پیش نمایش بازی Jump Force

پیش نمایش بازی Jump Force

دوشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

تا انتشار بازی مبارزه‌ای جدید کمپانی باندای نامکو یعنی Jump Force مدت زمان زیادی باقی نمانده است. همراه پیش‌نمایش بازی باشید.

بازی‌های مبارزه‌ای یا به اصطلاح فایتینگ همیشه در دل گیمرها جایی داشته‌اند. از طرفداران قدیمی مورتال کامبت و استریت فایتر گرفته تا تیکن و سول کالیبر، تقریبا تمامی بازیکنان با این نوع سبک از بازی‌ها آشنا هستند. سبک فایتینگ که بیش از ۳۰ سال عمر دارد، در طی سالیان سال توسعه پیدا کرده است و شاهد ژانر‌های مختلفی از این بازی‌ها بودیم. در کنار فایت دوبعدی سنتی، شاهد رشد سبک‌های دیگری در این شاخه بودیم که می‌توان به سبک فایت سه بعدی با دوربین دوبعدی اشاره کرد. در آن سو برخی از بازی‌ها با تغییر المان‌های اصلی به بازیکنان اجازه دادند به جای اینکه با استفاده از یک کاراکتر به مبارزه با حریف بروند، بتوانند چندین مبارز را در نبردها داشته باشند. از بازی‌هایی که در این سبک توانستند محبوبیت بالایی کسب کند، فایتینگ‌های انیمه‌ای است که در این میان نام‌هایی همچون گیلتی گیر و دراگون بال می‌درخشد.

یکی از بازی‌هایی که تقریبا توانسته است از هر یک از سبک‌های فوق المان‌هایی قرض بگیرد، Jump Force است. کمپانی باندای نامکو در جریان نمایشگاه E3 2018 با انتشار تریلری این بازی را معرفی کرد و طرفداران انیمه و مانگا را به وجد در آورد. بازی مذکور در حالی که به مناسبت ۵۰ سالگی مجله هفتگی شونن جامپ (Shonen Jump) در دست ساخت قرار دارد، شخصیت‌های دوست داشتنی این سری را در خود جای داده است. گفتنی است بازی مذکور در موتور بازی‌سازی آنریل انجین 4 در دست توسعه قرار دارد و در استودیو اسپایک چان سافت در حال توسعه‌ است.

Jump Force Preview

Jump Force همانطور که در بالا نیز اشاره شد در سبک مبارزه‌ای سه بعدی طراحی شده است و دوربین آن نیز به طور سوم شخص در کنترل گیمر‌ها قرار می‌گیرد. مبارزات بازی در حالی که به طور دو تیم سه نفره انجام می‌شود در آن سو شاهد مکانیزم‌های پایه بازی‌های مبارزه‌ای همچون دفاع، پرش و کامبو‌ها هستیم. سازندگان سیستم مبارزات ساده و کاربردی برای بازیکنان در بازی پیاده کرده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد با فشردن دکمه‌های ثابت ضربات زنجیره‌ای روی حریفان خود پیاده کنند. ضربات پایه که با نام Rush در بازی شناخته می‌شود به کاربران اجازه می‌دهد که با فشردن ممتد دکمه مربع ضربات زنجیره‌ای هم روی زمین و هم در هوا روی حریف اعمال کنند. در آن سو ضربات سنگین‌تر با نام Heavy نیز در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. در حالی که نحوه و انیمیشن‌های این ضربات برای تمامی کاراکترها مختلف خواهد بود کاربران می‌توانند این دو ضربات را با یکدیگر ترکیب کنند و با توجه به موقعیت بازی به حریفان خود حمله کنند.

Jump Force Preview

همانند تمام بازی‌های مبارزه‌ای، Jump Force نیز از مکانیزم Throw یا همان «گرفتن حریف و پرتاب کردنش» برخوردار است که با دکمه دایره امکان پذیر است. به طور کلی تروها یکی از مواردی هستند که به بازیکنان اجازه می‌دهد که در صورتی که حریف در حال دفاع کردن است به آنها آسیب وارد کنند. البته برای فرار از ترو شدن قابلیت‌هایی در بازی تعبیه شده است. در آن سو قابلیت جالب Energy Charge می‌تواند برای شلیک گلوله‌های انرژی پرقدرت به کمک بازیکنان بیاید. یورش بردن یا به اصطلاح Dash نیز در این بازی برای تمامی کاراکترها در نظر گرفته شده است که با ترکیب کلید‌های حمله‌ای کامبو‌های زیبایی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

از قابلیت‌های مختلف برخواستن و ضربات ترکیبی با اعمال جهت‌ها تا مکانیک‌های مختلف برای دفع کردن ضربات و همچنین بلاک کردن، تنها بخشی از سیستم مبارزات این بازی را در بر می‌گیرد

همانطور که در بالا نیز اشاره شد مبارزات این بازی به طور تیمی و ۳ در مقابل ۳ کاراکتر انجام می‌شود. کاربران در حین انجام کامبو می‌توانند با دکمه‌ L2 کاراکتر بعدی خود را وارد مبارزه‌ و ادامه ضربات را روی حریف پیاده کنند. قابلیت Awaken همانطور که از نامش پیداست، قهرمان شما را به حالت قدرتمندش تبدیل می‌کند که البته برای استفاده از این داستان شاهد نوار‌های انرژی در بازی هستیم. البته موارد اشاره شده در بالا تنها بخشی از مکانیزم‌های بسیار زیاد این بازی است. از آنجا که استفاده از این مکانیزم‌ها به طور کاربردی و ساده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد اما در ادامه بازی شما را با مکانیزم‌های بی‌شمارش آشنا می‌کند. از قابلیت‌های مختلف برخواستن و ضربات ترکیبی با اعمال جهت‌ها تا مکانیک‌های مختلف برای دفع کردن ضربات و همچنین بلاک کردن، تنها بخشی از سیستم مبارزات این بازی را در بر می‌گیرد. یکی از موضوعاتی که می‌تواند بازی‌های تگ تیم فایتینگ را از دیگر بازی‌های مبارزه‌ای متمایز کند این است که بازیکنان دیگر ناراحت این نخواهند بود که کاراکتر انتخابی آنها در مقابل برخی دیگر از شخصیت‌ها عملکرد ضعیف‌تری خواهد داشت یه با اصطلاح این بازی‌ها مَچ‌آپ خوبی نخواهند داشت. به همین دلیل است که استراتژی‌هایی که در انتخاب ۳ کاراکتر در جریان بازی رخ می‌دهد می‌تواند سناریو‌های جالب و هیجان انگیزی را در مسابقات رقابتی به وجود بیاورد.

Jump Force Preview

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بازی Jump Force گرد هم آمدن کاراکترهای دوست داشتنی از سری مانگاها و انیمه‌های مختلف است. قهرمانانی از سری دارگون بال گرفته تا ناروتو و هانتر اکس هانتر در جمع مبارزان این بازی حضور دارند که می‌تواند طرفداران انیمه را به خودش جذب کند. البته بازی به سیستم شخصی سازی کاراکترها نیز مجهز شده است که از جزئیات بالایی برخوردار است. بازیکنان می‌توانند شخصیت مورد علاقه خود را در بازی طراحی و پوشش‌های مختلفی برای آنها مشخص کنند. در آن سو کاراکترهایی همچون لایت یاگامی و ریوک از سری Death Note نیز در این بازی حضور خواهند داشت که البته قابل بازی نیستند و صرفا در قسمت داستانی بازی نمایان می‌شوند. تا به امروز ۴۰ کاراکتر از ۱۶ مجموعه مختلف در بازی Jump Force معرفی شده است که در پایین می‌توانید نام آنها را در کنار مجموعه‌‌هایشان مشاهده کنید.

نام مبارزمانگا/انیمهتوضیحات
آستاBlack Cloverآستا با استفاده از شمشیر همیشگی خود یعنی Demon Slayer  و قابلیت‌های جادویی یعنی Demon Dweller به نبرد با حریفان می‌رود.
ایچیگو کوروساکیBleachکوروساکی در حالی که کاراکتر اصلی مجموعه است پس از دوستی با روکیا کوچیکی قدرت Soul Reaper را از آن خود می‌کند.
روکیا کوچیکیBleach

روکیا کوچر یک Soul Reaper است که وظیفه وی از بین بردن موجوداتی شیطانی به نام Hollows است.

رنجی آبارایBleachرنجی آبارای در ابتدا زندگی خود را برای شکست دادن ایچیگو کوروساکی به خطر انداخته است.
سوسوکه آیزنBleachسوسوکه در ابتدا به عنوان کاپیتان دیویژن پنجم معرفی شد اما پس از آن به مجموعه Soul Society خیانت کرد.
بوروتو اوزوماکیBoruto: Naruto Next Generationsبوروتو در ابتدا برای اینکه بتواند پدر خود را شکست دهد به یادگیری فنون نینجا روی آورده بود.
ریو سائباCity Hunterریو در سن ۳ سالگی تنها بازمانده سقوط هواپیما در آمریکای مرکزی بود که بعدها به دست یک گوریل مبارز بزرگ شده است.
سان گوکوDragon Ballگوکو در حالی که یک پسر معمولی نبود، به یادگیری فنون رزمی روی آورد و در ادامه توانست به قدرت‌های مافوق انسان دست پیدا کند.
وجیتاDragon Ballوجیتا در واقع شاهزاده نژاد مبارزانی به نام سایان‌ها است.
ترانکسDragon Ballترانکس در دوران جوانی‌اش در زمان سفر کرده است تا با یکی از دشمنان اصلی خود روبرو شود.
پیکولوDragon Ballپیکولو نیمه شیطانی Namekian است که پس از آن با نابود کردن نیمه شیطانی‌اش تبدیل به خدای زمین شد.
فریزاDragon Ballفریزا یک کاراکتر شیطانی است که بسیاری از کاراکترهای دنیای دراگون بال از وی هراس دارند.
سلDragon Ball سل یک هیولای مرموز است که توانسته است با استفاده از سلول‌های همه کاراکترها خود را خلق کند.
دایDragon Quest: The Adventure of Daiدای یک شخصیت ۱۲ ساله است که در واقع تنها انسانی بود که در جزیره Delmurin بزرگ شده است.
کنشیروFist of the North Starکنشیرو در حالی که قدرت باسطانی Hokuto Shinken را در اختیار دارد می‌تواند با قابلیت‌های پنهانی خود حریفان را نقش بر زمین کند.
گان فریسHunter × Hunterگان فریس در حالی که در جنگل‌ها بزرگ شده است ارتباط خوبی با حیوانات دارد و از توانایی آنها نیز بهره‌مند شده است.
کیلوئا زولدیکHunter × Hunterکیلوئا یک پسربچه با انگیزه‌های خبیث است که در جریان آزمون‌های شکار با Gon دوست می‌شود.
کوراپیکاHunter × Hunterکوراپیکا تنها بازمانده گروه کورتا است.
هیسوکا موروHunter × Hunterهیسوکا یک قاتل سریالی است که از مهارت‌های شعبده بازی نیز بهره‌مند است.
جوتارو کوجوJoJo's Bizarre Adventureجوتارو کاراکتر اصلی Stradust Crusaders است که در واقع نوه جوزف است.
دیو براندوJoJo's Bizarre Adventureدیو فرزند یک خانواده فقیر است که مادر خود را در اثر ضرب و شتم پدرش از دست داده است.
گالینا Jump Forceکاراکتر جدید بازی جامپ فورس.
کینJump Forceکاراکتر جدید بازی جامپ فورس.
ایزوکو میدوریاMy Hero Academiaایزوکو یک کاراکتر ترسناک اما در عین حال مهربان است که از ضریب هوشی بسیار بالایی برخوردار است.
ناروتو اوزوماکیNarutoناروتو یک نینجا جوان است که در روستا کونوهاگاکوره به دنیا آمده است.
ساسوکه اوچیهاNarutoساسوکه در حالی که از گروه اوچیها است در واقع یکی از قوی‌ترین یاران کونوهاگاکوره است.
کاکاشی هاتاکهNarutoکاکاشی مربی تیم هفتم است که در واقع یکی از کاراکترهای اصلی سری ناروتو به شمار می‌رود.
گاراNarutoگارا یک شینوبی وابسته به Sunagakure است که در واقع فرزند رهبر ساناگاکوره است.
کاگویا اوتسوتسوکیNarutoکاگویا یکی از اعضای اصلی خانواده اوتسوتسوکی است که در واقع به عنوان شخصیت منفی در سری ناروتو شناخته می‌شود.
مانکی دی لوفیOne Pieceلوفی یک پسر جوان است که پس از خوردن میوه ماورالطبیعی گام‌گام، قابلیت‌های انعطافی کسب می‌کند.
رورونوئا زوروOne Pieceزورو پس از اینکه به دست لوفی از کشته شدن نجات یافت به تیم آن ملحق شد.
وینسموک سانجیOne Pieceسانجی یک پسر بچه ۹ ساله است که به عنوان یک آشپز در کشتی کار می‌کند.
سابوOne Pieceسابو یکی از برداران لوفی است که در واقع رئیس ارتش انقلابی نیز محسوب می‌شود.
بوا هنکاکOne Pieceیکی از اعضای گروه‌ Kuja Tribe است که از جزیره آمازون لیلی آمده است.
بلکبردOne Piece

بلک‌برد که با نام مارشال تیچ شناخته می‌شود، کاپیتان دزدان دریایی Blackbeard است.

هیمورا کنشینRurouni Kenshinهیمورا یکی از اعضای سابق گروه قاتلان باتوسای است.
شیشیو ماکوتوRurouni Kenshinشیشیو یکی از اصلی‌ترین کاراکترهای منفی این سری است.
پگاسوس سیاSaint Seiyaپگاسوس یک کاراکتر سیزده ساله است که به عنوان یکی از ۸۸ جنگجوی Saints شناخته می‌شود.
دراگون شیریوSaint Seiyaدراگون یکی از داناترین و بزرگترین قهرمانان شیریو است.
یوگی موتو/یامی یوگیYu-Gi-Ohیوگی یکی از شخصیت‌هایی است که با حل کردن پازل میلنیوم به جواهرات مصر دست یافته است.
یوسوکه یورامشیYu Yu Hakushoیوسوکه یک پسر بچه چهارده ساله است که به مدرسه سارایاشیکی راه یافته است.
یانگر توگوروYu Yu Hakushoتوگورو در ابتدا در کنار برادر بزرگتر خود یعنی بروکرز آف دارکنس در این سری حضور پیدا کرده است.

داستان بازی از این قرار است که خطی که دنیای ما را از دنیای Jump جدا می‌کند به تازگی از بین رفته است و نیروهای شیطانی قصد دارند با وارد شدن به دنیای اصلی انسان‌ها را نابود کنند و کره زمین را در چنگ خود در بیاورند. در آن سو قهرمانان Shonen Jump همچون گوکو، لوفی و ناروتو وارد کار می شوند تا بتوانند آرامش را باری دیگر به دنیای خود بازگردانند. البته گفتنی است که این اولین بار نیست که قهرمانان شونن جامپ در یک بازی ویدیوی گرد هم می‌آیند. در جشن ۲۰ سالگی Shonen Jump شاهد عرضه بازی Famicom Jump: Hero Retsuden روی نسخه ژاپنی کنسول NES یعنی فمیکام بودیم. البته گفتنی است که این بازی برخلاف Jump Force در سبک نقش آفرینی و اکشن ساخته شده بود.

Jump Force Preview

طراحی گرافیکی بازی Jump Force در جلوه‌های فانتزی و کارتونی دوست داشتنی انجام شده است. البته در حالی که این موضوع با بازی‌های گرافیکی انیمه‌ای همچون گیلتی گیر، بلیزبلو و دراگون بال فایترز متفاوت است اما باز حرفی برای گفتن دارد و شاهد سازگاری قابل قبولی در جلوه‌های گرافیکی هستیم. البته در آن سو طراحی چشم‌های کاراکترها کمی توی ذوق می‌زند که امیدوار هستیم در نسخه اصلی سازندگان بتوانند آن را بهبود ببخشند. انیمیشن‌ انفجار‌ها و پروجکتایل‌های کاراکترها همانند انیمه‌های این مجموعه بسیار زیبا و با ابهت ساخته شده است و رنگ و لعاب خاصی به خود گرفته است.

انیمیشن‌ انفجار‌ها و پروجکتایل‌های کاراکترها همانند انیمه‌های این مجموعه بسیار زیبا و با ابهت ساخته شده و رنگ و لعاب خاصی به خود گرفته است

در نسخه‌های بتای Jump Force برخی از طرفداران از افت فریم در صحنه‌های شلوغ گزارش داده‌اند که این موضوع از نظر فنی می‌تواند به تجربه بازی لطمه وارد کند. البته گویا این اتفاق در برخی از استیج‌ها نیز رخ می‌دهد. در حالی که طراحی محیط‌ها و استیج‌های این بازی به زیبایی و جزئيات بالا انجام شده است اما گویا این جزئيات بالا در افت فریم دست دارد که امیدوار هستیم در نسخه اصلی این موضوع برطرف شود.

پس از معرفی بازی Jump Force نه تنها کاربران بازی‌های ویدیویی این سری به وجد آمدند بلکه بسیاری از طرفداران مانگا و انیمه نیز قصد دارند صرفا برای دیدن کاراکترهای مورد علاقه خود در کنار یکدیگر این بازی را تهیه و تجربه کنند. کمپانی باندای نامکو قرار است این محصول را در تاریخ ۱۱ بهمن ماه (۱۵ فوریه) برای پلتفرم‌های ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4 و  پی سی منتشر کند.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده