نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۹

آخر هفته چی بازی کنیم: از سایلنت هیل تا یک استراتژی تاریخی

در این قسمت از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ چهار بازی خواهیم رفت که همگی ارزش تجربه بسیار بالایی دارند. همراه زومجی باشید.

به‌رسم چهارشنبه‌ها، قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم را آماده کرده‌ایم که در آن، چهار بازی مختلف را معرفی خواهیم کرد. این هفته هم سعی کرده‌ایم تا برای سلیقه‌های مختلف بازی‌هایی داشته باشیم تا بتوانید بسته به علاقه خودتان از بین آن‌ها، اثری برای تجربه انتخاب کنید. پس در ادامه با معرفی بازی‌ها همراه ما باشید:

کله هرمی در بازی سایلنت هیل ۲

Silent Hill 2

تا به امروز بازی‌های بزرگ و قدیمی مختلفی را در این سری مقاله‌ها معرفی کرده‌ایم و خب نوبتی هم که باشد، نوبت یکی از آثار فراموش‌نشدنی کونامی یعنی سایلنت هیل است و نسخه‌ای هم که از این سری انتخاب کردیم، سایلنت هیل ۲ است که خیلی‌ها آن را بهترین قسمت مجموعه هم می‌دانند. 

سایلنت هیل ۲ در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و از آن دست بازی‌هایی است که هرچند گذر زمان تاثیرش را روی آن گذاشته و مثلا طبیعتا گرافیک بازی دیگر به‌اندازه زمان عرضه درخشان نیست و کنترل‌ها هم کمی خشک هستند، ولی در عوض هنوز هم سایلنت هیل ۲ داستان درجه‌یکی دارد، هنوز هم از بهترین تجربه‌های ترسناک از نوع ترس روانی به‌حساب می‌آید و هنوز هم می‌توان غرق دنیای مرموز و عجیبش شد و خیلی راحت تمام آن مسائلی را هم که گذر زمان به بازی تحمیل کرده، فراموش کرد. 

وقایع سایلنت هیل ۲، از جایی آغاز می‌شوند که جیمز ساندرلند، نامه‌ای از همسرش که فوت کرده دریافت می‌کند؛ نامه‌ای که همسرش در آن اعلام می‌کند که در شهر سایلنت هیل است و جیمز باید به آن‌جا برود. همین اتفاق هم بهانه‌ای می‌شود تا پای جیمز به این شهر مرموز باز شود و وقایع بعدی برایش رخ بدهند. سایلنت هیل ۲ از آن دست آثاری است که اتمسفر خفه‌کننده و شدیدا سنگینی دارد و می‌توان آن فشار ناشی از ترس روانی را همواره در بازی با تمام وجود لمس کرد. پس اگر به چنین تجربیاتی علاقه دارید و تا امروز فرصت تجربه سایلنت هیل ۲ را نداشته‌اید، این الماس ژانر وحشت را از دست ندهید. 

شخصیت های بازی Oxenfree

Oxenfree

دومین بازی این هفته، اثری است که از قضا با مناسبت جالبی هم همراه شد. درحالی‌که امشب و در جریان رویداد دایرکت نینتندو شاهد معرفی بازی Oxenfree 2 بودیم، نسخه اول این بازی هم در مقاله‌مان قرار گرفته تا اگر تا امروز سراغش نرفته‌اید، آن را تجربه کنید؛ چرا که قطعا بازی مستقل ارزشمندی است. 

Oxenfree، محصول سال ۲۰۱۶ از استودیو نایت اسکول، داستان شخصیت الکس را روایت می‌کند که یک شب همراه‌با دوستانش به جزیره‌ای می‌روند تا یک مهمانی دورهمی داشته باشند. اما پس از شروعی آرام، در پی اتفاقاتی شخصیت‌های داستان با نیرویی ماوراطبیعی در جزیره روبه‌رو می‌شوند که آن‌ها را وارد یک ماجراجویی پیچیده و عجیب می‌کند. نکته جالب در مورد بازی‌های این هفته مقاله، اهمیت ویژه داستان و روایت در اکثر آن‌ها است و خب اگر بخواهیم فقط یک جنبه از Oxenfree را هم به‌عنوان نقطه قوت اصلی آن معرفی کنیم، این مورد قطعا داستان و روایت بازی خواهد بود. 

درواقع داستان بازی، اولا تا حد زیادی براساس انتخاب‌های خود بازیکن شکل می‌گیرد و روایت می‌شود و حتی پایان‌بندی‌های مختلفی هم دارد که بسته به این تصمیم‌ها می‌توانید به آن‌ها برسید؛ از طرف دیگر شخصیت‌های بازی هرکدام پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند و همه این‌ها، وقتی دست به‌دست هم می‌دهند و با مکانیک‌های گیم‌پلی ساده ولی کاربردی Oxenfree همراه می‌شوند، تجربه‌ای رقم می‌زنند که سخت می‌توان از همراه شدن با آن لذت نبرد و پشیمان شد. 

رهبران مختلف بازی Total War: Shogun 2

Total War: Shogun 2

سری توتال وار، از آن دست تجربه‌های استراتژی بسیار ارزشمندی است که در نسخه‌های مختلفش بازیکنان را به مقاطع تاریخی متفاوتی برده و تجربه‌ای هم استراتژیک و هم حماسی رقم زده است. همین مسئله البته انتخاب یک نسخه از این سری را سخت هم می‌کند اما خب به‌عنوان قسمتی که نه خیلی قدیمی باشد و نه آنقدر جدید که همه با آن آشنا باشند، سراغ Total War: Shogun 2 برویم که با رفتن به‌سراغ تاریخ ژاپن، حال و هوای جالبی دارد. 

Total War: Shogun 2 که نمره متای ۹۰ و انتخاب شدنش به‌عنوان بهترین بازی استراتژی سال ۲۰۱۱ از دید بسیاری از رسانه‌های معتبر هم کیفیتش را نشان می‌دهند، ما را به قرن ۱۶ و کشور ژاپن می‌برد؛ جایی که کشور به بخش‌های مختلفی تقسیم شده و گروه‌های مختلفی بر این بخش‌ها حکومت می‌کنند. بازیکنان می‌توانند با انتخاب یکی از این گروه‌ها، کارشان را در بازی آغاز و برای غلبه کردن به سایر گروه‌ها و رسیدن به فرماندهی کلی کشور، تلاش کنند. مثل سبک همیشگی سری توتال وار، از طرفی شاهد یک نقشه بزرگ هستیم که در آن در قالب یک تجربه نوبتی، باید کارهایی از قبیل ساخت‌و‌ساز، تربیت نیرو و نحوه تعامل با سایر قبیله‌ها را مدیریت کنید. 

از طرف دیگر، این نسخه از توتال وار هم نبرد‌های همزمان وسیع را که امضای مجموعه هستند ارائه می‌دهد و هر زمان که به نیرو‌های دشمن یا شهرهای آن‌ها حمله کنید، می‌توانید به‌صورت همزمان نیرو‌هایتان را تا رسیدن به پیروزی رهبری کنید. در کل به‌عنوان یک تجربه استراتژی و آن هم در روز‌هایی که به‌زودی قرار است ریمستر نسخه Rome توتال وار هم منتشر شود، Shogun 2 گزینه مناسبی برای بازی کردن است. 

لوگوی بازی Wolf Among Us

The Wolf Among Us

آخرین بازی این هفته هم یکی از ارزشمند‌ترین ساخته‌های استودیو فقید تل‌تیل گیمز است که خیلی‌هایمان مدت‌ها است چشم‌انتظار تاریخ انتشاری از نسخه دوم آن هستیم؛ نسخه دومی که اول قرار بود توسط خود تل‌تیل ساخته شود اما پس از تعطیلی این استودیو، حال توسط LCG Entertainment پیگیر می‌شود و خیلی از توسعه‌دهندگان سابق تل‌تیل گیمز، روی بازی در این استودیو مشغول کار هستند. 

اما از نسخه دوم که بگذریم، The Wolf Among Us یک بازی داستان‌محور دیگر از تل‌تیل گیمز است که حکم پیش‌درآمدی بر کمیک‌های سری Fables را دارد. در بازی با شخصیت بیگبی ولف همراه می‌شویم و روند کلی، مبتنی بر تصمیم‌گیری، تعامل با محیط و اجسام و صد البته کاراکتر‌های مختلف است که در نتیجه این اقدامات، می‌توانید ماجراجویی‌تان در بازی را پیش ببرید. یکی از مواردی که The Wolf Among Us را به اثری جذاب و ارزشمند تبدیل کرده، داستان جدی و عمیق آن است که پیچش‌های مختلفی هم در آن انتظارتان را می‌کشند. 

خلاصه در مقاله‌ای که سه مورد از چهار بازی آن، فارغ از سبک و سیاق کلی برای طرفداران آثاری با داستان غنی ارزشمند خواهند بود، The Wolf Among Us هم بازی‌ای است که چنین افرادی قطعا لذت زیادی از بازی کردنش خواهند برد. 

در پایان مثل همیشه نظرات خودتان را در مورد بازی‌های معرفی‌شده با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده