پیش نمایش بازی Nioh 2

پیش نمایش بازی Nioh 2

یکشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

تیم نینجا با اضافه کردن المان‌های جدید در گیم‌پلی سعی دارد Nioh 2 را با وجود داشتن بازه زمانی داستانی مشابه با نسخه قبل، به یک تجربه جدید تبدیل کند.

زمانی‌که بازی Nioh معرفی شد، خیلی از کاربران بر این عقیده بودند که Nioh یک کلون ساده از بازی‌های سولزبورن است که در سرزمین سامورای‌ها روایت می‌شود. این در حالی است که Nioh پس از عرضه نشان داد که اصلا یک بازی تقلیدی نیست و المان‌ها و ساختار مخصوص‌به خود را دارد. بازی Nioh 2 در نمایشگاه E3 2018 معرفی شد که شبیه به یک غافل‌گیری برای کاربران بود، زیرا با نحوه تمام شدن داستان ویلیام در جریان بسته الحاقی‌های Nioh، به‌نظر نمی‌رسید که تیم سازنده بتواند ادامه‌ای برای آن بسازد.

این در حالی است که تیم نینجا (Team Ninja)، سازنده مجموعه Nioh، در نسخه دوم قصد ندارد یک دنباله را برای نسخه اول بسازد، بلکه آن‌ها به‌سراغ ساخت یک پیش درآمد رفته‌اند. استودیو تیم نینجا برای خلق Nioh 2، مکانیسم‌های مبارزه‌ای تازه‌‌تری را در دل بازی خود قرار داده است. به‌‌عبارتی Nioh 2 صرفا نسخه دومی برای یک بازی موفق نیست و المان‌های مخصوص‌به خود را دارد.

Nioh 2

یکی از احتمالات بخش داستانی، ملاقات قهرمان داستان با اودا نوبوناگا است

دوره سنگوکو ژاپن، بازه زمانی است که می‌توان مانوور زیادی روی آن داد. ازاین‌رو تیم سازنده به‌سراغ اواخر قرن ۱۶ میلادی رفته است. داستان بازی چند سال قبل از وقایع نسخه اول رخ می‌دهد. دراینجا خبری از شخصیت داستانی مشخص نیست، بلکه شما کاراکتر خود را شخصی‌سازی می‌کنید. در نسخه اول، شاهد اودا نوبوناگا، یکی از چهره‌های سرشناس سنگوکو، به‌عنوان یک باس فایت بودیم. این در حالی است که در Nioh 2 اودا نوبوناگا هنوز شکست نخورده و کشته نشده است. ازاین‌رو یکی از احتمالات بخش داستانی، ملاقات قهرمان داستان با وی است. همچنین همانند نسخه‌ اول، در Nioh 2 شاهد کاراکترها و گروه‌های تاریخی بازه زمانی سنگوکو هستیم.

قهرمان داستان در یکی از مأموریت‌های خود وظیفه دارد به قلعه ایشیاما هونگان-جی نفوذ کند. این قلعه در زمان لشگر کشی اودا نوبوناگا توسط گروه سایکا محافظ می‌شد. سایکا نام گروهی مزدور در دوره سنگوکو است که برای کسب پول در جنگ‌های متعددی شرکت کرده‌اند. ازاین‌رو بازیکنان با رهبر گروه سایکا که یک شخص تاریخی است، مبارزه خواهند کرد. همچنین یکی دیگر از باس‌های داستانی بازی هم ماکارا نائوتاکا است که در دوره سنگوکو، یکی از مبارزین قدرتمند برای گروه آساکورا به‌حساب می‌آمد. بااینکه اطلاعات زیادی از داستان Nioh 2 در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود شخصیت‌هایی از نسخه اول هم حضور داشته باشند.

Nioh 2

دیگر یوکای‌ها به‌واسطه‌ی قدرت زیاد خود به شما برتری ندارند و قهرمان در این نسخه می‌تواند به یک یوکای تبدیل شود

باتوجه‌به تریلرهای منتشر شده، تابدین لحظه حضور کاراکترهایی مثل هاتوری هانزو، یکی از همراهان ویلیام در نسخه اول تایید شده است. ازطرفی تیم سازنده اعلام کرده که در این مورد، قصد دارند بازیکنان را غافل‌گیر کنند. ازاین‌رو یکی از مواردی احتمال دارد شاهد آن باشیم، حضور کاراکترهایی مثل اوکاتسو یا تاچیبانا از نسخه اول است. قهرمان داستان شخصیتی است که نیمه انسان و نیمه شیطان به‌حساب می‌آید و تیم نینجا از همین مورد استفاده کرده تا یک گیم‌پلی متفاوت را به‌نمایش بگذارد. در نسخه اول بازیکنان به‌واسطه‌ی سلاح‌های مختلف از جمله شمشیر، نیزه، تبر و Odachi (شمشیرهای بلند و سنگین) می‌توانستند به دشمنان آسیب وارد کنند. 

دراین‌میان نینجوتسوها و جادوهای مختلفی هم برای بازیکنان درنظر گرفته شده بود تا بتوانند شیوه‌ی مبارزه‌ای خود را خلق کنند. در Nioh 2 شما جدا از موارد ذکر شده، به‌قدرت یوکای‌ها هم دسترسی دارید. دیگر یوکای‌ها به‌واسطه‌ی قدرت زیاد خود به شما برتری ندارند و قهرمان در این نسخه می‌تواند به یک یوکای تبدیل شود. با کشتن یوکای‌های قدرتمند، قدرت آن‌ها را کسب خواهید کرد و از دو قدرت به‌صورت همزمان برای کاراکتر ساخته شده خود استفاده کنید. ازاین‌رو زیر نوار انرژی (استامینا) که در اینجا نوار Ki نام گرفته است، یک نوار بنفش‌رنگ اضافه شده که مربوط‌به میزان استفاده شما از قدرت یوکای است. هرقدر که این نوار پرتر باشد، به دفعات بیشتری می‌توانید از دو مهارت انتخابی استفاده کنید.

Nioh 2

برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید، باید Stance خود را باتوجه‌به سلاحی که در دست دارید، انتخاب کنید

مورد دیگر گیم‌پلی Nioh 2، به اضافه شدن ویژگی ضدحمله با قدرت یوکای بر می‌گردد. دراین تمامی دشمنان و باس‌ها، دارای ضرباتی هستند که قابل دفاع کردن نیستند یا به‌سختی دفاع می‌شوند. ازاین‌رو یا باید جاخالی دهید یا اینکه به‌واسطه‌ی مهارت ویژه یوکای خود، آن‌ها را دفع و یک ضدحمله را روی حریف اعمال کنید. استفاده از این ویژگی به یکی از استراتژی‌های جنگی بسیار مهم گیم‌پلی تبدیل شده است. در Nioh 2 خالی کردن نوار Ki دشمنان و باس‌ها به یکی از موارد کلیدی‌تر نسبت‌به نسخه پیشین تبدیل شده است و ضدحمله ازطریق قدرت یوکای، به شما اجازه می‌دهد تا نوار Ki دشمنان خو درا به‌راحتی خالی کنید.

ازاین‌رو می‌توانید یک ضربه تمام کننده را روی آن‌ها اعمال کنید. روح‌های نگهبان (Guardian Spirits) در Nioh 2 نقش کلیدی‌تری را ایفا می‌کنند. درواقع روح‌های نگهبان با قدرت یوکای شما ترکیب شده و در سه دسته‌بندی فانتوم، فرال و بروت قرار می‌گیرند. هرکدام از دسته‌بندی‌ها، ظاهر یوکای مخصوص‌به خود را دارند که نوع ویژگی ضدحمله آن‌ها هم متفاوت است. همچنین زمانی‌که در حالت شیطانی خود (Yokai Shift) قرار می‌گیرید، درواقع از قدرت روح نگهبان خود استفاده خواهید کرد. روح‌های نگهبان هم مثل Nioh دارای عملکردهای متفاوتی هستند و روی قدرت شما در بخش‌های مختلف هم تاثیر گذار خواهند بود. ازاین‌رو باید به‌سراغ دسته‌بندی بروید که بتوانید از قدرت حالت شیطانی و ویژگی ضدحمله آن بهترین استفاده را داشته باشید.

Nioh 2

سیستم کسب و ارتقای مهارت Nioh 2 گسترده‌تر از قبل شده و می‌توان آن را یک سیستم ارتقای کاملا جدید دانست. سیستم ارتقای سطح بازیکن در این نسخه به بالاتر بردن سطح کاراکتر شما بر می‌گردد که با کشتن دشمنان و جمع‌آوری امریتا (Amrita) می‌توانید قهرمان داستان را قوی‌تر کنید. این در حالی است که سیستم کسب مهارت‌ها ساختار پیچیده‌تر و کامل‌تری را به‌خود گرفته است. بازیکنان می‌توانند مثل نسخه اول مهارت‌های مختلفی را برای تمامی سلاح‌ها به‌صورت جداگانه خریداری کنند یا آن‌ها را ارتقا دهند که در اینجا تعداد آن‌ها بسیار بیشتر از قبل شده است.

برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید، باید Stance خود را باتوجه‌به سلاحی که در دست دارید، انتخاب کنید

همچنین شاهد اضافه شدن شاخه‌هایی مثل ارتقای مهارت‌های یوکای یا بهبود آن‌ها و همچنین حالت سامورای هستیم. مهارت‌ها و ویژگی‌های حالت سامورای به مهارت‌های کلی شما در زمینه شمشیر زنی و نبردها مربوط‌ می‌شود و مهارت‌های هر سلاح، مواردی هستند که به نوع سلاح انتخابی و Stanceهای مبارزه‌ای مرتبط می‌شود. Stanceها درواقع حالت مبارزه‌ای شما با یک سلاح است که به سه حالت تقسیم می‌شود. حالت Low سبب می‌شود تا قدرت دفاعی شما کاهش پیدا کند، اما بسیار تند و سریع خواهید شد و ضربات شما هم بااینکه با سرعت بیشتری اعمال می‌شوند، اما آسیب کمتری را وارد خواهند کرد. این در حالی است که حالت High دقیقا برعکس حالت قبلی است. ضربات شما قوی‌تر و کندتر خواهد بود، اما قدرت تدافعی شما افزایش پیدا می‌کند. در انتها حالت Mid یک حالت میانه برای مبارزات بازی به‌حساب می‌آید.

Nioh 2

بازیکنان می‌توانند از سلاح‌هایی استفاده کنند که قدرت‌ آن‌ها با یوکای‌ها ترکیب شده است

برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید، باید Stance خود را باتوجه‌به سلاحی که در دست دارید، انتخاب کنید. برای مثال High Stance گزینه مناسبی برای سلاح‌هایی مثل Odachi یا تبر است. این درحالی است که اگر علاقه‌مند به ضربات سریع و پشت سر هم هستید، می‌توانید یک سلاح از خانواده کوساریگاما را انتخاب و در حالت Mid Stance یا Low Stance به دشمنان فرصت نفس کشیدن هم ندهید.استودیو تیم نینجا در Nioh 2 دو سلاح جدید را هم اضافه کرده است. علاقه‌مندان به Switchglaive (سلاحی شبیه‌به داس) و تبرهای کوچک می‌توانند تجربه‌ی متفاوتی از جنگیدن را کسب کنند.

درکل، Nioh 2 دارای ۱۱ نوع سلاح مبارزه‌ای است که تفنگ و کمان، مربوط‌به سلاح‌های دوربرد بازی می‌شود. همچنین همانند قبل می‌توانید از دو سلاح Melee و دو سلاح دوربرد به‌صورت همزمان استفاده کنید. یکی از مواردی که تیم سازنده در این نسخه برای سلاح‌ها طراحی کرده، سلاح‌هایی است که با قدرت یوکای آمیخته شده‌اند. این نوع سلاح‌ها معمولا ارزش بالایی دارند و پس از مبارزه کردن و کشتن یوکای‌ها، قدرت یوکای آن‌ها فعال می‌شود. ازاین‌رو شاهد یک مکالمه میان قهرمان داستان و شمشیر او هستیم و برای مدت محدودی، میزان آسیب‌رسانی شما افزایش پیدا می‌کند.

Nioh 2

Nioh 2 دارای ۱۱ نوع سلاح مبارزه‌ای است که تفنگ و کمان، از جمله سلاح‌های دوربرد بازی می‌شود

یکی از مشکلات نسخه اول، تکراری شدن دشمنان از اواسط بازی به بعد بود. استودیو تیم نینجا وعده داده که در Nioh 2 شاهد دشمنان جدید و متنوع‌تری نسبت‌به نسخه پیشین هستیم. همچنین باس‌های بازی هم هیجان بیشتری را القا خواهند کرد. در جریان نسخه‌های آلفا، بتا و دموی منتشر شده از Nioh 2، به‌نظر می‌رسید که این نسخه دارای دشمنان جدیدی است که هرکدام چالش‌های مخصوص‌به خود را دارند. یکی دیگر از موارد جدید بازی، قلمرو یوکای‌ها در محیط اصلی است. تیم سازنده سعی کرده محیط‌هایی را طراحی کند که با ورود به آن‌ها، حالت شیطانی شما نیمه‌فعال می‌شود. در این مناطق یوکای‌ها قدرت بیشتری دارند و همچنین نوار Ki شما دیرتر از حالت عادی، پر می‌شود. ازاین‌رو استرس و هیجان نبرد بالاتر می‌رود و امکان دارد بیش‌ازپیش مرتکب اشتباه شوید.

Nioh 2

در Nioh 2 کوآپ دونفره تبدیل به کوآپ سه‌نفره شده است که نفر سوم می‌تواند هوش‌مصنوعی باشد

البته پاکسازی این محیط‌ها صندوق‌هایی با آیتم‌های ارزشمند را دراختیار شما قرار می‌دهد. این مورد در باس‌ فایت‌ها هم مشاهده می‌شود. مبارزه با باس‌ها در دو فاز مختلف انجام می‌شود و شخصی که با او می‌جنگید، مدام شما را در این دو فاز مبارزه قرار می‌دهد تا بتواند شما را به‌چالش بکشد.

استودیو تیم نینجا، محیط‌های Nioh 2 را پیچیده‌تر از قبل طراحی کرده است. ازاین‌رو انتظار می‌رود شاهد راه‌های مخفی بیشتری در بازی باشیم که مسیر رسیدن به شراین‌ها و باس اصلی را ساده‌تر می‌کند. در Nioh 2 یوکای‌هایی وجود دارند که دوست شما به‌حساب می‌آیند و شبیه‌به یک گربه هستند. این نوع یوکای‌ها را اگر پیدا کنید، برای مدتی کمک حال شما خواهند بود، زیرا یوکای‌های ضعیف‌تر از این نوع گربه‌ها می‌ترسند. از نظر بصری به‌نظر نمی‌رسد که تغییرات آن‌چنانی را نسبت‌به نسخه اول شاهد باشیم، بااین‌حال باید منتظر نسخه اصلی بازی ماند، زیرا نسخه دمو و بتای بازی، نسخه نهایی از نظر بصری را به‌تصویر نمی‌کشیدند. دراین‌میان بد نیست به کوآپ بازی Nioh 2 هم اشاره کنیم. در نسخه اول بازیکن تنها می‌توانست ازطریق فنجان‌های اوچوکو و استفاده آن‌ها در شراین، یکی از دوستان خود را دعوت کند و مشغول تجربه بازی درکنار یکدیگر شوند.

در Nioh 2 کوآپ دونفره تبدیل به کوآپ سه‌نفره شده است که نفر سوم می‌تواند هوش‌مصنوعی باشد. بازیکنان درطول تجربه خود مقبره‌های آبی‌رنگی را روی زمین می‌بینند که مربوط‌به اشخاصی است که در این مناطق کشته شده‌اند. با داشتن تعداد فنجان‌های اوچوکو مورد نظر، می‌توانید آن‌ها را احضار کنید. در ابتدای متن گفته شد که Nioh 2 دارای قهرمانی است که خود شما او را شخصی‌سازی می‌کنید. باتوجه‌به تجربه‌ای که در آخرین دمو دراختیار کاربران قرار داده شد، تیم نینجا روی شخصی‌سازی کاراکتر، تمرکز زیادی کرده است. بازیکنان می‌توانند جدا از انتخاب مدل مو، بینی، ابرو، چشم، لب و گوش، آن‌ها را با جزئیات بیشتری شخصی‌سازی کنند. همچنین از نظر گزینه‌های شخصی‌سازی برای هر بخش هم شاهد تنوع خواهیم بود.

 
پس از گذشت چند مرحله می‌توانید با مراجعه به Kodama Bazar آیتم‌های متفاوتی را به‌صورت رایگان و محدود خریداری کنید

در ادامه مشخص شده است که کاربر می‌تواند ظاهر شیطانی و مدل موی شخصیت‌ خود در این حالت را هم شخصی‌سازی کند. به‌عبارتی تیم نینجا سعی دارد سیستم شخصی‌سازی‌ای را ارائه دهد که بازیکن بتواند کاراکتر خود را با آزادی عمل بسیار زیادی بسازد تا تجربه‌ی دلچسبی را کسب کند.یکی از ویژگی‌های بازی Nioh، این بود که بازیکن با یک بازی جهان باز روبه‌رو نبود، بلکه مراحل اصلی و فرعی مختلفی برای شما تعبیه شده بود که باید آن‌ها را کامل می‌کردید. Nioh 2 هم دراین‌بخش ساختار یکسانی دارد. مراحل بازی به‌ دو دسته فرعی و اصلی تقسیم می‌شوند.

همچنین مراحل Twilight هم در این نسخه حضور دارند. مراحل Twilight درواقع همان مراحل اصلی و فرعی بازی هستند که دشمنان در آن‌ها چالش‌برانگیزتر از حالت عادی هستند و با انجام این دسته از مراحل می‌توانید آیتم‌های ارزشمندتری را کسب کنید. تیم نینجا جدا از فروشگاه بازی که مخصوص فروش، خرید و ترکیب سلاح‌ها و لباس‌های جنگی است، یک بازار را به بازی اضافه کرده است که Kodama Bazar نام دارد. پس از گذشت چند مرحله می‌توانید با مراجعه به این بازار آیتم‌های متفاوتی را به‌صورت رایگان و محدود خریداری کنید. ازاین‌رو پیشرفت در بازی تا حدی برای بازیکنان ساده‌تر از قبل شده است.

Nioh 2

بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که Nioh 2 چه عملکردی را از خود به‌نمایش می‌گذارد. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ Nioh 2 در تاریخ ۲۳ اسفند ماه (۱۳ مارس) به‌صورت انحصاری برای پلی‌ استیشن 4 عرضه می‌شود و کاربران با پیش‌خرید بازی می‌توانند یک پوسته (تم) به همراه یک ست لباس به نام Demon Horde را به‌عنوان پاداش دریافت کنند.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده