// پنجشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۲

جزئیات و تغییرات فصل ششم از چپتر دوم فورتنایت

فصل ششم از چپتر دوم بازی فورتنایت ۲۶ اسفند ماه در دسترس قرار گرفت و در جریان آن، شاهد اضافه شدن کاراکترهای جدید به بازی هستیم.

در فصل پنجم از چپتر دوم فورتنایت شاهد مأمور جونز بودیم که شخصیت‌های دوست داشتنی مختلفی را دور هم جمع کرد. از مندلورین گرفته تا کریتوس، مسترچیف و حتی ریو که هرکدام مخاطبان بسیاری دارند. این در حالی است که از مدتی پیش، اعلام شد فصل ششم بازی فورتنایت چپتر 2 با یک رویداد ویژه به نام Zero Crisis Finale آغاز می‌شود. درواقع این رویداد یک حالت تک‌نفره داستانی است که بازیکنان باید آن را تجربه کنند.

دانلود ویدیو از آپارات

حال امروز ۲۶ اسفند ماه (۱۶ مارس) فصل ششم بازی فورتنایت چپتر ۲ در دسترس قرار گرفته است. همانند فصل‌های گذشته، با شروع فصل جدید شاهد یک میان پرده سینمایی خواهیم بود که حال و هوای فصل جدید را نشان می‌دهد و در ادامه، بتل پس را خواهیم داشت که محتویات تازه‌ای را درکنار شخصیت‌هایی جدید ارائه می‌دهد. البته دراین‌میان به تغییرات نقشه در هر فصل هم باید اشاره کرد. در این مقاله به‌سراغ فصل ششم چپتر دوم Fortnite خواهیم رفت که با نام پرایمال معرفی و هم‌اکنون در دسترس کاربران پلی استیشن، ایکس باکس، کامپیوتر، و گوشی‌های موبایل قرار گرفته است.

نقشه فصل ششم فورتنایت چپتر ۲

تغییرات نقشه فصل ششم

شاید در ظاهر شاهد تغییرات خاصی روی نقشه فصل پرایمال با Zero Point نباشیم، از در وسط نقشه، تغییرات اساسی را مشاهده می‌کنیم. وسط نقشه فورتنایت از ظاهر کویری خود به یک حالت قدیمی و دوره انسان‌های اولیه تبدیل شده است. برای مثال محیط Salty Towers در این فصل به Boney Burbs با Colossal Coliseum به Colossal Corps تبدیل شده است. همچنین در Zero Point و وسط نقشه بازی، هیچ محیط دارای اسمی مشاهده نمی‌شد، اما در پرایمال شاهد اضافه شدن محیط The Spire در این بخش از نقشه بازی هستیم.

البته این تمامی تغییرات نقشه بازی نیست. شاهد اضافه شدن لندمارک‌های جدیدی به بازی فورتنایت هستیم که بدون اسم هستند و ازطرفی محیط‌هایی مثل Weeping Woods هم حال و هوای دوره پرایمال را به خود گرفته است. 

مندلورین در محیط Boney Burbs

تغییرات گیم‌پلی فصل پرایمال

با شروع هر فصل جدید، شاهد اضافه شدن المان‌های جدیدی به گیم‌پلی هستیم و ازطرفی بعضی از سلاح‌های جدیدی به بازی اضافه و بعضی دیگر حذف می‌شوند. در جریان فصل پرایمال، یکی از موارد جدیدی که به بازی اضافه شده، گاردین اسپایرها هستند. در محیط‌های مختلف بازی ۶ گاردین اسپایر اضافه شده که هرکدام نگهبان محیط مورد نظر بوده و توسط نیروهای مختلف حمایت می‌شوند. ازاین‌رو بازیکن با کشتن گاردین اسپایرها، لوت‌ها و آیتم‌های ارزشمندی را کسب می‌کنند. در بازی ۶ عدد گاردین اسپایر وجود دارد که به شرح زیر است.

  • Guardian of the Sea
  • Guardian of the Bay
  • Guardian of the Fields
  • Guardian of the Woods
  • Guardian of the Lake
  • Guardian of the Mountains

کاراکتر انیمه‌ای فورتنایت

یکی دیگر از ویژگی‌های بازی ساخت سلاح است. زمانی‌که در حال تجربه‌ی بازی هستید، سلاح‌هایی را کسب می‌کنید که کنار آن‌ها علامت یک چکش قرار داده شده است. ازاین‌رو می‌توانید با استفاده از منابع و متریال‌هایی که کسب می‌کنید، از شاخه مخصوص به ساخت سلاح در Inventory، سلاح‌های جدیدی را بسازید. جالبه بدانید که سلاح‌های پرایمال جدیدی هم به بازی اضافه شده که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بسازند. برای مثال، پرایمال رایفل یا Flame و Metal Bow از سلاح‌های جدیدی هستند که به بازی اضافه شده است.

سلاح‌های پرایمال جدیدی هم به بازی اضافه شده که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را بسازند

حیوان‌ها مورد دیگری هستند که در جریان فصل پرایمال به بازی فورتنایت اضافه شده، حیواناتی نظیر خروس، گرگ و قورباغه است که می‌توانید آن‌ها را اهلی کنید. اهلی کردن این دسته از جیوانات به شما اجازه استفاده از استراتژی‌های جدیدی را می‌دهد. برای مثال به واسطه‌ی مرغ‌ها می‌توانید بخشی از محیط را پرواز کنید. همچنین کشتن حیوانات هم باعث می‌شود تا استخوان (یکی از منابع ساخت سلاح) و گوشت کسب کنید. گوش هم برای بازیابی نوار سلامت، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

Bunker Chestها محتویات جدید دیگر فصل پرایمال بازی فورتنایت چپتر 2 هستند. بازیکنان با پیدا و باز کردن این دسته از صندوق‌ها می‌توانند سلاح‌هایی با ارزش Rare تا Legendary را کسب کنند. البته اشاره کنم که صندوق‌های ذکر شده در محیط‌های بازی مخفی هستند و باید با گشت‌و‌گذار در خانه‌ها و سایر محیط‌ها، آن‌ها را پیدا کنید.

بتل پس فصل ششم فورتنایت چپتر 2

بتل پس فصل ششم فورتنایت چپتر 2

با شروع هر فصل جدید، بازیکنان به یک بتل‌پس با آیتم‌های جدیدی دسترسی پیدا می‌کنند. بتل‌پس فصل ششم هم همانند فصل‌های قبلی دارای‌ ۱۰۰ سطح با آیتم‌های منحصربه‌فرد است. همچنین شخصیت‌های جدید هم از دیگر ویژگی‌های بتل پس بازی به حساب می‌آید. ازاین‌رو در این فصل شاهد اضافه شدن کاراکتر محبوب لارا کرافت به بازی فورتنایت چپتر ۲ هستیم. همچنین ظاهرهای متفاوتی هم برای مأمور جونز درنظر گرفته شده که بازیکنان با کسب Xp و انچام چالش‌های مختلف، می‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

 در انتها بد نیست به این مورد هم اشاره کنم که تیم سازنده آیتم‌های متفاوت و متنوع دیگری را هم برای بازیکنان درنظر گرفته که به مرور زمان به بازی اضافه خواهند شد و ازطرفی احتمال دارد شاهد اعمال تغییراتی روی نقشه بازی با نزدیک‌تر شدن به انتهای فصل باشیم. نظر شما کاربران زومجی چیست؟ نحوه شروع فصل ششم رو دوست داشتید یا همانند فصل‌های گذشته، ترجیح می‌دادید شاهد یک رویداد در انتهای فصل پنجم باشید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده