نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۹

حقایق جالب فیلم Black Panther - پلنگ سیاه

در این مقاله قصد داریم تا به‌بررسی نکات و حقایق جالب فیلم Black Panther بپردازیم و نگاهی مختصر داشته باشیم به زندگی شخصی و هنری چادویک آرون بوزمن، بازیگر نقش اصلی این فیلم. بازومجی همراه باشید. 

پس از خبر بسیار تاسف‌باری که در ابتدای هفته تمامی اهالی سینما و تلویزیون را در غم بزرگی فرو برد، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درکنار یک ادای احترام هرچند کوچک به چادویک آرون بوزمن (Chadwick Aaron Boseman) دوست‌داشتنی نگاهی به نکات و حقایق جالب مهم‌ترین ایفای نقش او در صنعت سینما یعنی فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) انداخته و آن‌ها را بررسی کنیم. فیلم پلنگ سیاه در سال ۲۰۱۸ با کارگردانی رایان کوگلر، تهیه‌کنندگی کوین فایگی و نویسندگی کوگلر به‌همراهی جو رابرت کول ساخته و اکران شد. شخصیت پلنگ سیاه یکی از شخصیت‌های کتاب‌های کُمیک متعلق‌به شرکت مارول قلمداد می‌شود. فیلم Black Panther توسط استودیو مارول تهیه و شرکت والت دیزنی مسئولیت توزیع آن را برعهده گرفت. این فیلم که در دنیای سینمایی مارول قرار می‌گیرد با امتیاز ۸۸ در سایت متاکریتیک بالاترین امتیاز را در میان تمام فیلم‌های این جهان رنگارنگ به‌خود اختصاص داده است. طبق گزارش‌های شرکت مارول بودجه صرف شده برای ساخت این فیلم مبلغی حدود ۲۱۰ میلیون دلار بوده است که موفق شد به فروش فوق‌العاده عالی ۱.۳۴ میلیارد دلاری دست پیدا کند. فیلم پلنگ سیاه با این فروش چشم‌گیر توانست دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۸، پنجمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی و یازدهمین فیلم پرفروش تاریخ لقب بگیرد

تصویر سیاه و سفید چادویک بوزمن، بازیگر نقش بلک پنتر

توضیحاتی مختصر درباره چادویک آرون بوزمن

همان‌طور که قطعا می‌دانید ایفای نقش شخصیت اصلی این فیلم موفق برعهده چادویک بوزمن قرار داشت؛ بازیگری که چند روز پیش در مبارزه با بیماری سرطان شکست خورد تا صنعت سینما یکی دیگر از هنرمندان برجسته خود را از دست بدهد. چادویک آرون بوزمن تهیه‌کننده و هنرپیشه آمریکایی که متولد سال ۱۹۷۶ است از سال ۲۰۰۳ فعالیت هنری خود را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرد و برای بازی در فیلم‌هایی مانند فیلم خدایان مصر، فیلم روز عضوگیری و به‌خصوص برای حضور در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول مثل مجموعه انتقام‌جویان به‌شهرت جهانی دست پیدا کرد. مهم‌ترین فعالیت هنری او را بدون تردید می‌توان حضور در فیلم Black Panther و ایفای نقش به‌عنوان شخصیت اصلی آن دانست.

بوزمن در شهر اندرسون واقع در کارولینای جنوبی متولد و در همان شهر بزرگ شد. او در دبیرستان هانا در همان شهر تحصیلات دوران دبیرستان خود را گذراند و در سال ۱۹۹۵ از آن دبیرستان فارغ‌التحصیل شد. او در سال‌های نوجوانی دوست صمیمی خود را به‌دلیل اصابت گلوله از دست داد و به‌‌همین‌دلیل نمایش‌نامه‌ای برای ادای احترام به او نوشت و آن را در دبیرستان اجرا کرد؛ از این اثر می‌توان به‌عنوان نخستین فعالیت هنری او یاد کرد. پس از دوران دبیرستان، بوزمن به دانشگاه هاوارد در شهر واشنگتن منتقل و از آن دانشگاه با مدرک کارشناسی هنرهای زیبایی در رشته کارگردانی فارغ‌التحصیل شد. بوزمن و چند تن از هم‌کلاسی‌های او به‌خاطر کمک‌های مالی دنزل واشنگتن توانستند در دوره تابستانی آکادمی فیلم های درام بریتانیا شرکت و در آن قبول شوند. او پس از بازگشت به آمریکا موفق شد از آکادمی فیلم دیجیتال (Digital Film Academy) در شهر نیویورک مدرک خود را بگیرد. او همیشه آرزو داشت که پیشه نویسندگی و کارگردانی را دنبال کند که پس از کسب این مدرک توانست به این مهم دست پیدا کند. 

چادویک آرون بوزمن در سال ۲۰۱۶ به سرطان درجه سه روده بزرگ مبتلا و بیماری او تا سال ۲۰۲۰ به سرطان درجه چهار تبدیل شد. او هیچوقت به‌صورت عمومی درباره سرطان خود صحبت نکرد و افراد زیادی از سرطان او آگاهی نداشتند. بوزمن پس از اطلاع از بیماری خود کمک‌های بسیاری به مراکز درمانی سرطان و به‌خصوص کودکان سرطانی کرد. او در دوره درمان خود چندین عمل جراحی و چند دوره شیمی درمانی انجام داد که هیچکدام نتوانستند باعث از بین رفتن غده سرطانی او شوند. دراین‌میان و همزمان با مبارزه با بیماری سرطان، او در چند فیلم حضور پیدا کرد و با وجود ابتلا به این بیماری مهلک موفق شد با هنرنمایی خود در آن فیلم‌ها تحسین همگان را کسب کند. سینما شاید چادویک بوزمن را از دست داده باشد ولی یاد او همیشه درمیان اهالی سینما و تلویزیون باقی خواهد ماند. 

با این مقدمه و توضیحات مختصری درباره این هنرپیشه محبوب، در ادامه مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب فیلم Black Panther خواهیم پرداخت؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید.

چادویک بوزمن بازیگر نقش Black Panther و رایان کوگلر کارگردان فیلم

۱- توانایی چادویک بوزمن در انجام حرکات رزمی

مقاله را با شخصیت اصلی و محبوب فیلم شروع می‌کنیم؛ چادویک بوزمن که تا انتهای مقاله نام او را زیاد به‌کار خواهیم برد و بدون شک هربار با شنیدن نام او افسوس خواهیم خورد که دیگر قادر به تماشای او در قاب تلویزیون نیستیم. بوزمن در زندگی شخصی خود زمان زیادی را به فراگیری هنرهای رزمی و حرکات آن اختصاص داده بود. این موضوع به‌بهترین شکل ممکن در فیلم به‌کمک او آمد و به او اجازه داد که بسیاری از حرکات اکشن و سکانس‌های درگیری فیلم را خودش ایفا کند و نیازی به بدل نداشته باشد. سازندگان این فیلم به پیشنهاد بوزمن و با کمک او یک کمپ تمرینی در محل فیلم‌برداری این فیلم برپا کردند که به تمام بازیگران حاضر در فیلم اجازه می‌داد که حرکات مربوط‌به شخصیت خود را در آن مکان تمرین کنند و اگر توانایی خوبی از خود نشان می‌دادند، می‌توانستند بدون نیاز به بدل صحنه‌های اکشن مربوط‌به شخصیت خود را خودشان ایفا کنند. به‌همین دلیل چادویک بوزمن کمک شایانی به طبیعی‌تر شدن فیلم در این راستا کرد. او همچنین از کمپ‌های تمرینی مختلف که در آن‌ها هنرهای رزمی را تدریس می‌کردند عده‌ای را برای حضور در این فیلم و برای نقش‌آفرینی در سکانس‌های مبارزه به تیم انتخاب بازیگران این فیلم معرفی کرد.

تشخصیت ت‌چالا با بازی چادویک بوزمن در فیلم black panther

۲- شخصیت ت‌چالا با بازی چادویک بوزمن

به‌طور حتم متوجه تفاوت لهجه و گویش شخصیت ت‌چالا با لهجه چادویک بوزمن در دنیای واقعی شده‌اید؛ این موضوع به‌این‌دلیل است که بوزمن در این فیلم با یک لهجه آفریقایی صحبت می‌کند. بااین‌حال این موضوع بسیار بدیهی است تا اینکه دلیل اصلی این تصمیم را بدانیم. چادویک بوزمن در مصاحبه‌ای درباره لهجه آفریقایی خود توضیحات کاملی ارائه داد و گفت: «لهجه ت‌چالا به‌خاطر استعمار کشورهای آفریقایی به آن شخصیت اضافه شده است. به‌دلیل استعمار کشور‌های مختلف قاره آفریقا، بسیاری از مقامات اصلی مناطق مختلف لهجه‌هایی اروپایی دارند ولی منطقه واکاندا هیچ‌وقت مورد استعمار قرار نگرفت و به‌همین‌دلیل لهجه اروپایی به فرهنگ آن‌ها اضافه نشد. لهجه آفریقایی شخصیت ت‌چالا همین موضوع را نشان می‌دهد و بدون شک پلنگ سیاه بدون لهجه آفریقایی هیچوقت به این خوبی ساخته نمی‌شد». 

نام لهجه مورد استفاده توسط شخصیت ت‌چالا و دیگر شخصیت‌های فیلم «Xhosa» نام دارد، لهجه رسمی کشور آفریقای جنوبی و قسمت‌های دیگری از آفریقا. جان کانی بازیگر نقش پادشاه ت‌چاکا در فیلم Captain America: Civil War از این لهجه استفاده کرد و در فیلم Black Panther هم این کار را انجام داد. پس از او چادویک بوزمن این لهجه را به شخصیت ت‌چالا اضافه کرد تا این لهجه به لهجه رسمی مردم واکاندا و شخصیت پلنگ سیاه تبدیل شود.

گروه مبارز Dora Milaje در فیلم Black Panther

۳- گروه مبارزان زن در واکاندا

مارول در به‌تصویر کشیدن قهرمان‌های زن بسیار معروف است و در هر مرتبه که یک قهرمان زن را به فیلم‌های خود اضافه کرده، این کار را به‌بهترین شکل ممکن انجام داده است. در فیلم پلنگ سیاه شاهد یک گروه مبارز از مبارزان زن هستیم که تنها یک وظیفه برعهده دارند و آن‌هم مراقبت از تاج‌وتخت و خدمت به واکاندا تلقی می‌شود. نام این گروه مبارز «Dora Milaje» است که در این فیلم یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های داستان به‌شمار می‌روند. روند انتخاب بازیگر برای شخصیت های این گروه مبارز بسیار جالب است؛ تیم انتخاب بازیگران این فیلم بازیگرانی از کشورهای مختلف مانند آمریکا، آفریقای جنوبی، انگلستان و حتی کره جنوبی را برای تشکیل دادن این گروه انتخاب کرده، این تیم همچنین علاوه‌بر بازیگران از رقصنده‌های حرفه‌ای تئاتر برای به‌تصویر کشیدن اعضای این گروه کمک گرفته است.

گیاه جادویی فیلم Black Panther در دست یکی از شخصیت‌های فیلم

۴- گیاهی به شکل قلب انسان

گیاهی به شکل قلب انسان که تنها در سرزمین واکاندا رشد می‌کند و یافت می‌شود. این گیاه منبع قدرت‌های فراطبیعی شخصیت پلنگ سیاه قلمداد می‌شود؛ قدرت‌هایی که بدون هیچ بحثی کاملا منحصربه‌فرد هستند. برخی از داستان‌های قدیمی به این نکته اشاره می‌کنند که اولین بذر این گیاه توسط خدایان این سرزمین به آن‌ها هدیه داده شده ولی این گیاه در اصل یک گیاه معمولی بوده که به‌دلیل وجود ذرات خاصی در آن و مجاورت با وایبرنیوم این خواص ویژه را کسب کرده است. این گیاه خواص خود را تنها روی عده معدودی از مردم واکاندا اعمال می‌کند، به‌عبارتی دیگر تنها چند نفر در تمام سرزمین واکاندا می‌توانند عصاره این گل را بنوشند و قابلیت‌های آن را کسب کنند؛ قابلیت‌هایی مانند قدرت بدنی، سرعت، خود درمانی، تحمل درد و شنیدن صدای قلب دشمنان. افسانه‌ای وجود دارد که این گل خودش انتخاب می‌کند که خواص خود را روی شخص استفاده کننده اعمال کند یا خیر ولی این موضوع به‌هیچ‌وجه تایید نشده است. اگر فرد دیگری به‌جز آن افراد محدود این گل را استفاده کنند دچار توهم، مسمومیت و درنهایت جنون می‌شود. پس اگر در جایی این گل را پیدا کردید هرگز آن را استفاده نکنید مگر اینکه پادشاه واکاندا باشید.

مبارزه میان کیل‌مانگر با بازی مایکل بی‌جوردن با شخصیت black panther با بازی چادویک بوزمن

۵- گریم بسیار سنگین مایکل بی‌جوردن

مایکل بی‌جوردن که نقش شخصیت شرور این فیلم یعنی کیلمانگر را برعهده داشت باید در هر روز یک پروسه دو الی سه ساعته را برای گریم خود طی می‌کرد. اگر فیلم را دیده باشید حتما ظاهر قسمت بالایی بدن او را به‌خاطر دارید؛ قسمت بالایی بدن او پوشیده شده از نقطه‌های مختلف با الگوهای گوناگون. هرکدام از آن نقطه‌ها مربوط‌به‌قتل رساندن یک نفر توسط او است، به‌عبارتی دیگر او هر انسانی را که به‌قتل می‌رساند یک نقطه روی بدن خود به‌جا می‌گذاشت تا نمایان‌گر تعداد قتل‌های او باشند. گریم بدن او توسط دانه‌هایی مجزا تشکیل شده که تیم گریم این فیلم هرکدام از آن دانه‌ها را به‌صورت جدا از هم روی بدن او قرار می‌دادند و با موادی مانند چسب آن‌ها را روی بدن جوردن ثابت نگه می‌داشتند. این دانه‌ها عموما سفید رنگ هستند و پس از قرار دادن آن‌ها روی بدن او آن دانه‌ها را با رنگ طبیعی به رنگ پوست مایک بی‌جوردن درمی‌آوردند. از گریم شگفت‌انگیز سایر شخصیت‌ها که بگذریم، گریم همین یک شخصیت فیلم کار فوق‌العاده چشم‌نواز تیم گریم این فیلم را به رخ می‌کشد.

تصاویری از سرزمین واکاندا در فیلم Black Panther

۶- محل فیلم‌برداری این فیلم

اگر اطلاعات مربوط‌به این فیلم در سایت ویکیپدیا یا سایر منابع معتبر را خوانده باشید ملاحظه کرده‌اید که در مقابل بخش کشور سازنده و محل فیلم‌برداری این فیلم نام‌های زیادی حضور دارند. قسمت اعظمی از این فیلم که شامل سکانس‌‌های سرزمین واکاندا می‌شوند در قسمتی از خارج شهر آتلانتا در ایالت جورجیا فیلم‌برداری شده است. صحنه‌های مربوط‌به تعقیب و گریز خیابانی و دعوا در کازینو در شهر بوسان کشور کره جنوبی تهیه شده‌اند. تصاویر هوایی فیلم مانند قسمت ورودی واکاندا یا تصاویر مربوط‌به جنگل‌های این سرزمین در کشور‌های زامبیا، آفریقای جنوبی، آرژانتین و اوگاندا فیلم‌برداری شده‌اند. تمام تصاویر تهیه شده در این کشورها به تیم سازنده این فیلم کمک کرده‌اند تا سرزمین تخیلی واکاندا را به‌بهترین شکل ممکن به‌تصویر بکشند. کارگردان این فیلم یعنی رایان کوگلر می‌توانست تنها با تصاویر تهیه‌شده در یک کشور این سرزمین را به ما نشان دهد ولی وسواس شدید او برای طبیعی‌تر نشان دادن سرزمین واکاندا باعث شد تا تصاویر بسیاری از کشورهای مختلف جمع‌آوری کند تا این سرزمین را به طبیعی‌ترین شکل ممکن در اختیار بینندگان خود قرار دهد.

چادویک بوزمن بازیگر نقش ت‌چالا و رایان کوگلر کارگردان فیلم Black Panther

۷- ثبت در تاریخ و نوشتن دوباره آن

درحالی‌که فیلم Black Panther در باکس‌آفیس رکوردهای ریز و درشتی از خود به‌جای می‌گذاشت و این رکوردها در تاریخ صنعت سینما ماندگار خواهند بود، سازندگان فیلم در مراحل ساخت آن، درحال نوشتن تاریخچه سرزمین واکاندا برای ثبت در تاریخ بوده‌اند. این موضوع باعث می‌شود که این فیلم چه در تاریخ سرزمین خیالی واکاندا چه در تاریخ صنعت سینما تاثیر بسزایی از خود به‌یادگار گذاشته باشد. طراح تولید این فیلم یعنی هانا بچلر و کارگردان آن یعنی رایان کوگلر قصد داشتند تا تاریخ سرزمین خیالی واکاندا را به‌صورت تمام و کمال به مخاطبان خود نشان دهند تا آن‌ها بتوانند بهتر با آن ارتباط برقرار کنند. این دو برای انجام این کار حدود ۱۰ هزار سال از تاریخ و داستان‌های تاریخی این سرزمین را در کتاب‌ها و منابع مختلف زیر و رو کردند تا بتوانند تاریخ واکاندا را به‌طور واقعی، بدون تحریف و با جزییات کامل در فیلم قرار دهند. چند دقیقه‌ای که در فیلم شاهد تاریخ این سرزمین بودیم حاصل روزها، هفته‌ها و ماه‌ها تلاش این دو نفر برای ساخت همان چند دقیقه است؛ این تهعد تیم سازنده فیلم به تاریخ این سرزمین بسیار شگفت‌انگیز است.

شخصیت شوری با بازی لتیشیا رایت در فیلم Black Panther

۸- شخصیت شوری

درکنار شخصیت اصلی فیلم یعنی ت‌چالا، شخصیت بسیار مهم دیگری همیشه در فیلم و درکنار او حضور داشته است که آن خواهر او یعنی شوری با بازی لتیشیا رایت تلقی می‌شود. در دنیای سینمایی مارول شوری یک شاهزاده از سرزمین واکاندا است که علاقه بسیاری به تکنولوژی دارد و در فیلم هم مسئول دستگاه‌ها و وسیله‌های پیشرفته مربوط‌به واکاندا به‌شمار می‌رود. شخصیت شوری در کتاب‌های کُمیک ولی سرگذشته بسیار متفاوتی دارد؛ او شخصیت اصلی داستان است، در انتهای داستان به‌حق پلنگ سیاه لقب می‌گیرد و به پادشاه واکاندا تبدیل می‌شود؛ به‌عبارتی دیگر شوری اگر از ت‌چالا قدرتمندتر نباشد، از او ضعیف‌تر هم نیست. برای صحبت درباره این موضوع بسیار زود است که آیا شخصیت شوری مانند کُمیک‌ها به آن جایگاه دست پیدا می‌کند یا خیر ولی به‌احتمال بسیار زیاد شخصیت شوری حضور پررنگ‌تری در قسمت‌های بعدی دنیای سینمایی مارول خواهد داشت و درکنار ت‌چالا مهم‌ترین شخصیت‌های دنیای واکاندا خواهند بود.

سکانس تعقیب و گریز خیابانی در فیلم black panther

۹- روش جالب برای فیلم‌برداری تعقیب و گریز خیابانی 

بدون هیچ شکی یکی از بهترین صحنه‌های فیلم مربوط‌به سکانس تعقیب و گریز خیابانی می‌شود، جایی که پس از درگیری در یک کازینو در کره جنوبی، شخصیت کلاو و همراهانش توسط ت‌چالا و ناکیا دنبال می‌شوند. جالب‌ترین ویژگی این سکانس ماشین ت‌چالا به‌شمار می‌رود که به کمک یک هوش مصنوعی که توسط شوری در پایگاه کنترل می‌‌شود، حرکت می‌کند. خب این قسمت را که همه در فیلم مشاهده کردیم ولی مهم‌ترین نکته این تعقیب و گریز چگونگی فیلم‌برداری آن است. روشی که سازندگان این فیلم برای به‌تصویر کشیدن لحظات آن سکانس از آن استفاده کردند به‌هیچ‌وجه یک روش معمول در ساخت اینگونه سکانس‌ها در فیلم‌های اکشن نیست. ماشین‌هایی که در آن سکانس می‌بینیم در استودیو حضور دارند ولی تصاویر خیابان، جزییات و مردم حاضر در آن واقعی هستند. همزمان با فیلم‌برداری این سکانس در استودیو، یک ویرایشگر حرفه‌ای به‌همراه یک فیلم‌بردار لحظات مربوط‌به هر لحظه از آن سکانس را در محل واقعی آن لحظه در خیابان ضبط می‌کردند و به تصاویر ضبط شده از ماشین‌های درون استودیو اضافه می‌کردند؛ شگفت‌انگیز نیست؟ این مورد یکی دیگر از وسواس‌های عجیب رایان کوگلر تلقی می‌شود که قصد داشت صحنه‌های مربوط‌به تعقیب و گریز خیابانی را با بیشترین جزییات و طبیعی‌ترین شکل ممکن به بینندگان نشان دهد؛ کاری که در آن بسیار موفق ظاهر شده است.

شخصیت کلاو با بازی اندی سرکیس در فیلم Black Panther

۱۰- شخصیت کِلاو

درکنار شخصیت کیلمانگر که شخصیت شرور اصلی فیلم قلمداد می‌شود، شخصیت شرور دیگری به‌نام کِلاو در این فیلم حضور دارد. شخصیت کلاو از این جهت حائز اهمیت است که او مانند شخصیت اصلی فیلم یعنی پلنگ سیاه در کتاب کُمیک «چهار شگفت‌انگیز» در سال ۱۹۶۶ معرفی شد؛ او در آن کتاب شخصیت شرور اصلی داستان بود و مقابل پلنگ سیاه قرار گرفت. شخصیت کلاو در فیلم با اینکه حضور خیلی پررنگی ندارد ولی تاریخچه او مانند پلنگ سیاه بسیار قدیمی است. ایفای نقش شخصیت کلاو در فیلم پلنگ سیاه به‌عهده اندی سرکیس بود، کسی که تجربه بسیار خوبی در فیلم های فانتزی دارد؛ او در مجموعه فیلم‌های Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) نقش شخصیت گلوم و در فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان؛ نیرو برمی‌خیزد) ایفای نقش شخصیت اسنُک را برعهده داشت.

جان کانی در نقش ت‌چاکای سالخورده در فیلم black panther

۱۱- حضور خانوادگی بازیگران

حتما در تمام فیلم‌ها و سریال‌ها دیده‌اید که افراد نزدیک به برخی از بازیگران اصلی فیلم یا سریال در آن محصول یک نقش کوتاه یا فرعی را بازی می‌کنند که معمولا نقش آن‌ها با نقش کسی که فرد نزدیکی به او محسوب می‌شود، ارتباطی ندارد. این موضوع در فیلم Black Panther به‌کامل‌ترین شکل ممکن دیده می‌شود. بازیگری که نقش شخصیت ت‌چاکای جوان را بازی می‌کند (همان شخصیتی که در دهه ۸۰ و در اوکلند با برادر خود روبه‌رو می‌شود) پسر فردی است که نقش شخصیت ت‌چاکای سالخورده را بازی می‌کند. به این ترتیب پدر و پسر در این فیلم نقش یک شخصیت را در دوره‌های زمانی مختلف بازی کرده‌اند. بازیگر ت‌چاکای سالخورده جان کانی و بازیگر ت‌چاکای جوان آتاندا کانی بوده است؛ بازیگرانی که به‌خوبی از پس این مسئولیت برآمدند.

استفاده از رنگ‌های خاص برای هر شخصیت در فیلم Black Panther

۱۲- معانی رنگ‌ها و طرح‌ها

به‌احتمال فراوان با تماشای فیلم متوجه تعداد زیاد رنگ‌ها، طرح‌ها و لباس‌های منحصربه‌فرد استفاده شده در این فیلم شده‌اید و این موضوع که هرکدام به چه داستان یا عاملی اشاره دارد ممکن است باعث سردرگمی طرفداران آن شود ولی مطمئنا برای کسانی که فیلم را فریم به فریم تماشا و تحلیل می‌کنند بسیار لذت‌بخش خواهد بود. دو نفر از مهم‌ترین عوامل اجرایی این موضوع یعنی روث کارتر، طراح لباس و آنتونی فرانسیسکو مدیر توسعه بصری استودیو سونی درباره این موضوع توضیحاتی داده‌اند؛ آن‌ها در مصاحبه‌ای با رسانه NPR درباره رنگ‌ها و طرح‌های مورد استفاده در این فیلم گفتند: «ما باید تحت فرهنگ یک جامعه آفریقاییِ زاده تخیل، که هیچوقت تحت استعمار نبوده‌اند لباس‌هایی طراحی می‌کردیم که آن لباس‌ها به فرهنگ سایر کشورها مبتنی نباشد و به‌خوبی خصوصیات سرزمین واکاندا را به مخاطبان فیلم نشان دهند. نتیجه این کار شبانه‌روزی را شما می‌توانید در تک‌تک شخصیت‌های حاضر در فیلم ملاحظه کنید؛ برای مثال یک طرح بزرگ با یک مثلث تقریبا مخفی در لباس مخصوص ت‌چالا طراحی شده که نمایان‌گر آزاد بودن مردم واکاندا است. این موضوع در تمام کاراکتر‌های فیلم وجود دارد که توضیح تمام آن‌ها بسیار طولانی خواهد شد. از لباس شخصیت‌ها که عبور کنیم به رنگ‌های خاص فیلم می‌رسیم. شما در طول فیلم هر کاراکتر را با یک طیف رنگی خاص خواهید دید که این موضوع می‌تواند به مخاطب کمک کند هر شخصیت را با آن طیف رنگ به‌خاطر بسپارد یا مثلا شما در فیلم هر زمان که رنگ آبی را می‌بینید، باید منتظر یک اتفاق بزرگ یا یک صحنه مهم باشید».

این توضیحات نشان می‌دهند که رنگ‌ها، طرح‌ها و لباس‌های موجود در این فیلم هرکدام داستان و پیشینه منحصربه‌فردی دارند و اگر به جزییات بسیار کوچک فیلم‌ها علاقه دارید می‌توانید با تماشای دوباره فیلم و تحقیق درباره آن‌ها اطلاعات جالبی درمورد هرکدام از لباس‌ها و رنگ‌های موجود در فیلم پیدا کنید. نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره فیلم Black Panther چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این فیلم درنظر دارید که به آن در این مقاله اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر خوانندگان سایت زومجی درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده