// شنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹

مصاحبه تهیه‌کننده Sniper Ghost Warrior Contracts 2 در مورد ویژگی‌های بازی

کنتن فلچر، تهیه‌کننده ارشد بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2، در مورد تجهیزات جدید، سیستم ارتقاء و مکانیزم بازی با GamingBolt گفت و گو کرد.

مدت‌ها با سری بازی ‌Sniper Ghost Warrior چرخه‌ی لذت بخش شناسایی هدف و ازبین‌بردن دشمنان را تجربه کرده‌ایم. در سال‌های اخیر این سری توجه خود را روی نقاط قوتش متمرکز کرده و با تجربه‌های جدید به‌دست ‌آمده، بازی Sniper Ghost Warrior Contracts را عرضه کرد که شاید بتوان از آن به‌عنوان قویترین بازی در این سری نام برد. استودیوی CI Games، توسعه‌دهنده بازی Sniper Ghost Warrior Contracts با انتشار نسخه دوم قصد دارد تا ویژگی‌های جدیدی را به علاقمندان ارائه کند.

در بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2 توجه زیادی روی واقع‌گرا بودن بازی گذاشته شده است، این امر در بازی به چه شکل صورت می‌گیرد و چه تاثیری روی نحوه‌ی تیراندازی و فیزیک بازی دارد؟

قطعا نزدیک بودن به واقعیت اهمیت زیادی برایمان دارد و بازیکنان در طول بازی متوجه این موضوع می‌شوند، مخصوصا زمانی‌که بحث مکانیک اسنایپ باشد. یک مسئله که ما خیلی در آن دقت داشته‌ایم، دسترس‌پذیر بودن بازی برای همه است. در بازی Contracts 2 بازیکنان متوجه خواهند شد که در درجات سختی بالاتر مکانیک اسنایپ به واقعیت نزدیکتر است، به طوری که در آن افت گلوله (Bullet Drop)‌ و باد نقش مهمی ایفا می‌کنند. همچنین حالت‌هایی را برای بازیکنان در نظر داریم که چالش کمتری داشته باشند، البته به‌شکلی که از واقعیت دور نشویم.

با در نظر داشتن اینکه هر مأموریت را می‌توان با روش‌های متفاوتی به پایان رساند، پس توجه به تکرار پذیری بازی زیاد است. امکان دارد بیشتر در این مورد صحبت کنید؟ همچنین تاثیر آن در روند طراحی مراحل و هوش مصنوعی چه بود؟

بعد از مدت‌ها کار روی این سری بازی متوجه شدیم که هر بازیکن علاقه دارد راه و روش دلخواه خودش را برای انجام مأموریت به کار گیرد، در ساخت بازی‌های Contracts این امر را فراتر بردیم و بازخورد خوبی دریافت کردیم. قطعا سیستم بازی و طراحی مراحل باید به اندازه‌ای قدرتمند باشد تا از این موضوع حمایت کند؛ این چیزی است که با به کارگیری از طراحی چند لایه‌ای مراحل و هوش مصنوعی واکنش‌گرا، به سختی روی آن کار کردیم.

شخصیت Sniper Ghost Warrior Contracts 2 در کوهستان

وسعت نقشه‌های بازی چقدر است؟ چه مواردی آن‌ها را از هم متمایز می‌کند؟

ما قسمت‌های جدید به بازی اضافه کردیم که هدف اصلی آن اسنایپ از فاصله‌های بسیار دور است بنا بر این در ساخت نقشه از روش‌های متفاوتی استفاده کردیم. درحالی‌که نقشه‌های باز و بزرگی که بازیکنان در نسخه اول بازی Contracts به آن علاقه داشتند در بازی Contracts 2 نیز وجود دارد، افزون بر آن ما نقشه‌هایی داریم که تمرکز اصلی در آن روی کشتن دشمنان از فاصله دور است. امیدواریم این تنوع برای بازیکنان جذاب باشد و روند بازی را تغییر دهد.

چطور تعادلی بین مأموریت‌های دوربرد و مبارزات نزدیک در بازی وجود دارد؟

تا حد امکان تعادل بین دو حالت به سبک بازیکن بستگی دارد؛ اما قسمت‌هایی در بازی مجاب می‌کند که به شکل دوربرد مأموریت را انجام دهید و دیگر قسمت‌ها لازم به نزدیکتر شدن است. تلاش اصلی ما بر این است که سبک بازی هر فرد هدایت‌گر تمرکزشان روی این حالت‌ها باشد.

بازیکنان در زمینه‌ی سلاح و مهمات از بازی چه انتظاراتی داشته باشند؟

تنوع اسلحه و مهمات در بازی Contracts 2 دیدگاه جدیدی برای بازیکنان فراهم می‌کند که به آن‌ها اجازه دستیابی به راه منحصر به‌فردی برای رسیدن به هدف می‌دهد. درکنار پهپاد اینبار Remote Turret معرفی می‌شود که رقیبی جدید در بین محبوب‌ترین گجت‌ها خواهد بود. با این ابزار کاربردی می‌توانید دشمنان را از نقاط مختلف و به شکلی زیرکانه از بین ببرید. کنتن فلچر، در ادامه به وجود مین‌های گازی، تله‌ها و تنوع بسیاری در انواع گلوله اشاره کرد.

سیستم ارتقاء در بازی Ghost Warrior Contracts 2، چگونه است؟

بازی سیستم توسعه‌ی وسیعی دارد که به بازیکن اجازه‌ می‌دهد ریون (Raven) و تمامی گجت‌ها و ابزاری که به همراه دارد را ارتقاء دهد. سعی داشتیم سیستم ارتقاء را طوری طراحی کنیم که تعدادی از آن‌ها که در اواخر بازی قابل دسترسی می‌شوند، عملکردهای قابل توجهی به گجت‌ها اضافه ‌کنند، امیدواریم این امر درکنار چالشی که بازی به همراه دارد بازیکنان را مشتاق به تکرار بازی کند.

پهباد در نیروگاه دو نفر Sniper Ghost Warrior Contracts 2

طرفداران این بازی قطعا از دیدن مأموریت‌هایی که دشمنان در آن بیش از هزار متر از شما فاصله دارند خوشحال می‌شوند؛ اما تاثیر این موضوع روی دسترس‌پذیری این بازی برای همه چیست؟ بازی چگونه قصد دارد تعادل بین چالش‌ها و سادگی آن را ایجاد کند که بازی برای کسانی که سری ‌‌بازی‌های Sniper Ghost Warrior را تجربه نکرده‌اند جذاب باشد؟

همان‌طور که قبلا اشاره کردم، دسترس‌پذیری امری است که در بازی Contract 2 به آن خیلی توجه کرده‌ایم. حس اسنایب کردن از فاصله‌های بسیار دور خیلی لذت بخش است، اما هدف این نیست که برای به موفقیت رسیدن حتما یک تک تیرانداز واقعی باشید. مانند بخش‌های دیگر بازی این قسمت نیز چندلایه است. در درجات سختی پایین‌تر، ابزاری برای همراهی فراهم کردیم که بازیکنان تجربه‌ای واقعی داشته باشند. در مراحل دوربرد بازی، راه‌های زیادی در به اتمام رساندن آن‌ها مهیا کرده‌ایم، البته بعضی از این مراحل نیازمند دقت در عمل بیشتری هستند. در تمامی بازی مواردی وجود دارد که بازیکن را تشویق به یاد‌گیری و تکرار دوباره‌ی بازی کند.

آیا برنامه‌ای برای بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2 بعد از عرضه‌ی آن دارید؟

برای بعد از انتشار بازی برنامه‌های قابل توجهی داریم، تعدادی از آن‌ها قبلا رونمایی شده‌اند و تعداد دیگری وجود دارند که امیدواریم بازیکنان را غافلگیر کنند. در حال حاضر فقط می‌توانم به این اشاره کنم که برای خبر‌های بعدی ما را در کانال‌های اجتماعی دنبال کنند.

زمان نیاز برای اتمام یک بار بازی تقریبا چقدر است؟

زمان بازی نسبت به سبک هر فرد می‌تواند متفاوت باشد، اما تخمین می‌زنیم زمان نیاز برای به اتمام رساندن داستان اصلی بازی حدود هشت ساعت است. اگر بازیکنان قصد داشته باشند که درگیر چالش‌ها و محتوای دیگر بشوند، این زمان به شکل چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

آیا برنامه‌ای برای انتشار روی سوییچ دارید؟

در ابتدای زمان عرضه،‌ بازی دارای نسخه سوییچ نیست، اما از اهدافمان در استودیوی CI Games رساندن بازی به‌دست مخاطبان بیشتری است. دیگر پلتفرم‌ها، جدال‌های فنی متفاوتی دارند. در حال حاضر توجهمان روی این موضوع است و خواهیم دید که در آینده می‌توانیم آن را انجام دهیم یا خیر.

پس از رونمایی از مشخصات فنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، مقایسه‌های زیادی بین سرعت GPU دو کنسول وجود داشته، که سرعت پردازش گرافیکی پلی استیشن 5، ۱۰.۲۸ ترافلاپس و سری ایکس ۱۲ ترافلاپس است، آیا این تفاوت اهمیت و تاثیری روی توسعه‌ی بازی دارد؟

این کاملا طبیعی است که در نسل جدیده کنسول‌ها، هر پلتفرم‌ بعضی تفاوت‌های فنی و قابلیت‌هایی خواهد داشت. با پیشرفتی که هر نسل با خود به همراه دارد، شاهد خواهیم بود که توسعه‌دهندگان برای بهرهمند شدن از این قابلیت‌ها تلاش بیشتری خواهند کرد؛ اما برای تحقق این امر، توسعه‌دهندگان باید فرایند یادگیری آن را بگذرانند. کنسول‌های جدید هم‌اکنون نیز برای تیم توسعه‌دهنده جهشی بزرگ داشتند که فرصت انجام کارهایی را به ما می‌دهند که پیش از این ممکن نبود.

شخصیت Sniper Ghost Warrior Contracts 2

پلی استیشن 5، مجهز به SSD بسیار سریع با پهنای باند ۵.۵ گیگابایت بر ثانیه است که از هر محصول دیگری سریع‌تر عمل می‌کند. توسعه‌دهندگان چگونه می‌توانند از این مزیت بهره‌مند شوند؟ آیا تفاوتی بین این محصول و ایکس باکس سری ایکس با پهنای باند ۲.۴ گیگابایت بر ثانیه وجود دارد؟

مجهز شدن کنسول‌ها به SSD، در رسیدن به زمان لود کوتاه‌تر و دسترسی سریع‌تر به داده‌ها جهشی بزرگ بوده، این به توسعه‌دهندگان اجازه داده تا برای بازیکنان تجربه‌ای روان‌تر و کاربرپسند فراهم سازند. SSD امکانات بسیار زیادی برای موتورهای بازی‌سازی به وجود آورده این امکانات تاثیر بسزایی در آینده بازی‌سازی خواهند داشت. اما مانند هر نسلی، آشنا شدن با امکانات جدید و بازسازی موتور‌های توسعه برای بهره‌برداری بهتر از سخت‌افزار این نسل، نیاز به زمان دارد.

بین پردازنده‌های کنسول‌ها تفاوت‌هایی دیده می‌شود، ایکس باکس سری ایکس مجهز به CPU هشت هسته‌ای Zen 2 با فرکانس ۳.۸ گیگاهرتز و پلی استیشن 5، دارای CPU هشت هسته‌ای Zen 2 با فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز هستند، نظر شما در مورد این تفاوت چیست؟

با اینکه ایکس باکس در این مورد قدرت بیشتری دارد، اما پلی استیشن 5 با فرکانسی متغیرتر امکان استفاده‌ی بهتری از قدرت خود به تیم توسعه می‌دهد. تفاوت چندانی بین بازی‌هایی که در ابتدای نسل عرضه می‌شوند نخواهید دید، اما با آشکار شدن بیشتر امکانات نسل و یادگیری ترفندهای جدید توسط سازندگان و بهینه‌سازی توان نسل جدید این امر تغییر می‌کند. هدف ما عرضه بازی‌ای است که تجربه‌ای که در هر پلتفرم دارید با یکدیگر قابل مقایسه باشند.

ایکس باکس سری اس‌، سخت‌افزار ضعیف‌تری نسبت به سری ایکس دارد، شرکت Microsoft سعی دارد آن را به‌عنوان کنسولی با رزولوشن 1440p و نرخ فریم ۶۰ معرفی کند، از نظر شما سری اس می‌تواند بازی‌هایی را که در آینده با گرافیک سنگین‌تری عرضه می‌شوند اجرا کند؟

سخت‌افزار پلتفرم‌ها، همیشه محدودیت‌هایی برای امکانات به‌دست آوردنی ایجاد می‌کند. اما توسعه‌دهندگان تجربه‌ زیادی در کار با انواع SKU داشته‌اند و می‌توانند بهترین تجربه‌ی حاصل از فناوری را به‌دست بیاورند.

هدف بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2 چه رزولوشن و نرخ فریمی در پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و سری اس است؟ آیا بازی بیش از یک حالت گرافیکی خواهد داشت؟

در پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در حالت 4K نرخ فریم بازی ۳۰ خواهد بود، اما در سری اس، بازی به‌صورت Full HD (1080p) اجرا می‌شود.

همچنین در تلاش هستیم به بازیکنان اختیار این را بدهیم تا بتوانند بین رزولوشن و کارایی (Performance) انتخابی داشته باشند. در این دو گزینه می‌توانند بین 4K با نرخ فریم ۳۰ یا 2K با نرخ فریم ۶۰ یکی را انتخاب کنند.

در پایان، دیدگاه شما در رابطه با بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2 چیست؟ 


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده