نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹

حقایق جالب سریال Rick and Morty - ریک و مورتی

در این مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب انیمیشن سریالی ریک و مورتی (Rick and Morty)، یکی از محبوب‌ترین و پرحاشیه‌ترین سریال‌های دهه اخیر خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

در ادامه مطالب حقایق جالب این هفته به سراغ یکی از محبوب‌ترین و موفقیت‌ترین انیمیشن‌های سریالی سال‌های اخیر رفتیم تا نگاهی کنیم به نکات و اتفاقات جالبی که در طول ساخت آن اتفاق افتاده‌اند. سریال ریک و مورتی (Rick and Morty) را بدون شک اگر هنوز ندیده‌اید تعریف‌های زیادی از آن شنیده‌اید و پیشنهاد می‌کنیم که اگر جزو آن دسته افرادی هستید که هنوز سراغ این برنامه نرفته‌اند، از این بیشتر وقت را هدر ندهید و سریعا تماشای آن را شروع کنید. زمانی‌که درباره انیمیشن صحبت می‌کنیم ناخودآگاه فکرمان سمت انیمیشن‌هایی می‌رود که برای کودکان تهیه شده‌اند ولی انیمیشن ریک و مورتی به‌هیچ‌وجه در این دسته از انیمیشن‌ها قرار نمی‌گیرد؛ این انیمیشن که در رده سنی بزرگسالان قرار می‌گیرد در بسیاری از کشورها تماشای آن برای افراد زیر ۱۶ سال ممنوع اعلام شده است. این موضوع به‌این دلیل است که محتویات و شوخی‌های موجود در این سریال درکنار جنبه کمدی قوی آن بسیار تاریک هستند و به‌صورت بسیار ریز‌بینانه با مسائل مختلف جهان شوخی می‌کند.

اولین قسمت این سریال که خالقان آن دن هارمون و جاستین رویلند بوده‌اند، در تاریخ ۱۱ آذر ۱۳۹۲ (۲ دسامبر ۲۰۱۳) از شبکه Adult Swim پخش شد که تا به‌امروز شاهد انتشار ۴۱ قسمت در قالب چهار فصل از آن بوده‌ایم؛ آخرین قسمت پخش شده از این سریال در ماه می سال جاری میلادی (اردیبهشت) پخش شد. تاریخ انتشار فصل بعدی این سریال هنور به‌طور رسمی اعلام نشده ولی از این موضوع مطمئن هستیم که وقفه بین فصل‌های چهارم و پنجم این سریال از مدت وقفه بین فصل‌های گذشته آن که معمولا تا ۲ سال به‌طول می‌انجامید، کمتر خواهد بود. در سال ۲۰۱۸ شبکه Adult Swim اعلام کرد که حداقل ۷۰ قسمت از این سریال ساخته خواهد شد.

ما در این مقاله قصد نداریم تا به نقد و بررسی داستان و اتفاقات این سریال بپردازیم، پس اگر هنوز آن را تماشا نکرده‌اید اتفاق مهمی از آن برای شما لو نخواهد رفت. در این مقاله تنها به‌بررسی نکات و حقایق جالب سریال ریک و مورتی خواهیم پرداخت؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

دان هارمون و جاستین رویلند سازندگان سریال Rick and morty در کنار هم

۱- همه‌چیز به‌خاطر بیل کازبی شروع شد

به‌نظر شما دنیای انیمیشن ریک و مورتی بدون آشنایی سازندگان آن یعنی دان هارمون و جاستین رویلند با یکدیگر چه تفاوت‌هایی با امروز داشت؟ به‌طور حتم این انیمیشن به‌قول ریک بسیار درهم‌برهم (schwifty) از آب در‌می‌آمد. در سال ۲۰۰۵ رویلند یک انیمیشن سریالی با نام House of Cosbys تولید کرد، انیمیشنی که یک دنیای جالب از زندگی بیل کازبی را به‌تصویر می‌کشد؛ رویلند از این انیمیشن در رویداد کانال ۱۰۱ رونمایی کرد. او هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کرد که ساخت این انیمیشن زندگی او را دگرگون کند. انیمیشنی که او تولید کرد به‌هیچ‌وجه محصولی موفق قلمداد نشد و بسیاری از افرادی که آن را تماشا کردند عقیده داشتند که این برنامه اصلا ارزش تماشا کردن ندارد. او درباره این موضوع می‌گوید: «من برای ساخت این انیمیشن برنامه‌های عجیب و غریب زیادی داشتم که اجرای هرکدام از آن‌ها باعث ایجاد جروبحث میان من و هیئت مدیره کانال ۱۰۱ شد. من تنها قصد داشتم که مردم با تماشای این برنامه شوکه شوند و تعجب کنند؛ موضوعی که کاملا نتیجه عکس داد و بسیاری از تماشاگران آن برنامه چشم‌های خود را می‌بستند و فریاد می‌زدند که این چه انیمیشن مسخره‌ای است که داریم تماشا می‌کنیم».

درحالیکه بسیاری از اهالی سینما و تلویزیون انیمیشن خانه کازبی‌ها را یک محصول اذیت کننده تلقی می‌کردند ولی به‌عقیده دان هارمون این انیمیشن یک اثر با ایده‌ای جدید و بسیار سرگرم‌کننده بود که پس از تماشای آن قصد داشت که در آینده با رویلند همکاری کند. مدت‌ها بعد زمانی‌که شبکه Adult Swim از او درخواست کرد که یک برنامه برای آن‌ها تولید کند، او سریعا به فکر همکاری با رویلند افتاد. هارمون در مصاحبه‌ای با لس‌آنجلس تایمز دراین‌باره توضیحاتی داد و گفت: «من به‌محض شنیدن پیشنهاد آن‌ها مطمئن بودم که اگر قرار است برای Adult Swim برنامه تهیه کنم باید با او (رویلند) کار کنم. من به‌طورحتم می‌دانستم که همکاری ما بسیار موفقیت آمیز خواهد بود. اطمینان من به‌این‌خاطر بود که رویلند یک نمونه بسیار خوب از طرز تفکری است که این شبکه به‌دنبال آن می‌گردد. او مانند خود من بسیار صبور است و همیشه ایده‌های معرکی در سر دارد». حق کاملا با هارمون بود؛ شروع همکاری این دو به‌خاطر بیل کازبی شروع شد و نتیجه آن چیزی نبود جز انیمیشن سریالی ریک و مورتی!

باز کردن چشم مورتی توسط ریک در سریال rick and morty

۲- نوشتن فیلم‌نامه قسمت آزمایشی تنها چند ساعت طول کشید

ضرب‌المثل معروفی وجود دارد که به این موضوع اشاره می‌کند که شهر رم در یک روز ساخته نشده است. منظور این عبارت این است که هر موفقیتی یک روزه اتفاق نیفتاده ولی ساخت سریال ریک و مورتی به‌خوبی این ضرب‌المثل را نقض می‌کند. نوشتن فیلم‌نامه قسمت آزمایشی یا همان پایلوت (Pilot) این سریال تنها چند ساعت طول کشیده است. زمانی‌که رویلند و هارمون قرارداد ساخت این انیمیشن را با نیک وایدنفلد، رئیس بخش توسعه شبکه Adult Swim امضا کردند، تصمیم گرفتند که به‌سرعت کار خود را برای تهیه این انیمیشن سریالی شروع کنند. هارمون در آن زمان به‌طور همزمان روی یک محصول کمدی به‌نام Community در شبکه NBC کار می‌کرد و موظف بود که هرچه سریع‌تر کار روی پروژه جدید خود را به‌همراهی رویلند آغاز کند. آن‌ها می‌دانستند که زمان بسیار کمی دراختیار خواهند داشت و نوشتن فیلم‌نامه قسمت آزمایشی این سریال هرچه بیشتر طول بکشد احتمال لغو شدن آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین آن‌ها پس از امضای قرارداد نوشتن فیلم‌نامه را آغاز کردند و پس از تنها ۶ ساعت آن را به مدیر شبکه Adult Swim تحویل دادند.

هارمون در مصاحبه خود با لس‌آنجلس تایمز درباره آن ۶ ساعت توضیحات جالبی ارائه داده است: «من و جاستین به‌همراه نیک در اتاق کاملا خالی از وسایل من حضور داشتیم که ایده خودمان را درباره روند داستانی این انیمیشن به او ارائه کردیم. نیک پس از شنیدن این ایده بدون هیچ بازخوردی اتاق را ترک کرد. من و جاستین روی زمین نشسته بودیم، پاهای خود را دراز کردیم و به لپ‌تاپ‌های خود خیره شدیم. در همان لحظه من تصمیم گرفتم که به خانه بروم ولی جاستین به من گفت که اگر به خانه بروی نوشتن این فیلم‌نامه تا سه ماه آینده هم تمام نخواهد شد؛ کاملا درست می‌گفت! جاستین خیلی جدی به من گفت که سر جایت بنشین و ما این فیلم‌نامه لعنتی را ظرف ۶ ساعت آینده تمام خواهیم کرد. در آن لحظه من خندم گرفت، مگر می‌شود؟ شوخی می‌کنی؟ من نشستم و پس از گذشت ۶ ساعت به‌هیچ‌وجه باورم نمی‌شد که داشتم به نسخه کامل فیلم‌نامه قسمت آزمایشی ریک و مورتی نگاه می‌کردم». بدون شک تمام طرفداران انیمیشن و به‌خصوص طرفداران این سریال بسیار خوشحال هستند که هارمون در آن لحظه به خانه نرفت و به حرف رویلند گوش کرد.

شخصیت ریک در سریال Rick and Morty روی یک صندلی قابل پرواز

۳- جمله معروف ریک به‌طور تصادفی خلق شده است

رویلند و هارمون بارها به این موضوع اشاره کردند که اصلا قصد نداشتند این انیمیشن سریالی جملاتی داشته باشه که بعدها به‌عنوان جملات ماندگار سریال از آن‌ها نام برده شود. آن‌ها هرچقدر هم تلاش کردند موفق نشدند این موضوع را روی صفر مطلق نگه دارند و سریال دارای چند جمله بسیار خنده‌دار و معروف است. شاید معروف‌ترین جمله این انیمیشن جمله ریک باشد که در آن می‌گوید «wubba lubba dub dub». این جمله به‌یکی از نمادین‌ترین جملات این برنامه مخصوصا در فصل‌های آغازین تبدیل شد و طرفداران آن حدس‌وگمان‌های زیادی راجع‌به معانی آن بیان کرده‌اند. ریک معمولا زمانی‌که قصد داشت روی یک جوک تاکید یا عبارت مهمی را بیان کند، از این جمله استفاده می‌کرد. بعدها و در قسمت «Ricksy Business» مشخص شد که معنی این جمله این است: «من درد زیادی دارم، لطفا کمکم کنید» ولی در واقعیت تولد این جمله کاملا یک اتفاق بود و سازندگان سریال به‌هیچ‌وجه این جمله را در فیلم‌نامه استفاده نکرده بودند.

رویلند در مصاحبه‌ای درباره این جمله توضیح داده و گفته است: «ما اصلا قصد نداشتیم چنین جمله‌ای در برنامه داشته باشیم. تولد این جمله درواقع در صحنه‌ای رخ داد که در فیلم‌نامه جمله «wub wub wub wub» قرار گرفته بود و در آن سکانس ریک درحال زمین خوردن باید این جمله را بیان می‌کرد. من به‌عنوان صداپیشه ریک زمانی‌که می‌خواستم این جمله را به‌زبان بیاورم متوجه شدم که این جمله به‌خوبی چاپ نشده و هیچ ایده‌ای نداشتم که این چه جمله‌ای است و اصلا متوجه نمی‌شدم که دارم به چه عبارتی نگاه می‌کنم. در آن لحظه برای اینکه ضبط سکانس خراب نشود یک جمله عجیب غریب از خودم درآوردم و قصدم تنها شوخی کردن با چاپ بد فیلم‌نامه بود ولی هارمون از آن جمله خوشش آمد و آن را به فیلم‌نامه شخصیت ریک اضافه کرد».

ریک و مورتی در پوستر سریال rick and morty

۴- تیتراژ آغازین سریال

تیتراژ آغازین انیمیشن سریالی ریک و مورتی از آثار و محصولات زیادی الهام گرفته و اشارات زیادی به آن‌ها می‌کند. این تیتراژ که در یک فضای بسیار تخیلی جریان دارد وام‌دار آثار علمی‌تخیلی گمنام دهه ۷۰ میلادی به‌شمار می‌رود. بسیاری از المان‌های موجود در این تیتراژ را به‌راحتی می‌توانید در آثار تخیلی آن سال‌ها پیدا کنید. یکی دیگر از این منابع بازی قدیمی Space Invaders محسوب می‌شود که سرهای بزرگ معلق در هوا در این سریال از روی این بازی طراحی شده‌اند. ولی از این محصولات که عبور کنیم به مهم‌ترین منابع این تیتراژ خواهیم رسید؛ آثاری که بیشترین ارجاع در تیتراژ این سریال به آن‌ها می‌شود. رویلند در مصاحبه‌ای اعلام کرد که سریال‌های Doctor Who و Farscape مهم‌ترین منابع الهام او برای ساخت تیتراژ این سریال بوده‌اند؛ او در یک مصاحبه توضیحات مختصری درباره این تیتراژ داد و گفت: «موسیقی تیتراژ این سریال توسط رایان الدر ساخته شده، کسی که دوست بسیار صمیمی من تلقی می‌شود و موسیقی تیتراژ Wizards of Waverly Place را نیز تهیه کرده است.

قبل از شروع کار او برای تهیه موسیقی تیتراژ ریک و مورتی، من به او گفتم که طرفدار سرسخت سریال Farscape هستم و قصد دارم که موسیقی تیتراژ این سریال را با موسیقی تیتراژ سریال Doctor Who برای استفاده در تیتراژ سریال ریک و مورتی استفاده کنم. من با این کار اساسا کار او را بسیار محدود کردم ولی او بار دیگر به من ثابت کرد که چه استعداد خارق‌العاده‌ای در ساخت موسیقی دارد. او قسمت‌های مهم تیتراژ هر دو سریال را به‌بهترین شکل ممکن با یکدیگر ترکیب کرد و یک موسیقی با المان‌های بسیار تخیلی تحویل ما داد؛ چیزی که دقیقا دنبال آن بودیم».

تقسیم شدن جهان سریال Rick and morty به چندین جهان موازی

۵- قسمت مورد علاقه طرفداران سریال

اگر از تمام طرفداران این سریال سؤال کنید که قسمت مورد علاقه آن‌ها کدام قسمت است بدون شک بیشتر آن‌ها از نخستین قسمت فصل دوم یاد خواهند کرد؛ قسمتی تحت عنوان «A Rickle in Time». این قسمت با تمام پیچیدگی‌هایی که دارد موفق شده است جای خود را به‌عنوان محبوب‌ترین قسمت این برنامه تلویزیونی محکم کند ولی برعکس عده زیادی که با انتخاب این قسمت به‌عنوان بهترین قسمت سریال موافق هستند، دو نفر اصلا با آن‌ها هم‌عقیده نیستند و آن دو نفر کسانی نیستند جز دان هارمون و جاستین رویلند، سازندگان سریال. این دو نفر از این قسمت به‌عنوان ترسناک‌ترین قسمت این سریال یاد کردند چرا که این اولین قسمت سریال قلمداد می‌شد که پس از ۱۵ ماه وقفه قرار بود که پخش شود و آن‌ها اضطراب شدیدی داشتند که قسمت مقدماتی فصل دوم را خوب تهیه نکرده باشند.

رویلند در مصاحبه‌ای اعتراف‌گونه با رولینگ استون درباره این قسمت گفت: «واقعا کشنده بود، ما با تسلیم شدن و شکست اصلا فاصله‌ای نداشتیم. من و هارمون به‌چیزی که می‌خواستیم و به ایده‌ای که برای آن قسمت در سر داشتیم بسیار نزدیک بودیم ولی هیچوقت به آن نرسیدیم. ایده‌ای که داشتیم با چیزی که در آن قسمت مشاهده کردید بسیار متفاوت بود و چیزی که در ذهن داشتیم به‌معنای واقعی کلمه شگفت‌انگیز قلمداد می‌شد». هارمون حرف‌های رویلند را تایید کرد و گفت: «واقعا فکر می‌کنیم که آن قسمت ضعیف‌ترین قسمت سریال باشد. ما به مفهومی که در سر داشتیم نرسیدیم و نتیجه آن قسمت بسیار پیچیده و بیش از حد تخیلی از آب درآمد. ما به‌طور کامل مطمئن بودیم که بعد از پخش آن قسمت کارمان تمام خواهد شد و همه عقیده خواهند داشت که این سریال پس از ۱۵ ماه وقفه با این قسمت ضعیف گور خود را کنده است ولی به‌طرز بسیار عجیبی همه از آن قسمت راضی بودند». خوشبختانه تمام جزییاتی که در نظر آن‌ها ضعیف بود به‌بهترین شکل ممکن درکنار یکدیگر قرار گرفتند تا ما شاهد یکی از بهترین قسمت‌های این انیمیشن سریالی باشیم ولی اگر تمام ایده‌های آن‌ها به مرحله پایانی می‌رسیدند نتیجه آن قسمت چقدر متفاوت می‌شد؟

شخصیت‌های دکتر براون و مارتی مک‌فلای در فیلم Back to the Future

۶- ریشه اصلی انیمیشن ریک و مورتی

احتمالا همه شما این موضوع را می‌دانید که الگوی اصلی ساخت این انیمیشن سریالی، مجموعه سینمایی بازگشت به آینده «Back to the Future» به‌شمار می‌رود ولی داستان به‌همین سادگی نیست. ریشه اصلی این سریال درون ایده‌های قدیمی ذهن رویلند برای کانال ۱۰۱ قرار دارد؛ ایده‌های تحت عنوان The Real Animated Adventures of Doc and Mharti که هیچوقت به مرحله ساخت نرسیدند. از طرفی رابطه بین ریک و مورتی همیشه نشانه‌هایی از رابطه میان شخصیت‌های دکتر براون و مارتی مک‌فلای در فیلم بازگشت به آینده داشته است. از این دو موضوع یک نتیجه می‌توان گرفت، نتیجه‌ای که خود رویلند هم آن را تایید کرده است. او در آن زمان قصد داشت تا ایده‌های خود را به‌طور کامل با فیلم بازگشت به آینده ترکیب کند، اتفاقی که اگر رخ می‌داد خیلی سریع تحت بازجویی قضایی قرار می‌گرفت.

او درباره آن مقطع زمانی می‌گوید: «من در آن زمان تقریبا ورشکسته شده بودم و برای نجات خودم حاضر به انجام دادن هرکاری بودم. من در ذهن ایده‌های بسیار عجیبی می‌پروراندم و قصد داشتم با یک پیچش عجیب داستانی و به‌صورت مخفی یک انیمیشن به‌اسم «جهان جدید بازگشت به آینده با حضور دکتر براون جدید و مارتی مک‌فلای جدید» تهیه کنم؛ باورتان می‌شود؟ حتی تا مرز انجام این کار هم پیش رفتم و حتی دفاعیه دادگاه خودم را هم آماده کرده بودم که برای نقض حق کپی رایت آن را ارائه دهم. بله، در آن زمان من تا این اندازه تا نابودی فاصله داشتم ولی خوشحالم که ورق برگشت و با ساخت انیمیشن ریک و مورتی می‌توانیم بدون هیچ مشکلی اشاره‌های کوچکی به آن مجموعه سینمایی محبوب داشته باشیم».

نرم‌افزارهای استفاده شده برای ساخت سریال rick and morty و نشان دادن صورت مورتی در آن

۷- ساخت تمام سریال توسط تنها سه نرم‌افزار

شاید جالب‌ترین مورد این مقاله این موضوع باشد که تمام سریال تنها توسط سه نرم‌افزار نسبتا ساده تولید شده است. تماشای نتایجی که از تنها چند طراحی ساده و استفاده از سه نرم‌افزار معمولی به‌دست آمده بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. انیمیشن سریالی محبوب و بسیار موفق ریک و مورتی با استفاده از سه نرم‌افزار انیمیشن‌سازی و طراحی تولید شده است. اولین نرم‌افزاری که تیم سازنده این برنامه از آن استفاده کرده نرم‌افزار Toon Boom Harmony تلقی می‌شود؛ نرم‌افزاری نسبتا ساده برای ساخت انیمیشن و تصاویر کامپیوتری. نرم‌افزار دوم Adobe Photoshop است؛ یکی از رایج‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس و تصاویر که وظیفه طراحی تمام آنچه که ما آن‌ها را تماشا می‌کنیم، برعهده آن قرار گرفته بود. درنهایت سومین و آخرین نرم‌افزار استفاده شده برای ساخت این سریال نرم‌افزار Adobe After Effects است که توسط آن ویرایش نهایی سریال را انجام می‌دادند. باورش شاید سخت باشد ولی سریالی با آن همه موفقیت و محبوبیت به‌وسیله همین سه نرم‌افزار تهیه شده؛ نرم‌افزارهایی که بسیار رایج هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. پس اگر این سه نرم‌افزار را روی سیستم خود دارید به‌احتمال بسیار زیاد می‌توانید اثری شبیه به سریال Rick and Morty تهیه کنید.

ریک و مورتی درحال کند قبر در سریال rick and morty

۸- شخصیت ریک و صداگذاری او

همان‌طور که می‌دانید وظیفه صدا‌گذاری شخصیت ریک برعهده رویلند قرار داشت؛ نه‌تنها صداگذاری شخصیت ریک که صداگذاری شخصیت مورتی را هم خود رویلند انجام می‌داد و واقعا این کار را به‌بهترین شکل ممکن انجام داده است. صداگذاری دو شخصیت اصلی سریال توسط یک نفر واقعا کار آسانی نیست که رویلند از پس انجام آن به‌خوبی برآمده است. نوشتن فیلم‌نامه برای شخصیت ریک که در تمام طول سریال او را با جمله‌های بسیار عجیب غریب و گاهی پیچیده دیده‌ایم یکی از حساس‌ترین کارهای تیم سازنده سریال قلمداد می‌شود که پس از انجام آن رویلند باید محتویات آن را به شخصیت ریک اضافه می‌کرد. او برای انجام این کار در زمان صداگذاری شخصیت ریک تغییرات بسیاری را در جملات او اعمال کرده است؛ به‌عقیده رویلند بسیاری از جملاتی که برای ریک درنظر داشتند بیش از حد خشک بودند و او سعی می‌کرد تا آن‌ها را کمی بامزه‌تر کند. این کار به‌قدری پیش رفت تا در بسیاری از سکانس‌ها رویلند کاملا جملات شخصیت ریک را به‌صورت فی‌البداهه به زبان می‌آورد و اصلا از فیلم‌نامه از پیش تهیه شده، استفاده نمی‌کرد. این کار او در ابتدا با مخالفت هارمون و سایر تیم سازنده سریال مواجه شد ولی آن‌ها پس از دیدن نتایج این کار و محبوبیت بسیار زیاد شخصیت ریک، با این کار رویلند موافقت کردند. رویلند در مصاحبه‌ای گفته بود که برخی اوقات به جملات مسخره‌ای که برای شخصیت ریک استفاده کرده خندیده است و اصلا متوجه نمی‌شود که این جملات چگونه اینقدر محبوب شده‌اند. به‌هرحال نتیجه این تصمیم رویلند بسیار موفقیت‌آمیز بوده و همه ما از شخصیت ریک و جملاتی که به‌زبان آورده است، لذت برده‌ایم.

شخصیت‌های اصلی سریال rick and morty به‌علاوه نسخه‌های دیگری از شخصیت‌ها ریک و مورتی

۹- شخصیت مورتی

یک تئوری در میان طرفداران سریال ریک و مورتی وجود دارد که اعتقاد دارند شخصیت ریک در تمام طول سریال قصد اصلاح کارهای گذشته خود را دارد

چرا ریک تا این اندازه روی مورتی وسواس دارد؟ چرا اینقدر اصرار دارد که مورتی همیشه همراه او در ماجراجویی‌های عجیب و غریبش او را همراهی کند؟ همه طرفداران سریال این موضوع را می‌دانند که مورتی شخصیتی پایدار و بااعتقاد است که او را به نیمه مخالف ریک تبدیل می‌کند ولی تقریبا بیشتر مخاطبان سریال نمی‌دانند که شخصیت ریک ممکن است در تمام مدت سریال در ماموریتی باشد که قصد دارد اشتباهات گذشته خود را جبران کند. یک تئوری میان طرفداران سرسخت این انیمیشن وجود دارد که در آن احتمال می‌دهند ریک شخصیت اصلی مورتی را کشته است، به یک جهان موازی سفر کرده و یک مورتی دیگر را با خود به این دنیا آورده باشد. به‌همین‌دلیل است که ریک هیچوقت از مورتی فاصله نمی‌گیرد و همیشه او را زیرنظر دارد. این تئوری تلخ و ناراحت‌کننده همچنین می‌تواند دلیل استفاده بیش‌ازحد ریک از مشروبات الکلی را توجیه کند که او به‌دلیل ناراحتی از این موضوع این کار را انجام می‌دهد. در یکی از قسمت‌های سریال به‌نام Close Rick-counters of the Rick Kind با شخصیتی به‌نام «مورتی شیطانی» آشنا می‌شویم؛ کاراکتری که با یک چشم‌بند از مورتی اصلی متمایز می‌شود. بسیاری از طرفداران عقیده دارند که مورتی شیطانی همان مورتی اصلی باشد که ریک فکر می‌کند او را کشته است ولی در اصل او زنده مانده و اکنون برای گرفتن انتقام خود به‌دنبال ریک آمده است. به‌هرحال تمام این مسائل تنها حدس‌و‌گمان‌هایی هستند که ممکن است واقعیت داشته باشند و ممکن است تنها زاییده خیال طرفداران سریال تلقی شوند.

تمام شخصیت‌های حاضر در سریال rick and morty

۱۰- حقایق متفرقه سریال

  • جاستین رویلند، صداپیشه شخصیت‌های ریک و مورتی وظیفه صداگذاری نیمی از شخصیت‌های فرعی سریال را نیز برعهده داشته است؛ شگفت‌انگیز نیست؟
  • یکی از قسمت‌های سریال (قسمتی تحت عنوان Rixty Minutes) توسط حساب رسمی اینستاگرام سریال ریک و مورتی قبل از انتشار رسمی در قالب ۱۰۹ کلیپ ۱۵ ثانیه‌ای در این نرم‌افزار بارگذاری شد؛ کلیپ‌های این قسمت به‌صورت برعکس، از آخر به اول بارگذاری شدند تا مخاطبان آن صفحه به‌راحتی بتوانند از ثانیه اول آن قسمت کلیپ‌ها را تماشا کنند و با مشاهده کلیپ‌های قدیمی‌تر ادامه آن قسمت را به‌صورت پشت‌سرهم تماشا کنند. 
  • برایان کرانستون بازیگر نقش والتر وایت در سریال Breaking Bad قرار بود که وظیفه صداگذاری شخصیت جری اسمیت را برعهده بگیرد که این موضوع به‌دلایلی لغو شد.
  • تمام شخصیت‌های سریال حداقل یک بار هنگام حضور در وسایل نقلیه از کمربند ایمنی خود استفاده می‌کنند ولی ریک هیچوقت، حتی یک بار هم این کار را انجام نمی‌دهد.
  • مراحل تولید این انیمیشن در استودیو کانادایی Bardel Entertainment انجام شده است؛ مدیرعامل این استودیو ریک نام دارد. این استودیو وظیفه ساخت انیمیشن‌های موفق دیگری مانند لاک‌پشت‌های نینجا را برعهده داشته است.
  • شخصیت ریک مدت زمان زیادی را همراه‌با خانواده خود سپری نکرده است؛ او تنها یک ماه قبل از شروع داستان اصلی سریال در خانه آن‌ها ساکن شده که این موضوع به‌خوبی رابطه بد او با جری را توجیه می‌کند.
    • تیم نویسندگان این سریال را تا قبل از فصل سوم تنها نویسندگان مرد تشکیل می‌دادند که این موضوع در فصل سوم تغییر کرد و چندین نویسنده خانم به آن‌ها اضافه شدند. رویلند و هارمون از این موضوع به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت سریال نام بردند چراکه از آن لحظه به بعد تمرکز نویسندگان روی تمام شخصیت‌های سریال به‌صورت مساوی تقسیم شد.

    نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره سریال Rick and Morty چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این انیمیشن سریالی می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی در میان بگذارید.


    اسپویل
    برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
    کاراکتر باقی مانده