار واقع شده‌اند. ویژگی جالبی که در هر دوی این آثار به چشم می‌خورد غیبت بتمن است؛ غیبتی که فرصتی برای سایر شخصیت‌های دنیای دی‌سی پدید آورده تا بتوانند خودی نشان دهند. لازم است به این نکته هم اشاره کنم که تمرکز هر دوی این نمایش‌ها بیشتر روی بخش داستانی بود. با اینکه بخشی از گیم‌پلی گاتهام نایتز سال گذشته به نمایش در آمد،‌ در جریان گیم آواردز هم شاهد نمایشی از بازی Suicide Squad بودیم.

بازی Gotham Knights

Gotham Knights

سال انتشار: ۲۰۲۲

پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس، پی‌سی

دیگر خبری از دو ناجی گاتهام یعنی بتمن و جیم گوردون نیست و در این وضعیت، خانواده‌ی خفاش شامل نایت وینگ، رابین، بت گرل و رد هود تنها امید گاتهام برای رهایی از تاریک‌ترین روزهای خود هستند.

در جدیدترین تریلر منتشرشده از این بازی در جریان رویداد سه ساعته‌ی ‌DC Fandome، تمرکز اصلی روی دشمنان اصلی بازی بود؛ محفل جغدها که به اندازه‌ی خود گاتهام قدمت دارند و با شستشوی مغزی کودکان آن‌ها را به قاتلانی بی‌رحم به نام Talon تبدیل می‌کنند. آ‌ها به همه‌ی شهر تسلط دارند و چیزی از چشمشان پوشیده نمی‌ماند. حتی در بخشی از اولین تریلر منتشرشده در بازی یک جغد در نشان پلیس جیم گوردون دیده می‌شود که این موضوع را ثابت می‌کند. البته محفل جغد‌ها تنها دشمنانی نیستند که با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم و تا به حال حضور چهار شخصیت منفی دیگر تایید شده است؛ مستر فریز و پنگوئن.

باتوجه‌به توصیفاتی که در طول تریلر از محفل جغدها می‌شنویم، به نظر می‌رسد که این چهار تن مسیر سخت و پرچالشی را پیش رو دارند که بدون بتمن مطمئنا سخت‌تر هم خواهد بود. همچنین از شخصیت‌های منفی دیگری که در طول بازی با آن‌ها مواجه می‌شویم می‌توان به مستر فریز و پنگوئن اشاره کرد. البته قضیه‌ی مرگ ناجیان همیشگی گاتهام یعنی بتمن و گوردون کمی مشکوک به نظر می‌رسد و باید دید چه اتفاقاتی در پشت پرده‌ی همه‌ی این اتفاقات می‌گذرد.

نکته‌ی حائر اهمیت در مورد گاتهام نایتز این است که همان‌طور که در طول بازی پیش می‌روید و قدرت بیش‌تری کسب می‌کنید، به مراتب دشمنان شما نیز قوی‌تر می‌شوند. بنابراین رویارویی با آن‌ها بسته به سطح شما می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی را رقم بزند. همچنین بازی این امکان را به شما می‌دهد که سبک بازی مخصوص به خود را داشته باشید و باتوجه‌به سلیقه‌ی خود مراحل را پیش ببرید.

بازی گاتهام نایتز را می‌توان تک‌نفره یا به‌صورت Co-Op تجربه کرد. استودیوی برادران وارنر مونترآل که پیش از این روی Batman Arkham Origins کار کرده بود، وظیفه‌ی ساخت این بازی را بر عهده دارد و برخلاف انتظارات، گاتهام نایتز دنباله‌ی مجموعه آرکهام نبوده و داستان مستقلی را روایت می‌کند. درواقع جوخه‌ی انتحار: کشتن جاستیس لیگ که در ادامه به آن می‌پردازم مستقیما ماجراهای شوالیه‌ی آرکهام را دنبال می‌کند. بازی که برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ و در جریان دی‌سی فندوم معرفی شد برای انتشار در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود اما تا سال ۲۰۲۲ تأخیر خورد.

بازی suicide squad kill the justice league

Suicide Squad: Kill The Justice League

سال انتشار: ۲۰۲۲

پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس و اس، پلی استیشن 5، پی‌‌سی

Suicide Squad: Kill The Justice League جدیدترین پروژه‌ی راک استدی، سازنده‌ی مجموعه‌ی آرکهام است. این بازی اولین‌بار در جریان رویداد دی‌سی فندوم ۲۰۲۱ به نمایش در آمد و توجه عده‌ی زیادی را به خود جلب کرد. در نمایش اخیر این بازی تمرکز بیش‌تری روی داستان بازی شده بود اما همان‌طور که اشاره کردم هنوز مشخص نیست که گیم‌پلی بازی به چه شکل خواهد بود. این بازی همانند گاتهام نایتز چهار شخصیت قابل بازی از جوخه‌ی انتحار دارد؛ هارلی کویین، کاپیتان بومرنگ، ددشات و کینگ شارکی که روزبه‌روز به طرفدارانش افزوده می‌شود.

وقتی برینیک اعضای جاستیس لیگ را تحت کنترل ذهنی خود در می‌آورد و به متروپلیس حمله می‌کند، اعضای جاستیس لیگ توسط آماندا والر از تیمارستان آرکهام آزاد می‌شوند تا جلوی آن‌ها را بگیرند. البته ظاهرا واندر ومن تنها کسی است که تحت کنترل برینیک قرار ندارد و حتی در بخشی از تریلر با سوپرمن به مبارزه می‌پردازد. سرنوشت بتمن پس از اتفاقات نسخه‌ی آرکهام نایت هنوز مشخص نیست و در تریلر جوخه انتحار تنها اشاره‌هایی جزئی به او دیده می‌شود که مطمئنا دلیل خوبی برای آن وجود دارد. این بازی برخلاف گاتهام نایتز کمی چاشنی طنز نیز به خود اضافه کرده است.

در انتها دقت کنید که مرگ بتمن در بازی‌های مذکور می‌تواند تنها یک استراتژی تبلیغاتی باشد که هر دو استودیوی سازنده پیش‌تر در ساخته‌های قبلی خود پیاده کرده بودند. استودیوی WB Montreal برای بازی بتمن آرکام اورینجینز چنین عملی انجام داد و اعلام کرد که شخصیت منفی بازی کسی جز Black Mask نیست؛ درحالی‌که می‌دانیم جوکر نقش منفی داستان بود. همچنین تیم راک استدی در زمان تبلیغات آرکام نایت توضیح داد که این این شخصیت کاملا جدید است و اصلا در کمیک‌ها حضور ندارد درحالی‌که بعدا خلاف آن ثابت شد. درواقع برادران وارنر و استودیوهای زیرمجموعه‌ی آن پیاده کردن کلک‌های رسانه‌ای مهارت زیادی دارند. بنابراین به هیچ‌کدام از ادعاهای آن‌ها نمی‌توان به‌طور کامل اطمینان کرد.

بازی wonder woman

Wonder Woman

در جریان مراسم گیم اواردز ۲۰۲۱ و به شکلی غیرمنتظره از بازی جدید استودیوی مونولیت پروداکشنز رونمایی شد و به این ترتیب زن شگفت‌انگیز به جمع ابرقهرمان‌هایی پیوست که بازی ویدیویی مخصوص خودشان را دارند. هنوز اطلاعات زیادی از این بازی منتشر نشده است ولی می‌دانیم که با یک بازی جهان‌باز طرف هستیم که از سیستم انحصاری نمسیس پشتیبانی می‌کند. این سیستم باعث می‌شود دشمنان در هر مقابله قدرت بیش‌تری داشته باشند. این حالت را پیش‌تر و در آثار Middle Earth مشاهده کردیم.

به نظرتان گاتهام نایتز و جوخه‌ی انتحار می‌توانند جای خالی بتمن را پر کنند و در مجموع عملکرد خوبی از خود به جا بگذارند؟ نظرتان در مورد بازی واندر وومن چیست؟ کدام‌یک از بازی‌هایی که در دنیای دی‌سی جریان دارند توانسته‌اند نمایش بهتری از این دنیا داشته باشند؟ نظرات خود را با ما و کاربران زومجی در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده