// دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱

اتفاقات گیمینگ جذابی که دوست داریم در سال 2018 رخ دهند

آنطور که پیداست، ۲۰۱۸، سال جذابی برای گیمرها خواهد بود، اما چه می‌شد اگر امسال اتفاقات کاملا غیر منتظره‌ای هم رخ می‌داد؟ با ما همراه باشید تا برخی اتفاقاتی را که دوست داریم در سال ۲۰۱۸ شاهد باشیم معرفی کنیم

چندی پیش مطلبی در مورد مورد انتظارترین اتفاقات گیمینگ سال ۲۰۱۸ منتشر کردیم که می‌دانستیم به طور حتم رخ خواهند داد و وقایع دور از انتظاری نیستند. اما به این فکر افتادیم که چه اتفاقات غیر منتظره‌ای می‌تواند ۲۰۱۸ را به مراتب باشکوه‌تر از چیزی که انتظار داشتیم تبدیل کند؟ همه ما در دنیای بازی‌ها، آرزوهای مختلفی داریم. نمایش یک بازی، تایید شدن ساخت یک بازی، رونمایی از یک سخت‌افزار یا حتی تایید و عملی شدن قابلیت‌هایی که می‌تواند به پیشرفت این صنعت کمک شایانی کند.

در این مطلب، سعی داریم آن اتفاقاتی را که بیشتر از همه دوست داریم در سال ۲۰۱۸ رخ دهد معرفی کنیم و آن‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم. موارد بیان شده در این لیست، هیچ منبع قابل ذکری ندارند و  بر خلاف مطلب قبلی، احتمال رخ دادن آن‌ها نامشخص است. احتمال رخ دادن برخی از آن‌ها را می‌توان در صحبت‌های سازندگان و خالقانشان در گوشه و کنار اینترنت مانند توییتر بالا برد، اما برخی دیگر نیز از دور از انتظارترین آرزوهای ما نشات گرفته‌اند و فقط امیدواریم که روزی این موارد به واقعیت تبدیل شوند.

 

Devil may cry

معرفی بازی Devil May Cry

اگر فقط یک بازی بتواند سبک هک اند اسلش را نجات دهد، همین بازی است؛ دلمان برای گریه شیطان تنگ شده است!

این جزو همان آرزوهایی است که احتمال به وقوع پیوستنش بسیار زیاد است، اما اینکه هنوز هیچ چیز از سوی ناشرش تایید نشده، کمی اعصاب طرفدارانش را بهم ریخته است؛ مخصوصا آن‌هایی که سال‌های سال است منتظر یک نسخه جدید و ناب از این هک اند اسلش با حضور دانته دوست داشتنی هستند. بدون هیچ شکی، سری Devil May Cry سبک اکشن هک اند اسلش را به جایگاهی ویژه در صنعت گیم رساند و کلی ویژگی تر و تازه را به این سبک محبوب افزود. اگر آن دانته انگلیسی DmC را حساب نکنیم (که از نظر من واقعا هم یک DMC اصیل نبود) ۱۰ سال است که از آخرین نسخه اصلی این سری یعنی Devil May Cry 4 می‌گذرد. از زمان انتشار بازی Devil May Cry 3 تا نسخه چهارم، تنها سه سال فاصله بود، اما این که ۱۰ سال برای نسخه جدید و درست حسابی از بازی صبر کنیم، کاری سخت است، مخصوصا که از نظر خیلی‌ها، دانته یکی از خفن‌ترین شخصیت‌های خلق شده در تاریخ صنعت بازی‌ها محسوب می‌شود و برای دیدن او لحظه شماری می‌کنیم. ساخت نسخه جدید بازی دور از ذهن نیست چرا که هیدکی ایتسونو، کارگردان سه نسخه اصلی آخر سری Devil May Cry، به شدت سرگرم ساخت یک بازی است که نام آن را به زبان نمی‌آورد، اما خیلی‌ها دیگر مطمئن شده‌اند که او روی نسخه جدیدی از این بازی کار می‌کند و فقط منتظریم که Devil May Cry 5 رونمایی شود. البته چندین سال است که منتظریم این نسخه رونمایی شود، اما خب همانطور که می‌دانید، سال ۲۰۱۸ رنگ و بویی دیگر دارد و توییت‌های اخیر ایتسونو نیز این امید را به ما داده است که امسال دیگر باید چشم‌مان به جمال دانته مو سفید دوست داشتنی روشن شود.

 

halo

نمایش بازی Halo 6

یک هیلو درست و حسابی، به بزرگی ساخته‌های بانجی، می‌تواند حال و هوای ایکس‌باکس را عوض کند

Halo بدون شک نه تنها مهم‌ترین بازی پلتفرم‌های ایکس‌باکس به شمار می‌رود، بلکه یکی از مهم‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت گیم نیز هست. اگر از آن دست گیمرهای جدید هستید که با این نام یا حداقل با شهرتش آشنا نیستید، باید بگویم که Halo، ستون تنومند و مستحکمی بود که راه بازی‌های شوتر اول شخص را به کنسول‌ها باز کرد و با اضافه کردن ده‌‌ها ویژگی جالب به این سبک، این دست بازی‌ها را به جایگاهی ویژه در این صنعت رساند. هرچند که در دو نسخه اخیر و با انتقال بازی به سازنده‌ای جدید، این اثر کمرنگ‌تر از گذشته به نظر می‌رسید اما بخش مولتی‌پلیر Halo 5: Guardians نشان داد که هنوز می‌توان به این بازی امید داشت و نسخه ششم، می‌تواند همان هیلویی باشد که سال‌های سال است منتظر آن هستیم. نزدیک به دو سال از عرضه نسخه پنجم می‌گذرد و امسال دیگر باید خبرهایی از نسخه جدید بازی بشنویم. هرچند سازنده بازی اعلام کرده تا بازی به مرحله قابل قبولی در ساخت خود نرسد، خبری از رونمایی بازی نخواهد بود، اما خب ایکس‌باکس‌ شدیدا به این اثر نیاز دارد. زمانی که کنسول ایکس‌باکس در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، امیدی به این کنسول نبود، همه پلی‌استیشن را دوست داشتند و با وجود قدرت بالای ایکس‌باکس اوریجینال، کسی علاقه‌ای به آن نشان نمی‌داد. اما با معرفی هیلو، همه چیز فرق کرد، یک اثر اول شخص شوتر آن هم روی کنسول، یک داستان جدید، شخصیتی جدید و منحصر به فرد و کلی ویژگی هیجان‌انگیز، باعث شد تا مایکروسافت در زمینه گیمینگ به جایگاهی شناخته شده برسد و به یک مدعی تبدیل شود و بعد‌ها با کنسول قدرتمند ایکس‌باکس 360به رقیبی بسیار جدی برای دیگر کنسول‌ ساز‌ها تبدیل شود. حال شاید Halo 6 بتواند همین کار را باز هم برای ایکس‌باکس وان انجام دهد؛ یک بازی درست و حسابی و فوق‌العاده جذاب که باز هم بتواند هواداران را به سمت این کنسول بازگرداند.

 

Battlefield

نمایش نسخه جدید Battlefield

ساخت نسخه جدید بازی تایید شده، اما این که بازی در چه بازه زمانی جریان دارد، به خودی خود هیجان‌انگیز است

آخرین نسخه Battlefield 1، حتی به آن دسته از افرادی که به سری بتلفیلد ایمان نداشتند، نشان داد که چقدر بازی خفنی است و چقدر در پیاده کردن یک جنگ تمام عیار همراه با تمامی هیجاناتش می‌تواند خوب ظاهر شود. حال چه چیز بهتر از یک نسخه جدید از سری Battlefield؟ بازی بتلفیلد 1 با آن مولتی‌پلیر بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای که دارد، نه تنها طرفداران خود را راضی کرد، بلکه بسیاری از بازیکنانی را که از سری Call of Duty دلسرد شده بودند به سوی خود جذب کرد. چه به لطف بازه زمانی جنگ جهانی اول، چه به خاطر گیم‌پلی نابش و چه به خاطر هیجان سرسام‌آورش. اما خب باید بگویم که این امر دیگر یک آرزو نیست، بلکه الکترونیک آرتز عرضه این بازی برای سال ۲۰۱۸ را تایید کرد. از آن‌جا که نام این بازی در مقاله قبلی ذکر نشد، بد نبود که آن را در این لیست قرار می‌دادم. اما در کل شاید عرضه یک بازی از سری بتلفیلد در سال ۲۰۱۸ زود باشد؛ حداقل من اینطور حس می‌کنم، چرا؟ چون که Battlefield 1 بعد از گذشت ۲ سال، هنوز آنقدر تر و تازه است که بعید می‌دانستم الکترونیک آرتز و دایس، فعلا راه‌های موفقیتی را که این بازی در آن‌ها پیش می‌رود با یک نسخه جدید محدود کنند. اما در کل، همیشه نسخه جدید این سری هیجان‌انگیز است. حتی این که نسخه بعدی Battlefield در چه بازه زمانی باشد نیز جذاب است. شایعه‌هایی وجود داشت که نسخه بعدی این بازی قرار است در جنگ جهانی دوم جریان داشته باشد، اما از نظر من شاید آن‌ها برای ایجاد وقفه‌ای بین نسخه Battlefield 1، به سراغ نسخه‌ای مدرن بروند و جنگ جهانی دوم را به دو نسخه بعدی موکول کنند. یا حتی می‌توان روی نسخه جدیدی از سری Bad Company فکر کرد. هیچ چیز مشخص نیست، فقط این را می‌دانیم که به شدت منتظر معرفی نسخه جدید این بازی هستیم!

killzone

معرفی بازی بعدی Guerrilla Games

بعد از هورایزن، حال انتظار برای بازی بعدی گوریلا سخت است

گوریلا گیمز، پس از انتشار بازی Killzone 2 این امید را به ما داده بود که می‌توانیم در کنار شاهکارهایی مثل Call of Duty (البته در آن زمان)، Battlefield و Halo، شوترهای ناب دیگری را نیز تجربه کنیم. اما آن‌ها با Killzone 3 نتوانستند آن جذابیت نسخه دوم را تکرار کنند؛ البته که نسخه سوم بازی بسیار خوبی بود، اما در حد و اندازه‌های Killzone 2 ظاهر نشد. از آن بدتر، آن‌ها با شروع نسل هشتم، اثری به نام Killzone Shadow Fall را منتشر کردند که یک لکه شرم برای این استودیو بود؛ چرا که نه کیلزون خوبی بود و نه حتی یک شوتر قابل قبول. اما پس از چهار سال سکوت از عرضه Shadow Fall،‌ آن‌ها با اثری بازگشتند که به معنای واقعی، بسیاری از گیمرها را عاشق خود کرد. اثری جذاب، زیبا و دلربا به نام Horizon Zero Dawn که بدون شک، در لیست برترین‌های نسل هشتم و صنعت گیم قرار می‌گیرد. این بازی نه تنها یک کاراکتر دوست داشتنی را به دنیای بازی‌ها معرفی کرد، نه تنها ما را به دنیایی تازه اما آشنا برد، بلکه یک تازه سازی هم برای استودیو گوریلا محسوب می‌شد. آن‌ها بدون عجله، بدون فشارهای ناشرش، روی یک بازی جدید کار کردند که نه ریشه‌ای داشت و نه نامی کهنه و شناخته شده را یدک می‌کشید. آن‌ها از صفر یک بازی ساختند و در نهایت یک اثر بی‌نظیر را ارایه کردند. اما خب، این یک تازه‌سازی برای استودیو گوریلا بود، حال با این اتفاق مگر می‌شود منتظر بازی بعدی آن‌ها نبود؟ اینکه آن‌ها مشغول ساخت ادامه‌ای برای سری Horizon Zero Dawn هستند، شکی نیست، چرا که از آگهی‌های استخدام کاری آن‌ها می‌توان این موضوع را برداشت کرد. اما خب ادامه این بازی به این زودی‌ها بعید است که رونمایی شود، پس یا آن‌ها روی اثری جدید کار می‌کنند، یا باید انتظار قسمت چهارم بازی Killzone را داشت. هرچند خیلی بعید است که شاهد معرفی بازی جدید آن‌ها باشیم، اما خب امکان نداشت این استودیو در لیست آرزوهای ما قرار نگیرد.

 

Avatar

پروژه جدید Ubisoft Massive Entertainment

تیم عظیمی پشت ساخت بازی Avatar قرار دارد؛ آن‌ها قول یک بازی مسحور کننده داده‌اند

خب خیلی‌ از شما شاید این یک مورد را فراموش کرده باشید، پروژه جدید استودیو ۴۰۰ نفره Ubusift Massive Entertainment، استودیویی که با همکاری یوبیسافت مانتریال بازی شایسته‌ای به نام Far Cry 3 را ساختند، ۴ سال بعد Tom Clancy's The Division را خلق کرد و تیمی کوچک از آن‌ها هم با یوبیسافت سنفرانسیسکو، بازی South Park: The Fractured But Whole را برای سال ۲۰۱۷ ساختند. آن‌ها بعد از انتشار بازی The Division، و با سکوتی یک ساله، اعلام کردند که پروژه بعدی و البته بزرگ آن‌ها، یک بازی تمام و کمال از سری فیلم Avatar خواهد بود، بله همان آواتاری که جیمز کمرون ساخت و رکوردهایی هم با آن جا به جا کرد. البته اگر فکر می‌کنید یک تیم ۳۰۰ ۴۰۰ نفره برای ساخت یک بازی، بسیار بزرگ است، باید این را هم اضافه کنم که این تیم تنها نیست، چرا که این استودیو برای ساخت این بازی با کمپانی فیلم سازی Lightstorm Entertainment و Fox Interactive نیز کار می‌کند. تیم سازنده بازی این قول را داده تا با بازی Avatar، بازیکنان را به دنیایی پر جزییات، آزادانه و مسحور کننده دعوت کند. هنوز مشخص نیست این بازی چقدر عظیم خواهد بود و گیم‌پلی و داستانش چقدر بازیکنان را غرق خود خواهند کرد، اما به گفته استودیو، بازی آن‌ها درست همانند زمانی که این فیلم اکران شد، روی کنسول‌ها و پی سی، یک پیشگام در تکنولوژی خواهد بود که همه را عاشق خود خواهد کرد. حال با این تفاسیر، قطعا یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ما این است که در E3 امسال، شاهد اولین نمایش این بازی باشیم. البته خبری از انتشار بازی نیست و باید یکی دو سال دیگر صبر کنیم، اما یک تریلر کوتاه از بازی می‌تواند عطش ما را نسبت به انتشار این بازی بیشتر کند.

 

Bioshock

بازی جدید کن لوین و ادامه حیات BioShock

دنیای گیم، به بازی‌های متفاوتی مثل BioShock نیاز دارد

بسیاری از شما با این شخص، یعنی کن لوین آشنایی دارید. طراح ارشد بازی System Shock 2 ، نویسنده و کارگردان خلاق BioShock و کارگردان و نویسنده ارشد شاهکاری به نام Bioshock Infinite. اما حالا این شخص کجاست؟ چرا شخصی که بازی‌های بزرگی خلق می‌کند، باید برای مدتی طولانی ناپدید شود؟ آخرین اثر کن لوین، سال ۲۰۱۳ منتشر شد و حالا پس از ۵ سال، هیچ خبری از او نیست. او مدت‌هاست که روی یک اثر ‌بی‌نام و نشان و بسیار بسیار کوچک نسبت به سایر بازی‌های گذشته خود، کار می‌کند. کن لوین، در مدت زمان ساخت Bioshock Infinite، فشار زیادی را در کار و زندگی شخصی خود تحمل کرد و این فشارها به قدری زیاد بود که اعلام کرد پس از ساخت این بازی، دیگر به سراغ ساخت نسخه جدیدی از BioShock نخواهد رفت. پس از عرضه این بازی، کمپانی Take Two استودیو ایرشنال گیمز را بست و لوین، همراه با تیم بسیار کوچکی که شامل ۱۲ تن از افراد با تجربه استودیو ایرشنال گیمز می‌شدند، استودیو کوچکی به نام Ghost Story Games را تشکیل دادند. دو موضوع ناراحت کننده در این بین وجود دارد، این که هیچ خبری از آینده بایوشاک نیست و اینکه کن لوین، روی یک بازی بسیار کوچک کار می‌کند که هنوز که هنوز نمی‌دانیم چه اثری خواهد بود. قطعا دیدن دوباره این شخص در صنعت گیم و حتی دیدن یک قسمت جدید از سری بایوشاک، حداقل توسط سازندگان کارکشته و قدیمی این سری، می‌تواند آرزوی هر شخصی باشد که حداقل یک قسمت از سری بی‌نظیر BioShock را تجربه کرده است.

 

Prince of Persia

نسخه جدید Prince of Persia

تنها فکر کردن به فرار پرنس از داهاکا کافیست تا بفهمیم چقدر دل‌مان برای بازی تنگ شده است

نسخه جدیدی از Prince of Persia، سال‌های سال است که آرزوی بسیاری از ما است. سری بازی‌های Prince of Persia، یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های صنعت گیم به شمار می‌روند. اولین نسخه از این بازی در سال ۱۹۸۹ برای دستگاه Apple II منتشر شد و به راحتی، یکی از به یادماندنی‌ترین، جذاب‌ترین و درگیر‌ کننده‌ترین بازی‌های آن سال‌ها لقب گرفت. سال ۲۰۰۳ بود که با انتشار The Sands of Time، صنعت گیم یکی از بهترین بازی‌های سوم اکشن ماجراجویی، پازل و پلتفرمر را به خود دید. اثری جذاب و درگیر کننده که با نسخه Warrior Within به اوج رسید و با The Two Thrones به کار خود ادامه داد. سال ۲۰۰۸ نیز نسخه‌ای بسیار متفاوت از این بازی منتشر شد که طرفداران خاص خود را داشت، اما خب از نظر من آن پرنسی نبود که دوست داشته باشم. سال ۲۰۱۰ نیز The Forgotten Sands منتشر شد که از نظر برخی‌ها، همانند آثاری مانند Warrior Within بزرگ نبود. اما خب ما هنوز، خواستار یک نسخه جدید از این سری بسیار محبوب هستیم. زمانی به ادامه ساخت این اثر امیدوار شدیم که کمپانی یوبیسافت اعلام کرد این مجموعه را فراموش نکرده است و از آن بهتر این بود که چندی پیش، خالق سری Prince of Persia، گفت که به دنبال احیای دوباره این مجموعه محبوب است. اما این که این بازی مراحل ساخت و تولید خود را پشت سر می‌گذارد یا این که هنوز اقدامی برای آن صورت نگرفته، سوالی است بزرگ که خیلی وقت است به دنبال جواب آن هستیم. اما بدون شک، معرفی نسخه جدیدی از این بازی در سال ۲۰۱۸، می‌تواند خبری به شدت غافل‌گیر کننده باشد. اینکه همانند گذشته، با حرکات آکروباتیک و عجیب غریب پرنس، دمار از روزگار دشمن در بیاوریم و شمشیر‌های اسطوره‌های ایرانی را در این بازی ببینیم، حتی فکر کردن به آن نیز هیجان‌انگیز است؛ اگر دشمنی همانند داهاکا در بازی وجود داشته باشد که دیگر غوغاست!

 

Cross Play

تایید قابلیت کراس پلی از سوی سونی

ایجاد قابلیت کراس پلی، تماما به نفع گیمرهاست

بهتر است سونی در این زمینه کوتاه بیاید، چرا که نه تنها بر خلاف نظر خیلی‌ها ضرر نمی‌کند، بلکه ایجاد کراس پلی برای بازی با دیگر دوستان روی سایر پلتفرم‌ها، کاملا به نفع گیمرها است. دیگر بر کسی پوشیده نیست که سرویس‌ها و سرور‌های کمپانی مایکروسافت، نسبت به سایر پلتفرم‌ها چه از نظر عملکرد و چه از نظر امنیتی به به مراتب بهتر عمل کرده است. از این موضوع گذشته، مایکروسافت حداقل در یکی دو سال اخیر، به شدت دستوراتی را اتخاذ کرده تا به نفع گیمرها و مخاطبانش باشد. یکی از این موارد، ایجاد قابلیت کراس پلی بین سایر پلتفرم‌ها است. نینتندو نیز به همان اندازه سعی دارد شرایط را برای ایجاد روابط بهتر بین گیمرها مهیا کند و خیلی زود نیز کراس پلی را بین کنسول‌های خود و مایکروسافت پذیرفت. اما بیش از هر پلتفرم دیگری، ایجاد قابلیت کراس پلی بین سونی و مایکروسافت هیجان‌انگیز است. اینکه پلیرهای این دو کنسول بتوانند در رقابت‌های آنلاین در کنار هم یا رو در روی هم قرار بگیرند و لذت بازی‌های آنلاین را بیش از پیش کنند بسیار جذاب است. تایید قابلیت کراس‌پلی بین کنسول‌ سونی و مایکروسافت، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های هر گیمر و البته هر سازنده و استودیویی است. چرا که تجربه بازی‌های آنلاین را افزایش می‌دهد و در عین حال، موفقیت بیشتری را برای سازندگان همراه خواهد داشت.

Blizzard

بازی جدید Blizzard

تک تک بازی‌های بلیزارد هیجان‌انگیز هستند، یک بازی جدید از آن‌ها قطعا همه را به وجد می‌آورد

بدون هیچ شکی، بلیزارد، یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های بازیسازی است که تک تک آثارش، قابل احترام و تحسین هستند. از وارکرفت گرفته تا اورواچ، همه آن‌ها به شدت محبوب و جذاب هستند و هر کدام میلیون‌ها بازیکن را به سمت خود جذب کرده‌اند. اما به طور کل، بلیزارد کمپانی‌ای است که دیر به دیر، بازی‌های جدید منتشر می‌کند و بیشتر وقت خود را برای ارایه بسته‌های گسترش دهنده می‌گذارد. نمونه آن را می‌توان امسال در بازی World of Warcraft: Battle of Azeroth مشاهده کرد. آخرین بازی جدید آن‌ها، مربوط به شوتر چند نفره Overwatch است که خب به تنهایی تبدیل به یکی از غول‌های اول شخص آنلاین شد. طبق صحبت‌های بلیزارد، آن‌ها ایده‌های مختلفی برای ساخت بازی‌های جدید دارند. حتی با مشاهده آگهی‌های استخدام این کمپانی، به راحتی قابل مشاهده است که‌ آن‌ها مشغول ساخت بازی‌های جدید هستند. حال این بازی‌ها می‌توانند اثری کاملا جدید باشند، یا ادامه‌ای بر دیگر بازی‌های محبوب بلیزارد. به شخصه یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که دوست دارم ادامه آن را تجربه کنم، بازی StarCraft است. به هر حال، معرفی یک بازی جدید و بزرگ از سوی بلیزارد بی‌نهایت هیجان‌انگیز خواهد بود. این کمپانی در خلق گیم‌پلی هیجان‌انگیز، خلق صحنه‌ها و انیمیشن‌های سینماتیک باشکوه و حتی خلق کاراکترهایی منحصر به فرد، تبهر خاصی دارد. یک بازی جدید با تمامی این ویژگی‌ها، قطعا برای طرفداران بازی‌‌های ویدیویی جذاب است.

Splinter Cell

نسخه جدید بازی Splinter Cell

مخفی‌کاری با سم فیشر حس و حال دیگری دارد؛ حس و حالی که خیلی وقت است تجربه‌اش نکرده‌ایم

سری بازی Splinter Cell، یکی از جذاب‌ترین بازی‌های اکشن مخفی کاری است که هر شماره از آن، توانست بازیکنان زیادی را جذب خود کند. از Pandora Tomorrow و Chaos Theory گرفته تا Double Agent و Conviction، همه آن‌ها برای خود بازی‌های جذابی بودند و بسیاری را شیفته خود کردند. آخرین نسخه از این سری نیز ‌Blacklist نام داشت که هرچند از نظر برخی‌ها نتوانست همانند نسخه‌های گذشته سری عمل کند، اما جذابیت‌های خاص خود را داشت. از سال ۲۰۱۳ تا کنون، هیچ خبری از نسخه جدید Splinter Cell نیست. بازی‌های مختلفی از سری Tom Clancy در این مدت عرضه شدند، اما از نظر بسیاری از بازیکنان، بازی‌های خطی و مخفی کاری و اکشن Splinter Cell، حسی کاملا متفاوت دارد و شماره جدید آن می‌تواند آن‌ها را خوشحال کند. خوشبختانه بعید است که یوبی‌سافت، همانند Prince of Persia این نسخه را به کلی یا حداقل برای مدت بیش از حد طولانی کنار بگذارد، چرا که سری اساسینز کرید توانست جای شاهزاده پارسی را از نگاه یوبیسافت پر کند، اما آیا اثری در کمپانی یوبیسافت وجود دارد که چنین کاری با Splinter Cell انجام دهد؟ رییس کمپانی یوبیسافت نیز در E3 2017، نسبت به شایعه‌های نسخه جدید این سری واکنش نشان داد و با این اینکه اطلاعات خاصی از ساخت نسخه جدید بازی نداد، اما اعلام کرد که حواسشان به تمامی زیرمجموعه بازی‌های Tom Clancy است و تمامی بازی‌های تام کلنسی، زمان معرفی‌شان فرا خواهد رسید. حال چه بهتر که نسخه جدید این بازی بالاخره در E3 2018 معرفی شود.

 

Max Payne

ریمستر بازی Max Payne

ریمستر مکس پین، شاید دور از انتظارترین آرزویی است که بتوان از راک‌استار انتظار داشت

خب، بگذارید کمی آرزوهای‌مان را تخیلی‌تر کنیم! من یک ریمستر درست و حسابی از بازی Max Payne می‌خواهم؛ نه من، بلکه تک تک افرادی که این بازی را در گذشته تجربه کرده‌اند، مکس پین را در اتمسفر سرد و تلخ نیویورک همراهی کرده‌اند و مزه آن هنوز زیر زبان‌شان است، خواهان تجربه دوباره این اثر جاودان هستند. تنها کافی است یک بار مطلب دفتر خاطرات مکس پین را به قلم سارا مرتضوی بخوانید، تا بیش از پیش خواهان یک نسخه ریمستر از این بازی شوید. شاید هنوز این اثر برای خیلی‌‌ها قابل بازی باشد، اما یک ریمستر خوب یا حتی یک ریمیک به شرط حفظ المان‌ها و ستون‌های مهم بازی، هم می‌تواند روح عاشقان مکس پین را شاد کند، و هم نسل جدید گیمرها بفهمند چرا به معنای واقعی کلمه به این اثر شاهکار می‌گوییم. البته خب همان‌طور که گفتم، این آرزویی دور از ذهن است. این بازی دست استودیو صاحب نام Rockstar است و آن‌ها اگر قصد ریمستر کردن آثار خود را داشتند، بازی‌های زیادی وجود دارد که باید برای‌شان چنین وقتی بگذارند. حتی یک ریمستر جذاب از Red Dead Redemption و البته عرضه آن روی کامپیوتر علاوه بر کنسول‌های نسل هشتم، خبر خوبی می‌تواند باشد. رخ دادن چنین اتفاقی دور از انتظار است، اما اگر چنین خبری در سال ۲۰۱۸ منتشر شود، به تنهایی برای خود یک بمب بزرگ است! ریمستر یا ریمیک دو قسمت ابتدایی مکس پین، قطعا خریداران زیادی خواهد داشت، ریمستر Red Dead Redemption نیز به مراتب تاثیر بیشتری در بازار راک‌استار دارد؛ اما خب متاسفانه این کمپانی چنین عادتی ندارد!

 

Mass Effect

ریمستر سه‌گانه Mass Effect

سه‌گانه مس افکت، یکی از بهترین نقش‌ آفرینی‌های تاریخ است؛ یک دلیل محکم برای ریمستر آن

شاید برای‌تان عجیب باشد که چرا بسیاری از عاشقان بازی‌های نقش‌آفرینی، از بازی Mass Effect Andromeda به شدت عصبانی بودند. سه‌گانه Mass Effect شاهکار بود، Andromeda یک افتضاح!‌ زمانی که سه نسخه بی‌نظیر از یک IP منتشر می‌شود، قطعا انتظار ساخت نسخه‌های بعدی آن بالا است؛ مخصوصا اگر سازنده آن Bioware باشد، استودیویی که با Dragon Age و Mass Effect به خوبی در دنیای نقش‌آفرینی‌ها شناخته شده است. شاید نبود کیسی هادسون، خالق مجموعه Mass Effect، بالا سر جدیدترین نسخه این مجموعه باعث افت شدید بازی شد، اما خب بحث این نیست؛ Andromeda ده‌ها مشکل داشت و ندیدن این مشکلات از سازنده‌ آن (یا شاید هم چشم‌پوشی) باعث شد این اثر به یکی از ناامید‌کننده‌ترین بازی‌های نسل هشتم تبدیل شود. اما از آن که بگذریم، سه‌گانه اصلی Mass Effect قطعا برای خیلی‌ها در بالاترین رده باز‌ی‌های نقش‌آفرینی و علمی‌تخیلی قرار دارد. داستان فوق‌العاده، المان‌های عالی نقش‌آفرینی، شخصیت‌های به یاد ماندنی و دنیایی جذاب، همگی از نقاط قوت این بازی بودند. شاید در ابتدای نسل، کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرد که خبری از ریمستر بازی‌های این کمپانی نخواهد بود، اما سال ۲۰۱۶ بود که معاون رییس کمپانی EA اعلام کرد خواسته طرفداران نسبت به ریمستر این بازی بسیار بالا است و آن‌ها قطعا نگاهی به انجام آن در لیست برنامه‌های خود خواهند داشت. زمان زیادی از صحبت‌های او گذشته، حال اگر قرار باشد این اتفاق رخ دهد، سال ۲۰۱۸ بهترین زمان برای این امر است.

Crysis

نسخه جدید بازی Crysis

نه اوضاع کرایتک خوب است، نه الکترونیک آرتز دلش برای کسی می‌سوزد؛ اما ما باز هم یک کرایسیس جدید می‌خواهیم!

سری Crysis، شاید داستان به یادماندنی نداشت، اما یک شوتر جذاب و سینمایی فوق‌العاده بود که نمی‌توان گفت کسی از آن متنفر است. نسخه اول این بازی، هنوز به لطف کیفیت فنی و بصری‌اش، می‌تواند با خیلی از بازی‌های نسل هشتمی رقابت کند و در عین حال پوز آن‌ها را به خاک بمالد؛ این بازی به معنای واقعی گرافیک خیره کننده‌ای داشت. حتی گرافیک بازی را که کنار بذاریم، در زمان خود ایده بازی نیز ناب بود، سربازانی که به لطف نانوسوییت، تبدیل به ابرسربازانی شده بودند که باید در برابر کره شمالی، مزدوران و بیگانگان ایستادگی می‌کردند و قابلیت‌هایی که در اختیار داشتند بازی را جذاب کرد بود. شاید نسخه دوم و سوم  به خاطر انتشار روی کنسول‌های نسل هفتم، از گرافیک فنی و بصری پایین‌تری برخوردار بودند، اما همچنان از این نظر حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند، مخصوصا روی پتلفرم پی سی. حتی قبل از آن، کرایتک نسخه اول بازی FarCry را خلق کرد که در زمان خود بهترین گرافیک بصری را داشت! الان در نسل هشتم هستیم و کنسول‌ها نیز به مراتب قدرتمندتر شده‌اند، حال زمان آن نیست که نسخه چهارم بازی Crysis را تجربه کنیم؟ کمپانی Crytek خیلی وقت است که شرایط خوبی ندارد و در حال حاضر روی یک بازی رایگان به نام Hunt: Showdown کار می‌کنند که موفقیت چشم‌گیر آن چندان قابل دسترس به نظر نمی‌رسد. اگر ما کرایسیس جدید بخواهیم، باید آن را از ناشرش، یعنی الکترونیک آرتز بخواهیم؛ اما سیاست‌های این کمپانی در حال حاضر روی چه بخشی معطوف است؟ هرچه که هست، بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها بخواهند باز هم روی نسخه جدیدی از Crysis سرمایه‌گذاری کنند. اما خب، اگر این اتفاق رخ دهد و در E3 امسال شاهد معرفی بازی شویم، بعید می‌دانم کسی باشد که از این موضوع خوشحال نشود.

قطعا اتفاقات و بازی‌های زیادی هستند که آرزو داریم هر چه زودتر آن‌ها را در سال ۲۰۱۸ ببینیم. اتفاقاتی نظیر نسخه‌های سوم از بازی‌های کمپانی ولو مانند Half Life 3، یکی از کهنه‌ترین خواسته‌های گیمرهاست. یا حتی اینکه دوس داریم کمپانی الکترونیک آرتز، سیاست‌های خود را تغییر دهد و به راه راست هدایت شود! یا به طور مثال، ساخت ریمستر بازی Fallout 3 در راستای ریمستر بازی Skyrim، از دیگر خواسته‌های جذابی است که طرفدارانش را خوشحال می‌کند. شما چه آرزوهایی دارید که دوست دارید در سال ۲۰۱۸ به وقوع بپیوندد؟


منبع Zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده