// شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲

گزارش زومجی از غرفه استودیوی Deedema سازنده بازی Flipping Filip در TGC 2018

در این گزارش به غرفه استودیوی ایرانی دیدما، سازنده بازی‌ Flipping Filip و بازی هردمبیل رفته‌ایم که برنده جوایز مختلفی در جشنواره‌های ایرانی و خارجی شده است.

رویداد تی‌جی‌سی ۲۰۱۸ شب گذشته با برگزاری مراسمی به پایان رسید و در انتها برای نخستین بار برگزیدگان اولین دوره از جوایز گیمیستان معرفی شد. در بخش پی سی، بازی Flipping Filip ساخته استودیوی دیدما (Deedema)، بود که توانست با پیشتازی در برابر رقبا دو جایزه ارزشمند خلاقانه‌ترین بازی و بهترین بازی را از آن خود کند. در این گزارش از حضور خود در غرفه دیدما می‌گوییم که با بازی Flipping Filip توانست دیدگاه بسیاری از شرکت‌کنندگان را به خود جلب کند و انتظارها برای عرضه بازی را افزایش دهد.

غرفه بازی Flipping Filip در TGC 2018

اولین نکته‌ای که در غرفه دیدما نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد، جوایز متعددی بود که نشان از موفقیت‌های بازی Flipping Filip در خارج از کشور داشت . بازی Flipping Filip موفق شده است تا در سه شاخه بهترین جلوه‌های هنری، بهترین داستان‌سرایی و جایزه ویژه Grand Prix جشنواره سن‌ پترزبورگ ۲۰۱۸ برنده دو جایزه بهترین داستان‌سرایی و Grand Prix شود که بی شک افتخاری برای سازندگان این بازی محسوب می‌شود. بازی Flipping Filip داستان شخصی میان‌سال و افسرده به نام فیلیپ را روایت می‌کند که در درون خود یک ابرقهرمان دارد. هرچند فیلیپ از زندگی روتین خود در بخش بایگانی یک کمپانی بزرگ لذت می‌برد، اما او در کنار مشکلاتی که با همسرش دارد، دچار اختلالی عجیب است؛ او در درون خود قهرمانی دارد که با هر بار عطسه ظاهر می‌شود و دقیقا کارهایی را انجام می‌دهد که فلیپ در حاشیه‌ی امن زندگی خود از آنها دوری می‌کند.

به گفته‌ی سید مهدی دبستانی، مدیرعامل اجرایی دیدما به زومجی، بازی Flipping Filip اکنون مراحل تولید را سپری می‌کند و برای به پایان رسیدن این پروژه مورد انتظار نیاز به حمایت‌هایی از سوی ناشرین است. دبستانی همچنین با اشاره به چالش‌های به پایان رساندن یک بازی ویدیویی با این حد از کیفیت، گفت که در جریان TGC 2018 گفتگویی با چند ناشر برای عرضه بازی داشتند که هنوز مشخص نیست که این ناشرین وظیفه‌ی عرضه بازی را بر عهده می‌گیرند یا خیر. مدیرعامل اجرایی دیدما مرحله بعدی خود برای جمع‌آوری سرمایه‌ را حضور در وبسایت‌های سرمایه‌گذاری جمعی مانند کیک‌استارتر اعلام کرد.

غرفه بازی Flipping Filip در TGC 2018

بازی Flipping Filip،‌ محصول استودیوی Deedema به صورت رسمی مدتی قبل در خدمات اسکوئر انیکس کالکتیو منتشر شد. طبق گفته سید مهدی دبستانی هرچند حضور بازی Flipping Filip در اسکوئر انیکس کالکتیو ارزشمند است، اما در صورت نبودن حمایت‌های بازیکنان، اسکوئر انیکس هیچ تضمینی برای حمایت از بازی نمی‌دهد. این بازی قرار است در آینده برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها عرضه شود و اکنون نیز می‌توانید با ورود به سایت اسکوئر انیکس و دانلود ششمین Chapter این بازی، به راحتی آن را تجربه کنید.

غرفه بازی هردمبیل در TGC 2018 / دیدما Deedema

هردمبیل (Hardambil) دیگر بازی استودیوی دیدما است که از لحاظ مکانیک‌ها شباهت زیادی به بازی کلش رویال دارد. در این بازی شخصیت‌هایی خمیری و بسیار زیبا از لحاظ طراحی حضور دارند که باید در جریان بازی با کمک آنها، سازه‌های دفاعی دشمن را از بین ببرید و قهرمان دشمن را شکست دهید. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بازی هردمبیل با کلش رویال قابلیت تغییر مکان قهرمان‌تان (کینگ) است که تفاوت‌های مهمی را در استراتژی‌ها ایجاد می‌کند. بازی هرچند مکانیک گیم‌پلی مشابهی با ساخته‌‌ی سوپرسل دارد، اما از لحاظ طراحی آرنا‌ها،‌ شخصیت‌ها و رابط کاربری کاملا منحصربه‌فرد است. بازی هردمبیل اکنون در مرحله آزمایشی از طریق کافه بازار در دسترس قرار گرفته است و می‌توانید آن را دانلود و تجربه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده