نویسنده: رضا اسکندری
// شنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

همه چیز در مورد فصل چهارم وارزون و CoD: Cold War

در این مقاله به‌بررسی تغییرات و محتوای جدید فصل چهارم بازی Call of Duty: Warzone و بازی Call of Duty: Black Ops Cold War خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

با اتمام فصل سوم بازی‌های Call of Duty: Black Ops Cold War و Call of Duty: Warzone به‌طور رسمی فصل چهارم آن‌ها آغاز شد و مثل همیشه شاهد اضافه شدن محتویات جدیدی مثل اسلحه‌های جدید، نقشه‌های جدید، شخصیت‌های جدید و رویدادهای جدیدی به این بازی‌ها هستیم. این دو بازی چندنفره و بسیار محبوب درحال‌حاضر از پرمخاطب‌ترین بازی‌های آنلاین در سراسر جهان و به‌خصوص در کشور خودمان قلمداد می‌شوند و به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به‌طور کامل به بررسی محتویات و تغییرات جدید آن‌ها در فصل چهارم بپردازیم. در ادامه با زومجی همراه باشید تا با هم نگاهی کنیم به تمام جزییات فصل جدید بازی Call of Duty: Black Ops Cold War و بازی Call of Duty: Warzone.

تصویری از سقوط ماهواره‌ها در نقشه وردانسک در بازی call of dury: warzone

فصل چهارم وارزون

درابتدا به بازی محبوب وارزون بپردازیم؛ بازی بتل رویال مجموعه Call of Duty که به‌تازگی تعداد بازیکنان آن از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده است. نقشه این بازی یعنی همان نقشه وردانسک (Verdansk) در این فصل هم دچار تغییرات جدیدی شده که البته به بزرگی تغییرات فصل قبل نیستند ولی بااین‌حال می‌توانیم تغییرات جدیدی را در آن پیدا کنیم. در این نقشه در فصل جدید محل‌های جدیدی قابل رویت هستند که چند ماهواره در تصادفی به زمین برخورده کرده‌اند و می‌توانیم اثرات آن‌ها را در آن قسمت‌ها از نقشه ببینیم و همین عامل باعث می‌شود تا این قسمت‌ها از وردانسک برای بازیکنان تازگی داشته باشند.

همچنین در راستای همین تغییرات درابتدای فصل جدید رویدادی تحت عنوان Ground Fall در هر دو بازی وارزون و کلدوار آغاز شده است. رویدادی که تقریبا مانند رویدادهای فصل‌های گذشته در بازی جریان دارد و شما باید چالش‌های مشخص شده در این قسمت‌های جدید از بازی را انجام دهید تا جایزه‌های مختلفی را کسب کنید؛ مانند رویدادهای قبلی چالش‌های این رویداد هم در بازی وارزون و هم در بازی کلدوار قابل انجام دادن هستند. برای مثال از چالش‌های رویداد Ground Fall می‌توان به چالشی اشاره کرد که شما باید در وردانسک به‌دنبال ماهواره‌هایی بگردید و آن را به تصرف خود درآورید و با انجام این کار جایزه بسیار ارزشمندی را در بازی به‌دست آورید. این رویداد سه چالش مخصوص بازی وارزون و سه چال مخصوص بازی Cold War دارد که با انجام آن‌ها محتوای جدیدی را دریافت خواهید کرد. این رویداد پس از گذشت هفت روز از ابتدای فصل چهارم به انتهای خود خواهد رسید.

کاور رویداد جدید بازی call of duty تحت عنوان ground fall

از تغییرات مهم دیگر بازی Call of Duty: Warzone می‌توانیم به درهای قرمز رنگ معروف سری بازی‌های Black Ops اشاره کنیم که در وردانسک و وارزون قابل دستری هستند. مکان این درها به‌هیچ‌وجه ثابت نیست و در هر بازی تغییر می‌کند ولی اگر بتوانید یکی از آن‌ها را پیدا کنید و وارد آن شوید می‌توانید به لوت‌هایی بسیار ارزشمند و مفید دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که وقتی از این مکان خارج می‌شوید در مکانی تصادفی از نقشه اسپاون خواهید شد و مکان ورود و خروج این درها در یک محل قرار ندارند. 

برای اولین‌بار در بازی وارزون یک وسیله نقلیه جدید به این بازی اضافه شده است. یک موتور سیکلت بسیار سریع که می‌تواند جابه‌جایی شما را در نقشه تسریع ببخشد. همچنین مانند فصل‌های اخیر بار دیگر زندان بازی یا همان Gulag به‌طور کلی تغییر پیدا کرده و شاهد یک زندان جدید به نام Hijacked هستیم. همچنین در آغاز فصل جدید حالت Resurgence Mini Trios در نقشه وردانسک قابل دردسترس است و می‌توانید در این حالت با رقیب‌های خود به رقابت بپردازید. نکته مهم درباره بازی COD: Warzone مربوط‌به نسل نهم می‌شود که این بازی با پشتیبانی از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه روی PS5 یک قدم بزرگ رو به جلو برخواهد داشت.

نقشه جدید قسمت زامبی بازی call of duty: black ops cold war به نام zoo

فصل چهارم کالاف دیوتی کلد وار

طبیعتا اکتیویژن تمرکز بیشتری روی بازی غیر رایگان و جدید‌تر خودش یعنی Black Ops Cold War خواهد داشت. در این بازی مانند سه فصل گذشته در این فصل هم شاهد تغییرات زیادی هستیم که آن‌ها را باهم مرور خواهیم کرد. در قسمت مولتی‌پلیر این بازی پس از سال‌ها شاهد نقشه دوست‌داشتنی و بسیار محبوب Hijacked هستیم که بار دیگر به سری بازی‌های Black Ops بازگشته است. نقشه‌ای که بازی در آن در یک قایق تفریحی بزرگ جریان دارد و بدون شک دوست‌داران بازی‌های بلک‌آپس و Call of Duty Mobile با آن آشنایی کامل دارند. درکنار این نقشه قدیمی نقشه‌های جدید دیگری مانند نقشه کوچکی به‌نام AMSTERDAM، نقشه‌ای با اندازه معمولی به‌نام RUSH و نقشه‌ای کمی بزرگ‌تر به‌نام COLLATERAL به بازی اضافه شده‌اند.

حالت‌های جدیدی نیز برای بخش چندنفره بازی درنظر گرفته شده است. از آنجایی که اتمسفر فصل جدید درباره سقوط ماهواره‌ها جریان دارد این حالت‌های جدید هم کمابیش در این خط داستانی قرار می‌گیرند. حالت‌های جدید بازی به نام‌های ONE IN THE CHAMBER و MULTI-TEAM: SAT-LINK و CAPTURE THE FLAG به قسمت مولتی‌پلیر بازی کلدوار اضافه شده‌اند که در آن‌ها می‌توانید تجربیات جدیدتری را پشت سر بگذارید.

بخش زامبی بازی Call of Duty: Black Ops Cold War هم دچار تغییراتی شده و محتوای جدیدی برای آن دردسترس قرار گرفته است. مهم‌ترین محتوای جدید این بازی مربوط‌به نقشه جدیدی به‌نام Mauer Der Toten می‌شود که بازیکنان را در قسمتی از آلمان قرار می‌دهد؛ البته این نقشه در زمانی نامشخص در طول فصل چهارم به بازی اضافه خواهد شد. نقشه جدیدی نیز تحت عنوان باغ وحش (ZOO) برای حالت Outbreak به بازی افزوده شده که مانند نقشه‌های قبلیِ این حالت بسیار وسیع است و شما باید چالش‌های این حالت را در این نقشه هم انجام دهید. همچنین ماهی گرفتن در این نقشه باتوجه‌به حیات وحش جذاب آن بسیار جالب خواهد بود!

roadmap فصل چهارم بازی warzone و black ops coldwar

تصویر مربوط‌به محتوای فصل چهارم یا همان Roadmap فصل جدید Call of Duty

محتوای مشترک 

به محتوای مشترک بین بازی‌های Black Ops Cold War و Warzone برسیم. مانند تمام فصل‌های قبلی محتوای مشترکی برای هر ۲ بازی دردسترس بازیکنان قرار گرفته است که بازیکنان می‌توانند ازطریق مختلف به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و در هر ۲ بازی از آن‌ها استفاده کنند. درابتدا نگاهی کنیم به اسلحه‌های جدید بازی؛ اسلحه M82 که در کلاس LMG قرار دارد را می‌توانید به‌صورت رایگان در سطح پانزدهم بتل‌پس دریافت کنید و همچنین می‌توانید به اسلحه C58 که در کلاس سلاح‌های Assault Rifle قرار می‌گیرد، در سطح سی و یکم بتل پس دسترسی پیدا کرده و آن را به‌طور رایگان به اسلحه‌های اکانت خود اضافه کنید.

غیر از این ۲ اسلحه که از ابتدای فصل چهارم در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند سلاح دیگری هم در طول فصل به بازی اضافه می‌شود. سلاح OTs9 که یک SMG به‌شمار می‌رود و در زمانی نامشخص در طول فصل چهارم به بازی خواهد آمد. این سلاح در میانه‌های فصل چهارم به بازی اضافه خواهد شد و می‌توانید در فروشگاه بازی با خرید باندل‌های جدید آن را خریداری کرده یا با انجام چالش‌های مربوط‌به آن این سلاح را دریافت و از آن استفاده کنید. همچنین سلاحی جدید به‌نام Nail Gun از روز اول به بازی اضافه شده است که به‌جای تیر، به سمت دشمنان شما میخ پرتاب می‌کند و شما می‌توانید توسط چالش‌های مشخص شده آن را به اکانت خود اضافه کنید. همچنین شخصیت‌های جدیدی به‌نام‌های Jackal و Salah و Weaver به بازی اضافه می‌شوند که شخصیت Jackal در بتل‌پس و سایر شخصیت‌های جدید ازطریق فروشگاه بازی دردسترس شما خواهند بود.

بتل پس فصل چهارم وارزون و کلد وار

بتل‌پس که امروزه تقریبا در تمام بازی‌های آنلاین وجود دارد در فصل چهارم بازی مانند تمام فصول قبلی باز هم با محتویاتی بسیار جذاب و جدید قبل استفاده است. در این قسمت قصد داریم با هم نگاهی کنیم به مهم‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های بتل‌پس فصل چهارم:

  • اوپراتور جدیدی به‌نام Jackal در بدو خرید بتل‌پس
  • اسکین لجندری برای اسلحه AK-47 به‌نام Monochrome در سطح پنجم
  • اسکین جدید شخصیت Baker به‌نام Roughneck در سطح دهم
  • اسکین لجندری برای اسلحه Type 63 به‌نام Regal Scepter در سطح بیست و یکم
  • اسکین جدید شخصیت Garcia به‌نام Middle Man در سطح سی‌ام
  • اسکین جدید شخصیت Song به‌نام Night Kit در سطح چهلم
  • اسکین لجندری برای اسلحه Bullfrog به‌نام Serpent Idol در سطح چهل و دوم
  • اسکین جدید برای شخصیت Adler به‌نام Boarding Party در سطح پنجاه
  • اسکین لجندری برای اسلحه KSP 45 به‌نام Ancient Scarab در سطح پنجاه و پنجم
  • اسکین لجندری برای اسلحه Mac-10 به‌نام Regal Sword در سطح هفتاد و ششم
  • اسکین جدید شخصیت Hunter به‌نام Desert Surge در سطح هشتادم
  • اسکین لجندری برای اسلحه AK-74u به‌نام Penumbra Carbon در سطح هشتاد و یکم
  • اسکین جدید شخصیت Zeyna به‌نام Lioness در سطح نود
  • اسکین جدید شخصیت Jackal به‌‌نام Iridescent در سطح آخر
  • اسکین لجندری برای اسلحه C58 به‌نام Forgotten Oasis در سطح آخر
  • نشان پروفایل مخصوص بتل‌پس فصل چهارم در سطح آخر

آپدیت فصل چهارم بازی‌های Call of Duty: Warzone و Call of Duty: Black Ops Cold War از تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) برای کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی دردسترس بازیکنان قرار گرفته است. نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره تغییرات و محتوای جدید فصل چهارم این بازی‌ها چیست؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده