نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱

مصاحبه سازنده Wasteland 3 درمورد گیم‌پلی و ویژگی‌های جدید بازی

باتوجه به نزدیک شدن به زمان انتشار بازی مورد انتظار Wasteland 3، برایان فارگو، موسس استودیوی inXile، در مصاحبه‌ای درمورد گیم‌پلی و ویژگی‌های این نسخه توضیحاتی ارایه داده است.

بازی‌های سبک نوبتی و آخرالزمانی همیشه از محبوبیت بالایی بین گیمرها و همین‌طور بازی‌سازان برخوردار است. یکی از معروف‌ترین آثار این سبک را می‌توان به مجموعه Fallout نسبت داد، اما جالب است بدانید این بازی نیز خود از سری قدیمی و محبوب Wasteland الهام گرفته است؛ مجموعه‌ای که برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ معرفی و عرضه شد و توانست طرفداران بسیار زیادی را برای خود جذب کند. حدود چهار سال از زمان معرفی نسخه سوم Wasteland می‌گذرد و در این مدت تیم سازنده توانسته است بودجه مورد نیاز خود را ازطریق وبسایت فیگ تنها پس از گذشت سه روز جمع‌آوری کند. Wasteland 3 نیز همانند قسمت قبلی، یک بازی نقش‌آفرینی نوبتی و تیمی است که شما را در نقش آخرین بازمانده یک گروه از رنجر‌ها قرار می‌دهد که به منطقه کلرادو اعزام شده است.

یکی از مهمترین وجه تمایز بازی Wasteland 3 با سایر آثار این سبک، محیط آن است؛ اگر نگاهی کوتاه به بازی‌های آخرالزمانی داشته باشیم، تقریبا در تمام آنها با یک محیط بیایان‌مانند طرف هستیم. در ساخته جدید استودیوی اینگزایل اینترتینمنت اما قضییه کمی متفاوت است؛ چراکه در آن با یک شهر کلرادوی یخ‌زده روبرو خواهیم شد که طبق اعلام سازندگان، قرار است یک تجربه کاملا جدیدی را به گیمر منتقل کند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که درحالیکه چندی پیش تیم سازنده تاریخ رسمی عرضه بازی Wasteland 3 را ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۹ (نوزدهم می سال ۲۰۲۰) اعلام کرده بود، اما علاقه‌مندان به این بازی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا باید تا تاریخ ۷ شهریور منتظر مانده تا پس از آن بتوانند روی پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 آن را خریداری و تجربه کنند. حال باتوجه به نزدیک شدن به زمان انتشار بازی، برایان فارگو، موسس استودیوی inXile Entertainment، در مصاحبه اخیر خود اطلاعات جالبی درمورد مکانیزم‌ها و گیم‌پلی این نسخه از بازی ارایه داده است. پس لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

بازی Wasteland 3

باتوجه به اینکه انتخاب‌های بازیکنان در بازی‌‌های سبک cRPG نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند؛ آیا در نسخه سوم این مجموعه هم همانند Wasteland 2 شاهد چنین مکانیزمی خواهیم بود؟

قطعا. در کنار بخش مبارزات بازی، تصمیمات و انتخاب‌ها نشانه‌های شاخص و اصلی مجموعه Wasteland هستند؛ پس ما هم وقت زیادی روی آنها گذاشتیم. رابطه نزدیک ما با استودیوی آبسیدین (Obsidian) باعث شده تا به ابزارهای قوی دیالوگ که در بازی The Outer Worlds شاهد آنها بودیم، دسترسی داشته باشیم. به همین منظور هم تمام تلاشمان را به‌کار گرفته‌ایم تا با استفاده از این شانس به‌دست آمده، یک داستان عمیق‌تر و درگیرکننده‌تر از آنچه تاکنون خلق کرده‌ایم را ارایه دهیم. برخلاف نسخه دوم که تنها یک نفر مسئولیت نویسندگی بازی را برعهده داشت، در Wasteland 3 یک تیم نویسندگی برای این منظور حضور دارند.

برای بخش چندنفره بازی Wasteland 3 تا الان وعده‌های جالبی گفته شده، اما شاید جذاب‌ترین آنها این باشد که هر بازیکنی در بازی می‌تواند با عمل خود روی سایر افراد نیز تاثیر بگذارد. در این نسخه تا چه حد این آزادی به گیمرها داده شده است؟ شما به عنوان توسعه دهنده بازی با چه موانعی روبه‌رو بودید؟

رابطه نزدیک ما با استودیوی آبسیدین باعث شده تا بتوانیم یک داستان عمیق‌تر و درگیرکننده‌تر از گذشته خلق کنیم

بله درست می‌فرمایید. در بازی شما ممکن است هر تصمیمی در لحظه بگیرید و ما باید پاسخی برای آن آماده کرده باشیم؛ در اثری که تعداد بازیکنان آن بیش از یک نفر است و هرکدام احتمال دارد راه و روش مخصوص خود برای تجربه بازی را انتخاب کند، تیم سازنده باید پیچیدگی‌های اضافی را در نظر داشته باشد. با استناد به این توضیحاتی که ارایه دادم، در حال حاضر احتمالا این مسئله بزرگترین مشکل و دشواری ما است. ما باید سناریوهای مختلفی را بررسی و مدیریت کنیم.

استفاده از ویژگی‌هایی مثل صداگذاری کامل دیالوگ‌ها و زاویه جدید دوربین در حین مکالمات چه تاثیری از دیدگاه روایت داستان در بازی گذاشته است؟

اولین تجربه بازی‌سازی ما در استفاده از صداگذاری کامل دیالوگ‌ها بسیار جذاب است؛ چراکه این ویژگی باعث شده احساس عمیق‌تر و بهتری از بازی کسب کنید. استفاده از دوربین اول شخص سینماتیک درمکالمات نیز کمک قابل توجهی به این امر کرده است. تیم انیمیشن ما برای اطمینان پیدا کردن از اینکه Wasteland 3 از نظر بصری به‌مراتب بهتر از گذشته شده، همواره در تلاش است تا این قابلیت‌ها را به بهترین شکل به بازی اضافه کند. امیدواریم که همه این موارد کنار هم در خلق یک داستان قوی و گیرا کمک کرده باشند.

لطفا درصورت امکان درمورد وسایل نقلیه در بازی صحبت کنید. عملکرد آنها چگونه است و استفاده از آنها چه تاثیری در تجربه گیمرها خواهد گذاشت؟

Kodiak نام وسیله نقلیه در بازی است. شما می‌توانید برای گشت‌وگذار بین مکان‌های موجود روی نقشه و همچنین در مبارزات از آن استفاده کنید. یک سیستم شخصی‌سازی و به‌روزرسانی برای این وسیله در بازی تعبیه شده است. ما کودیاک را به‌عنوان هفتمین عضو گروه رنحرها در نظر گرفتیه‌ایم؛ به‌همین دلیل هم سعی داریم تا با روش‌های جالب آن را وارد داستان و گیم‌پلی بازی کنیم. ما امیدواریم گیمرها از آن لذت کافی ببرند.

Kodiak نام وسیله نقلیه در بازی است که می‌توانید برای گشت‌وگذار  و همچنین در مبارزات از آن استفاده کنید.

بازی Wasteland 3

لطفا درمورد وسعت دنیای بازی Wasteland 3 اطلاعاتی ارایه دهید.

نقشه شهر کلرادو بسیار نسبت به آریزونا که داستان نسخه دوم بازی در آن شهر بود، وسیع‌تر است. در کل با داستان و شخصیت‌هایی به‌مرتب عمیق‌تر از گذشته روبه‌ور هستیم. ما می‌دانیم گیمرها دوست دارند که در دنیای Wasteland گشت‌وگذار کرده  و در چالش‌های بازی زودتر از موعد شرکت کنند، ما کاملا از این سبک حمایت می‌کنیم. من از این واقعیت که بازی ازنظر محتوا تکراری نخواهد شد و بازیکنان همواره با اتفاقات و دشمنان جدید مواجه می‌شوند، بسیار خوشحال و راضی هستم.

نقشه شهر کلرادو بسیار نسبت به آریزونا که داستان نسخه دوم بازی در آن شهر بود، وسیع‌تر است

لطفا درمورد مکان‌های اصلی به‌خصوص مرکز فعالیت‌های رنجرها با ما صحبت کنید. چگونه سیستم ساختن تدریجی آن مرکز در بازی شکل گرفته وعمیق شده است؟

دفتر مرکزی رنجرها چندین کاربرد اصلی دارد؛ محلی است که شما بین مامورت‌ها به آنجا بازخواهید گشت، اعضای تیم خود را تغییر می‌دهید، در صورت نیاز وسیله نقلیه خود را تعمیر می‌کنید و با داستان بازی درگیر می‌شوید. این یکی از رضایت‌بخش‌ترین قسمت‌های بازی است. این بازکنان هستند که تصمیم می‌گیرند چه افرادی به پایگاه خود برگردند و یک بافت اجتماعی در دفتر رنجر شکل بگیرد. در بازی شما ممکن است با گروه‌هایی روبه‌رو شوید که همراه با شما نباشند، اینجا است که باتوجه به وضعیت پیش آمده می‌بایست تصمیمات بیشتری اتخاذ کنید. در اصل این یک جنبه جدید و جالب برای غرق شدن در بازی است.

آیا تصاحب استودیوی inXile توسط مایکروسافت تاثیری در روند ساخت بازی Wastelnad 3 گذاشته است؟

منابع و زمان بیشتر، شیرین‌ترین کلماتی هستند که هر توسعه‌دهنده علاقه به شنیدن آن دارد. ما یک استودیوی کوچک هستیم بنابراین هر هفته و روزی که برای ما یک فرجه و نقطه عطفی به‌حساب بیاید را گرامی داریم. آن‌ها تاثیر بزرگی در ارائه آزمایش‌های اضافی، تحقیقات و همچنین فراهم شدن فرصتی به منظور گسترش و افزایش کیفیتمان داشته‌اند. صداگذاری کامل دیالوگ‌ها یکی از این موارد است.

بازی Wasteland 3

طبق شنیده‌‌ها بعضی از استودیوهای ایکس باکس اعتقاد دارند که انتشار آثار آنها در روز اول عرضه برای سرویس Xbox Game Pass می‌تواند دیدگاه آنها در فرایند تولید ازجمله مواردی مثل دسترسی را تغییر دهد. آیا این قضییه برای بازی Wasteland 3 نیز صادق است؟

ما قطعا چگونگی تجربه مشترکین سرویس  گیم پس از بازی‌ها و مخصوصا اینکه چند دقیقه‌ی اول یک بازی چقدر می‌تواند مهم باشند را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای زمانیکه شما می‌توانید فوراً وارد بازی شده یا از آن خارج شوید، اطمینان یافتن از این موضوع که چند دقیقه‌ی اول گیم‌پلی از جذابیتی برخوردار هستند، بسیار قضییه مهمی است.

اقدام مایکروسافت جهت تصاحب inXile چگونه به استودیوی شما برای رشد و پیشرفت کمک کرده است؟

در ساخت بازی Wastland 3 از بعضی از مزیت‌های دو کنسول ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو استفاده شده است

ما توانسته‌ایم به‌ شکلی بزرگ استعدادهایی را در اینجا تقویت کنیم. آینده بسیار مهیج خواهد بود.

میانگین مدت زمان گیم‌پلی بازی Wasteland 3 حدودا چه‌قدر است؟

تخمین و ارزیابی ما، مدت زمانی بین ۵۰ تا ۶۰ ساعت گیم‌پلی است.

آیا بازی از ویژگی‌های بهبودی دو کنسول پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس بهره می‌برد؟

ما درحال حاضر روی بهینه‌سازی بازی کار می‌کنیم؛ اما بله، از بعضی از مزیت‌های ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن 4 پرو نیز استفاده خواهیم کرد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده