نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۳

حقایق جالب سریال Succession - وراثت

در این مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب سریال Succession، برنده جایزه بهترین سریال درام در سال ۲۰۲۰ خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

اگر به سریال‌های درام با لحظاتی پرتنش، زخم‌زبان‌های عمیق و جروبحث‌های طولانی علاقه دارید، مجموعه تلویزیونی وراثت (Succession) بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مجموعه به سیاست‌های درون خانواده‌های قدرتمند و مهم جامعه می‌پردازد و جزییات این خانواده‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها درگیر هستند را به‌بهترین نحو ممکن به‌تصویر می‌کشد. سریال «وراثت» با طنز بسیار تاریکی که درون درام قوی خود دارد شما را در روند داستانی و مشکلات شخصیت‌های خود غرق خواهد کرد. جسی آرمسترانگ، خالق این سریال توانسته است با تلاش‌های بسیار زیاد مجموعه‌ای بسیار نزدیک به واقعیت را خلق کند که از تماشای آن بسیار لذت خواهید برد. از دیگر نقاط مثبت سریال می‌توان به حضور بازیگران برجسته‌ای مانند جرمی استرانگ، برایان کاکس، سارا اسنوک و کیران کالکین اشاره کرد که با بازی هنرمندانه خود در این مجموعه تلویزیونی از مهم‌ترین دلایل موفقیت‌های بی‌شمار آن تلقی می‌شوند.

نخستین قسمت سریال Succession که عنوان بهترین سریال درام در سال ۲۰۲۰ را یدک می‌کشد در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۸ (۱۳ خرداد ۱۳۹۷)‌ توسط شبکه HBO روی آنتن رفت و از همان ابتدا موفق شد طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کند. این سریال داستان خانواده روی که یک خانواده بسیار قدرتمند در آمریکا و صاحب یک رسانه بسیار مهم به‌نام ویستار ریکو قلمداد می‌شوند را نمایش می‌دهد. در همین راستا تصمیم گرفتیم در این مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب این مجموعه تلویزیونی بپردازیم؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید. توجه داشته باشید که مورد دوم این مقاله (تغییرات فیلم‌نامه اصلی) قسمت مهمی از داستان سریال Succession را برای شما اسپویل خواهد کرد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پس از تماشای سریال این قسمت از مقاله را مطالعه فرمایید.

جسی آرمسترانگ خالق سریال Succession به‌همراه برایان کاکس

۱- آیا داستان این سریال براساس خانواده مرداک است؟

جسی آرمسترانگ، خالق سریال «وراثت» که ساخت مجموعه‌هایی مانند خانواده مرداک را در پرونده خود دارد برای ساخت و خلق شخصیت‌های سریال Succession از شخصیت‌های مختلفی الهام گرفته است. آرمسترانگ در زمان نوشتن فیلم‌نامه این سریال ایده‌ای در ذهنش جرقه خود که برای شخصیت‌های آن از شخصیت‌های آثار قدیمی خود کمک بگیرد. او برای انجام این کار از سریال مرداک الهام زیادی گرفته است. با اینکه هیچکدام از شخصیت‌های این سریال براساس شخصیت‌هایی واقعی خلق نشده‌اند ولی روند داستانی خانواده روی تا حد زیادی واقعیت دارد. آرمسترانگ علاوه‌بر الهام گرفتن از خانواده مرداک از شخصیت‌های خانواده‌های دیگری مانند خانواده رِداِستون و خانواده هرستس استفاده کرده تا شخصیت‌های سریال جدید خود را درکنار نزدیک‌تر کردن به واقعیت جذاب‌تر کند.

بااین‌حال آرمسترانگ در مصاحبه‌های مختلفی اعلام کرده که او به‌هیچ‌وجه برای خلق کاراکترهای سریال خود از خانواده‌هایی مانند مرداک الگو نگرفته ولی به‌راحتی می‌توان شباهت‌های زیادی را میان خانواده روی و مرداک پیدا کنیم. همچنین در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۲۰ کیت تایسون، همسر الیزابت مرداک نزد برایان کاکس رفت و به او گفت که او و همسرش طرفدار پروپاقرص این مجموعه تلویزیونی هستند. الیزابت مرداک، دومین دختر روپرت مرداک، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به شخصیت شیو علاقه بسیار زیادی دارد و همین موضوع باعث شد تا شایعه‌های الهام گرفتن آرمسترانگ از اعضای خانواده مرداک برای شخصیت شیو و سایر شخصیت‌های سریال قدرت بیشتری بگیرند. این سریال برای جسی آرمسترانگ که پیش‌تر او را برای ساخت سریال‌های سیتکام و کمدی می‌شناختیم حکم نخستین سریال درام آمریکایی پرهزینه او را دارد که به‌خوبی توانسته از عهده آن برآید. 

شخصیت لوگان روی با بازی برایان کاکس در سریال Succession

۲- تغییرات فیلم‌نامه اصلی (حاوی اسپویل)

این موضوع تقریبا در تمام فیلم‌ها و سریال‌ها امری طبیعی تلقی می‌شود که فیلم‌نامه نهایی آن اثر با فیلم‌نامه اصلی و ابتدایی تفاوت‌های ریز و درشتی داشته باشد. این تغییرات ممکن است به روند اصلی داستان، اتفاقات فرعی یا تغییر شخصیت‌های آن اثر مربوط شود و سریال «وراثت» نیز از این موضوع مستثنی نیست. اگر سریال را دیده باشید اطلاع دارید که شخصیت لوگان روی با بازی برایان کاکس در همان ابتدا دچار خون‌ریزی مغزی شده و حالش به‌شدت وخیم می‌شود. بیماری او به‌گونه‌ای نشان داده شد که برگشت او از مرگ تقریبا غیرممکن بود ولی درنهایت او جان خود را از دست نداد و به داستان سریال برگشت. در فیلم‌نامه اصلی سریال قرار بود که شخصیت لوگان براثر آن بیماری فوت کند تا جنگ برسر وراثت در میان فرزندان او به نقطه اوج خود برسد ولی برایان کاکس با این موضوع به‌شدت مخالف بود و انتقاد‌های بسیار زیادی را به روند داستان وارد کرد. او اعتقاد داشت زنده ماندن شخصیت لوگان می‌تواند داستان سریال را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کند؛ عقیده‌ای که به‌احتمال زیاد درست بوده است. این انتقادها تا جایی پیش رفت که سازندگان سریال بلاخره مجاب شدند شخصیت لوگان را در سریال نگه دارند تا جنگ حانواده روی با حضور مهم‌ترین شخصیت آن ادامه پیدا کند.

دیگر تغییر عمده در فیلم‌نامه سریال مربوط‌به شخصیت رومن روی با بازی کیران کالکین است. کالکین که همه ما او را برای حضور در مجموعه سینمایی «تنها در خانه» به‌یاد داریم قرار بود که ایفای نقش شخصیت گرِگ را برعهده بگیرد و حتی قبل از شروع مراحل ساخت سریال او برای این نقش آزمون داده بود. قبل از شروع فیلم‌برداری سریال کیران کالکین با مطالعه جزییات شخصیت رومن متوجه شد که شاید برای ایفای این نقش و حضور در نبردهای خانواده روی مناسب‌تر باشد. به‌همین‌دلیل او ایده خود را با آرمسترانگ و سایر تیم سازنده سریال در میان گذاشت و آن‌ها نیز با ایده او موافقت کردند و به‌این‌صورت او درنهایت مسئولیت بازی در نقش رومن روی، کوچک‌ترین پسر خانواده روی را برعهده گرفت.

چشم‌انداز شهر نیویورک در محل فیلم‌برداری سریال Succession در ساختمان مرکز تجارت جهانی

۳- مکان‌های مهم فیلم‌برداری سریال 

در طول تماشای سریال به‌طورحتم متوجه مکان‌هایی بی‌نظیر برای به‌تصویر کشیدن سکانس‌های مختلف سریال شده‌اید؛ از خانه لوگان روی تا محل عروسی دختر او یعنی شیو. دفتر مرکزی شرکت ویستار ریکو که یک شرکت رسانه‌ای متعلق به خانواده روی قلمداد می‌شود، در داستان سریال در ساختمان مرکز تجارت جهانی یک، یعنی ساختمان (One World Trade Center) قرار دارد. نکته بسیار مهم این است که تمام سکانس‌های مربوط‌به این شرکت در همان ساختمان اصلی ضبط و هیچ‌کدام از تصاویر آن به‌صورت ساختگی و در استودیو فیلم‌برداری نشده‌اند. این ساختمان عظیم که بلند‌ترین ساختمان آمریکا به‌شمار می‌رود یکی از مهم‌ترین سازه‌های تجاری جهان تلقی می‌شود و بدون شک فیلم‌برداری یک سریال در آن زحمات بسیار زیادی را برای تیم سازنده آن به‌همراه داشته است. در تمام قسمت‌های ساختمان مرکز تجارت جهانی افراد بسیاری مشغول به‌کار هستند و به‌هیچ‌وجه مکانی خالی از کارمند در آن وجود ندارد. به‌همین‌خاطر جسی آرمسترانگ و سایر تیم سازنده سریال تلاش‌های زیادی کردند تا سریال خود را در این ساختمان فیلم‌برداری کنند. این موضوع باعث شده تا تمام چشم‌اندازهای شهر نیویورک از پنجره‌های موجود در این سریال واقعی باشند.

قلعه قدیمی Eastnor محل فیلم‌برداری سریال Succession

مراسم عروسی باشکوه شخصیت شیو روی و تام را به‌خاطر دارید؟ یک مراسم بسیار بزرگ در یک مکان تاریخی و مجلل. این جشن عروسی در کلیسایی که مدیریت آن را مادر شیو برعهده داشت، برگزار شد؛ همچنین در آن قسمت از سریال درکنار آن کلیسا یک قلعه قدیمی و بزرگ را مشاهده می‌کنیم که سکانس‌های مربوط‌به مراسم اصلی در بخش‌های مختلف آن قلعه نمایش داده شده‌اند. بعد از مطالعه مثال قبلی می‌توان حدس زد که آن قلعه نیز در سریال واقعی بوده است. بله، دست حدس زدید. تصاویر مربوط‌به سکانس‌های جشن عروسی در قسمت‌های پایانی فصل اول در قلعه‌ای به‌نام «Eastnor Castle» در شهر هرفوردشایر در کشور انگلستان فیلم‌برداری شده‌اند. این قلعه بسیار بزرگ در یک بازه زمانی ۹ ساله میان سال‌های ۱۸۱۱ تا ۱۸۲۰ میلادی ساخته شده و هم‌اکنون در اختیار خانواده باتورست قرار دارد.

همچنین درحال‌حاضر این قلعه یکی از معدود میزبان‌های جشن‌ها و مراسم خصوصی افراد مهم کشور انگلستان قلمداد می‌شود. تیم سازنده این سریال به‌همین‌دلیل این مکان را برای فیلم‌برداری مراسم عروسی شخصیت شیو انتخاب کرد تا جشن آن‌ها به‌عنوان یک خانواده مهم در مکانی برگزار شود که تنها مخصوص افرادی مانند خانواده روی است. در مجموع تلاش‌های جسی آرمسترانگ و تیم سازنده این سریال برای استفاده از مکان‌ها و ساختمان‌های واقعی واقعا قابل تحسین است؛ این امر باعث شده تا تصاویر مربوط‌به هرکدام از لحظات سریال واقعی‌تر به‌تصویر کشیده شده باشد تا بیننده ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کند. 

شخصیت‌های اصلی سریال Succession درحال غذا خوردن

۴- بداهه‌گویی بی‌نظیر بازیگران سریال

بسیاری از دیالوگ‌های موجود در سریال Succession در زمان فیلم‌برداری توسط بازیگران آن سکانس نوشته شده است

اگر مطالب حقایق جالب را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که تقریبا در تمامی فیلم‌ها و سریال‌ها یک یا چند جمله یا چند حرکت از بازیگران آن اثر در همان لحظه به ذهن آن‌ها رسیده و با موافقت سازندگان آن فیلم یا سریال به محصول نهایی اضافه شده است. این موضوع در سریال Succession پا را یک پله فراتر گذاشته تا به‌یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این سریال تبدیل شود و دیالوگ‌های این سریال را به جذاب‌ترین قسمت آن تبدیل کند. با تماشای سریال «وراثت» حتما قبول خواهید داشت که سکانس‌های مربوط‌به دیالوگ‌های درون جمعی آن را می‌توان از هیجان‌انگیز‌ترین لحظات سریال دانست؛ زمانی‌که شخصیت‌های سریال دور میز غذا یا روی صندلی‌های موجود در یک اتاق به‌صحبت با یکدیگر و بحث‌های پرتنش می‌پردازند.

نکته بسیار جالب درباره این لحظات این است که تقریبا تمام آن دیالوگ‌ها را خود بازیگران آن صحنه در همان روز فیلم‌برداری نوشته‌اند. مسلما برای تک‌تک این سکانس‌ها فیلم‌نامه‌ای وجود داشته ولی با پیشنهاد سازندگان سریال قبل از مطالعه فیلم‌نامه مربوط‌به آن لحظه بازیگران حاضر در آن سکانس هرکدام جملاتی را باتوجه‌به شرایط موجود و احساسات شخصیت خود بیان می‌کنند و اگر مناسب آن سکانس باشند به‌راحتی جای فیلم‌نامه اصلی را می‌گیرند. بنابر گفته‌های جرمی استرانگ، بازیگر شخصیت اصلی سریال یعنی کندال روی در زمان فیلم‌برداری بسیاری از سکانس‌های مربوط‌به صحبت کردن شخصیت‌های سریال با یکدیگر، بازیگران آن سکانس حتی فیلم‌نامه اصلی را مطالعه نکرده و تنها از جملاتی که به ذهنشان رسیده است، استفاده کرده‌اند. بهترین مثال برای این موضوع زمانی رخ می‌دهد که جرمی استرانگ در قسمت اول سریال دچار درهم‌شکستگی روحی می‌شود و جملاتی را با تنش بسیار زیاد به‌زبان می‌آورد؛ تمام آن سکانس، جملات و حالات روحی کندال زاییده ذهن جرمی استرانگ هستند. بی‌دلیل نیست که استرانگ برای بازی در نقش کندال روی جایزه بهترین بازیگر مرد سال در یک سریال درام را در جشنواره امی و جایزه منتخب منتقدان کسب کرده است. 

شخصیت گرگ روی با بازی نیکولاس بران در کنار برایان کاکس در سریال Succession

۵- شخصیت گرِگ روی با بازی نیکولاس بران

شخصیت گرِگ روی با بازی نیکولاس بران را شاید بتوان کم اهمیت‌ترین شخصیت اصلی سریال دانست ولی درکنار این موضوع در بسیاری از داستان‌های فرعی سریال گرِگ نقش بسیار پررنگی دارد. نیکولاس بران که در سریال نقش یک فرد ضعیف از لحاظ روحی و با جزییات اخلاقی عجیب و غریبی را ایفا می‌کند شباهت‌های بسیاری به شخصیت نقش گرِگ در سریال دارد. برایان کاکس، بازیگر شخصیت لوگان روی در مصاحبه‌ای با رسانه هالیوود ریپورتر درباره بران توضیحات جالبی داد و گفت: «در سریال با گرِگ طرف بودیم و در پشت صحنه باز هم با گرِگ طرف بودیم. نیکولاس در میان تمام بازیگران سریال احتمالا بیشترین علاقه را به نقش خود داشته است، چراکه از لحاظ اخلاقی می‌توانید شباهت‌های بسیار زیادی میان نیکولاس بران و گرِگ روی پیدا کنید.

نیکولاس به‌قدری شخصیت جالبی دارد که هیچوقت متوجه نخواهید شد او به چه چیزی فکر می‌کند یا قصد دارد چه کاری انجام دهد؛ او به‌معنای واقعی کلمه غیرقابل‌پیش‌بینی است و اگر نیکولاس را از نزدیک ببینید حس خواهید کرد که او در نقش گرِگ باقی مانده و مانند او رفتار می‌کند، درحالیکه شخصیت او به گرِگ شباهت بسیاری دارد». از خصوصیات اخلاقی نیکولاس بران که عبور کنیم به خصوصیات فیزیکی او خواهیم رسید. بران در میان بازیگران سریال Succession بلندترین و احتمالا لاغرترین عضو آن‌ها به‌شمار می‌رود. در بسیاری از رسانه‌ها شایعاتی وجود داشت که به‌گفته آن‌ها سازندگان سریال برای به‌تصویر کشیدن قد شخصیت گرِگ از تکنولوژی‌های CGI استفاده کرده‌اند ولی نیکولاس بران قدی معادل با ۶.۷ فوت (۲.۰۱ متر) دارد.

شخصیت کندال با بازی جرمی استرانگ در کنار برایان کاکس در سریال Succession

۶- انتخاب بازیگران سریال

آزمون‌های بازیگران مدنظر تیم سازنده یک فیلم یا سریال را می‌توان نخستین قدم مهم ساخت یک اثر موفق دانست؛ قدمی که در طول آن همیشه اتفاقات جالبی رخ می‌دهد که برای علاقه‌مندان آن فیلم یا سریال جالب خواهند بود. آدام مک‌کی، یکی از تهیه‌کنندگان سریال «وراثت» برای ایفای نقش شخصیت کندال، جرمی استرانگ را به جسی آرمسترانگ پیشنهاد کرد. استرانگ و مک‌کی که سابقه همکاری در فیلم «The Big Short» را دارند در این سریال نیز بار دیگر درکنار هم قرار گرفتند. استرانگ درباره حضور در این سریال در مصاحبه‌ای با رسانه GQ گفت: «یک روز که برای صرف نهار به خانه مک‌کی رفتم، او به من گفت که اخیرا فیلم‌نامه جدیدی به دستش رسیده که اتفاقات پشت پرده جهان رسانه و سیاست‌های آن را به‌خوبی نشان می‌دهد. من مثل همیشه تنها برای صرف نهار درکنار دوستم به خانه او رفته بودم که ناگهان خودم را در حین خواندن فیلم‌نامه این سریال پیدا کردم. بعد از مطالعه آن به‌شدت به آن علاقه‌مند شدم و به آدام گفتم که بدون شک در آن حضور خواهم داشت».

شخصیت شیو روی با بازی سارا اسنوک در سریال Succession

سارا اسنوک، بازیگر نقش شخصیت شیو روی که در شهر آدلاید کشور استرالیا متولد شده است برای حضور در نقش یک خانم اداری و سیاست‌مدار آمریکایی لهجه استرالیایی غلیظی داشت و برای حل این مشکل راه جالبی را انتخاب کرد. مسیر انتخاب او برای شخصیت شیو داستان جالبی دارد که او دراین‌باره در مصاحبه‌ای با رسانه GQ توضیح داد: «برای آزمون بازیگری این سریال به‌هیچ‌وجه استرس زیادی نداشتم. من مطمئن بودم که برای حضور در این سریال انتخاب نخواهم شد و به‌همین‌خاطر خیلی خودم را اذیت نکردم. یک خانم سیاست‌مدار آمریکایی با لهجه استرالیایی شاید خیلی مناسب تلویزیون نباشد. به‌همین‌دلیل در آن زمان تنها از سفر رایگان خود به لس‌آنجلس، اقامت در یک هتل بسیار خوب و دیدار با دوستانم لذت بردم و اصلا به آزمون بازیگری فکر هم نمی‌کردم. پس از خواندن فیلم‌نامه متوجه شدم که این اثر بسیار باکیفیت‌تر از توانایی‌های من است و به‌همین‌خاطر خیلی خودم را درگیر آن نکردم ولی زمانی‌که خبر انتخاب خودم به‌عنوان بازیگر این سریال را شنیدم، هرزمان از شبانه‌روز که بیدار بودم را به گوش دادن پادکست‌های آمریکایی می‌پرداختم و همین موضوع کمک زیادی به تغییر لهجه استرالیایی من کرد و توانستم لهجه آمریکایی را قبل از شروع فیلم‌برداری سریال به‌خوبی صحبت کنم».

حایم عباس و آلن راک بازیگران سریال Succession

دیگر حاشیه روند انتخاب بازیگران این مجموعه تلویزیونی به انتخاب آلان راک برای بازی در نقش شخصیت کانر روی مربوط می‌شود. تیم انتخاب بازیگران سریال تنها یک زمان مشخص در یک روز را به آزمون بازیگری هر بازیگر اختصاص داده بودند. در روزی که آلن راک متوجه زمان تعیین شده برای آزمون خود شد او کارهای شخصی زیادی داشت و نمی‌توانست در آن زمان تعیین شده در آزمون بازیگری خود حاضر شود. او درباره این موضوع در مصاحبه‌ای با رسانه Awards Daily توضیح داد: «در آن روز من باید زمانی را به همسر و فرزند خود اختصاص می‌دادم زیرا که کارهای زیادی در آن زمان برای انجام دادن داشتیم. روزی که من متوجه زمان آزمون بازیگری خود شدم باید پسرم را برای کلاس موسیقی او به مکانی که کلاس برگزار می‌شد، می‌بردم و پس از آن او را به‌خانه برمی‌گرداندم. آن کلاس از آن دسته کلاس‌هایی قلمداد می‌شد که همه باید تلفن‌های خود را تحویل می‌دادند و کسی اجازه در اختیار داشتن تلفن همراه خود را نداشت. پس از پایان کلاس شاهد هفت پیام مختلف از سوی مدیر برنامه‌های خود بودم که به من گفته بود زمان آزمون را از داست داده‌ام و باید سریعا به خانه آدام مک‌کی بروم. وقتی که به منزل مک‌کی، تهیه‌کننده سریال رسیدم به او گفتم که من هیچ ایده‌ای درباره اینکه باید چه نقشی را چگونه ایفا کنم ندارم ولی خیلی خوشحالم که همه چیز به‌گونه‌ای پیش رفت که توانستم در این سریال حضور داشته باشم».

حایم عباس بازیگر نقش مارسیا قبل از حضور در سریال Succession در هیچ فیلم یا سریال برجسته‌ای حضور نداشته است

از نکات جالب دیگر درباره انتخاب بازیگران این سریال می‌توان به حایم عباس و متیو مک‌فادن اشاره کرد. حضور متیو مک‌فادن در این سریال نخستین ایفای نقش او در یک اثر آمریکایی تلقی می‌شود. حایم عباس نیز که بازی در نقش شخصیت مارسیا، همسر سوم لوگان روی را برعهده داشت هیچوقت در یک فیلم یا سریال برجسته و مهم حضور نداشته و تنها در چند فیلم مستقل و کوچک به‌ایفای نقش پرداخته است. او با بازی در نقش شخصیت مرموز مارسیا توانست نخستین حضور خود در یک اثر مهم و موردانتظار را تجربه کند.

تیم بازیگران سریال Succession به‌همراه جسی آرمسترانگ خالق آن

۷- موفقیت‌های سریال در جشنواره‌های مختلف 

موفقیت‌های سریال Succession در دو سال گذشته به‌قدری زیاد بوده است که به‌احتمال زیاد نمی‌توان به تمامی آن‌ها در چند سطر پرداخت. از جشنواره‌هایی که در سال ۲۰۱۹ برگزار شدند شروع کنیم؛ سال ۲۰۱۹ نسبت‌به سال ۲۰۲۰ سال کم‌فروغ‌تری برای این سریال به‌شمار می‌آید ولی بااین‌حال ساخته جسی آرمسترانگ در مراسم سال ۲۰۱۹ نیز موفقیت‌های بسیاری کسب کرد. در جشنواره مراسم امی در سال ۲۰۱۹ سریال «وراثت» موفق شد در بخش‌های مهمی مانند بهترین سریال درام سال، بهترین نویسندگی سریال درام، بهترین کارگردانی سریال درام و بهترین موسیقی اورجینال سال نامزد کسب این جایزه شود که تنها توانست در دو بخش بهترین نویسندگی سریال درام و بهترین موسیقی اورجینال این جایزه را به‌خود اختصاص دهد. درکنار مراسم امی این سریال در جشنواره‌های مختلف دیگری توانست جوایز ارزشمندی از جمله بهترین سریال خارجی در مراسم BAFTA TV Awards را کسب کند.

از سال ۲۰۱۹ که عبور کنیم به موفق‌ترین دوران سریال Succession یعنی سال ۲۰۲۰ می‌رسیم. فهرست بلند بالای بخش‌هایی که این سریال در آن‌ها نامزد کسب جایزه‌های مختلف شده است را فاکتور گرفته و تنها به جوایز کسب شده توسط این سریال خواهیم پرداخت. سریال «وراثت» در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۲۰ توانست جایزه بهترین سریال درام سال را به‌خود اختصاص دهد و همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه تلویزیونی درام به برایان کاکس بازیگر شخصیت لوگان روی تعلق پیدا کرد. در جشنواره جوایز منتخب منتقدین، این سریال جایزه بهترین سریال درام سال و جرمی استرانگ به‌خاطر ایفای نقش شخصیت کندال روی جایزه بهترین بازیگر مرد در مجموعه تلویزیونی درام را به‌خود اختصاص دادند. در دیگر جشنواره مهم مجموعه‌های تلویزیونی یعنی در جشنواره امی سریال Succession حضور بسیار قدرتمندی داشت و در هفت بخش اصلی این جشنواره یکی از نامزدهای اصلی به‌حساب می‌آمد. در جشنواره امی سال ۲۰۲۰ این سریال موفق شد بالاتر از سریال محبوب Better Call Saul و سریال The Mandalorian جایزه بهترین سریال درام سال را به‌دست آورد. همچنین جرمی استرانگ جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام برای هنرنمایی خود در قسمت (This Is Not For Tears)، جسی آرمسترانگ جایزه بهترین نویسندگی سریال درام، آندری پارک جایزه بهترین کارگردانی سریال درام برای کارگردانی قسمت (Hunting) و شری جونز جایزه بهترین بازیگر زن مهمان در سریال درام کسب کردند.

شخصیت‌های جری، مارسیا و لوگان روی در سریال Succession

۸- حقایق متفرقه سریال

  • بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا برای شخصیت گرِگ روی پیشنهادهای زیادی را به تیم سازنده این سریال ارائه کرد.

  • جسی آرمسترانگ برای خلق پیچش انتهایی داستان در قسمت آخر فصل اول از رسوایی اخلاقی تد کندی الهام گرفته است.

  • سارا اسنوک، بازیگر شخصیت شیو و حایم عباس بازیگر شخصیت مارسیا برخلاف داستان سریال دوستانی بسیار صمیمی هستند.

  • آلن راک، بازیگر نقش کانر تنها ۱۰ سال از برایان کاکس بازیگر نقش پدر خود در سریال جوان‌تر است؛ راک در واقعیت ۶۳ سال سن دارد و برایان کاکس نیز ۷۳ ساله است. شخصیت‌های این دو بازیگر در سریال ۳۰ سال اختلاف سنی دارند.

نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره سریال وراثت (Succession) چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این سریال در ذهن دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر خوانندگان سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع BT زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده