نشست خبری TGC 2018؛ هدف صادرات بازی به بازارهای جهانی است
در دومین و آخرین نشست خبری نمایشگاه TGC 2018 که با حضور رسانههای خبری برگزار شد، صحبت از اهداف سهگانه این رویداد شد، هدف اول؛ ارتقای سطح دانش بازیسازان داخلی است.
هدف دیگر ما افزایش صادرات بازی های ایرانی به بازارهای جهانی است که سال گذشته در این راه توفیقاتی حاصل شد و امسال هم برای دستیابی به این هدف برنامه های بیشتری داریم هدف دیگر ما هم این است که ایران را به هاب منطقه در حوزه بازی سازی بدل کنیم تا هرکس که در منطقه می خواهد از آخرین تحولات صنعت بازی آگاهی یابد یا تعاملات بین المللی داشته باشد به این رویداد بیاید
قدوسی گفت در شرایط فعلی، اهمیت برگزاری تیجیسی هم از بعد داخلی و هم بعد خارجی دو چندان است:
با توجه به این که هم شرایط گرفتن روادید برای رفتن به دیگر کشورها سخت تر شده و هزینه های سفر خارجی با توجه به نوسانات خارجی افزایش یافته است، برگزاری هزینه بازی سازان برای تعاملات بین المللی را کاهش می دهد همچنین آمریکا پس از خروج از برجام، در تلاش است ایران را منزوی کرده و جلو دسترسی ما به فناوری و محصولات خارجی را بگیرد در چنین شرایطی آوردن ناشران خارجی و گسترش تعاملات بین المللی، پاتکی به این هدف امریکا است و اگر ما این کار را نکنیم، خودمان به سمت ایزوله شدن کشور حرکت کرده ایم
تیجیسی؛ امسال اسپانسر خارجی دارد. این هم خبر دیگری بود که مدیرعامل بنیاد به آن اشاره کرد و گفت شرکت آلمانی Adjust که در حوزه رسانه و تبلیغات آنلاین فعالیت دارد، حامی این رویداد شده است. او همچنین به کاهش هزینههای تیجیسی هم پرداخت و گفت:
در این راه هزینه هایی مثل ساخت غرفه را با حفظ کیفیت کاهش داده ایم همچنین سال گذشته میهمانان را به اصفهان بردیم که امسال این سفر با هزینه خودشان برگزار می شود هزینه های اقامت نیز مناسب تر از سال گذشته شده است
سالومه اشتری، مدیر اجرایی تیجیسی ۲۰۱۸ هم از آمار و ارقام این رویداد گفت:
تاکنون حضور شرکت کننده در قطعی شده است همچنین غرفه نیز در بخش نمایشگاهی برپا می شود با توجه به این که سال گذشته تعدادی غرفه به رایگان در اختیار ناشران خارجی و برندگان جشنواری بازی های رایانه ای تهران قرار داده شده بود، این موضوع امسال حذف شده است؛ در نتیجه تعداد غرفه ها با آمار سال گذشته برابری می کند ناشر خارجی که در میان آنها نام های مطرحی چون و وجود دارد به ایران می آیند تا به بررسی بازی های کشورمان و امکان صادرات آنها بپردازند تاکنون بلیت برای بخش همایش و کنفرانس ها به فروش رفته است و بلیت فروشی تا تیرماه ادامه دارد بلیت برای شرکت در مسترکلاس ها به فروش رفته است این کلاس های فشرده با حضور اساتید برجسته بین المللی یک روز پیش از آغاز در انستیتو ملی بازی سازی برپا میشود.
ما قبل از این در زومجی با مدیرعامل بنیاد، حسن کریمی قدوسی گفتگویی ویدیویی داشتیم که درباره موضوعات روز بازی در ایران صحبت کردیم؛ یکی از آنها تیجیسی بود:
دانلود ویدیو در آپارات | تماشا در یوتیوب
تیجیسی ۲۰۱۸ روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر در مرکز همایشهای بینالمللی صدا و سیمای تهران برگزار میشود.