// دوشنبه, ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹

مهم‌ترین تغییرات Overwatch 2 در مقایسه با نسخه اول

در این مقاله تصمیم داریم نگاهی داشته باشیم به اطلاعات منتشر شده از بازی اورواچ 2 و تفاوت‌هایی که این بازی قرار است با نسخه اول آن داشته باشد.

اگر شما هم از طرفداران بازی‌های چندنفره هستید، بعید به‌نظر می‌رسد که نام استودیو بلیزارد اینترنتینمنت را به‌گوش نشنیده باشید. استودیو سازنده بازی‌هایی همانند سری وارکرفت، استارکرفت و مجموعه محبوب دیابلو که با انتشار هرکدام از آثار خود، بارها ثابت کرد که تا چه اندازه در ساخت بازی‌های سرگرم‌کننده مهارت دارد. سال ۲۰۱۶ بود که بلیزارد بالاخره جدیدترین بازی خود را با نام اورواچ در اختیار بازیکنان قرار داد. یک شوتر چندنفره که در جریان آن بازیکنان با قرار گرفتن در نقش قهرمانان مختلف و در قالب دو تیم با یکدیگر به‌ رقابت می‌پرداختند. اورواچ در همان سال جایزه بهترین بازی سال را در مراسم گیم اواردز از آن خود کرد و به سرعت به یکی محبوب‌ترین بازی‌های شوتر چندنفره آنلاین تبدیل شد. البته ناگفته نماند در طول گذشت سال‌ها از زمان انتشار این بازی، بلیزارد با انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف به خوبی از آن پشتیبانی کرده و همواره محتوای جدید و سرگرم‌کننده، همانند دیگر آثار خود، وفاداری‌اش به این بازی را ثابت کرده است.

بالاخره در سال ۲۰۱۹ بود که در جریان بلیزکان ۲۰۱۹، این استودیو از نسخه دوم بازی اورواچ رونمایی کرد. این بازی قرار بود ابتدا در سال ۲۰۲۰ منتشر شود،‌ اما به‌علت شیوع بیماری کووید-19 و آهسته شدن روند توسعه، انتشار آن با تأخیر مواجه شد. اثری که شاید اضافه شدن بخش داستانی، مهم‌ترین تغییر آن نسبت به نسخه اول شمرده شود، اما واقعیت این است که سازندگان موارد و بهبودهای متعددی را قرار است پیش‌روی بازیکنان قرار دهند. در مقاله پیش‌رو قصد داریم تا براساس اطلاعاتی که تاکنون از این بازی منتشر شده است، تفاوت‌های بازر آن را با نسخه اول مورد بررسی قرار دهیم.

قهرمانان اورواچ ۲

بخش داستانی

بزرگ‌ترین تفاوت اصلی دو بازی، وجود بخش داستانی در اورواچ 2 است. در این بخش شاهد این هستیم که اعضای تیم اورواچ گرد هم بازگشته‌اند تا در شهرهای مختلف دنیا با دشمنان جدیدشان یعنی Null Sectorها به مبارزه بپردازند. مراحل داستانی بازی «Story Experiences» نامیده می‌شوند و بازیکنان قرار است در آن‌ها به‌صورت کوآپ با قرار گرفتن در نقش برخی از قهرمانان بازی، مأموریت‌های پیش‌روی خود را به پایان برسانند. برای مثال در مأموریت ریو دو ژانیرو، ما شاهد هم‌تیم شدن لوسیو درکنار مِی، راینهارت و تریسر هستیم که قرار است یک کشتی فرماندهی Null Sector را از بین ببرند. در این بین، قهرمانان دیگری همانند اکو هم به آن‌ها کمک‌رسانی می‌کند و بازیکنان همچنین می‌توانند از آیتم‌های سلامت و Turretهای مختلف در مبارزات خود استفاده کنند. علاوه‌بر آن، به‌گفته سازندگان نقشه‌های بازی از لحاظ اندازه دوبرابر نسخه اول هستند و در بخش داستانی شاهد دیالوگ‌های شاخه‌ای و ویدیوهای سینماتیکی متنوعی هستیم.

تریسر در اورواچ ۲

وقایع پس از انیمیشن سینماتیکی Recall

زمانی‌که بلیزارد از اولین تریلر اورواچ 2 رونمایی کرد، طرفداران این بازی دچار سردرگمی شدند. چرا تنها چهار عضو از تیم قدیمی در گروه جدید اورواچ حضور دارند؟ چرا Null Sectorهایی که پیش از این شاهد حضورشان در رویداد Uprising بودیم، الان به‌عنوان یک تهدید شناخته می‌شوند؟ چرا این‌طور به‌نظر می‌رسد که تریسر، بریجیت را پس از مدت‌ها از زمان کودکی‌اش برای اولین‌بار ملاقات می‌کند؟ نگاهی کوتاه به بخش داستانی بازی در وب‌سایت رسمی آن تنها نکات ریزی را از این بخش و رویدادهای در حال جریان آن در اختیارمان قرار می‌دهد. وقایع داستان بازی درواقع پس از انیمیشن سینماتیکی Recall که در آن وینستون اعضای گروه را دور هم جمع می‌کند، رخ می‌دهد. این می‌توانید بدین معنی باشد که داستان بازی اورواچ 2، پیش از اورواچ 1 یا حداقل همزمان با آن رخ می‌دهد.

می در حال تیراندازی به دشمنان در اورواچ ۲

بخش هیرو میشنز (Hero Missions)

محتوای PvE دیگر بازی، Hero Missions نام دارد. این بخش‌ها درواقع مراحل و مأموریت‌های بازی هستند که شما باری دیگر آن‌ها را به اشکال مختلف در سراسر جهان تجربه می‌کنید. در رویداد BlizzConline 2021، تیم توسعه‌دهنده اعلام کرد که در بازی صدها هیرو میشنز مختلف با اهداف گوناگون، دشمنان متنوع و داستان‌های کوتاه برای تجربه کردن وجود دارد. به‌نحوی‌که در این بخش سازندگان تلاش کرده‌اند تا یک پیش‌زمینه داستانی مختصری هم برای هر قهرمان بازی به کاربران ارائه دهند. درواقع هیرو میشنز مکانی است که شما می‌توانید شخصیت‌های محبوب خود را ارتقا دهید و با تجربه محیط‌ها و سناریوهای مختلف، بهترین شیوه بازی با آن‌ها را یاد بگیرید.

نقشه Ruins of Ilios در اورواچ

بازگشت نقشه‌های قدیمی با مسیرهای جدید

یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود مراحل هیرو مشینز حسی جدید و تازه داشته باشند، آوردن نقشه‌های چندنفره بازی اورواچ 1 و اضافه کردن مسیرهای جدید به آن است. برای مثال،‌ زمانی‌که در نقشه‌ King's Row گشت‌وگذار می‌کنید، ممکن است وارد بخشی کاملا جدید شوید که اصلا در بازی اصلی وجود نداشته است. تریلر گیم‌پلی ۲۰۱۹ بازی نشان داد که بازیکنان در حال مبارزه در نقشه Ruins of Ilios هستند، از اولین چک‌پوینت مسیر Route 66 (مکانی‌که به‌نظر می‌رسید در آن گاراژ کاملا حذف شده است) و حتی از روی پل نقشه EIchenwalde نیز عبور می‌کنند.

طوفان شن در اورواچ ۲

آب و هوای پویا

Hero Missions همچنین گیم‌پلی بازی را با سیستم آب‌وهوایی پویا ادغام می‌کند. به‌نحوی‌که در برخی مراحل شاهد وجود آب‌وهوای مختلف از صاف و آفتابی گرفته تا طوفان شن و رعد و برق هستیم که می‌توانید آن‌ها را در طول روز یا حتی شب تجربه کنید. سازندگان با استفاده از این سیستم مراحل بازی را بسیار زنده‌تر و پویاتر از قبل در پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهند که بدون شک تجربه اورواچ 2 را بسیار لذت‌بخش می‌کند. این سیستم جدید آب‌وهوایی همچنین می‌تواند روی نحوه بازی شما هم اثرگذار باشد؛ به‌عنوان مثال می‌توانید از قابلیت Sonic Arrow هانزو یا Infrasight ویدومیکر در شرایط جوی بد به نفع خود استفاده کرده و دشمنان را به‌راحتی از بین ببرید.

جامپرها در اورواچ ۲

دشمنان جدید

از زمانی‌که بازی در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد، تیم توسعه‌دهنده در حال کار روی بازی و اضافه کردن انواع مختلف دشمن جدید به بخش داستانی بوده‌اند. اسلایسرها از رویداد Uprising بازگشته‌اند و اسکرمیش‌ها حالا به جامپرهایی تبدیل شده‌اند که می‌توانند پرواز کنند و در موقعیت‌های مختلف نقشه بازی قرار گیرند. شما همچنین می‌توانید با نسخه الیت دشمنانی همانند گرانت‌ها روبه‌رو شوید که حالا می‌توانند آسیب به‌مراتب جدی‌تری برسانند. همچنین درکنار آن‌ها شاهد دشمنان قوی‌ای همانند Behemoth و Artillery هستیم که از بردن هرکدام از آن‌ها حسابی شما را به چالش خواهد کشید. علاوه‌بر آ‌ن‌ها سازندگان دشمنانی به‌نام پولار در بازی قرار داده‌اند که با شلیک سه عدد اورب به‌سمت بازیکنان،‌ آن‌ها را سمت خود کشیده و در ادامه به‌سرعت زمین‌گیرتان می‌کنند.

تلنت‌های تریسر در اورواچ ۲

Talentهای بخش PvE

زمانی‌که شما بخش‌های Story Experience و Hero Missions را تجربه می‌کنید، می‌توانید قهرمان مورد علاقه‌تان را ارتقا دهید و Talent Point کسب کنید. سازندگان در بازی اورواچ 2 برای هر قهرمان سه درخت استعداد در نظر گرفته‌اند. برای مثال درخت‌های استعداد رینهارت، Juggernaut ،Crusader و Guardian نام دارند که هرکدام یک جنبه از توانایی‌های او را ارتقا می‌بخشند. در درخت Crusader شما مهارتی همانند Barrier Boon را دریافت می‌کنید که براساس آن زمانی‌که نوار محافظ این شخصیت به پایین‌تر از ۵۰ درصد برسد،‌ رینهارت درصدی مشخص بهبود پیدا می‌کند. برای جونکرات هم درخت‌های Tinkerer ،Demolitionist و Wastelander در نظر گرفته شده است که آخری توانایی پر شدن خودکار نوار سلامت را پس از چند کیل پشت سر هم فعال می‌کند.

مثال دیگر درباره قابلیت Biotic Field شخصیت Soldier 76 است که می‌تواند این توانایی را با خود حمل کرده و هر دشمنی را که به او نزدیک شود، به عقب پرتاب کند. شخصیت مِرسی هم حالا می‌تواند هم‌تیمی‌های خود را از فاصله دور یا از پشت دیوار زنده کند که اگر تجربه بازی با این کاراکتر را داشته باشید، متوجه می‌شوید که این قابلیت تا چه اندازه در مبارزات کارایی دارد. هر کدام از استعدادها را هم می‌توان ارتقا داد تا امکانات و مهارت‌های بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار دهند. البته که میزان پیش‌روی در بخش‌های PvE و PvP جداگانه نگه‌داری می‌شوند و شما قرار نیست تمامی این استعدادها را در قسمت‌های Competitive یا Quick Play هم داشته باشید.

رینهارت، تریسر و می در اورواچ ۲

قابلیت‌های پسیو

به نظر می‌رسد بلیزارد به‌شدت در حال کار روی بخش PvP و مخصوصا قابلیت‌های پسیو قهرمانان بازی اورواچ ۲ است که قرار است بسته به نقشی که در بازی ایفا می‌کنند، توانایی‌ها و مهارت‌های مختلفی را دریافت کنند. قهرمانان کلاس دمیج حالا سریع‌تر حرکت می‌کنند، درحالی‌که قهرمانان کلاس تانک توانایی Knock-back (به عقب پرتاب کردن) کردن کمتری پیدا کرده‌اند و از سویی دیگر اگر آسیب ببینند، نوار حمله Ultimate‌ آن‌ها با سرعت کمتری شارژ می‌شود. قهرمانان کلاس ساپورت هم حالا اگر برای مدت کوتاهی آسیب نبینند، توانایی بازیابی نوار سلامت خودکار پیدا می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود بازیکنانی که از شخصیت‌هایی همانند زنیاتا و آنا استفاده می‌کنند، در طول مبارزات بیشتر مراقب خود باشند.

رینهارت در اورواچ ۲

تغییرات وظایف کلاس تانک

شخصیت‌های کلاس تانک هم ظاهرا قرار است با تغییرات مختلفی روبه‌رو شوند. توسعه‌دهندگان می‌خواهند که آن‌ها را به قهرمانانی قدرتمندتر و تخریب‌کننده‌تر تبدیل کنند و دیگر قرار نیست آن‌ها صرفا از عقب به پشتیبانی اعضای تیم بپردازند. این موضوع در ویدیوهای منتشر شده با شخصیت رینهارت نشان داده شد که حالا قرار است دو شارژ فایراسترایک داشته باشد و در زمان شارژ کردن بتواند تغییر مسیر دهد و حتی بتواند یک شارژ را کامل کنسل کند. این توانایی‌ها درکنار قابلیت‌های پسیو می‌توانند نحوه تجربه حالت PvP اورواچ جدید را کاملا دگرگون کنند. البته که سازندگان تأکید داشته‌اند که بیشتر موارد نشان داده شده در حال حاضر در دست توسعه هستند و ممکن است برخی از آن‌ها حتی در نسخه نهایی حضور نداشته باشند.

طراحی جدید مک‌کری در اورواچ ۲

بهبودهای بصری

درخصوص جلوه‌های بصری، اورواچ 2 قرار است بهبودهای فراوانی در مقایسه با نسخه اصلی داشته باشد. درکنار سیستم آب و هوایی پویای اشاره شده و نقشه‌های بزرگ‌تر و موارد دیگر، در این نسخه سایه‌زنی‌های جدید و نورپردازی‌های بهبودیافته هم وجود دارد. از سویی دیگر شاهد بهبودهای متعددی در زمینه جلوه‌های بصری مربوط‌ به مه و غبار و لباس‌ شخصیت‌ها هستیم. تمامی قهرمان‌ها طراحی‌های ظاهری جدیدی دریافت می‌کنند که این طراحی‌ها بعدا در اختیار بازیکنان نسخه اول اورواچ هم قرار می‌گیرد. همچنین به‌ گفته سازندگان در آینده و پس از ادغام کلاینت هر دو بازی، بهبودهای بصری بیشتری در اختیار دارندگان بازی اورواچ 1 قرار خواهد گرفت.

در همین راستا به‌تازگی در جریان افتتاحیه رویداد Summer Games Fest 2021، بلیزارد از اسکین‌های جدید دو شخصیت بازی اورواچ 2 یعنی Baptiste و Sombra رونمایی کرد که می‌توانید تصاویر آن‌ها را در اینجا مشاهده کنید.

لوسیو در اورواچ ۲

به‌روزرسانی‌های صوتی

برای امروزی کردن سیستم مبارزات، توسعه‌دهندگان جلوه‌های صوتی و صداگذاری‌های مختلف بازی را هم به‌روز کرده‌اند. صدای اسلحه‌ها و ضربات از نزدیک بیشتر از قبل رضایت‌بخش شده‌ است. حتی صدای شلیک اسلحه‌ها به‌حدی به واقعیت نزدیک شده است که در زمان خالی شدن خشاب، شما آن را ازطریق شنیدن صدایی مشخص حس می‌کنید. سیستم انعکاس صدای جدید بازی باعث می‌شود که صداها در محیط‌های گوناگون به شکل‌های مختلف دچار تغییر شوند. بنابراین اگر شما در یک محیط باز قرار دارید، صدای سلاح Hellfire Shotguns شخصیت ریپر معمولی شنیده می‌شود، اما اگر درون تونل باشید، شما صدای انعکاس شلیک را درون تونل می‌شنوید.

سوجورن در اورواچ ۲

حالت‌های جدید PvP، قهرمانان و نقشه‌های جدید

سازندگان در اورواچ 2، نقشه‌ها، قهرمانان و حالت‌های مختلفی جدیدی را معرفی می‌کنند که در اختیار کاربران نسخه اول این بازی نیز قرار خواهد گرفت. نقشه‌های جدید شامل شهرهای تورنتو، مونت کارلو، رم، گوتنبرگ و نیویورک می‌شوند که هر کدام می‌توانند تجربه‌ای ناب و لذت‌بخش را در اختیار مخاطبان قرار دهند. یکی از شخصیت‌های جدیدی که قرار است به اورواچ 2 اضافه شود، سوجورن (Sojourn) نام دارد که با استفاده از ریل‌گان خود می‌تواند آسیب جدی به دشمنان وارد کند. جدیدترین حالت PvP بازی هم Push نام دارد که در آن بازیکنان باید یک ربات بزرگ را به مقر دشمن هدایت کنند. طبیعتا تیمی که بیشتر از دیگری بتواند این ربات را پایگاه تیم حریف نزدیک کند، برنده رقابت خواهد بود.

چندی پیش بود که آرون کلر در جریان یک لایو استریم توضیحات بیشتری را درخصوص بخش PvP این بازی ارائه داد. براساس گفته‌های کلر، این بخش برخلاف نسخه اول که به‌صورت ۶ در مقابل ۶ برگزار می‌شد، حالا به‌شکل ۵ در مقابل ۵ خواهد بود و دلیل انجام این کار را خلوت‌تر کردن محیط مبازره اعلام کرد. از دیگر تغییرات این بخش می‌توان به محدودیت تعداد تانک‌های هرگروه به یک عدد اشاره کرد که سازندگان امیدوارند تا با اعمال این تغییر روند بازی بهتر از قبل شود.

رینهارت و تریسر در حال مبارزه در اورواچ ۲

حذف حالت Assault

حالت Assault که با نام 2CP هم شناخته می‌شود، قرار نیست به بخش Competitive بازی بازگردد (حتی ممکن است در بخش Quick Play هم حضور نداشته باشد). جف کاپلان، کارگردان سابق بازی تایید کرده است این بخش از بازی حذف می‌شود، اما نقشه‌های آن به‌نوعی در بازی حضور خواهند داشت. این بخش در سال‌های گذشته با انتقاد زیاد کاربران روبه‌رو شد و در بازه‌ای بلیزارد تصمیم گرفت تا تغییرات مختلفی را به حالت بیاورد. بسیاری از بازیکنان از دخالت زیاد شانس در پیروزی در رقابت‌های حالت Assault شکایت داشتند و حالا این خبر می‌تواند برای آن‌ها خوشحال‌کننده باشد. بااین‌حال، اینکه بخش Assault از نسخه اول حذف خواهد شد یا نه، هنوز توسط سازندگان مشخص نشده است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده