// دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

بهترین مادهای گرافیکی GTA 5 که باید امتحان کنید

در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم نگاهی داشته باشیم به بهترین مادهای بازی GTA V که گرافیک و تجربه‌ای امروزی را از این بازی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند.

در این سال‌ها اگر اهل بازی‌های ویدیویی هم نباشید باز هم حداقل یک‌بار نام بازی GTA V حتما به‌گوش‌تان خورده است. اثری که از هر لحاظ یک موفقیت عظیم تجاری برای استودیو راک‌استارگیمز به‌شمار می‌رود و حتی قرار است آن را باری دیگر در نسل نهم هم ملاقات کنیم. بازی Grand Theft Auto 5 ابتدا در سال ۲۰۱۳ برای کنسول‌های ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن 3 منتشر شد و نسخه پی‌سی آن با دو سال تأخیر در اختیار کاربران این پلتفرم قرار گرفت. از آن زمان تا امروز به مدت ۶ سال است که کاربران خلاق بسیاری برای GTA V مادهای مختلف می‌سازند. پروژه‌ مادهای این بازی ابتدا با مواردی کوچک همانند ابزارهای تقلب، مدل‌های شخصیت‌های جدید و غیره آغاز شد و در ادامه کاربران شروع به بازسازی نقشه بازی و بهبود دادن مدل‌ها و جلوه‌های بصری و بافت‌ها و تکسچرهای آن کردند. برخی از این مادها باعث شدند تا بازیکنان نسخه‌های Vice City و San Andreas را در قالب این بازی تجربه کنند و برخی دیگر تجربه محیط و اتمسفر آثار برجسته دیگر را به GTA V آوردند. در این مقاله می‌خواهیم به برخی از مهم‌ترین مادهای بازی GTA V که تجربه ما را از این بازی به‌شکل کامل دگرگون کردند، نگاهی بیاندازیم و در روز‌هایی که هنوز خبری از بازی GTA 6 نیست، تجربه متفاوتی از نسخه فعلی این مجموعه داشته باشیم:

ماد Vice Cry Remastered برای بازی GTA V

Vice Cry: Remastered

آیا می‌خواهید به یک Vice City بزرگ‌تر، بهتر و از لحاظ ظاهری زیباتر بازگردید؟ پاسخ شما ماد Vice Cry: Remastered است. اساسا، این یک مادی بود که قرار بود بازی Grand Theft Auto: Vice City را روی پی‌سی بهبود بخشد، جلوه‌های بصری بیشتر فراهم آورد، پوشش گیاهی کاملا جدید داشته باشد، ساختمان‌هایی با تکسچرهای HD داشته باشد و حتی مکان‌های مخفی و بخش‌های داخلی ساختمان‌ها را در خود جای دهد. Vice Cry: Remastered حالا نسخه ۱.۸ این ماد را برداشته و با مدل‌ها و تکسچرهای جدید، جاده‌ها و ساختمان‌ها، سناریوهای شخصی‌سازی شده و موارد بسیار به بازی Grand Theft Auto 5 آورده است. شما برای استفاده از این ماد به ابزارهای دیگری نیازمند هستید؛ برای مثال شما باید ترینر ScriptHooV را که می‌توان از آن برای اسپاون کردن خودروهای دی‌ال‌سی بازی استفاده کرد، مادهای HeapAdjuster و Packfile Limit Adjuster را مورد استفاده قرار دهید. پس اگر می‌خواهید باری دیگر به سراغ دنیای پرزرق‌و‌برق وایس سیتی بازگردید، Vice Cry: Remastered انتخاب شما است.

ماد V: Vice City برای بازی GTA V

V: Vice City

ماد بعدی باز هم برای افرادی ساخته شده است که قصد دارند تا نسخه Vice City مجموعه را در دوران خوش پلی استیشن 2 باری دیگر تجربه کنند. V: Vice City درواقع دقیقا شما را به نقشه نسخه سال ۲۰۰۲ وایس سیتی می‌برد و درختان نخل و برخی تکسچرهای جدید را به بازی Grand Theft Auto 5 اضافه می‌کند. شما برای استفاده از این ماد ابتدا باید برنامه FiveM را دانلود کرده و سپس فایل‌های ماد را درون پوشه آن کپی کنید. در این بین، یک بسته تکسچر درکنار این ماد وجود دارد که بافت‌های باکیفیتی را درون خود جا داده است و باعث می‌شود جلوه‌های بصری بازی به‌شکل محسوسی بهبود پیدا کند. درواقع هدف ماد این است که شما وایس سیتی را با کم‌ترین تغییرات و در عین حال با بالاترین کیفیت تجربه کنید.

ماد GTA 5 Remastered برای بازی GTA V

GTA 5 Remastered

درست است که پس از گذشت سال‌ها باز هم قرار است به‌زودی شاهد عرضه نسخه بهبودیافته و گسترش یافته GTA V از جانب راک‌استار باشیم، اما بهتر است در این بین نیم‌نگاهی هم به ماد GTA 5 Remastered داشته باشید؛ مادی که به‌تنهایی بیش از ۷۰۰۰ آیتم جدید به شهر Los Santos اضافه می‌کند. آیتم‌هایی که با دقت هرچه تمام‌تر در جای‌جای این شهر قرار گرفته‌اند تا حسی واقع‌گرایانه از تجربه این بازی را در اختیار شما بگذارند. این آیتم‌ها از مواردی همچون سطل آشغال و نیمکت گرفته تا درختان نخل و مرغ‌ها را شامل می‌شود که در مکان‌های جدیدی همانند Downtown شهر Los Santos قرار می‌گیرند و حس‌وحالی به‌مراتب لذت‌بخش‌تری از بازی GTA V را به شما القا می‌کند. 

ماد GTA 5 Remake برای بازی GTA V

GTA 5 Remake

ماد بعدی با نام GTA 5 Remake در مقایسه با دیگر مادها، یک سر و گردن از لحاظ جلوه‌های بصری و کیفیت‌ بافت‌ها بالاتر است. درکنار بهبود تکسچرها، این ماد با اضافه کردن ویژگی‌های جدید به بازی، تغییرات گسترده‌ای را روی بافت گیاهی و محیط‌های مختلف بازی اعمال می‌کند. سیستم آب‌وهوایی بهبودیافته، بهبود مدل مه و غبار، تکسچرهای هوای بارانی و رعد و برق که از بازی RDR2 اضافه شده‌اند، نورپردازی بهتر و بازتاب تصاویر، تنها برخی از مواردی هستند که شما با نصب این ماد می‌توانید در بازی GTA 5 تجربه کنید. 

ماد GTA Realism برای بازی GTA V

GTA Realism

بازی GTA V در زمان انتشار به‌خاطر واقع‌گرایی و توجه زیاد به جزئیات فراوان، بسیار مورد تحسین قرار گرفت. به‌صورتی‌که حتی هنوز هم پس از گذشت سال‌ها از زمان انتشار، در مقایسه با آثار مشابه تجربه‌ای منحصربه‌فرد را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. اما برای آن‌ها که قصد دارند تا دنیایی به‌مراتب واقع‌گرایانه‌تری را در شهر Los Santos تجربه کنند، یک ماد به نام GTA Realism ساخته شده است. این ماد در مرحله اول از لحاظ ظاهری تغییرات گسترده‌ای را روی ظاهر خودروها و کیفیت رنگ‌پردازی‌ها اعمال می‌کند و از سویی دیگر با اضافه شدن ویژگی HDR، بهبود عمق میدان و تغییرات مربوط‌به بازتاب تصاویر روی سطوح مختلف، بدون شک تجربه‌تان از GTA V را به کل عوض می‌کند.

اما بخش اصلی تغییراتی که این ماد ایجاد می‌کند مربوط‌به گیم‌پلی بازی می‌شود که باعث شده تا GTA V تا حد زیادی به واقعیت نزدیک شود. برای مثال اگر خودروی‌تان آسیب ببیند، باید با یک یدک‌کش تماس بگیرید و در ازای پرداخت مبلغی خودروتان را جابه‌جا کنید. در بخش‌های دیگر بازی شاهد وجود حیوانات بیشتر در مناطق مختلفی از بازی، مردمان بیشتر در ساحل (حتی برخی از آن‌ها در آب شنا می‌کنند)، سارقانی که خودرو حمله می‌کنند، پلیس‌های سرسخت‌تر و موارد بیشتر هستیم. این ماد حتی سیستم محدودیت وزن سلاح‌ها را به بازی اضافه می‌کند که حالا بازیکنان به‌واسطه آن در حمل تعداد سلاح و مقدار مهمات محدود می‌شوند. در مجموع تعداد موارد اضافه شده به‌شدت زیاد هستند و اگر دوست دارید تا بازی GTA V تا حد زیادی به واقعیت نزدیک شود، بدون شک ماد GTA Realism انتخاب شما است.

ماد NaturalVision Evolved برای بازی GTA V

NaturalVision Evolved

ماد دیگری که تغییرات ظاهری اساسی را به بازی GTA 5 می‌آورد، NaturalVision Evolved نام دارد. این ماد ابتدا کار خود را با ابزارهایی همانند ENB و ReShade آغاز کرد و از آن زمان سازنده این ماد یعنی Razed بهبودها و تغییرات فراوانی را در قالب تکسچرهای مختلف به بازی اضافه کرده است. درکنار تغییرات سیستم آب و هوایی (مخصوصا بارش باران که به‌شدت چشم‌نواز شده است)، تکسچرهای جهان بازی و تون‌مپینگ (Tone Mapping) ، بارزترین عمکرد ماد را می‌توانید در زمین ری‌تریسینگ و بازتاب تصاویر مشاهده کنید. درواقع نورپردازی بهبودیافته این ماد باعث می‌شود که Los Santos به شکل بسیار واقعی درخشان به‌نظر برسد و این کار ازطریق صاف کردن سایه‌ها یا بازتاب نور موجود روی زمین یا ساختمان‌ها (اگرچه کیفیت خروجی به اندازه ری‌تریسینگ واقعی نیست) انجام می‌شود. نسخه دسترسی پیش از موعد این ماد سال گذشته به‌صورت پولی منتشر شد و به‌گفته سازنده، نسخه نهایی آن در آینده‌ای نه‌چندان دور به‌صورت رایگان در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

ماد VisualV برای بازی GTA V

VisualV

یکی دیگر مادهایی که در زمینه بهبود جلوه‌های تصویری بازی GTA V می‌توان به آن اشاره کرد، VisualV نام دارد. از جمله تغییراتی که این ماد به بازی GTA V اضافه می‌کند می‌توان به بازسازی کامل سیستم آب و هوایی، اصلاح اندازه و نحوه حرکت ماه در آسمان، تغییرات ظاهری و اصلاح حرکات ابرها و بهبود مدل جلوه‌های تصویری مه اشاره کرد که همگی درکنار باعث شده‌اند تا آسمان Los Santos بسیار چشم‌نواز به‌نظر برسد. همچنین درکنار موارد ذکر شده، این ماد تغییرات دیگری در بازی ایجاد می‌کند که از بین آن‌ها می‌توان به سیستم موشن‌بلور پیشرفته، سایه‌زنی پویا برای خودروهای بازی، فعال‌سازی ابزار ENB و موارد مختلف اشاره کرد. البته که فعال‌سازی تمامی موارد این ماد می‌تواند باعث کاهش عملکرد بازی و کم شدن نرخ فریم شود، ولی باز هم تجربه یک GTA V با گرافیک بصری فوق‌العاده بدون شک لذت‌بخش خواهد بود.

ماد GTA 5 Redux برای بازی GTA V

GTA 5 Redux

 در نگاه اول، ماد GTA 5 Redux ممکن است که یک ماد بهبود جلوه‌های بصری به‌نظر برسد که نورپردازی بهبودیافته، موشن‌بلور جدید و افکت‌های بوکه، نورپردازی حجمی جدید و حتی تغییرات مربوط‌به آلودگی نوری شهر Los Santos در شب را فراهم می‌کند. اگر به فهرست ویژگی‌ها و تغییرات ماد GTA 5 Redux که این ماد به بازی اضافه می‌کند، سر بزنید متوجه می‌شوید که GTA 5 Redux می‌تواند به‌تنهایی بازی GTA V شما را به شکل کامل دگرگون کند. این ماد درون خود تکسچرهای 4K، جلوه‌های تصویری مختلف همانند حرکات کاغذ در هوا، حرکات آب، رد تایر، سیستم جدید رانندگی خودروها، سیستم پلیس بازطراحی شده و ... را جای داده است که همه درکنار هم باعث می‌شوند تا GTA 5 را به‌نحوی‌ کاملا متفاوت تجربه کنید. 

ماد 2 Many Years برای بازی GTA V

2Many Years

denedwin یکی از سازنده‌های ماد بازی GTA V است که تاکنون نقشه‌های جالبی همانند Waterworld و The Dead Among Us را برای بازی GTA V طراحی کرده است. اما شاید ماد Two Many Years به واسطه بازسازی اتمسفر بازی The Last of Us بیشتر از سایر او ارزش تجربه کردن داشته باشد. این ماد اساسا Los Santos را به یک شهر نابود شده با پوشش گیاهی انبوه تبدیل می‌کند. این موضوع شاید بیشتر از همه خود را در آسمان‌خراش‌های دنیای بازی نشان دهد، اما آیتم‌های دیگری همانند خودروهای فرسوده و نشانه‌های مختلف در سرتاسر نقشه بازی وجود دارند که حس و حال یک جهان پساآخرالزمانی را به خوبی به شما منتقل می‌کنند. شما حتی می‌توانید با استفاده ماد دیگری، زامبی‌ها را هم وارد دنیای این ماد کنید و از بازی GTA V به شکل متفاوتی لذت ببرید. برای تجربه ماد 2Many Years می‌توانید به صفحه آن صفحه ماد 2Many Years مراجعه کرده و آن را با حجم ۲۱.۴ مگابایت دانلود کنید.

ماد GTA 5: San Andreas برای بازی GTA V

GTA 5: San Andreas

این ماد نسبتا قدیمی نقشه بازی San Andreas دوست‌داشتنی را به GTA 5 اضافه می‌کند. در این ماد تغییرات بصری و آیتم‌های چندانی گنجانده نشده است و بیشتر به‌درد علاقه‌مندان یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های مجموعه GTA می‌خورد. این ماد در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و بیشتر می‌تواند برای یادآوری شخصیت دوست‌داشتنی CJ و منطقه‌های معروف سان‌آندریاس مورد استفاده قرار گیرد.

ماد Complex Control برای بازی GTA V

Complex Control

ماد آخر به علاقه‌مندان سبک بتل رویال اختصاص دارد. اگر از دوست‌داران این سبک هستید و در عین حال قصد ندارید تا در بازی خود بازیکنان واقعی و پیچیدگی‌های مختلف را تجربه کنید، ماد Complex Control انتخاب مناسبی برای شما است. این ماد بازیکن را در یک منطقه مرگ قرار می‌دهد که در آن دشمنان هوش مصنوعی مختلف و چالش‌های خطرناک انتظار شما را می‌کشند. شما بازی را با یک شخصیت تصادفی آغاز می‌کنید که مهارت‌ها و سلاح‌های منحصربه‌فردی را در اختیار دارد. به‌واسطه این ماد حالا حرکات بازیکنان سریع‌تر شده‌ است و عملکرد برخی سلاح‌ها همانند شات‌گان بهبود پیدا کرده است. درخصوص بخش گیم‌پلی حالا یک سیستم رده‌بندی با چهار درجه مختلف به بازی اضافه شده است که شما در دسته‌های مختلف قرار می‌دهد. برای مطالعه ویژگی‌ها و دانلود این ماد کافی است به صفحه مخصوص ماد Complex Control مراجعه کنید.

در انتها نوبت شما کاربران زومجی است که از تجربه خود با بازی GTA V و مادهایی که برای آن منتشر شده است، بگویید.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده