نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

بررسی اعضای گروه Elementals و شخصیت میستریو در اولین تریلر فیلم Spider-Man: Far from Home

در این مقاله به بررسی اعضای گروه Elementals، شخصیت میستریو و دیگر نکات اولین تریلر فیلم Spider-Man: Far from Home خواهیم پرداخت. در ادامه با زومجی همراه باشید.

به‌تازگی کمپانی سونی پیکچرز و مارول استودیو اولین تیزر تریلر فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) را منتشر کردند که این تریلر با استقبال طرفداران دنیای سینمایی مارول و طرفداران مرد عنکبوتی مواجه شده است. در اولین تریلر دنباله فیلم Spider-Man (اسپایدرمن) شاهد معرفی اعضای گروه شرور و منفی The Elementals (المنتالز) بودیم که در مناطق مختلف در حال شرارت هستند و به همین منظور نیک فیوری از اسپایدرمن کمک می‌خواهد تا جلوی آن‌ها را در اروپا بگیرد و در پایان تریلر شاهد ورود قهرمانانه شخصیت میستریو با بازی جیک جیلنهال، هستیم که ظاهرا در حال کمک به پیتر پارکر و نیک فیوری برای متوقف کردن اعضای این گروه است. با این حال، این تریلر حاوی نکات بسیاری در مورد نقش میستریو و اعضای گروه المنتالز در فیلم است و همچنین نکات و سوالات بیشتری نیز در تریلر وجود دارد که در ادامه این مقاله به بررسی مهمترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

Spider-Man: Far from Home

گروه The Elementals چه کسانی هستند؟

در اولین تریلر فیلم Spider-Man: Far from Home شاهد معرفی اعضای گروه Elementals هستیم

در دنیای کامیک، قدرت اعضای گروه The Elementals از عناصر طبیعت تشکیل شده و اعضای آن را چهار شخصیت Hellfire (هلفایر) با قدرت کنترل آتش، Hydron (هایدرون) با قدرت کنترل آب، Magnum (مگنوم) با قدرت کنترل زمین و Zephyr (زفر) با قدرت کنترل هوا، تشکیل می‌دهند. گروه Elementals برای اولین‌بار در شماره هشتم کامیک Supernatural Thrillers که در آگوست ۱۹۷۴ منتشر شد، حضور داشتند و با اینکه بیشتر حضور این گروه در این کامیک بود، اما شاهد حضور آن‌ها در در شماره ۱۱ و ۱۲ کامیک Ms. Marvel که در نوامبر و دسامبر ۱۹۷۷ منتشر شد، نیز بودیم. با این حال، قابل انتظار است که منشا داستانی این گروه در دنیای سینمایی مارول با کامیک بسیار تفاوت داشته باشد. در طول تریلر هر چهار عضو این گروه در دقایقی از تریلر حضور داشتند که شخصیت مگنوم به نظر می‌رسد احتمالا در مکزیک در حال مبارزه با نیک فیوری و ماریا هیل بود، اما سه عضو دیگر در اروپا در حال مبارزه با اسپایدرمن و ظاهرا میستریو هستند.

Spider-Man: Far from Home

Spider-Man: Far from Home

طبق تریلر، هایدرون در ونیز در کشور ایتالیا، هلفایر در شهر پراگ در جمهوری چک و زفر در لندن در انگلیس حضور داشتند، اما حداقل به نظر می‌رسد که در تریلر به شخصیت‌های دیگری که ممکن است جانشین این شخصیت‌ها شده باشند، نیز اشاره شده است. اگر به تصویر مبارزه نیک فیوری و ماریا هیل با غول شنی توجه کنید، یک ماشین دیده می‌شود که پلاک آن 463 است. این پلاک به اولین حضور شخصیت سندمن (Sandman) در دنیای کامیک اشاره دارد که این شخصیت شرور در سال ۱۹۶۳ و در شماره ۴ کامیک Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت انگیز) برای اولین بار معرفی شد:

Spider-Man: Far from Home

پس این موضوع می‌تواند به معنای این باشد که ما قرار است به‌جای مگنوم شاهد حضور سندمن باشیم؟ در صحنه دیگر این تریلر، اگر به ماشین کنار شخصیت میشل جونز توجه کنید، پلاک 2865 SEP را مشاهده خواهید کرد که این پلاک نیز به اولین حضور شخصیت Molten Man (مولتن من) در دنیای کامیک اشاره دارد. در دنیای کامیک، ما برای اولین‌بار شاهد حضور این شخصیت در شماره ۲۸ کامیک Amazing Spider-Man که در سپتامبر سال ۱۹۶۵ منتشر شد، بودیم و این پلاک نیز به این موضوع اشاره دارد و اگر این موضوع نیز درست باشد، پس ما ممکن است شاهد حضور مولتن من به‌جای هلفایر باشیم:

Spider-Man: Far from Home

ور در نهایت در تصویری که بتی در حال گرفتن عکس از ند است، یک قایق در پشت سر ند لیدز قرار دارد که روی آن ASM 212 قابل مشاهده است. این موضوع به اولین حضور شخصیت Hydro-Man (هایدرو-من) در دنیای کامیک اشاره دارد که این شخصیت برای اولین‌بار در شماره ۲۱۲ کامیک Amazing Spider-Man که در سال ۱۹۸۱ منتشر شد، حضور داشته است:

Spider-Man: Far from Home

با این حال، مشخص نیست که مانند دو شخصیت قبلی، هایدرو-من نیز جانشین هایدرون در فیلم Spider-Man: Far from Home شده باشد و در حال حاضر سه نظریه وجود دارد. نظریه اول این است که مارول تصمیم گرفته که در تریلر یا حتی فیلم به شخصیت‌های مشابه اعضای این گروه در دنیای کامیک نیز اشاره کند و برای همین ما شاهد اشاره به شخصیت مشابه شخصیت زفیر نبودیم. نظریه دوم این است که مارول در نظر دارد تا از شخصیت‌های شناخته شده‌تری نسبت به شخصیت‌های کمتر شناخته شده گروه Elementals در این فیلم استفاده کند و برای همین تصمیم به تغییر برخی از اعضای آن با شخصیت‌های مشابه دیگر در دنیای کامیک اسپایدرمن گرفته است. اما نظریه سوم می‌گوید که مارول شاید به حضور احتمالی این شخصیت‌های شرور در فیلم‌های آینده دنیای سینمایی مارول اشاره دارد. با این حال، برای پاسخ به جواب این سوال حداقل باید تا زمان اکران فیلم Spider-Man: Far from Home صبر کنیم یا اینکه مارول استودیو پیش از اکران فیلم در رابطه با این موضوع شفاف سازی کند. 

Spider-Man: Far from Home

نقش میستریو در فیلم چیست؟ آیا او نقش قهرمان را بازی می‌کند؟

در تریلر شاهد ورود قهرمانانه میستریو هستیم

میستریو یکی از دشمنان مهم مرد عنکبوتی در دنیای کامیک است، اما در پایان اولین تریلر فیلم Spider-Man: Far from Home مشاهده کردیم که او در حال مبارزه با هایدرو-من یا هایدرون است که همین موضوع باعث ایجاد سوالات زیادی شده است. اگر قرار است فیلم قبلی را در نظر بگیریم، قابل انتظار است که تغییراتی در شخصیت میستریو داده شده باشد و او ممکن است دنبال شهرت و محبوبیت باشد یا به دنبال اهداف دیگری است. پس اولین نظریه در مورد میستریو این است که او احتمالا دارد نقش بازی می‌کند و گروه Elementals خیال و توهمی است که او ایجاد کرده تا مردم جهان فکر کنند که او به‌جای شخصیت‌هایی مثل ثور یا آیرون من در حال مبارزه با این موجودات خطرناک است تا دنیا را به مکانی امن‌تر تبدیل کند و اگر این نظریه درست باشد، پس گروه Elementals اصلا وجود خارجی ندارد. اما این نظریه می‌تواند کمی متفاوت‌تر نیز باشد. در واقع اعضای این گروه شرور ممکن است در حال همکاری با میستریو و بخشی از نقشه‌های او برای معروف شدن باشد و احتمالا در اروپا نیک فیوری و مرد عنکبوتی نیز متوجه این موضوع خواهند شد. اگر به صحنه فیلمبرداری فستیوال خیابانی در چک بازگردیم، متوجه می‌شویم که میستریو در مبارزه با اسپایدرمن شکست خورده و حال توسط نیروهای شیلد یا نیروهای جدیدی که برای نیک فیوری کار می‌کنند، دستگیر می‌شود و احتمالا اسپایدرمن متوجه حقه و ترفندهای میستریو شده و حال تصمیم به متوقف کردن او گرفته است و همین موضوع می‌تواند باعث شود تا میستریو به دنبال یک نقش جدید و شرورانه باشد.

Spider-Man: Far from Home

گروه Elementals احتمالا بخشی از برنامه‌ها و حقه‌های میستریو است

در فهرست بازیگران فیلم Spider-Man: Far from Home شاهد نام مایکل کیتون، بازیگر نقش والچر نیز هستیم و قابل انتظار است که در اواسط یا اواخر فیلم شاهد ملاقات او با میستریو باشیم و در ادامه دلیلش را خواهیم گفت! درکل به نظر می‌رسد که تصاویر اولین تریلر این فیلم از نیمه اول فیلم بوده و با توجه به اینکه بخش‌هایی از فیلم با لباس جدید مرد عنکبوتی فیلمبرداری شده، قابل انتظار است که نبرد نهایی اسپایدرمن با میستریو در نیویورک جریان داشته باشد؛ به خصوص اینکه می‌دانیم یک دادگاه قرار است به فاجعه تبدیل شود که احتمالا دادگاه میستریو بوده است. مارول پیش از این ثابت کرده که به خوبی می‌تواند مخاطبانش را در تریلرها گمراه کند و نباید متعجب شویم که تمامی کارهای قهرمانانه میستریو یک نقشه‌ بوده است. با این حال، منشا گروه Elementals می‌تواند ترفندهای میستریو باشد یا اینکه اتفاقی باعث شده که این موجودات خطرناک متولد شوند، اما با توجه به اینکه تمرکز داستان احتمالا روی مبارزه میستریو با اسپایدرمن خواهد بود، کمی بسیار بعید است که اعضای گروه Elementals را شخصیت‌های شناخته شده‌ای تشکیل بدهند چرا که آن‌ها ممکن است تنها بخشی از نقشه میستریو باشند. با این حال، شخصیت پردازی میستریو ما را به یاد شخصیت سیندرم در انیمیشن The Incredibles (‌شگفت‌انگیزان) نیز می‌اندازد که در طول آن، او تصمیم داشت تا جای قهرمان‌های واقعی را با تقلب و حقه بگیرد و ممکن است مارول از این شخصیت نیز برای ورود این ابرشرور محبوب دنیای کامیک اسپایدرمن به این دنیای سینمایی الهام گرفته باشد.

Spider-Man: Far from Home

اتفاقات فیلم در چه زمانی جریان دارد؟

اتفاقات فیلم Spider-Man: Far from Home پس از اتفاقات فیلم Avengers: Endgame جریان دارد

یکی از سوالات زیادی که در مورد فیلم Spider-Man: Far from Home وجود دارد این است که با توجه به اتفاقات فیلم Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی نهایت)، اتفاقات دنباله فیلم Spider-Man پیش از اتفاقات این فیلم جریان دارد یا موضوع دیگری در جریان است. کوین فایگی، رئیس مارول استودیو و ایمی پاسکال، از تهیه کنندگان فیلم پیش از این تایید کرده بودند که اتفاقات فیلم Spider-Man: Far from Home تنها دقایقی پس از فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی) آغاز خواهد شد و قرار است تاثیرات آن را در این فیلم که اولین فیلم فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است، مشاهده کنیم. البته این موضوع بدان معنا نیست که پس از قسمت چهارم فیلم Avengers (اونجرز) قرار است همه چیز به حالت عادی بازگردد، اما قابل انتظار است که اتفاقات اصلی دنباله فیلم Spider-Man  چند ماه پس از اتفاقات این فیلم جریان داشته باشد که این اتفاقات می‌تواند منشا گروه Elementals نیز باشد، اما برای جواب این سوال کمی زود است و باید تا زمان اکران این فیلم‌ها صبر کرد.

Spider-Man: Far from Home

چه کسی برج اونجرز را خریده است؟ 

آیا برج اونجرز به نورمن آزبورن فروخته شده است؟

در فیلم Spider-Man: Homecoming (مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه) شاهد فروش برج انتقام جویان به یک شخص ناشناس بودیم که در اولین تریلر فیلم Spider-Man: Far from Home شاهد بازسازی آن هستیم. با این حال، مشخص نیست که این برج دقیقا به چه کسی فروخته شده و با توجه به اهمیت بالای آن، بسیار بعید است که یک شخصیت عادی آن را خریده باشد. پیش بینی اول ساختمان بکستر است که در واقع ساختمان گروه چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) در دنیای کامیک است، اما با توجه به اینکه تا آن زمان مارول نمی‌تواند از حقوق این مجموعه در دنیای سینمایی مارول استفاده کند، این موضوع کمی منطقی به نظر نمی‌رسد. اما پیش بینی دوم برج آسکورپ است. نورمن آزبورن دشمن اصلی اسپایدرمن در دنیای کامیک است و با اینکه تمرکز مارول روی آنتاگونیست‌هایی است که پیش از این در سینما حضور نداشتند، اما در هر حال نورمن آزبورن مثل دشمنان دیگر مرد عنکبوتی نیست و اهمیت زیادی در دنیای کامیک آن دارد. علاوه بر ردپاهای زیادی که از حضور نورمن آزبورن در دنیای سینمایی مارول دیده می‌شود، سونی پیکچرز نیز ساخت فیلم مستقل این شخصیت را متوقف کرد تا شایعات حضور این شخصیت در دنیای سینمایی مارول قوت بگیرد. هرچند نباید انتظار حضور پر رنگ این شخصیت را حداقل در این قسمت داشت، اما معرفی این شخصیت در پایان فیلم Spider-Man: Far from Home منطقی به نظر می‌رسد. همچنین تا دوران کالج پیتر پارکر قرار نیست با هری آزبورن ملاقات کند، پس هنوز مارول برای ورود این شخصیت‌ها زمان دارد. همچنین این موضوع می‌تواند به معنای ایجاد پیش زمینه ساخت فیلم Sinister Six (شش خبیث) یا حضور این گروه در قسمت سوم فیلم مرد عنکبوتی باشد که تاکنون شخصیت‌هایی مثل والچر و میستریو معرفی شده‌اند و بعید است با توجه به انتخاب و استخدام بازیگران توانا شاهد تنها حضور کوتاه این شخصیت‌ها در طول یک فیلم باشیم و قابل پیش بینی است که مارول برنامه بلند مدتی را برای این شخصیت‌ها در دنیای سینمایی مارول داشته باشد.

Spider-Man: Far from Home

نیک فیوری به دنبال ایجاد نیو اونجرز است؟

نیک فیوری ممکن است به دنبال ایجاد نیو اونجرز باشد

نیک فیوری سال‌ها به دنبال جمع کردن ابرقهرمان‌ها برای ایجاد گروه اونجرز بوده است و حال اگر روزی قهرمان‌های اصلی بازنشست شود چه بر سر اونجرز خواهد آمد؟ بعید است که دیزنی یا حتی مارول به این زودی پرونده اونجرز را ببندند و در واقع این موضوع می‌تواند ارتباط داستانی بین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را غیر منطقی نیز کند. پس منطقی است که ما بار دیگر شاهد ساخت قسمت دیگری از فیلم Avengers باشیم که حتما قرار نیست به بزرگی دو قسمت آخر آن باشد، اما قطعا شخصیت‌های آن می‌تواند کاملا متفاوت باشد. با توجه به بازگشت نیک فیوری به نظر می‌رسد که او به دنبال جمع کردن دوباره ابرقهرمان‌ها برای ایجاد گروه نیو اونجرز است و اسپایدرمن یکی از اعضای اصلی این گروه در دنیای کامیک است.

Spider-Man: Far from Home

Spider-Man: Far from Home

هرچند بعید به نظر می‌رسد که همه شخصیت‌ها مثل نسخه کامیک آن باشد، اما شخصیت‌هایی مثل کاپیتان مارول، بلک پنتر و دکتر استرنج در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باز خواهند گشت و ساخت فیلم The New Avengers دور از ذهن نیست و حال چه بهتر که این آغاز با یکی از شخصیت‌های اصلی این مجموعه یعنی اسپایدرمن باشد. در طول تریلر شاهد ورود اسپایدرمن به پناهگاه مخفی نیک فیوری در ونیز هستیم و همچنین نیک فیوری در یک برج در لندن نیز حضور دارد. حال باید ببینیم نیک فیوری بار دیگر به شیلد بازگشته یا یک گروه دیگر را تاسیس کرده که قرار است از گروه اونجرز بعدی پشتیبانی کند و به ماموریت‌های مخفیانه در سراسر جهان بپردازد. 

چند نکته جالب دیگر از اولین تریلر فیلم Spider-Man: Far from Home

اولین تریلر فیلم Spider-Man: Far from Home دارای نکات جالب دیگری نیز بوده است که یکی از این نکات تاریخ تولد پیتر پارکر در پاسپورت‌اش ۱۰ آگوست است که این تاریخ در واقع به اولین حضور مرد عنکبوتی در دنیای کامیک در شماره ۱۵ کامیک Amazing Fantasy (فانتزی شگفت انگیز) که در آگوست سال ۱۹۶۲ منتشر شد، اشاره دارد. با این حال، سال تولد پیتر پارکر روی پاسپورت حذف شده که احتمالا به دلیل اسپویل احتمالی حذف شده و در نسخه اکران این تاریخ کامل (و تاریخ کامل پاسپورت) خواهد بود. 

Spider-Man: Far from Home

همچنین در صحنه‌ای که پیتر پارکر در حال جمع کردن چمدون خود برای سفر به اروپا هست، کلمه BFP روی آن دیده می‌شود که در واقع به بنجامین فرانکلین پارکر، عموی پیتر اشاره دارد که احتمالا این چمدون متعلق به عمو بن بوده یا اینکه یک هدیه به پیتر بوده است. هرچند بنجامین پارکر در دنیای کامیک دارای نام میانی نیست، اما این موضوع در واقع به نام کامل پیتر پارکر در دنیای کامیک نیز اشاره دارد که در دنیای کامیک نام کامل او، پیتر بنجامین پارکر است که در دنیای سینمایی مارول نام بنجامین حذف شده است.

Spider-Man: Far from Home

اگر به ابتدای تریلر و برنامه خیریه زن عمو می بازگردیم، این صحنه در واقع به نظر می‌رسد از صحنه رونمایی از هویت اسپایدرمن در کامیک Civil War (جنگ داخلی) الهام گرفته شده است، اما اینجا قرار نیست از هویت او رونمایی شود. با این حال، مارول به خوبی توانسته این صحنه را بازسازی کند و همچنین کمک مالی سازمان استارک با امضای پپر پاتز نیز نکته جالب دیگر صحنه ابتدایی تریلر است. 

Spider-Man: Far from Home

همچنین در تریلر از دو لباس جدید مرد عنکبوتی رونمایی شد که لباس اصلی او بیشتر از نظر ظاهری و رنگ به‌کار رفته در آن تغییر کرده، اما لباس دوم که ظاهرا توسط نیک فیوری یا شیلد به او داده شده و برای ماموریت‌های مخفی طراحی شده است، ظاهر متفاوت و ساده‌تری دارد که این لباس را در نبرد فستیوال خیابانی در چک مشاهده خواهیم کرد که تصاویر این صحنه نیز به این موضوع اشاره دارد. همچنین ممکن است لباس جدید اسپایدرمن توسط سازمان استارک طراحی شده باشد که البته هنوز این موضوع تایید نشده و تنها این یک پیش بینی است. 

Spider-Man: Far from Home

فیلم Spider-Man: Far From Home برای اکران در تاریخ ۵ جولای ۲۰۱۹ (۱۴ تیر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده