مصاحبه تهیهکننده فیفا 20 در مورد حالت بازی Volta و جذابیتهای آن
پس از اعتراضهایی که طرفداران سری فیفا در سالهای اخیر به نبود نوآوریهای جدید در آن داشتند، EA امسال با دست پُِر بهسراغ نسخه جدید این مجموعه رفته و جدا از اینکه تغییرات نسبتا زیادی در حالتهایی مثل کریر، پرو کلاب و آلتیمیت تیم اعمال شده، یک حالت جدید به اسم ولتا هم به بازی اضافه شده است که درواقع همان فوتبال خیابانی است که چند سالی بود زمزمه اضافه شدنش به بازی بهگوش میرسید و امسال رنگ و بوی واقعیت بهخود گرفت. پس از آنکه اخیرا تریلری با محوریت گیمپلی این بخش منتشر و تایید شد که در حالت ولتا ۱۷ زمین مختلف برای بازی کردن وجود خواهد داشت، سایت دوالشاکرز هم مصاحبهای با جفری انتوی، تهیهکننده این بخش از بازی داشته است که در ادامه میتوانید آن را بخوانید.
دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب
دوالشاکرز: دلیل اصلی تصمیم EA برای اضافه کردن حالت فوتبال خیابانی به بازی چی بود؟
ما خیلی وقت بود دوست داشتیم تجربهای از فوتبال به بازی اضافه کنیم که در مقیاس کوچکتری بازی شود و کاربرای بازی هم درخواست زیادی برای اضافه شدن این حالت داشتند. همین باعث شد به حالت ولتا برسیم که به نظرم نمیشه اون رو فقط فوتبال خیابانی دونست و به مراتب تجربهای کاملتر، مفرحتر و بهتر بهحساب میاد که حتی بهنوعی فرهنگ این سبک از فوتبال تو شهرهای مختلف رو هم به بازی منتقل میکنه.
دوالشاکرز: در مورد نشون دادن فرهنگ فوتبالی خاص هر شهر صحبت کردیم. آیا سازندههای بازی شخصا به این شهرها سفر و نحوهی فوتبال بازی کردن اهالی رو بررسی کردن؟
بله ما به این شهرها سفر کردیم و حتی کارهای بیشتری از فقط سفر کردن انجام دادیم. مثلا تو شهر آمستردام با شخصی به اسم اد ون گیل دیدار داشتیم که پدرخوانده فوتبال خیابانی این شهر لقب گرفته. ون گیل اطلاعات زیادی از فرهنگ این سبک فوتبال تو این شهر به ما داد و ما هم سعی کردیم با استفاده از اطلاعات اینچنینی تجربهی مفرحی تو حالت ولتا خلق کنیم.
دوالشاکرز: کمی راجع به گیمپلی این بخش و تفاوتها یا شباهتهاش به گیمپلی حالتهای معمولی بازی صحبت کنیم.
گیمپلی حالت ولتا روی همون گیمپلی اصلی بازی بنا شده اما برای این بخش مواردی رو در نظر گرفتیم که بتونن اون حس خلاقیت موجود تو بازی کردن فوتبال خیابونی رو منتقل کنن. برای مثال تو این حالت شما قادر خواهید بود توپ رو بلند کنین و کارهای تکنیکی باهاش انجام بدین یا حتی از دیوار استفاده کنین و یک/دو دیواری انجام بدین. حتی حالتهای جالب دیگهای تو بخش ولتا دیده میشن که متفاوت از بخشهای دیگه بازی هستن و اینها تفاوتهای این بخش بهحساب میان. البته اضافه شدن حالت ولتا و مواردی که برای گیمپلی این بخش باید در نظر میگرفتیم، باعث شد تا گیمپلی کلی بازی هم بهتر بشه. برای مثال تو حالت ولتا نبردهای یک دربرابر یک اهمیت بیشتری پیدا کردن و نیاز به راههایی داشتیم که بازیکنا بتونن تو این شرایط بازیکن پیشرو رو دریبل بزنن یا متوقف کنن. موقعیتهای اینجوری باعث شدن ویژگیهای جدیدی به گیمپلی اضافه کنیم که تو حالتهای دیگه بازی هم قابل استفاده بودند.
دوالشاکرز: داستانی که حالت ولتا روایت میکنه، چه تفاوتی با مثلا داستانی که حالت Journey بازی روایت میکرد داره؟
اطلاعات بیشتر از داستان بخش ولتا رو به مرور ارائه خواهیم کرد و نمیخوام الان توضیحات دقیقی در این مورد داشته باشم ولی مثلا تو حالت Journey، ما برای یه سهگانه داستان در نظر گرفته و شخصیتهای خاصی هم طراحی کرده بودیم اما برای ولتا، خود بازیکن شخصیت میسازه و ماجراجوییهای اون رو تو شهرهای مختلف دنبال میکنه.
دوالشاکرز: آیا EA انتظار داره که برای بخش ولتا هم جامعه کاربری بزرگی مثل حالتهای دیگه شکل بگیره؟ جامعهای که مدام در حال رقابت باهم باشن.
در این مورد هم بعدا اطلاعات بیشتری منتشر میکنیم اما به هر حال حالت ولتا هم دارای بخش بازیکن دربرابر بازیکن (PvP) هست که ساختاری مثل بخش Season داره و بازیکنا میتونن ازطریق رقابت با بازیکنای دیگه، به مرور به دستههای بالاتر برسن یا در صورت شکست خوردن به دستههای پایینتر سقوط کنن. هدف ما اینه که بخش ولتا برای همه کاربرا جذاب باشه و به مرور هم سعی خواهیم کرد حتی موارد جدیدی به این بخش اضافه کنیم.
دوالشاکرز: آیا شخصیتهای ساختهشده برای حالت ولتا قابل انتقال به بخشهای دیگه هستن؟
فعلا نمیشه اطلاعاتی در این مورد ارائه کرد و بهزودی جزییات دقیقتری در رابطه با این بخش منتشر میکنیم که شامل اطلاعات اینچنینی هم میشه.
دوالشاکرز: با نزدیک شدن به نسل بعدی کنسولها، چه اقداماتی در نظر دارین که ورود مناسبی به نسل بعدی داشته باشین؟
هنوز برنامههامون برای نسل بعدی کنسولها قطعی نشدن اما همیشه هدف ما ارائه گیمپلی جذاب و هوشمند تو نسخههای مختلف بازی هست و برای آینده هم برنامه ما ادامه همین مسیر خواهد بود.
دوالشاکرز: مهمترین تغییراتی که بهخواسته کاربرا تو فیفا ۲۰ اعمال کردین رو توضیح بدین.
یکی از اصلیترین تغییرات، کم شدن تاثیر دفاع خودکار (AI Defending) روی بازی هست که باعث میشه بازیکنا مجبور باشن بهصورت دستی دفاع رو کنترل کنن. مورد بعدی هم نحوه زدن ضربه آخر و گل کردن توپهاس که کاربرا اعتقاد داشتن تو فیفا ۱۹ عملکرد خوبی نداشت و توپها گاهی به شکل عجیبی گل میشدن/نمیشدن در نتیجه تصمیم گرفتیم این مورد رو هم تو فیفا ۲۰ بهتر کنیم.
دوالشاکرز: اما جدا از تغییراتی که به درخواست کاربرا اعمال میشن، خود تیم توسعه بازی رو چه اساسی برای بهتر کردن گیمپلی بازی تصمیم میگیره؟
تیم توسعه بازی همیشه برای بهتر کردن بازی تلاش میکنه و خب امسال هم ما تعداد زیادی بازی فوتبال واقعی رو روی یه نمایشگر تماشا کردیم درحالیکه روی نمایشگر دیگه گیمپلی فیفا ۱۹ پخش میشد و از این طریق به ویژگیهایی رسیدیم که میتونن گیمپلی بازی رو بهتر کنن؛ ویژگیهایی مثل داشتن گزینههای بیشتر برای دریبلزدن بازیکن پیشرو تو نبردهای یک دربرابر یک یا حتی بهتر دفاع کردن تو چنین موقعیتهایی.
دوالشاکرز: اگه مورد دیگهای در مورد بازی یا بخش ولتا هست که دوست دارین توضیح بدین در مورد اون صحبت کنیم.
یکی از ویژگیهای جدید دیگه بهبود سیستم زدن ضربات آزاد هست. ما برای فیفا ۲۰ گزینههای جدیدی برای این قسمت در نظر گرفتیم که به بازیکنا کنترل بیشتری روی ضرباتشون میده. از طرف دیگه Volta World رو داریم که یه تجربه PvE بهحساب میاد که از محتویات خلقشده توسط کاربرا تشکیل شده؛ محتویاتی مثل ترکیبها یا آواتارهای ساختهشده توسط کاربرا. تو این بخش پس از هر مسابقه میتونین تیم خودتون رو تشکیل بدین و پس از اون با تیمهایی که توسط سایر بازیکنا ساخته شدن رقابت داشته باشین.
بازی FIFA 20 در تاریخ ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) برای ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4، پی سی و نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. نظرات خود را در مورد مصاحبه سازندگان پیرامون حالت ولتا با زومجی بهاشتراک بگذارید.