نویسنده: رضا اسکندری
// شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

فیلم The Conjuring 3 | همه چیز درباره قسمت جدید فیلم احضار

با زومجی همراه باشید تا تمام اطلاعات مربوط به فیلم احضار 3 را مرور کنیم؛ از داستان The Conjuring 3 تا بازیگران و تاریخ اکران. 

اگر اهل فیلم‌های ژانر وحشت باشید بدون شک با سری فیلم ترسناک احضار یا همان The Conjuring آشنایی دارید. داستان فیلم‌های این مجموعه سینمایی درباره ادوارد وارن و لورن وارن، یک زوج دوست‌داشتنی که در دهه‌های ۶۰ تا ۸۰ میلادی درباره پرونده‌هایی با مضامین فراطبیعی و نیروهای شیطانی به‌تحقیق و بررسی می‌پرداختند، جریان دارد. اد وارن در سال ۱۹۲۶ و لورن وارن در سال ۱۹۲۷ متولد و از سال ۱۹۵۲ فعالیت خود را در حوزه موضوعات ماوراءالطبیعه شروع کردند. این زوج در طول فعالیت خود پرونده‌های مهمی را بررسی کردند که می‌توان عروسک آنابل را مهم‌ترین پرونده آن‌ها معرفی کرد. در سال ۲۰۱۳ نخستین فیلم مجموعه سینمایی احضار (The Conjuring) به‌کارگردانی جیمز وان تهیه و اکران شد و پس از گذشت سه سال از اکران آن قسمت دوم این مجموعه نیز در سال ۲۰۱۶ روی پرده سینماها رفت.

بازیگران اصلی این فیلم که ایفای نقش اد و لورن وارن را برعهده دارند پاتریک ویلسون و فرا فارمیگا هستند که به‌عقیده بسیاری از منتقدین سینمایی بازی هنرمندانه این دو بازیگر دلیل اصلی بخش عمده‌ای از موفقیت فیلم‌های این مجموعه محسوب می‌شود. درکنار ایفای نقش این دو بازیگر یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این مجموعه سینمایی این است که روند داستانی فیلم‌های آن درباره داستان‌ها و پرونده‌های واقعی جریان دارد که این موضوع جذابیت این فیلم‌ها را دوچندان می‌کند. فیلم احضار 3 به‌نام دقیق‌تر The Conjuring: The Devil Made Me Do It - احضار: شیطان مرا وادار کرد پس از گذشت ۵ سال از زمان اکران قسمت دوم آن قرار است که در سال ۲۰۲۱ اکران شود و به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله به‌بررسی تمام اطلاعات، اخبار و حواشی فیلم «احضار: شیطان من را وادار کرد» بپردازیم.

همه چیز در مورد فیلم احضار 3

شخصیت دختر فیلم conjuring در چارچوب پنجره و یک صلیب در دست شخصیت اصلی

تاریخ اکران فیلم احضار 3

فیلم The Conjuring 3 در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ (۴ ژوئن ۲۰۲۱) اکران خواهد شد

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ بود که شرکت New Line Cinema با بیانیه‌ای تایید کرد که احضار ۳ در دست ساخت قرار دارد ولی در آن زمان هیچ تاریخ دقیقی برای اکران آن اعلام نکرد. اهالی سینما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فیلم تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ صبر کردند. در آن زمان تهیه‌کننده این فیلم یعنی پیتر سفرن اعلام کرد که امیدوارند مراحل تولید این فیلم در سال ۲۰۱۹ آغاز شود؛ اتفاقی که طبق گفته‌های او رخ داد و تولید این فیلم در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ شروع شد. به‌همین‌دلیل و به‌خاطر شروع ساخت این فیلم در سال ۲۰۱۹ به‌احتمال زیاد این فیلم باید در سال ۲۰۲۰ اکران می‌شد. موضوعی که برادران وارنر آن را تایید و تاریخ ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ (۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰) را به‌عنوان تاریخ اکران این فیلم اعلام کردند ولی همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شد تا مراحل ساخت فیلم به کندی پیش رود و به‌همین‌دلیل تاریخ اکران این فیلم مانند بسیاری از فیلم‌های ۲۰۲۰ به تاریخ دیگری موکول شود. استودیو برادران وارنر درحال‌حاضر تاریخ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ (۴ ژوئن ۲۰۲۱) را برای اکران این فیلم در نظر گرفته‌اند و اگر مشکل خاصی پیش نیاید شاهد اکران این فیلم در تاریخ مذکور خواهیم بود.

شخصیت‌های اصلی فیلم conjuring در زیرزمین یک خانه تسخیرشده

بازیگران فیلم احضار 3

به‌نظر شما آیا می‌شود فیلم The Conjuring را بدون حضور ورا فارمیگا و پاتریک ویلسون در نقش‌های لورن و اد وارن تجسم کرد؟ جواب این سؤال به‌احتمال بسیار زیاد منفی خواهد بود. به‌همین‌خاطر حضور این دو بازیگر در فیلم The Conjuring که نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های قسمت‌های قبلی این مجموعه داشته‌اند، قطعی است. از حضور این دو بازیگر که عبور کنیم، به‌احتمال فراوان شاهد حضور بازیگرانی مانند روآری اوکانر، سارا کترین هوک و جولین هیلارد در قسمت جدید فیلم احضار خواهیم بود. همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که استرلینگ جرینس بار دیگر در این مجموعه سینمایی حضور داشته باشد؛ بازیگری که نقش جودی یعنی دختر اد و لورن را ایفا می‌کرد. نکته مهم درباره بازیگران احتمالی فیلم The Conjuring 3 این است که روند داستانی فیلم‌های این مجموعه سینمایی درباره خانواده وارن جریان ندارد و درباره خانواده‌هایی است که درگیر نیروهای شیطانی و فرازمینی شده‌اند. به‌همین‌دلیل احتمال حضور بازیگران قسمت‌های قبلی در قالب همان شخصیت‌ها بسیار کم تلقی می‌شود، چرا که به‌احتمال زیاد شاهد یک خانواده جدید در داستان این فیلم خواهیم بود.

در همین راستا پاتریک ویلسون در مصاحبه‌ای با رسانه The Hollywood Reporter توضیحاتی درباره مراحل تولید این فیلم داد و گفت: «مراحل ساخت این فیلم شگفت‌انگیز بود و حس‌وحال متفاوتی نسبت به فیلم‌های قبلی این مجموعه داشت. این فیلم همچنان پایه و اساس فیلم‌های قبلی را حفظ کرده، همچنان درباره اد و لورن و داستان‌های دیوانه‌وار آن‌ها جریان دارد. ما همچنان این دو شخصیت را به جاهای می‌بریم که قبلا نرفته‌اند و این موضوع باعث می‌شود که فیلم جدید جهان Conjuring درکنار حفظ زیربنای فیلم‌های قدیمی یک تجربه جدید و متفاوت را به بیننده خود منتقل کند». باتوجه‌به حرف‌های پاتریک ویلسون می‌توانیم انتظار حضور بازیگران و شخصیت‌های جدیدی را در فیلم احضار 3 داشته باشیم.

کاور نسخه سوم مجموعه سینمایی احضار conjuring the devil made me do it

داستان فیلم احضار 3

با اینکه جزییات خط داستانی احضار 3 به‌طور رسمی اعلام نشده و همچنان اطلاعات خاصی درباره جزییات روند داستانی آن توسط سازندگان این فیلم در دسترس اهالی سینما قرار نگرفته ولی این موضوع به‌طور قطعی مشخص شده است که داستان فیلم درباره یکی دیگر از پرونده‌های واقعی خانواده وارن جریان دارد که در سال‌های دور اد و لورن وارن درحال بررسی کردن آن بودند. در گزارشی در رسانه Bloody Disgusting این موضوع مطرح شده که داستان قسمت سوم فیلم کانجرینگ درباره دادگاه قضایی مردی جریان دارد که ادعا می‌کرد توسط یک شیطان تسخیر شده و به‌همین دلیل مرتکب قتل شده است. احتمال صحت این موضوع به‌خاطر عنوانی که سازندگان آن برای این فیلم درنظر گرفته‌اند بسیار بالا قلمداد می‌شود. در سال ۱۹۸۱ در جریان بررسی یک پرونده قضایی غیر معمول توسط دادگاه، خانواده وارن شروع به تحقیق و بررسی درباره آن پرونده کرد. پرونده مذکور در آن سال به‌نام شیطان من را وادار کرد (Devil Made Me Do it) لقب گرفت؛ عنوانی که برای قسمت سوم این فیلم نیز درنظر گرفته شده است. جیمز وان یکی از تهیه‌کنندگان و نویسندگان این فیلم در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸ به این موضوع اشاره کرد و گفت: «داستان مردی که در آن سال «تسخیر شدن» را بهانه عمل خود اعلام کرد بسیار جالب است. فکر می‌کنم این موضوع برای اولین‌بار در تاریخ دادگاه‌های آمریکا رخ داده باشد که یک مرد از تسخیر شدن توسط شیطان به‌عنوان دلیلی برای به‌قتل رساندن یک شخص دیگر استفاده می‌کند». باتوجه‌به اشاره وان به این داستان می‌توان با درصد بالایی از روند داستانی این فیلم مطمئن باشیم.

داستان فیلم احضار ۳ احتمالا درباره مردی جریان دارد که با ادعای تسخیر شدن توسط نیروهای شیطانی، مرتکب قتل می‌شود

درباره این پرونده و داستان‌های آن اطلاعاتی خوبی در دسترس است، برای جمع‌بندی خط داستانی احتمالی این فیلم جزییات این پرونده را باهم مرور می‌کنیم. فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It احتمالا داستان قتلی را به‌تصویر خواهد کشید که شخصیت قاتل در آن ادعا می‌کند که توسط یک نیروی ناشناخته و شیطانی تسخیر شده است. این موضوع بازرسان پرونده‌های ماوراءالطبیعه یعنی اد و لورن وارن را بسیار متعجب می‌کند تا جایی که آن‌ها برای بررسی درباره این پرونده و ادعای آن مرد تحقیقات خود را شروع می‌کنند. این پرونده به یکی از مهم‌ترین و عجیب‌ترین پرونده‌های زندگی این زوج تبدیل می‌شود که باید در آن با نیرویی که به‌ادعای آن مرد او را تسخیر کرده مقابله کنند. اهمیت این پرونده به‌قدری زیاد می‌شود که آن را به اولین پرونده در تاریخ دادگاه‌های آمریکا تبدیل می‌کند که در آن فرد قاتل از نیروهای شیطانی برای دفاع از خود نام می‌برد.

خانه اصلی در لوکیشن فیلم conjuring و وجود یک طناب دار روی درخت

تئوری های داستانی احضار 3

قبل از اعلام رسمی عنوان فیلم احضار ۳ که تا میزان زیادی خط داستانی آن را مشخص کرده، شایعات زیادی پیرامون جزییات قسمت سوم این فیلم وجود داشته است. این شایعات بسیار گسترده درباره حضور یک گرگینه در این فیلم بودند؛ گرگینه‌ای که به‌احتمال زیاد توسط یک نیروی شیطانی تسخیر شده است و خانواده وارن باید با آن مقابله کنند. پس از اعلام رسمی عنوان فیلم احتمال رخ دادن این شایعات تا حد زیادی از بین رفت ولی بد نیست نگاهی کنیم به اطلاعاتی که درباره این موضوع وجود دارد. در سال ۲۰۱۸ ورا فارمیگا بازیگر نقش لورن وارن در مصاحبه‌ای درباره داستان قسمت سوم این فیلم گفت: «من فکر می‌کنم داستان قسمت سوم این فیلم به گرگینه‌ها ربط داشته باشد یا حداقل شاهد یک گرگینه تسخیر شده در فیلم باشیم. ممکن است که من درباره این موضوع اشتباه کنم. ممکن است این موضوع در ذهن سازندگان وجود داشته است ولی درنهایت شاهد آن در فیلم نباشیم. من کتابی را از جانب یکی از افراد نزدیک به خانواده وارن دریافت کردم که نام آن گرگینه (Warewolf) و درباره یک گرگینه شیطانی بود».

احتمال وجود گرگینه در این فیلم بسیار کم است ولی حتی این احتمال وجود دارد که در جریان داستان همان دادگاه قضایی که احتمالا خط داستانی فیلم را شکل می‌دهد شاهد یک موجود شیطانی درقالب یک گرگینه باشیم؛ موضوعی که هنوز به‌طور رسمی تایید یا رد نشده است. همچنین پیتر سفرن، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم در مصاحبه‌ای گفت: «پرونده‌هایی در زندگی خانواده وارن وجود دارند که شاید خیلی شناخته شده نباشند ولی آن‌ها برای بررسی کردن هرکدام از آن پرونده زمان زیادی را صرف کرده‌اند، پرونده‌هایی که با وجود گمنام بودن داستان بسیار هیجان‌انگیز و جذابی دارند. ما نمی‌توانیم باز هم یک خانه تسخیر شده را به‌تصویر بکشیم، نمی‌توانیم بازهم با یک خانه تسخیر شده توسط نیروهای شیطانی و خانواده‌ای که در خطر هستند روبه‌رو شویم. ما به‌هیچ‌وجه قصد نداریم یک فیلم با داستانی تکراری را به طرفداران خود ارائه دهیم و این موضوع خانه‌های تسخیر شده باعث تکراری شدن فیلم‌های این مجموعه سینمایی خواهد شد؛ این‌طور نیست؟» به‌هرحال باید صبر کنیم تا با منتشر شدن اطلاعات جدیدی درباره فیلم احضار 3 بهتر بتوانیم درباره جزییات روند داستانی آن صحبت کنیم.

مایکل چاوز و جیمز وان کارگردان و تهیه‌کننده فیلم The Conjuring 3

تیم سازنده فیلم The Conjuring 3

با وجود اینکه کارگردانی قسمت‌های اول و دوم این مجموعه سینمایی برعهده جیمز وان قرار داشت ولی کارگردانی قسمت سوم آن قرار نیست که توسط او انجام شود. هرچند که جیمز وان در تیم تولید این فیلم باز هم نقش مهمی خواهد داشت ولی نه به‌عنوان کارگردان بلکه به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان و نویسندگان فیلم‌نامه این اثر در تیم تولید آن حضور دارد. کارگردانی قسمت سوم فیلم کانجرینگ را مایکل چاوز برعهده گرفته است. چاوز کارگردانی فیلم The Curse of La Llorona را نیز انجام داده است؛ فیلمی که مانند احضار 3، جیمز وان به‌عنوان تهیه‌کننده در تیم تولید آن حضور داشته است تا همکاری این دو نفر در ساخت قسمت جدید این مجموعه سینمایی بسیار منطقی باشد. حضور دیوید لزلی جانسون به‌عنوان یکی از نویسندگان فیلم The Conjuring 3 تایید شده تا مانند قسمت دوم این فیلم یکی از نویسندگان قسمت جدید این مجموعه سینمایی باشد. همچنین همان‌طور که در قسمت‌های قبلی مقاله اشاره شد، درکنار جیمز وان، پیتر سفرن نیز به‌عنوان دیگر تهیه‌کننده این فیلم در تیم تولید آن حضور خواهد داشت.

شخصیت لورن وارن با بازی ورا فارمیگا و یک شخص تسخیر شده در فیلم conjuring

آینده مجموعه ترسناک احضار

مجموعه سینمایی احضار که به یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین مجموعه‌های سینمایی ژانر وحشت تبدیل شده است پس از اکران قسمت‌های اول و دوم خود در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد. بدون شک همه علاقه‌مندان این ژانر از ادامه یافتن این مجموعه سینمایی استقبال خواهند کرد و در صورت تولید قسمت‌های بعدی از آن لذت خواهند برد. بااین‌حال هنوز هیچ خبر رسمی درباره آینده این مجموعه پس از قسمت سوم آن در دسترس نیست و هیچکدام از اعضای تیم سازنده آن هیچگونه اطلاعاتی درباره قسمت‌های بعدی آن اعلام نکرده‌اند. تنها نکته درباره آینده این مجموعه صحبت‌های جیمز وان پس از قسمت دوم این مجموعه است که گفت: «خانواده وارن داستان‌ها و پرونده‌های جالب زیادی دارند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند به یک فیلم جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل شوند. من امیدوارم این مجموعه سینمایی تا جایی‌که می‌تواند این پرونده‌ها را به‌تصویر بکشد تا طرفداران این مجموعه و فیلم‌های ترسناک با پرونده‌های خانواده وارن بیشتر آشنا شوند». همان‌طور که توضیح دادیم هنوز اطلاعاتی دقیق و رسمی درباره آینده این مجموعه وجود ندارد ولی باتوجه‌به صحبت‌های جیمز وان، اگر اتفاق خاصی نیفتد می‌توانیم انتظار تولید قسمت‌های بعدی این مجموعه سینمایی را براساس سایر پرونده‌های خانواده وارن داشته باشیم.

نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره فیلم احضار 3 و مجموعه سینمایی احضار چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره قسمت جدید این مجموعه سینمایی در ذهن دارید که در این مطلب به آن اشاره‌ای نشده است آن را با ما و سایر خوانندگان زومجی در میان بگذارید و ما را در هرچه کامل‌تر کردن این مقاله کمک کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده