نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۸

استفاده از سیستم نمسیس Middle-Earth در بازی Wonder Woman

بیانیه‌ی پس از معرفی بازی Wonder Woman استودیوی مونولیث نشان می‌دهد که این بازی از یک دنیای جهان باز و سیستم نمسیس مشابه بازی‌های Middle-Earth برخوردار است.

به‌نظر می‌رسد که دیوید هیویت، رئیس استودیوی مونولیث پروداکشن در خلال صحبت‌های خود درباره بازی جدید Wonder Woman تأیید کرده که این بازی از سیستم نمسیس که اولین‌بار در بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor مورد استفاده قرار گرفت، بهره می‌برد. معرفی بازی اکشن و تک نفره‌ی Wonder Woman یکی از بزرگ‌ترین غافلگیری‌های مراسم گیم اواردز ۲۰۲۱ بود که بامداد امروز برگزار شد.

WB Games به جز تریلر CGI که برای رونمایی از این بازی به نمایش گذاشت، جزئیات زیادی از مشخصات این بازی را با مخاطبان به اشتراک نگذاشته است. اما اطلاعاتی که چند ساعت بعد از معرفی بازی منتشر شده، نشان می‌دهد که اول از همه با یک تجربه‌ی جهان باز مواجه خواهیم بود. البته با درنظرگرفتن پروژه‌های اخیر استودیوی مونولیث، جای تعجب نیست که Wonder Woman نیز دارای جهانی با ویژگی‌های ‌جهان‌باز باشد.

یکی از ویژگی‌هایی که در مجموعه بازی‌های Middle-earth از این استودیو مورد تحسین مخاطبان قرار گرفت، دنیای جهان‌باز این بازی‌ها بود که البته باید نقطه‌ قوت اصلی فروش آن‌ها را لایسنس IP ارباب حلقه‌ها و سیستم نمسیس معرفی کرد. مکانیزم گیم‌پلی این بازی‌ها به طوری طراحی شده بود که دشمنانی که بازیکنان در جریان بازی با آن‌ها مواجه می‌شدند، این رویارویی را به‌خاطر می‌سپردند. در نتیجه وقتی که دوباره با آن‌ها روبه‌رو می‌شدید، قوی‌تر و برای انتقام مشتاق‌تر بودند.

اگر بازیکن مجدداً از حریف خود برتر بود، سیستم نمسیس بازی Middle-earth این اجازه را به دشمن می‌داد تا به‌طور مداوم تکامل یافته و از یک رقیب معمولی در ابتدای بازی به یک چالش جدی در انتهای بازی تبدیل شود. شخصیت فردی و نقاط ضعف و قوت افراد باعث می‌شد تا پیچیدگی خاصی در سطح دشواری این بازی‌ها ایجاد شده و یک تجربه‌ی تعاملی واقعی را ارائه کند.

پرنسس دایانا در بازی جدید Wonder Woman

در بیانیه‌ای که مونولیث بعد از معرفی بازی Wonder Woman ازطریق Wccftech منتشر کرده، دیوید هیویت تأیید می‌کند که این بازی از یک سیستم Nemesis مخصوص به خود بهره‌مند خواهد شد. او در ادامه توضیح داده که این سیستم قبلاً کمک زیادی به بهبود روایت داستان در بازی‌های این استودیو کرده و می‌تواند موجب بالارفتن سطح تجربه‌ی جهان‌باز Wonder Woman شود:

«سیستم نمسیس پیش از این، سطح داستان سرایی بازیکن محور را در بازی‌های ویدیویی ارتقاء داده و ما اینبار برای انجام این کار در سبک جهان‌باز هیجان‌زده هستیم. این کار ازطریق تلفیق سبک پیشرفته‌ی اکشن با یک روایت داستانی مبتکرانه، Wonder Woman را به بازی جذابی که هر کسی علاقه‌مند به تجربه آن خواهد بود تبدیل می‌کند.»

اما تأیید به کارگیری سیستم نمسیس بازی‌های Middle-earth در پروژه جدید Wonder Woman سؤالات زیادی را درباره این اثر ایجاد می‌کند. اول اینکه هیپولیتا، مادر پرنسس دایانا که تریلر معرفی این بازی را روایت می‌کند، او را به خانه فرا می‌خواند تا با تهدید جدیدی که به سواحل‌ آن‌ها حمله کرده، مواجه شود. این نشان می‌دهد که اتفاقات این بازی در جزیره تمیسکیرا اتفاق می‌افتد و اینکه تهدید اسرارآمیزی که هیپولیتا درباره آن صحبت می‌کند، از همان ابتدا نسبت به توان دفاعی آن‌ها برتری دارد.

Wonder Woman Game

این موضوع نشان می‌دهد سیستم نمسیس این بازی متفاوت از چیزی است که قبلاً در بازی‌های مونولیث دیده شده استاوایل امسال بود که برادران وارنر تأییدیه‌ی USPTO را برای ثبت پتنت Nemesis System دریافت کرد تا این سبک ابداعی گیم‌پلی بازی را از دسترس توسعه‌دهندگان و ناشرانی که ازطریق صدور مجوزهای قانونی این شرکت اقدام به استفاده‌ از آن نمی‌کنند، خارج کند. بنابراین هریک از ویژگی‌های ذکر شده در پتنت کپی‌رایت این سبک در صورت مشاهده شدن در بازی‌های دیگر، می‌تواند مشمول پیگیری قضایی شود.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده