نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱

نگاهی به نسخه بتای محدود بازی BOSSGARD

BOSSGARD یک بازی چندنفره مفرح است که در این مطلب، نگاهی به نسخه بتای محدود آن خواهیم داشت. 

همیشه در کنار بازی‌های ویدیویی بزرگ و دنباله‌های مشهور IP‌های شناخته‌شده، بازی‌های کوچک‌تری هم توسط استودیو‌های مستقل ساخته می‌شوند که معمولا، می‌توان در برخی از آن‌ها ایده‌های جدید و جذابی پیدا کرد. البته که بازی‌های مستقل شاید به دلیل مواردی مثل محدود بودن نیروی انسانی یا بودجه هرگز به اندازه بازی‌های بزرگی که در استودیو‌های نام آشنا ساخته می‌شوند پر زرق و برق نباشند، ولی خب گاهی در همین بازی‌ها می‌توان چنان گیم‌پلی جذاب و هیجان‌انگیزی پیدا کرد که حتی بازی‌های بزرگ هم از آن بهره نمی‌برند. نمی‌خواهم بگویم که BOSSGARD هم یکی از همین بازی‌ها است یا قرار است به تجربه‌ای فوق‌العاده تبدیل شود، ولی خب پس از تجربه‌ای که از نسخه بتا محدود این بازی داشتم، می‌توان گفت که BOSSGARD پتانسیل این را دارد که یک بازی چندنفره سرگرم‌کننده باشد و در دورهمی‌های دوستانه، به سرگرمی خیلی جذابی برای‌تان تبدیل شود. 

معرفی بازی BOSSGARD

BOSSGARD را نه از نظر ایده ولی از نظر حس و حال کلی، می‌توان با بازی‌هایی مثل Broforce، Nidhogg 2 یا Towerfall مقایسه کرد. این دست بازی‌ها، نه داستان فوق‌العاده‌ای دارند و نه تجربه تک‌نفره خیلی عمیقی ارائه می‌دهند. این بازی‌های Co-Op برای این ساخته شده‌اند که همراه با دوست یا دوستان‌تان مشغول تجربه آن‌ها شوید و اوقات بسیار مفرحی داشته باشید. BOSSGARD البته ایده جالبی هم دارد. در این بازی یکی از بازیکنان در نقش باس قرار می‌گیرد و بازیکنان دیگر، در نقش وایکینگ‌هایی قرار می‌گیرند که باید این باس را شکست دهند. هر هیرو ۱۰ بار شانس ریسپاون شدن دارد و در این مدت، باید بتواند باس را شکست دهد و در غیر اینصورت، باس برنده نبرد خواهد بود. با اینکه ایده کلی بازی ساده است، ولی تقابل بازیکنان با یکدیگر در قالب باس و قهرمان، دقایق سرگرم‌کننده‌ای را خلق می‌کند. 

BOSSGARD در حال حاضر فاقد حالت آنلاین یا بازی با هوش مصنوعی است و به همین دلیل فقط در کنار دوستان‌تان می‌توانید آن را تجربه کنید

BOSSGARD فعلا در حالت بتای محدود در دسترس قرار گرفته است و برای تجربه آن، حتما باید کد بازی را داشته باشید. همچنین این بازی قرار است در زمان انتشار، روی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ و پی سی در دسترس قرار بگیرد ولی در مقطع فعلی، نسخه بتای محدود آن فقط برای کامپیوتر منتشر شده است. با این حال بازی هنوز نواقص زیادی دارد؛ برای مثال به دلیل نبود پشتیبانی از کیبورد و نبود امکان تجربه بازی به صورت آنلاین، حداقل باید دو کنترلر داشته باشید تا بتوانید BOSSGARD را تجربه کنید و یکی از بازیکنان در نقش باس قرار بگیرد و دیگری هم نقش یک وایکینگ را ایفا کند. البته از آنجایی که باس‌ها به مراتب قوی‌تر از هیرو‌ها هستند، در این حالت بازیکنی که نقش هیرو را ایفا می‌کند درجه سختی در حد دارک سولز تجربه خواهد کرد! البته این موارد یک ایراد برای بازی نیستند و طبیعتا در زمان انتشار نسخه اصلی بازی، به دلیل اضافه شدن مواردی مثل امکان تجربه بازی به صورت آنلاین، این مشکلات به حداقل خواهند رسید. 

معرفی بازی BOSSGARD

اما یکی دیگر از ویژگی‌های خیلی جالب بازی BOSSGARD، سبک طراحی بامزه آن است. این موضوع را می‌توان در طراحی همه بخش‌های بازی از باس‌ها که یکی از آن‌ها یک تکه نان است گرفته تا هیرو‌ها و حتی محیط‌ها مشاهده کرد. در نسخه بتای محدود هشت محیط مختلف در بازی وجود دارند که هرکدام، سبک طراحی و بصری خاص خود را دارند و شامل مواردی مثل سرزمین یخ‌زده وایکینگ‌ها یا نقشه‌ای که در آن رودی از آتش در جریان است می‌شوند. این محیط‌ها اکثرا طراحی خوبی دارند و تعداد آن‌ها هم قابل قبول است و همین مساله، باعث خواهد شد تا از این حیث در بازی احساس کمبودی نداشته باشیم. تنوع طراحی‌ها، در زمینه هیرو‌ها هم حفظ شده است و از نظر ظاهری، این شخصیت‌ها همگی منحصر‌به‌فرد هستند. با این حال هیرو‌ها از یک نظر مشکل دارند و آن هم یکسان بودن توانایی‌های ویژه برخی از آن‌ها است. البته قبل از پرداختن به این مشکل، بد نیست ابتدا با این قابلیت‌های ویژه آشنا شویم. قهرمان‌ها در بازی BOSSGARD، کنترل بسیار ساده‌ای دارند و به جز کلید‌های حرکت به طرفین، صرفا دو کلید دیگر یکی برای ضربه زدن و دیگری برای جاخالی دادن داریم. اما در کنار هر شخصیت، سه نوار دیده می‌شود که به مرور و با ضرباتی که به باس وارد می‌کنید، این نوار‌ها شروع به پر شدن می‌کنند. حال تصمیم با شما است که پس از پر شدن اولین نوار از قدرت ویژه قهرمان‌تان بهره ببرید یا اینکه نه صبر کنید تا هر سه نوار پر شوند و با قوی‌ترین قدرت وی به باس ضربه بزنید.

معرفی بازی BOSSGARD

اما مشکلی که این وسط وجود دارد این است که برخی از قهرمانان بازی، با وجود اینکه ظاهری کاملا متفاوت از هم دارند، از نظر قدرت‌های ویژه دقیقا عین هم هستند و همین مساله، ایراد بزرگی برای بازی است که باعث می‌شود بازی کردن با هیرو‌های مختلف تجربه جدیدی به ارمغان نیاورد و همین هم می‌تواند باعث شود که بازی در طولانی‌مدت جذابیتش را از دست بدهد. البته باس‌های بازی از این نظر کمی بهتر هستند و پنج باس موجود در نسخه بتای محدود، جدا از طراحی‌های ظاهری، هرکدام سبک خاصی از حملات را دارند و مشکلی که در مورد هیرو‌ها عنوان کردیم، در آن‌ها دیده نمی‌شود. همچنین باس‌ها پس از اینکه بخش زیادی از سلامتی‌شان را از دست می‌دهند، وارد یک حالت عصبانی می‌شوند و قدرت‌هایشان به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند که این ویژگی، یک شانس مجدد به باس برای مبارزه با وایکینگ‌ها می‌دهد. 

برخی قهرمانان با وجود تفاوت‌های ظاهری، از نظر قابلیت‌ها کاملا شبیه به هم هستند

راستش را بخواهید، BOSSGARD در حال حاضر تجربه‌ای است که هنوز راه نسبتا زیادی برای تکمیل شدن دارد. با اینکه ایده مرکزی بازی جذاب است و BOSSGARD می‌تواند دقایق هیجان‌انگیزی را در دورهمی‌های دوستانه رقم بزند، ولی این اثر از نظر حالت‌های بازی فاقد تنوع است و به همین دلیل، نهایتا پس از چند بار بازی کردن آن حس خواهید کرد که بازی دیگر چیز تازه‌ای برای ارائه کردن ندارد. در کنار این مساله، نبود تنوع در قابلیت‌های برخی هیرو‌ها با وجود تفاوت‌های ظاهری آن‌ها هم یک مساله دیگر است که بد نیست سازندگان بازی، توجه بیش‌تری به آن داشته باشند. البته از همه این‌ها مهم‌تر، اضافه شدن امکان تجربه بازی به صورت آنلاین یا حداقل در برابر هوش مصنوعی است که این موارد، از نان شب هم برای BOSSGARD واجب‌تر هستند!

معرفی بازی BOSSGARD

BOSSGARD هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد اما قرار است در سال ۲۰۱۸ شاهد انتشار آن باشیم و امیدواریم که سازندگان بتوانند با رفع مشکلات موجود در بازی، در نهایت یک تجربه چندنفره جذاب و سرگرم‌کننده خلق کنند. نظرات خود را در مورد این بازی با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده