نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۷

آخر هفته چی بازی کنیم: از رزیدنت ایول تا یک شوتر تاکتیکی

در قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، چهار بازی متنوع معرفی خواهیم کرد. همراه زومجی باشید. 

طبق روال همیشگی چهارشنبه‌ها، باز هم سراغ قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم رفتیم تا چهار بازی مختلف را معرفی کنیم. مثل همیشه، در این مقاله هم سعی کردیم تا تنوع سبکی را در نظر بگیریم. پس بدون مقدمه بیش‌تر، به سراغ بازی‌ها برویم:

پوستر و لوگوی بازی رزیدنت اویل ۷

Resident Evil 7: Biohazard

یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که خیلی هم زود و جمعه این هفته منتشر خواهد شد، رزیدنت ایول ۸ یا همان Resident Evil: Village است. نسخه جدید این مجموعه قدیمی، در حالی منتشر خواهد شد که نمایش‌های جذاب آن، شباهت‌هایش به رزیدنت ایول 4 و موارد مختلف دیگر، آن را به بازی موردانتظاری تبدیل کرده‌اند. پس در چنین موقعیتی، بهانه خوبی است تا در مقاله این هفته‌مان، اشاره‌ای به این سری هم داشته باشیم؛ اما واقعیت با اینکه خودم هم شخصا طرفدار نسخه‌های قدیمی‌تر رزیدنت ایول هستم، ولی اجازه بدهید آن‌ها را به آینده و قسمتی دیگر موکول و به جایش، همین رزیدنت ایول ۷ را برای تجربه پیش از نسخه جدید پیشنهاد کنم. 

اما چرا رزیدنت ایول 7؟ خب اگر اخبار Resident Evil: Village را دنبال کرده باشید، قطعا در جریان هستید که این بازی، دنباله‌ای مستقیم برای رزیدنت ایول ۷ است که یک بار دیگر ما را با ایتن وینترز همراه خواهد کرد تا با ورود به یک روستا، دنبال دختر دزدیده‌شده او بگردیم. در نتیجه بازی کردن رزیدنت ایول ۷ قبل از این نسخه، می‌تواند باعث شود که وقایع داستانی آن را خیلی بهتر متوجه شویم و اشاره‌های احتمالی‌اش به RE: 7 را هم بهتر بفهمیم. فارغ از این مساله و ارتباط با RE: Village هم رزیدنت ایول ۷، در کل تجربه خوبی به‌حساب می‌آید و مخصوصا اگر به آثار ترسناکی که خشونت بالایی هم دارند علاقه‌مند باشید، می‌توانید از بازی کردنش لذت زیادی ببرید. 

بازیکنان NBA در پوستر NBA Playgrounds 2

NBA 2K Playgrounds 2

تا به امروز، بازی‌های مختلفی با محوریت ورزش محبوب بسکتبال ساخته شده‌اند؛ از شبیه‌سازهایی چون NBA Live و NBA 2K تا آثار متفاوت‌تر. اما بازی که برای این هفته انتخاب کردیم، یک تجربه متفاوت‌تر از این ورزش است که بیش از هر چیزی، بازی قدیمی NBA Jam روی آن تاثیر گذاشته و باعث ساخته شدنش شده است. نسخه اول بازی NBA Playgrounds، در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. بازی توسط سیبر اینتراکتیو ساخته شده بود و مد داگ گیمز هم ناشر آن به‌حساب می‌آمد. این اثر تجربه متوسطی بود ولی خب استودیو سازنده، تصمیم گرفت نسخه دومی هم برای بازی بسازد که از قضا، انتشار آن را این بار شرکت 2K Sports برعهده گرفت و خب این نسخه که بازی پیشنهادی‌مان در مقاله این هفته است، تجربه به مراتب بهتری نسبت به نسخه اول به‌حساب می‌آید. 

NBA 2K Playgrounds 2، نه یک شبیه‌ساز بسکتبال که یک تجربه آرکید و بامزه از این ورزش به‌حساب می‌آید که در قالب حالت‌های مختلفش، می‌توانید تجربه‌ای اغراق‌شده و مفرح از بسکتبال را داشته باشید. صد البته که بازی، کاملا هم بی‌عیب و نقص نیست ولی چه آن را تنها و با هوش مصنوعی بازی کنید و چه همراه با یک بازیکن دیگر، مطمئن باشید که اوقات مفرحی خواهید داشت. NBA 2K Playgrounds 2 همچنین یک تجربه لایسنس‌شده است و به همین دلیل، بیش از ۴۰۰ بازیکن معروف از تیم‌های NBA در آن حضور دارند که از ستارگان قدیمی چون مایکل جردن و کوبی برایانت گرفته تا بازیکنان فعلی را شامل می‌شوند. 

از نظر حالت‌های بازی هم در کنار اینکه می‌توانید مسابقات ۲ در برابر ۲ بازیکن را تجربه کنید که بخش اصلی هستند و زمین‌های بازی مختلفی هم برای آن در نظر گرفته شده است، حالت‌های دیگری چون مسابقات پرتاب سه امتیازی هم در بازی وجود دارند. در کل NBA 2K Playgrounds 2 یک تجربه آرکید و مفرح از بسکتبال است که بازی کردنش پیشنهاد می‌شود.

سرباز در بازی Rainbow Six Vegas 2

Rainbow Six: Vegas 2

شاید اگر امروز از رینبو سیکس اسم ببریم، ناخودآگاه ذهن خیلی‌ها به‌سمت نسخه Siege برود که آخرین بازی منتشر‌شده از این مجموعه و اثری با محوریت تجربه آنلاین است. با این حال این مجموعه قدیمی، نسخه‌های متعددی هم دارد که تجربه تک‌نفره بسیار خوبی ارائه می‌کنند و در مقاله این هفته، سراغ یکی از همین نسخه‌ها یعنی Rainbow Six: Vegas 2 رفتیم؛ نسخه‌ای که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و اگر دلتان یک شوتر تاکتیکی می‌خواهد که در آن تجربیاتی چون نجات دادن گروگان‌ها و مواردی از این دست داشته باشید، حتما پیشنهاد می‌شود. 

Rainbow Six: Vegas 2، دنباله‌ای برای نسخه اول Vegas است که البته از حیث داستانی، بخشی از آن حکم پیش‌درآمد وگاس ۱ را دارد و بخشی هم وقایع پس از این نسخه را به‌تصویر می‌کشد. در حالی که در وگاس ۱ بازی پروتاگونیست مشخصی با نام لوگان کلر داشت، سازندگان در وگاس ۲ به جای بهره بردن از همین شخصیت، اجازه می‌دهند تا بازیکن خودش کاراکتری را که دوست دارد بسازد و شخصی‌سازی کند. بازی مراحل متنوع و جذابی دارد و با اینکه شاید گرافیکش کمی قدیمی شده باشد، ولی جذابیت روند بازی می‌تواند این مساله را هم بپوشاند. از طرفی وگاس ۲ همچنین حالت Co-Op هم دارد که در آن، بازیکن دوم هم یکی دیگر از نیرو‌های گروه را کنترل می‌کند و می‌تواند باهم مراحل را پشت سر بگذارید. 

کشتی اوبرا دین در بازی Return of the Obra Dinn

Return of the Obra Dinn

لوکاس پوپ بیش‌تر از هر چیزی با بازی Papers, Please شناخته می‌شود؛ بازی که باعث شهرتش شد و خب موفقیت او، در بازی بعدی‌اش یعنی Return of the Obra Dinn هم ادامه‌دار بود و این اثر هم توانست پس از انتشار در سال ۲۰۱۸، تحسین و تمجید زیادی را از جانب گیمر‌ها و منتقدین نصیب خودش کند و به همین دلیل هم تصمیم گرفتم تا در مقاله این هفته، یکی از بازی‌ها هم این اثر ادونچر/پازل متفاوت و خاص باشد. 

اوبرا دین، در واقع اسم یک کشتی است که روزی با خدمه‌اش راهی سفر می‌شود اما پس از مدتی، در حالی برمی‌گردد که تمام افراد حاضر در آن کشته شده‌اند. در نتیجه شما در نقش شخصیت اصلی بازی، باید وارد این کشتی شوید و به راز آن پی ببرید. در این راه، پس از ورود به کشتی یک وسیله شبیه ساعت جیبی پیدا خواهید کرد که با استفاده از آن، می‌توانید روی اجساد داخل کشتی تمرکز و نحوه کشته شدن آن‌ها را مشاهده کنید. در نتیجه باید با بررسی دقیق این صحنه‌ها، یک کتاب را که نام تمامی خدمه در آن وجود دارد، کامل کنید و سر از اتفاقاتی که در اینجا رخ داده دربیاورید. این پروسه،‌ بازی را به یک اثر ماجرایی بسیار درگیر‌کننده تبدیل می‌کند که داستان آن به مرور و با پیدا کردن تکه‌های پازل کامل می‌شود. 

اما در کنار جذابیت‌های روایت و گیم‌پلی، Return of the Obra Dinn از حیث بصری هم اثر بسیار متفاوتی است. لوکاس پوپ برای این بازی، سراغ سبک گرافیکی مونوکروم رفته و همین امر هم منجر به طراحی‌های به‌ظاهر ساده ولی در عمل بسیار متفاوت و زیبا شده است که در حالت پیش‌فرض، رنگ‌های اصلی آن سیاه و سفید هستند و می‌توان آن‌ها را از منوی بازی هم تغییر داد. اگر به هر دلیلی تا امروز سراغ Return of the Obra Dinn نرفته‌اید، مطمئن باشید که ماجراجویی بسیار جذاب و متفاوتی در دل این اثر وجود دارد. 

نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده