مصاحبه سازندگان Stalker 2 در مورد جهان و داستان بازی
از زمان معرفی تا نمایش مجدد بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 فضا خوفناک و بلندپروازانه آن دقیقا شبیه همان سریالی بود که طرفداران از گذشته انتظار آن را داشتند. مطمئناً، باتوجهبه مدت زمانیکه طرفداران منتظر دنباله بازی S.T.A.L.K.E.R هستند، میتوان امیدوار بود که آن انتظارات را برآورده خواهد کرد. GamingBolt چندی پیش چندین سؤال در مورد بازی را برای استودیو GSC ارسال کرده تا بیشتر در رابطه این بازی تیراندازی و آنچه که باید انتظار داشته باشیم اطلاعات کسب کنیم. شما میتوانید این مصاحبه را در ادامه بخوانید.
یک مسیر طولانی از زمان معرفی بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 که همراهبا تأخیر و حتی لغو بازی پیش رفت بیش از یک دهه میگذرد. چه احساسی دارید که بالاخره روی بازی کار میکنید که یک قدم به چیزی که میخواهید نزدیکتر شدهاید؟
بله، زمان طولانی مدتی است. اما صادقانه بگویم همه این موارد تقریبا برای یک چیز است؛ ساخت بهترین بازی ممکن با زمان و منابعی که دارید.
آیا چشمانداز بازی از آنچه که در آن سالها شروع کردهاید تا حد زیادی تغییر کرده است؟ من تصور میکنم تکنولوژیای که امروز شما بهعنوان توسعهدهنده در اختیار دارید این امکان را میدهد که بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 باید بهجای سالهای قبل هماکنون ساخته میشد.
این توسعه از ابتدا شروع شده است. بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 کنونی هیچ ارتباطی با نسخه کنسل شده قبلی ندارد.
باتوجهبه اهمیت بالای نسخه اول S.T.A.L.K.E.R آیا احساس میکنید برای ادامه کار برای دنبالهای که حداقل در همان سطح باشد، تحت فشار هستید؟
بله، غیر ممکن است که با ورود به یک سری محبوب احساس فشار را نداشته باشید. من احساس میکنم هر تیمی که ماهم عضوی از آن هستیم برای کسب بالاترین سطح از یک نتیجه تلاش میکند. این تنها راه برای رشد کردن است. ما برای S.T.A.L.K.E.R. 2 روزبهروز نهایت تلاش خود را میکنیم.
بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 یک داستان چند شاخهای را به ما وعده میدهد، چگونه بازیکنان میتوانند انتظار داشته باشند که اعمال آنها بر روایت بازی تاثیر بگذارد؟
بدون اینکه زیاد در این رابطه حرف بزنیم، بگذارید اینگونه بیان کنیم: غیر ممکن است همه موارد بازی را در یک بار تجربه آن مشاهده کرد. بازیکنان برای دیدن تمام محتوای داستان بازی باید آن را چندین بار به اتمام برسانند.
شما چه چیزی میتوانید در رابطه با آیتمهای جانبی S.T.A.L.K.E.R. 2 به ما بگویید؟ آیا بازیکنان با طیف وسیعی از امکانات در نحوه مقابله با هر وضعیتی روبهرو خواهند شد؟
بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 (و همینطور مجموعههای کلیه آن) در مورد کوچک و ناتوان بودن در شرایط کاملا استرسزا و خطرناک، هر ثانیه مبارزه با مرگ، دانستن اینکه اگر کشته شوید در منطقه متوجه آن نخواهد شد و هیچ چیز تغییر نخواهد کرد، است. آیتمهای جانبی بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 به این شکل هستند که مانند شخص درون بازی به آنها احساس نیاز کنید.
اتمسفر و وحشت به وضوح تأکید زیادی در بازی دارد و این موردی است که بدون شک طرفداران سریال از آن خوشحال خواهند شد. بااینحال، هر دوی آنها میتوانند چیزهای بسیار ذهنی باشند، بنابراین شما بهعنوان توسعهدهندگان بازی چگونه میتوانید اطمینان حاصل کنید که به هدف خود در رابطه با آنها رسیدهاید؟
با وجود سه بازی از این مجموعه، ما فکر میکنیم تصور خوبی از آنچه که بازیکنان دوست دارند، داریم. همچنین، تیم اصلی در کیف اوکراین مستقر هستند و ما هر دو ماه یکبار از آن مناطق ممنوعه به منظور کار روی فتوگرامتری (نقشه برداری هوایی) و الهام بخشی، بازدید میکنیم. بنابراین میتوان گفت ترکیبی از تجربه ما و فرهنگ آن مناطق است. همه چیز بسیار قدرتمند و در عین حال ظریف است که توصیف آن با کلمات واقعا دشوار است. شما میتوانید اطمینان داشته باشید که تقریبا برای همه متفاوت خواهد بود. اما احتمالا "فضایی" است که مردم درباره آن صحبت میکنند.
شما قول یک بازی جهان باز از S.T.A.L.K.E.R. 2 میدهید، فقط بازیکنان چه انتظاری باید از مواردی چون اندازه، طراحی و تنوع داشته باشند؟ آیا فکر میکنید زمانیکه یک بازی با هدف یک محیط وسیع و جهان باز طراحی میشود، حفظ سطح ثابتی از وحشت و فضاسازی سختتر است؟
بله، حفظ علاقه بازیکنان به هر بازی جهان باز یک چالش است. بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 بیشتر در مورد داستانی جدید است و ما نمیتوانیم بدون دنیای جهان باز آن را تعریف کنیم. بازیکنان باید نتایج تصمیمات خود را احساس کند. این یک راه طولانی است تا بتوانید تأثیرگذار باشد. یک سفر بزرگ با سرعت و نتایج خاصی که در خود دارد. همچنین، دیدن دوباره آن مناطق به زیبایی آن بستگی دارد. یک جهان باز و یکپارچه چیزی است که این مجموعه همیشه بهدنبال آن بوده است. امیدوارم بازیکنان از داستان و دنیایی که ما در حال ساخت آن هستیم، لذت ببرند. آنها برای ما بسیار خاص هستند.
به طور متوسط چقدر زمان میبرد که بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 را به اتمام رساند؟
این یک بازی بسیار طولانی است حتی اگر بخواهید مسیر اصلی آن را طی کنید. اگر بخواهید همه مناطق بازی را کشف و جستوجو کنید باید صدها ساعت وقت بگذارید.
شاید صحبت در این رابطه کمی زود باشد، اما آیا شما برنامه برای توسعه یا بسته الحاقی پس از انتشار بازی دارید؟
ما بهعنوان یک استودیو برنامههایی را برای آینده داریم اما بگذارید اول خود بازی آماده شود. به هر حال، استودیوی GSC فقط برای بازی S.T.A.L.K.E.R. 2 نیست.
کاملا مشخص است که S.T.A.L.K.E.R. 2 یک بازی بسیار بلند پروازانه است. باتوجهبه این موضوع چگونه روی کنسول Xbox Series S توسعه یافته است؟ آیا مشخصات پایین این کنسول چالشهایی را برای شما ایجاد کرده است؟
تاکنون هیچ مشکل مهمی برای توضیح وجود ندارد، توسعه و بهینهسازی بازی همچنان در حال انجام است.
ما شاهد این هستیم که نسخههای جدید بازیهای مختلف برای کنسولهای نسل جدید و قدیم منتشر میشوند اما S.T.A.L.K.E.R. 2 بهصورت انحصاری برای کامپیوترهای شخصی و کنسولهای نسل جدید ایکس باکس منتشر میشود. آیا دلیل این کار محدود و درگیر نشدن با سختافزار کنسولهای نسل قدیم است؟
دقیقا. S.T.A.L.K.E.R. 2 یک بازی نسل بعدی است و امکان اجرای آن روی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 غیر ممکن است.
آیا برنامهای برای انتشار S.T.A.L.K.E.R. 2 برای پلی استیشن 5 دارید؟ چرا تصمیم گرفتید که این بازی بهصورت انحصاری برای Xbox طراحی کنید؟
فعلا برنامهای برای این کار نداریم. ما در این مورد با ماکروسافت صحبت کردهایم و چندین فرصت خوب را برای این برند دیدهایم، از جمله سرویس گیمپس. به این ترتیب، ما روی نسخه ایکس باکس سری اس/ ایکس باکس سری ایکس تمرکز میکنیم.
کنسول Xbox Series S از قدرت سختافزاری کمتری در مقایسه با Xbox Series X برخوردار است. آیا شما فکر میکنید برای بازیهای بعدی که از نظر گرافیکی فشرده هستند، مناسب باشد؟
آینده این موضوع را مشخص میکند. همچنین، این موضوع به پروژه بستگی دارد. ما فقط میتوانیم درباره خودمان صحبت کنیم. مطمئناً سختافزار آن قابلیت بازیهای نسل بعدی را دارد.
برای بازی چه نرخه فریم و وضوحی را روی کنسولهای Xbox Series X و Xbox Series S در نظر گرفتهاید؟ آیا بازی شامل چندین مدل گرافیکی مختلف خواهد بود؟
بازی با وضوح 4K روی Xbox Series X و حالت HDR روی هر دو کنسول اجرا میشود که با همراهبا بهروزرسانیهایی است که در آینده برای آن منتشر میشود.