// یکشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹

۱۰ بازی کمتر شناخته شده ترسناک که باید تجربه کنید

در این مقاله، به معرفی ۱۰ بازی در ژانر وحشت می‌پردازیم که شاید در بین آثار بزرگ این سبک دیده نشده باشند، اما ارزش تجربه بالایی دارند. همراه زومجی باشید.

بدون تردید سبک ترسناک یکی از پرطرفدارترین سبک‌های بازی‌هایی ویدیویی است. این سبک با وجود اینکه سعی در ایجاد اضطراب و ترس به مخاطب خود دارد، اما با جذابیت‌های خاصش مخاطب را جذب می‌کند. در بین استودیو‌های بزرگ و مطرح که بازی‌های مختلفی در سبک ترسناک می‌سازند تیم‌های مستقلی وجود دارند که با امکانات محدودتر آثار واقعا جذابی ارائه می‌دهند. مسئله‌‌ای که این استودیوهای مستقل پس عرضه بازی خود با آن روبه‌رو می‌شوند عدم توجه کافی گیمرها به آثارشان است که این موضوع دلایلی همچون عدم تبلیغ کافی و از همه مهم‌تر گُم شدن در بین آثار استودیوهای بزرگ است.

حال در این مقاله قصد داریم به معرفی بازی‌های ترسناک مستقلی بپردازیم که با وجود محتوای ارزشمند خود در بین آثار استودیوهای مطرح کمترشناخته شده‌اند. با معرفی این آثار همراه زومجی باشید.

لوگوی بازی DarkWood

DarkWood .۱

  • استودیو: Acid Wizard Studio
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

بازی Darkwood ساخته‌ استودیوی Acid Wizard Studio از زاویه دید بالا به پایین شما را به عمق یک جنگل مخوف می‌برد. بازی درست از جایی آغاز می‌شود که در اتاق یک کلبه گرفتار شده‌اید و پس از تلاش‌هایی برای خارج شدن از کلبه وارد دنیا مرموز بازی می‌شوید که اتفاقات عجیبی انتظار شما را می‌کشند. در دنیای Darkwood شما باید منابع مختلفی را برای ادامه حیات خود به‌دست بیاورید که این کار را می‌توان با گشت‌و‌گذار در گوشه و کنار جنگل یا انجام مأموریت‌هایی انجام داد. در دنیای Darkwood شما هرگز در امان نیستید و باید با موجودات جهش یافته‌ای که شب و روز به سراغ شما می‌آیند مبارزه کنید که لحظات استرس‌زایی را ایجاد می‌کنند. Darkwood از لحاظ گرافیکی طراحی هنری جذابی دارد که درکنار موسیقی خوب خود فضای حاکم بر محیط را به شکلی عالی به مخاطب منتقل می‌کند.


دختر بچه در بازی Devotion

Devotion .۲

  • استودیو: Red Candle Games
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

سال ۲۰۱۹ یکی از اثر درخشان در ژانر وحشت توسط استودیوی Red Candle Games ساخته و منتشر شد، ولی متاسفانه آنچنان باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفت. بازی Devotion داستان شخصی به نام فِنگ یو رو را در سال ۱۹۸۰ تعریف می‌کند که به خاطر یک سری مشکلات خانوادگی عضو فرقه‌ای عجیب و غریب می‌شود. Devotion یک تم ترسناک روانشناختی دارد و در هیچ لحظه‌ای از بازی احساس آرامش نخواهید داشت. یکی از مواردی که در بازی زیاد به آن برخورد خواهید کرد، قرار گرفتن در موقیعت‌های تنگ و تاریک است که با فضا سازی عجیب و مرموز خود حس ترس و اضطراب را به خوبی به مخاطب منتقل می‌کند. اگر شما به بازی‌های ترسناک روانشناختی علاقه دارید قطعا باید Devotion را تجربه کنید که با پایان‌بندی غیر منتظره‌ای بازی حسابی از آن لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر، بررسی بازی Devotion را در زومجی بخوانید.


بازی لوگوی GTFO

GTFO .۳

  • استودیو: 10 Chambers
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹ (دسترسی زودهنگام)

اگر از گیمرهای قدیمی باشید، به احتمال زیاد سری خاطره انگیز Left 4 Dead از استودیو Valve را تجربه کرده‌اید. در این بازی شما عضو یک گروه چهار نفره هستید و باید با حجم عظیمی از زامبی‌ها مقابله کنید. حال شما در بازی آنلاین GTFO عضو یک گروه نظامی متشکل از چهار نفر هستید که باید در یک ساختمان متروکه علاوه‌بر مقابله با موجودات جهش یافته عامل این ویروس را شناسایی و نابود کنید. طراحی محیط بازی به‌شدت دلهره آور است و هر لحظه باید منتظر حمله موجودات مختلف باشید و اگر نتوانید به درستی با هم‌تیمی‌های خود همکاری کنید خیلی زود مجبور به تکرار بازی می‌شوید. همان‌طور که اشاره شد، بازی GTFO یک اثر آنلاین است و شما می‌توانید با دوستان خود تیمی را تشکیل داد و یک تجربه ناب ترسناک را با یکدیگر تجربه کنید. در GTFO شما انواع اقسام اسلحه‌ها از سبک گرفته تا سنگین و حتی ابزاری مانند پتک را برای مقابله با دشمنان در اختیار دارید.GTFO در حال حاضر به‌صورت دسترسی زودهنگام است و انتظار می‌رود تا زمان انتشار نسخه کامل آن موارد جدیدی اضافه و همچنین مشکلات آن حل شود.


هیولای ترسناک در بازی In Silence

In Silence

  • استودیو: Ravenhood Games
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۰ (دسترسی زودهنگام)

تصور کنید با دوستان خود به‌طور اتفاقی وارد یک جنگل مرموز شده‌اید و یک موجود کریه المنظر قصد سلاخی کردن شما را دارد. بازی In Silence، ساخته استودیوی Ravenhood Games دقیقا به همین شکل است؛ در این بازی که به‌صورت آنلاین است باید با دوستان خود راهی را برای خروج از این جنگل نفرین شده پیدا کنید. در مجموع سه راه قایق، هلی‌کوپتر و آسانسور وجود دارد که البته هرکدام از آن نیز چالش‌هایی را به همراه دارند. همان‌طور که اشاره شد در جنگل تنها نخواهید بود و یک موجود عجیب و غریب در پی کشتن شما است و شما هیچ راه دفاعی جز فرار نخواهید داشت. یکی از راه‌های موفقیت در این بازی همکاری و کنارهم بودن است و اگر لحظه‌ای یک دیگر را گم کنید تقریبا ادامه غیر ممکن می‌شود. نکته اصلی بازی سکوت است. به این صورت که نباید با دوستان خود زیاد صحبت کنید مخصوصا زمانی‌که نشان‌هایی از آن موجود را مشاهده کنید. بازی In Silence هم‌اکنون به‌صورت دسترسی زود هنگام قابل دریافت است.


صورتک در بازی My Beautiful Paper Smile

My Beautiful Paper Smile .۵

  • استودیو: Two Star Games
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۰ (دسترسی زودهنگام)

My Beautiful Paper Smile با طراحی خاص و منحصربفرد خود یک اثر ماجراجویی جذاب را برای مخاطبان آثار ترسناک محیا کرده است. ساخته‌ استودیوی Two Star Games در یک ساختمان مرموز جریان دارد که در آن به‌ دستور پادشاه بچه‌هایی که به‌تازگی به دنیا می‌آیند باید با یک صورتک خنده نگه‌داری شده و آزمایش‌های خاصی نیز روی آن‌ها انجام شود. دراین‌میان یک از بچه‌ها که کاراکتر اصلی بازی است این شرایط را نمی‌پذیرد و این موضوع باعث تعقیب شما توسط پادشاه و دیگر افراد می‌شود. طراحی بازی به شکلی است که به ظاهر در یک دفتر خط‌دار همه چیز با مداد مشکی نقاشی شده است که بدون تردید یکی از جذابیت‌های بازی است. در My Beautiful Paper Smile شما با پازل‌های مختلف و خلاقه‌ای روبه‌رو می‌شوید که می‌تواند شما را به‌راحتی سرگرم کند. اگر می‌خواهید یک تجربه خاص و در عین حال ترسناک را تجربه کنید قطعا My Beautiful Paper Smile ارزش آن را دارد.


شخصیت های بازی Pathologic 2

Pathologic 2 .۶

  • استودیو: Ice-Pick Lodge
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

برای بازی ششم، به سراغ اثری با داستانی عجیب و غریب می‌رویم. Pathologic 2 ساخته استودیوی Ice-Pick Lodge  که در سال ۲۰۰۵ روی نسخه اول بازی کار کرده بودند، داستان جراحی به نام آرتمی بوراخ را تعریف می‌کند که پس از مدت‌ها به زادگاهش برمی‌گردد ولی در بدو ورود متوجه شیوع بیماری عجیبی در شهرش می‌شود. گیم‌پلی بازی به‌صورت اول شخص است و شما با گشت‌و‌گذار در محیط‌های مختلف بازی که همه‌ آن‌ها جوی سنگین و بیمارگونه را نشان می‌دهند بازی را پیش می‌برید. البته همه چیز به همین سادگی نیست و در طول بازی با حمله برخی افراد مواجه می‌شوید که با ابزارهایی مانند چاقو می‌توانید از خود دفاع کنید. همان‌طور که اشاره شد Pathologic 2 داستانی خاص و البته پیچیده دارد که باید با دقت و حوصله روایت آن را دنبال کنید.  


لوگوی بازی Phasmophobia

Phasmophobia 

  • استودیو: Kinetic Games
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۰ (دسترسی زودهنگام)

اگر از شیفتگان آثار سینمایی‌ چون جنگیر و مجموعه احضار هستید قطعا باید با دوستان خود به سراغ بازی Phasmophobia بروید. داستان بازی چند نفره‌ی Phasmophobia به این صورت است که باید با انتخاب یک پروژه با دوستان خود به خانه‌هایی بروید که ادعا می‌شود درون آن‌ها روج و جن وجود دارد. درصورتی که بتوانید این موارد را اثبات کنید پاداشی دریافت خواهید کرد. هریک از پروژه‌ها باتوجه‌به مبلغ پاداش دشواری‌های خاص خود را دارند. همان‌طور که اشاره شد بازی به‌صورت چند نفره است و هریک از افراد گروه باید مشغول فعالیت‌های خاص شوند. به‌عنوان مثال یکی از افراد کار نصب دوربین‌ها را به عهده می‌گیرید، فرد دیگری به‌دنبال دریافت نویزهای خاص است و یک نفر هم مسئول بررسی دوریبن‌ها از داخل ماشین می‌شود. همه این ابزار در ابتدای هر بازی درون ماشین حمل بار قرار دارند و هریک از افراد با توجه فعالیت خود باید آن‌ها را بردارد. اگر می‌خواهید یک تجربه سراسر هیجان را با دوستان خود بگذرانید قطعا باید به فکر تهیه بازی Phasmophobia باشید.


چهره یک زن در بازی Song Of Horror

Song Of Horror

  • استودیو: Protocol Games
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان
  • تاریخ انتشار: ۲۰۲۰

بازی اپیزودیک Song Of Horror، ساخته‌ی استودیو Protocol Games داستان دنیل، کارمند یک انتشاراتی را تعریف می‌کند که پس از جدایی از همسرش یک زندگی معمول و تکراری را می‌گذراند. پس از مدتی او به دستور رئیس‌اش باید به ملاقات وکیل انتشاراتی برود که پس از اتفاقاتی که منجر به ورود به خانه وکیل می‌شود، ماجرای عجیبی را به‌دنبال می‌آورد. Song Of Horror از یک دوربین ثابت برای کنترل کاراکتر اصلی بازی استفاده می‌کند که به‌شدت یادآور نسخه‌های ابتدایی سری محبوب رزیدنت اویل است. شما باید با گشت‌و‌گذار در محیط‌ بازی مشغول به بررسی دست نوشته و همینطور حل پازل‌های مختلف شوید. در حال حاضر تمامی قسمت‌های SONG OF HORROR منتشر شده است و می‌توانید با خیالی آسوده بازی را به‌صورت کامل تجربه کنید.


هیولای ترسناک The Beast Inside

The Beast Inside .۹

  • استودیو: Illusion Ray Studio
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۹

گرفتار شدن در یک خانه متروکه و قدیمی که ساکنان قبلی آن نیز اتفاقات ناخوشایندی برایشان اتفاق افتاده، تبدیل به یک سوژه ثابت برای بیشتر فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی شده است. The Beast Inside که توسط استودیوی Illusion Ray Studio توسعه یافته تجربه‌ای شبیه همین موضوع است. بازی روایتگر داستان آدام استونسون، کارمند سابق CIA و همسرش اما استونسون در سال ۱۹۷۹ است که برای گذراندن تعطیلات خود به کلبه در حاشیه‌ شهر می‌روند ولی پس از برخورد با یک سری نوشته متوجه اتفاقات شومی می‌شوند. بازی از حیث گیم‌پلی شباهت زیادی به Outlast دارد و باید با مطالعه دست‌نوشته داستان بازی را پیش ببرید و همچنین در موقیعت‌های خاصی از یک سری افراد مرموز فرار کنید که هیجان و اضطراب خاصی را به همراه دارد.


عمارت قدیمی The Land of Pain

The Land of Pain .۱۰

  • استودیو: Alessandro Guzzo
  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۷

برای آخرین بازی به سراغ بازی The Land of Pain می‌رویم که در آن، باید هرکاری را برای زنده ماندن انجام دهید. در ساخته استودیوی Alessandro Guzzo شما باید به کشف موقیعت‌های مختلف بپردازید که البته هرگز به این سادگی نیست و پس از مدتی باید از جان خود دربرابر موجوداتی که قصد کشتن شما را دارند، مراقبت کنید. درواقع شما ابزار خاصی برای مبارزه با موجوداتی که به سمت شما حمله‌ور می‌شوند، ندارید و تنها کار شما فرار از آن موقعیت‌ها است. The Land of Pain با وجود اینکه گیم‌پلی کوتاهی دارد ولی شما را در فضا‌های مختلفی مثل جنگل‌ها، غارها، کلبه‌های متروکه و چندین موقیعت ترسناک دیگر قرار می‌دهد. همچنین در برخی از مواقع، مجبور به حل پازل‌هایی می‌شوید که با طراحی خوبی که دارند شما را حسابی درگیر می‌کنند.


در انتها نظر شما در رابطه با بازی‌های بالا چیست؟ آیا بازی جذابی در ژانر وحشت تجربه کرده‌اید که نسبت به دیگر آثار کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند؟ همچنین اگر طرفدار سبک ترسناک هستید، مقاله بهترین بازی های ترسناک اندروید را از دست ندهید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده