// شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

مورد انتظارترین اتفاقات گیمینگ سال 2018

امسال، سال نمایش‌ها و رونمایی‌های بزرگ است، حتی بزرگ‌تر از هر آنچه که در سال ۲۰۱۷ دیدیم. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به این وقایع مورد انتظار داشته باشیم.

سال ۲۰۱۷، سال جذابی برای ما گیمرها بود. سالی که در آن کنسول فوق‌العاده جذاب نینتندو سوییچ عرضه شد، مایکروسافت قوی‌ترین کنسول تاریخ از نظر سخت‌افزاری را عرضه کرد، بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیزی مانند Horizon Zero Dawn ،Forza Motorsport 7 ،Zelda و Super Mario Oddysy منتشر شدند و حتی مراسم‌های گیمینگی برگزار شدند که در آن نمایش‌های فوق‌العاده جذابی از آثاری مانند God of War و The Last of Us Part 2 داشتیم. هرچند در عین حال شاهد اتفاقات ناراحت کننده‌ای مثل منحل شدن برخی استودیوها و لغو شدن برخی بازی‌ها نیز بودیم.

اما سال ۲۰۱۷ با تمامی خوبی‌ها و بدی‌هایش تمام شد و وارد سال ۲۰۱۸ شدیم. سالی که نام‌های بزرگی در آن می‌درخشند و لحظه به لحظه منتظر عرضه شدن‌شان هستند و لرزه بر این صنعت انداخته‌اند. بازی بزرگی مانند God of War یا اثری که خیلی از بازی‌ها می‌ترسند حتی نزدیک به زمان عرضه‌آن منتشر شوند؛ Red Dead Redemption 2. این بازی‌ها سال‌هاست که طرفداران خود را منتظر گذاشته‌اند و بعد از سال‌ها می‌خواهند در ۲۰۱۸ غوغا به پا کنند. علاوه بر بازی‌هایی که منتظر انتشار آن‌ها هستیم، هیولاهایی هم هستند که بی‌صبرانه منتظریم از دل تاریکی در بیایند و با یک غرش همه چیز را با خاک یکسان کنند؛ منظورم دقیقا جدیدترین اثر سازنده بازی تحسین شده The Witcher 3، یعنی Cyberpunk 2077 است.

در سال ۲۰۱۸، منتظر رخ دادن بسیاری از وقایع هیجان‌انگیز هستیم. در این مطلب سعی داریم اتفاقاتی را نام ببریم که از رخ دادن آن‌ها تا حد زیادی اطمینان داریم و می‌دانیم که با وقوع آن‌ها، سال ۲۰۱۸ به مراتب خفن‌تر، جذاب‌تر و تکان‌ دهنده‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا مورد‌ انتظارترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ را با هم مرور کنیم.

 

Cyberpunk 2077

معرفی کامل بازی Cyberpunk 2077

یک بازی با تم سایبرپانکی، دقیقا همان چیزی است که می‌تواند روح هر گیمری را شاد کند؛ و چه بهتر که سازنده آن سی دی پراجکت است

این همان هیولایی است که از آن صحبت می‌کردم. اما چرا یک بازی را که هنوز وضعیتش مشخص نیست هیولا خطاب می‌کنم؟ دلیل اصلی آن چیزی نیست جز سازنده وسواسی و گیمر دوستش که تا بازی را به حد کمال (به معنای واقعی کلمه) نرساند، حاضر به نمایش آن نیست. همان استودیو خوش‌نام و دوست داشتنی سی‌دی پراجکت رد «CD Projekt Red» که با بازی The Witcher 3: Wild Hunt به همه نشان داد که یک بازی تمام و کمال چگونه باید باشد. اثری که صدها ساعت بازیکنان را پای خود بنشاند، داستانش چه در بخش اصلی و چه در بخش فرعی هرگز تکراری نشود، کاراکترهایی کاریزماتیک و دوست داشتنی خلق کند، گیم‌پلی‌اش بی‌نقص و دنیای آن غنی باشد. این استودیو خوب نشان داد که یک گیمر چه چیزی می‌خواهد و نباید یک بازی بریده شده را تکه تکه به خورد بازیکنان داد. سال‌های سال زمزمه ساخت یک بازی سایبرپانکی از سوی این استودیو شنیده می‌شد که در نهایت بازی در سال ۲۰۱۲ معرفی و تریلر جذاب آن در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد. حال که کار استودیو سازنده با بازی The Witcher تمام شد، این بچه‌های کاربلد لهستانی تمام نیروی خود را روی توسعه بازی Cyberpunk 2077 قرار دادند. سال‌هاست که یک بازی با تم مجذوب کننده سایبرپانکی ندیده‌ایم (منظورم یک سایبرپانکی عظیم AAA پرجزییات و ناب است). حال پس از ۵ سال از گذشت معرفی این بازی که واقعا نمی‌دانم چطور این همه سال برایش صبر کردیم، زمان آن فرا رسیده تا این هیولا از خواب بیدار شود و خودی نشان دهد. نمی‌توان گفت این بازی امسال منتشر خواهد شد یا خیر، اما این را می‌دانیم که دیگر وقت نمایش دوباره این بازی است. هیچ چیز مورد انتظارتر از این نیست که سازنده یک بازی سی دی پراجکت باشد، تم بازی سایبرپانکی باشد و داستان و کاراکترهایش به لطف سازنده‌اش نیز تضمین شده باشند. Cyberpunk 2077، نه تنها یکی از مورد انتظار آثار سال ۲۰۱۸ است، بلکه یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نسل هشتم نیز به شمار می‌رود.

Death Stranding

نمایش گیم پلی بازی Death Stranding

کوجیما، یک ذهن مریض، یک بازی عجیب و غریب، صدها سوال و تئوری‌های مختلف. همین‌ها کافی است تا بازی Death Stranding در این لیست جا بگیرد و هیچ چیز هم نتواند آن را از جایش بلند کند. نام کوجیما کافی است تا همه نوت‌های یکنواخت، تبدیل به یک سمفونی مجلل شوند. هرچند شاید سمفونی‌های او گاهی با پیچش‌های نامنظم، مغز مخاطبانش را برهم می‌ریزند، اما او شاهکار تحویل می‌دهد و نوای سمفونی‌اش تا سال‌های سال تکراری نمی‌شود. پس از آن جنجال‌های کوجیما و کونامی و خروج تاریخی او از این کمپانی، بسیاری از ما منتظر این بودیم که بدانیم این شخصیت برجسته صنعت گیم چه اهدافی در سر دارد. زمانی بود که او به هیچ چیز جز سری Metal Gear فکر نمی‌کرد. درست است که تک تک آن‌ها بی‌نظیر بودند و به آثاری جاودان تبدیل شدند، اما کوجیما تمام فکر و ذکرش متال گیر بود. هرچند آن اواخر به سراغ ساخت نسخه جدیدی از سایلنت هیل رفت و با یک دموی ساده نشان داد به جز متال گیر بلد است بازی‌های دیگر هم بسازد که مخاطبانش را با یک اتمسفر به شدت ترسناک به سقف اتاق بچسباند.

یک گیم‌پلی از بازی Death Stranding و یک تاریخ انتشار سورپرایز کننده، ۲۰۱۸ را به یک سال رویایی تبدیل می‌کند

اما در هر صورت، خروج کوجیما از کونامی، حداقل برای من یکی از مثبت‌ترین نکات رخ داده چند سال اخیر بود، چرا که حالا می‌توانیم آثار جدیدی از او ببینیم و این اتفاق هم رخ داد. سونی او را جذب کرد، بودجه‌ای کلان به پایش ریخت تا برایشان بازی بسازد و ناگهان Death Stranding، از ناکجا آباد مغز مریض این چشم بادومی دوست داشتنی سبز شد. تا به حال سه تریلر از این بازی مرموز منتشر شده است که هر کدام به راحتی بازیکنان را سر جای خود میخکوب کردند. اینکه در بازی کوجیما، اشخاص بزرگی مانند نورمن ریداس، مدس میکلسون و گیرمو دل‌تورو حضور دارند، اینکه می‌دانیم کوجیما قرار نیست یک بازی سرراست را در اختیار بازیکنان قرار دهد می‌خواهد ذهن مخاطبان را منحل کند، Death Stranding را به راحتی، تبدیل به یکی از مورد انتظارترین آثار نسل هشتم کرده است. حال پس از روایت‌ها و تئوری‌هایی که در مورد این بازی مطرح شد، وقت آن رسیده که شاهد نمایش گیم‌پلی این بازی عجیب باشیم و اگر تاریخ انتشار آن هم در انتهای گیم پلی بازی به صفحه نمایش بکوبد و سورپرایز کننده باشد، سال ۲۰۱۸ از آن چه که فکر می‌کردیم فوق‌العاده‌تر خواهد شد.

The Last of Us Part 2

گیم پلی بازی The Last of Us Part 2

تصور اینکه دوباره قرار است همراه با الی ماجراجویی کنیم، به شدت جذاب و هیجان‌انگیز است

فرقی نمی‌کند طرفدار کدام کنسول باشید یا فرقی ندارد فقط سبک خاصی از بازی‌ها را دوست داشته باشید؛ تنها یک بار تجربه نسخه اول The Last of Us کافی بود تا عاشق آن شوید. شخصیت‌های آن، نه قدرت فراطبیعی داشتند و نه افرادی عجیب و غریب بودند؛ الی و جول، با سادگی خود در داستانی شگفت‌انگیز، ما را به یک ماجراجویی تکرار نشدنی بردند. این بازی از هر نظر بهترین بود و از هر نظر جاودانه. پس این که نسخه دوم آن یکی از مورد انتظارترین‌ها باشد، چیز عجیبی نیست. خیلی از ما با نسخه اول بازی The Last of Us زندگی کردیم، جول تبدیل به یکی از بهترین کاراکترهای مرد، و الی تبدیل به یکی از بهترین کاراکترهای کل دوران گیمینگ‌مان شد. حال در نسخه دوم بازی، نمی‌دانم جول کجای داستان قرار دارد، اما می‌دانیم الی در مرکز ماجرا است و سال‌ها پس از وقایع داستان اول را دنبال خواهیم کرد. معرفی نسخه دوم بازی شگفت انگیز بود. بازی به شکلی غیر منتظره در مراسم پلی‌استیشن اکسپرینس سال ۲۰۱۶ معرفی شد.

تا به حال دو تریلر از این بازی منتشر شد و هر کدام جو عجیب و هیجان‌انگیز خود را داشت. یکی با محوریت الی و جول و دیگری با محوریت کاراکترهایی جدید که نوید داستانی شخصیت‌محور و درگیر کننده‌تر را می‌دهند. این که این اشخاص جدید چه کسانی هستند و در کجای داستان جای می‌گیرند، این که این بار هدف الی چیست و ده‌ها سوال و تئوری مختلف، بیش از پیش صبر ما را نسبت به این بازی لبریز می‌کند. اما با اینکه بعید است شاهد عرضه این بازی در سال ۲۰۱۸ باشیم و سال ۲۰۱۹ برای انتشار آن محتمل‌تر است، اما می‌توان سال ۲۰۱۸ منتظر اتفاقات دیگری حول محور این بازی بود و آن هم چیزی نیست جز نمایش گیم پلی بازی! هیچ شکی نداریم که استودیو ناتی‌داگ چه از نظر گیم‌پلی و چه از نظر بصری، اثری فوق‌العاده را ارایه خواهد داد. اما من یکی نمی‌توانم برای دیدن گیم‌پلی سوم شخص بازی، همراه با الی و یک ماجراجویی جدید صبر کنم. دو سال از معرفی بازی می‌گذرد، پس احتمال این مورد زیاد است که چه در E3 و چه در مراسم‌های جذاب دیگر سونی، این بار شاهد نمایش گیم‌پلی بازی باشیم، یا احتمالا باز هم یک تریلر مرموز دیگر و شاید هم یک تریلری که ما را بیشتر با بازی آشنا می‌کند؛ هرچه که هست، The Last of Us Part 2، قطعا یکی از مورد انتظارترین بازی‌‌های نسل هشتم است، چه می‌خواهد نمایش یک تریلر باشد، چه نمایش یک گیم‌پلی و چه انتشار آن که برای آن لحظه شماری می‌کنیم.

 

Shadows Die twice

نمایش بازی جدید FromSoftware

سال ۲۰۱۸ زمان بازگشت میازاکی به میادین است؛ آن هم با اثری مرموز و هیجان‌انگیز

هیچ راهی نداشت تا بازی جدید استودیو فوق‌العاده محبوبم را در این لیست قرار ندهم!‌ با بازی‌های FromSoftware کنار بیایید یا نه، اگر از نظر شما Dark Souls و Bloodborne سختی‌های غیر منطقی و احمقانه‌ای دارند، یا اینکه در کل هیچ چیز از آثار بازی‌های میازاکی را درک نمی‌کنید، این سلیقه شماست، اما اینکه سری Dark Souls و شخص میازاکی تاثیر بسیار مثبتی در این صنعت گذاشتند و روند بسیاری از بازی‌ها را تغییر دادند، غیر قابل انکار است. آثار این استودیو باعث شد تا دیگر استودیوها متوجه شوند که بازیکنان، چالش‌ها در بازی‌هایی ویدیویی را دوست دارند و صرفا جذابیت کشتن و به جلو رفتن، بسیار کوتاه و ناچیز است، اما اگر چالش‌های جذابی در بازی وجود داشته باشد، آن آثار برای سال‌ها در یاد گیمرها می‌مانند. پس از یک نسخه از Demon Souls، سه نسخه جذاب از سری Dark Souls و یک نسخه از Bloodborne، که به جرات می‌توانم بگویم تک تک آن‌ها شاهکار بودند، حال میازاکی استراحتی به طرح‌های حماسی مدیوال و ویکتورین گوتیک خود که در سولزها و بلادبورن شاهد بودیم داده‌ است و قصد دارد به سراغ یک بازی جدید برود. البته هنوز مشخص نیست بازی جدید آن‌ها چه خواهد بود. آن‌ها فقط با یک تیزر چند ثانیه‌ای و نام مرموز Shadow Die Twice، من یکی را که برای انتشار اطلاعت جدید از بازی اسیر خود کردند!  حال اینکه یک بازی کاملا جدید باشد یا شاهد نسخه جدید Bloodborne باشیم، کسی نمی‌داند اما این را خوب می‌دانیم که این اثر نیز با امضای خود میازاکی در حال توسعه است و همین یک مورد برای طرفداران پر و پاقرصش کافی است تا روز به روز برای انتشار یک تریلر کامل از بازی جدید این شخص لحظه شماری کنند.

 

Red Dead Redemption 2

گیم پلی بازی Red Dead Redemption 2

نام این بازی کافی است تا متوجه شویم ۲۰۱۸ چه سال خاطره‌انگیزی برای گیمرها خواهد بود

سال ۲۰۱۸ چند بازی منتشر خواهند شد که همه آن‌ها می‌توانند لرزه بر تن همه طرفدارانشان بیندازند و سه چهارتا از آن‌ها را نیز در این مطلب معرفی کردیم. اما اگر فقط یک بازی و استودیو باشد که بتواند نه تنها لرزه بر تن طرفداران بندازد، بلکه لرزه بر تن بازی‌ و استودیوهای دیگر هم بندازد، آن بازی در سال ۲۰۱۸ چیزی نیست جز نسخه جدید Red Dead Redemption و آن استودیو چیزی نیست جز استودیو معظم Rockstar. شاید راک‌استار، سال‌ها قبل، استودیویی به مراتب پرکارتر از نظر انتشار بازی‌های مختلف بود. آن‌ها در سال ۲۰۱۰ نسخه دوم بازی Red Dead را منتشر کردند و در سال ۲۰۱۳ نیز بازی GTA V را منتشر کردند. هرچند که آن‌ها کم کار شدند، اما شاهکار می‌سازند. زمانی که بازی Red Dead Redemption منتشر شد، آن گرافیک بصری جذاب، آن داستان به شدت جالب و گیم‌پلی درگیر کننده‌اش، آن قدر خوب بود که بدون شک طعم آن هنوز هم زیر زبان طرفداران است. حال ۸ سال از آن دوره می‌گذرد و امسال، نوبت جدیدترین شاهکار استودیو راک‌استار است. داستان بازی این بار به چندین سال قبل از دوره جان مارستون مربوط می‌شود و شخصیت آرتور مورگان، کاراکتر اصلی این بازی خواهد بود که عضو گروه خلافکاران داچ ون در لیند است. این بازی به مراتب قرار است بزرگ‌تر از نسخه قبلی باشد و بخش آنلاینی همانند GTA Online خواهد داشت. تصور کنید سال‌هاست که GTA دست از فروش‌های سرسام‌آورش برنداشته و جدول‌های آمریکا و انگلستان را رها نمی‌کند، حال Red Dead Redemption 2 نیز در کنار GTA  بعید از است اجازه نفس کشیدن به بازی‌های دیگر را بدهد. البته شاید با خود بگویید زود قضاوت می‌کنم، اما کارنامه درخشان راک‌استار هرگز اجازه نمی‌دهد در مورد این بازی منفی فکر کنیم.

 

Rocksteady

معرفی بازی جدید Rocksteady

این که سازنده سری Arkham روی چه شخصیت جدیدی مشغول به کار است، به خودی خود یک کنجکاوی هیجان‌انگیز است

بین تمامی استودیوهای بازیسازی، فقط و فقط یک استودیو توانست از یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کامیک‌بوکی یک بازی درست و حسابی بسازد و همه را شیفته خود کند و آن هم استودیویی نیست جز راک‌استدی. اگر عاشق بتمن باشید یا حتی اگر عاشق بازی‌های ویدیویی باشید، سه‌گانه بازی بتمن Arkham را بازی کرده‌اید. آخرین بازی بزرگ آن‌ها در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و پرونده بتمن را برای مدت نامعلوم و شاید هم برای همیشه بستند. این موضوع را خوب می‌دانیم که آن‌ها مشغول کار روی ساخت یک پروژه جدید هستند که نه می‌دانیم چیست و نه می‌دانیم اصلا درباره یک ابرقهرمان دیگر است یا خیر. هر چه باشد، خوب می‌دانیم که استودیو Rocksteady پس از عرضه سه بازی از سری Arkham، به خوبی نشان داد که بازی‌های آن‌ها از نظر کیفیت ثابت شده هستند. خیلی‌ها بر این عقیده هستند که بازی جدید آن‌ها در مورد شخصیت محبوب سوپرمن است، اما خب سوپرمن بسیار قوی است و ساخت یک بازی در مورد او کار چندان راحت و در عین حال جذابی نیست. همچنین برخی شایعات در گذشته وجود داشت که آن‌ها روی یک بازی AAA از سری محبوب لاک پشت‌های نینجا کار می‌کنند که می‌تواند جذاب و جالب باشد. اما به هر حال این را خوب می‌دانیم که سال ۲۰۱۸، زمان رونمایی از جدیدترین اثر استودیو راک‌استدی است.

Forza Horizon

نسخه جدید Forza Horizon

نسخه جدید بازی اگر در ژاپن جریان داشته باشد، می‌توان یک هورایزنِ متفاوت انتظار داشت

بازی‌های ریسینگ همیشه پر طرفدار هستند و در عین حال، تعداد ریسینگ‌های خوب به اندازه بند‌های یک انگشت هم نمی‌رسند! به جرات می‌توان گفت عملا به جز سری Forza، دیگر ریسینگ‌ها نتوانستند یک اثر کامل و بی‌نقص را ارایه دهند؛ حداقل تا امروز! سری بازی‌های Forza همیشه چه از نظر محتوا و چه از نظر عملکرد فنی و بصری، بی‌نقص و عالی عمل کردند و سال به سال جای خود را در این سبک بیشتر و بیشتر محکم کردند؛ یک سال نسخه Motorsport و یک سال نسخه Horizon. امسال نیز نوبت بازی Forza Horizon 4 است؛ اثری که در نسخه سوم، یک شاهکار تمام عیار تحویل داد. اینکه نسخه چهارم در چه شهری قرار است باشد، مشخص نیست. اما شایعه‌هایی وجود دارد که نسخه جدید این بازی در ژاپن جریان خواهد داشت. کشوری با اتمسفری متفاوت، نئون‌های رنگی از جنس آینده و خیابان‌های شلوغ. اگر چنین موردی واقعیت داشته باشد، می‌توان انتظار یک اثر بسیار متفاوت را نسبت به سه نسخه قبلی داشت. تیم سازنده بازی در نسخه سوم سعی کرد محیط استرالیا را با جزییات شگفت‌انگیز در کنار صدها ماشین در اختیار بازیکنان قرار دهد. حال اینکه این سری در ژاپن جریان داشته باشد و سازنده آن هم استودیو پلی‌گراند باشد، پس قطعا این اتفاقی هیجان‌انگیز در سال ۲۰۱۸ خواهد بود؛ مخصوصا برای آن‌هایی که عاشق گیم هستند. البته اخبار جالب‌تری نیز از این بازی به گوش می‌رسد. این که برای اولین بار در سری Forza، بازیگرانی قرار است کارهای موشن کپچر را انجام دهند که نوید یک بخش داستانی را می‌دهد. حال اینکه بازی Forza Horizon 4 یک بخش داستانی داشته باشد و با اضافه کردن یک سری المان‌های جدید مخصوصا حضور پلیس‌ها در بازی، می‌توان شاهد اثری به مراتب هیجان‌انگیز‌تر بود.  

Tomb Raider

نمایش نسخه جدید Tomb Raider

همیشه معرفی و عرضه یک نسخه از سری توم ریدر جذاب بوده و حس خوبی داشته است

انتشار یک نسخه جدید از سری Tomb Raider همیشه حس خوبی دارد! ماجراجویی‌های جذاب و هیجان‌انگیز همراه با شخصیت بسیار محبوب این سری یعنی لارا کرافت که باعث شده تا این سری همیشه جزو محبوب‌ترین‌ها باشد. شاید برای خیلی‌ها، سری جدید توم ریدر به آن صورت قدرت گذشته خود را نداشته باشد، اما هنوز هم دو نسخه ابتدایی این سری جدید را می‌توان جزو بهترین‌ ماجراجویی‌ها دانست. در قسمت اول که شاهد لارا کرافت جوان و نپخته‌ای بودیم که در جزیره‌ای مرگبار اسیر می‌شود. در نسخه دوم لارا کرافت به سیبری می‌رود تا به دنبال راز جاودانگی باشد، اما نسخه بعدی لارا را به کجا خواهد کشاند؟ طبق شایعه‌هایی که وجود دارد، این بار لارا کرافت دست از جنگل‌ها و محیط‌های سرد برخواهد داشت و به منطقه‌ای شناخته شده، گرم و پر رمز و راز خواهد رفت؛ مصر! هنوز نمی‌توان در مورد آن نظر قطعی داد، اما حتی فکر کردن به آن نیز جذاب است. حال که ماجراجویی‌‌های نیتن در سری Uncharted  به پایان رسید، تنها امید ما برای تجربه ماجراجویی جذاب، سری Tomb Raider است و من به شدت منتظر معرفی نسخه جدید این سری هستم. چندی پیش بود که کمپانی ناشر بازی تایید کرد که این بازی در حال ساخت است و به طور قطع امسال شاهد رونمایی نسخه جدید هستیم. نکته جالب در مورد بازی این است که احتمالا، این بار تیمی دیگر مشغول ساخت نسخه جدید است. چرا که استودیو سازنده دو نسخه قبلی، یعنی استودیو کریستال داینامیکس مشغول ساخت یک بازی از سری Avengers کمپانی مارول است. حال باید دید در این نسخه، لارا کرفت به کدام کشور سفر خواهد کرد و سازنده این نسخه، Tomb Raider جدید را تا چه حد بزرگ خواهد ساخت.

Call of Duty

نسخه های جدید بازی‌های محبوب سالانه

درست است که بعضی بازی‌ها سالانه منتشر می‌شوند، اما این به منظور مورد انتظار نبودن آن‌ها نیست

دیگر عادت کرده‌ایم که هر سال شاهد انتشار یک سری از بازی‌ها باشیم. بازی‌های ورزشی بزرگ یکی از همین پایه ثابت‌های انتشار سالانه هستند که شاید پیشرفت قابل توجه‌ای در نسخه‌های جدید آن‌ها مشاهده نکنیم، اما از محبوبیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند و سعی دارند با اضافه کردن شاخه و برگ‌های جدید به بازی خود، محصولی پر محتواتر برای طرفداران خود به ارمغان بیاورند. بدون هیچ شکی، بازی‌های فوتبالی در راس تمامی این آثار قرار دارند. امسال نیز بازی FIFA می‌تواند یکی از مهم‌ترین آثار ورزشی باشد که میلیون‌ها طرفدار عاشق فوتبال منتظر آن هستند. البته از طرفی نیز سری بازی‌ PES رفته رفته در حال بازگشت به دوران اوج خود است و رقابت سختی نیز با بازی فوتبالی کمپانی الکترونیک آرتز خواهد داشت. ورزش‌های دیگر مانند بسکتبال نیز جزو مهم‌ترین آثار سالانه و مورد انتظار هستند. البته همه چیز بازی‌های ورزشی نیست. یکی از پایه‌ترین بازی‌های سالانه،‌ مجموعه بسیار پرطرفدار Call of Duty است. شاید زمانی این بازی تبدیل به یک ماشین پول‌سازی برای اکتیویژن شده بود که سالانه میلیارد‌ها دلار به جیب ناشرش می‌زد، اما خب حداقل در دو نسخه اخیر متوجه شدیم که اکتیویژن کمی هم به فکر طرفداران است و می‌خواهد این سری را به اوج برگرداند (البته همیشه از این حرف‌ها در مورد این بازی وجود داشته است). امسال نیز از این قاعده مستثنا نیست و هنوز نمی‌دانیم که نسخه جدید Call of Duty در چه بازه زمانی قرار دارد و چه جنگ و نبردی را به تصویر خواهد کشید. اما این را می‌توان مطمئن بود که امسال به طور حتم یک نسخه جدید از این سری منتشر خواهد شد. اینکه اکتیویژن یک سال بیشتر به این سری و سازندگانش فرصت دهد، اقدامی عجیب خواهد بود که باید در تاریخ ثبت کرد. از طرفی دیگر، یوبیسافت نیز زمانی به طور سالانه یک Assassin's Creed را باید منتشر می‌کرد که در نهایت، مدیرانش سر عقل آمدند و با یک سال فرصت به سازندگان آخرین نسخه Assassin's Creed، یک نسخه کاملا جذاب و عالی را منتشر کردند. اما آیا یوبیسافت این کار را باز هم انجام خواهد داد؟ یا امسال نیز شاهد یک نسخه جدید از Assassin's Creed هستیم؟ این سوال هم می‌تواند یکی از مورد انتظارترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ باشد! اما خب یوبیسافت با یک سال استراحت به این سری، در حقیقت به تمامی استودیوهای اساسینز کرید سازش فرصت داد، نه فقط سازنده Origins. پس می‌توان انتظار داشت که با این وقفه یک ساله به لطف مدیران یوبیسافت، می‌توانیم حتی شاهد نسخه‌های به مراتب بهتری نسبت به Origins باشیم.

 

Bethesda

نمایش بازی جدید Bethesda

امسال دیگر نوبت خودنمایی تاد هاوارد است؛ یکی از اساطیر بازیسازی صنعت گیم

بتسدا بدون شک، یکی از خفن‌ترین کمپانی‌هایی است که من می‌شناسم. وقتی مدیر کمپانی می‌آید و یک مشت بازی خفن معرفی می‌کند و سپس می‌گوید همه آن‌ها همین امسال عرضه می‌شوند، مگر می‌شود آن‌ها را دوست نداشت؟ آن‌ها در سال ۲۰۱۷ آثار بسیار خوب و شایسته‌ای مانند Wolfenstein 2 و 2 The Evil Within را منتشر کردند. سال قبلش نیز با معرفی ناگهانی و انتشار زود هنگام Fallout 4 پس از معرفی، به خوبی نشان دادند که چقدر خوب می‌توانند همه را شگفت‌زده کنند. اما حالا امسال دیگر نوبت خودنمایی دوباره تاد هاوارد، یکی از اسطوره‌های بازی‌سازی صنعت گیم است. سال پیش شایعه این بود که آن‌ها روی یک بازی علمی‌تخیلی کار می‌کنند، اما چندی بعد اعلام شد که بازی آن‌ها هنوز آماده رونمایی نیست، چرا که این کمپانی عادت دارد بازی خود را زمانی معرفی کند که به تاریخ انتشارش نزدیک باشد و بازیکنان را زیاد منتظر نگذارد. با این تفاسیر، احتمال بسیار زیاد امسال باید منتظر معرفی بازی جدید تاد هاوارد باشیم. فراموش نکنید که این شخص با معرفی و انتشار بازی The Elder Scrolls V: Skyrim در سال ۲۰۱۱ غوغا به پا کرد و اثری منتشر کرد که نه تنها از نظر فروش و تاثرگذاری در بازار حرف اول را می‌زد، بلکه بازیکنان را به شدت مجذوب خود می‌کرد. حال برای بازی جدید او، به شدت لحظه‌شماری می‌کنیم. حال اینکه این بازی یک اثر علمی تخیلی باشد، یا نسخه جدید The Elder Scrolls، در همه حال ساخته‌های این شخصیت جذاب و مورد انتظار هستند. البته بتسدا بازی‌های دیگری نیز برای رونمایی خواهد داشت چرا که استودیوهای مختلفی زیر بال و پر Bethesda Softworks مشغول ساخت بازی هستند. یکی از بازی‌های جدید می‌تواند اثر جدید شینجی میکامی باشد، چرا که او در نسخه دوم بازی The Evil Within تنها وظیفه تهیه کنندگی را برعهده داشت و معلوم نیست خود او وقتش را صرف ساخت چه چیزی می‌کند. همچنین بازی جدید استودیو Arkane، سازنده بازی Dishonored نیز می‌تواند به شدت مورد انتظار باشد و زمان زیادی هم از انتشار نسخه دوم این بازی می‌گذرد. این کمپانی آنقدر خوب است که بتوان آن را در لیست مورد انتظارترین‌ها قرار داد.

Nintendo

نینتندو درخشان‌تر از گذشته

نینتندو روز به روز شگفت‌انگیزتر می‌شود و این امر در سال ۲۰۱۸ نیز ادامه خواهد داشت

رک بگویم، همیشه فکر می‌کردم نینتندو سوییچ نیز همانند Wii U شکست خواهد خورد اما شدیدا اشتباه می‌کردم و نینتندو به شدت موفق ظاهر شد! نینتندو سوییچ هنوز هیچی نشده، به یکی از موفق‌ترین کنسول‌های صنعت گیم تبدیل شده و به همان اندازه که نینتندو با کنسول Wii همه را مجذوب خودش کرد، دقیقا در حال تکرار همان کار با Nintendo Switch است. آن‌ها شروع کارشان طوفانی بود، با انتشار بازی Zelda نیز طوفانی دیگر به راه انداختند و همچنان با انتشار بازی‌های انحصاری دیگر، حتی آن‌هایی که به این کنسول علاقه‌ای نداشتند را ترغیب به خرید نینتندو سوییچ کرده است. نه تنها انحصاری‌های مختلف، بلکه این کنسول با پشتیبانی فوق‌العاده کمپانی‌ها و استودیوهای Third Party همراه بود و دقیقا برعکس Wii U، آن‌ها نینتندو را تنها نگذاشتند. به راحتی می‌توان گفت، نینتندو شگفت‌انگیز عمل کرده است و همچنان به شگفت‌انگیز بودن ادامه می‌دهد. به همین دلیل نیز این کمپانی و دیگر جادوهایی که در آستین دارد و هنوز آن‌ها را رو نکرده برای‌مان بسیار مورد انتظار است. حتی همین حالا که این مقاله را می‌نویسم، کمپانی نینتندو پروژه تعاملی جدید خود یعنی Nintendo Labo را معرفی کرد! به نظر این کمپانی برنامه‌های بلند مدت زیادی در سر دارد.

 

Playstation Exclusive

سونی، کوله‌باری سنگین از انحصاری‌های چشمگیر

آیا در سال ۲۰۱۸ هنوز سونی چیزی برای رونمایی دارد؟ یا فقط باید منتظر انتشار همین‌ها باشیم؟

کمپانی سونی با پلی‌استیشن 4 تبدیل به سلطان نسل هشتم شد. نه تنها به لطف کنسول خوب و محبوب خودش که کار بازیسازان را برای بازی سازی راحت‌تر از نسل هفتم کرد، بلکه کنسولی پر از بازی‌های ریز و درشت تحویل مخاطبان قدیمی و جدیدش داد. بزرگ‌ترین نکته مثبت این کمپانی هم همین بازی‌هایی هستند که می‌توانیم روی کنسولش تجربه کنیم و شاهد انواع و اقسام انحصاری‌ها باشیم. این کمپانی همیشه راهی برای سورپرایز کردن طرفدارانش داشته است. برای لیست کردن این شگفتی‌ها می‌توان یک مقاله جداگانه نوشت، اما اگر بخواهیم سرانگشتی حساب کنیم، می‌توان بازی Crash را نام برد، می‌توان The Last of Us را نام برد، می‌توان آن معرفی تاریخی و ناگهانی بازی جدید کوجیما یعنی Death Stranding را نام برد، یا چرا راه دور بریم، God of War به تنهایی خودش عظیم الجثه است. یا این لا به لا بازی‌هایی مانند Spider-Man ،Days Gone یا Detroit Become Human و دوست داشتنی‌تر از همه این‌ها، Horizon Zero Dawn را معرفی و منتشر کرده است. البته نمی‌توان از عادت بد سونی در معرفی زود هنگام بازی‌ها و عدم اعلام تاریخ انتشار دقیق بازی‌هایش گذشت، اما به هر حال، این کمپانی همیشه دست پر بوده و هیچ وقت جای خالی بازی‌های بزرگ را از سوی آن حس نکردیم. حال سال ۲۰۱۸ فرا رسیده و بدون شک، این کمپانی، کوله باری از بازی‌های معرفی شده و معرفی نشده را به همراه خواهد داشت.

Xbox Exclusive

مایکروسافت، تلاش برای بازگشت به دوران قدرت

سال‌هاست که منتظر یک نمایش خوب از مایکروسافت هستیم؛ ۲۰۱۸ باید سال شکوفایی دوباره آن‌ها باشد

مقاله‌های زیادی خواندیم که مایکروسافت چقدر در این نسل اشتباه داشت و از دوران طلایی ایکس‌باکس 360، کارش به چه جاهایی که کشیده نشد. برخی از این مقالات را هم خودم نوشتم، چه مقاله‌هایی که در آن امیدوار بودم مایکروسافت دوباره روی روال بیافتد یا چه مقاله‌هایی که اصلا امیدی در این کمپانی نمی‌دیدم. اما به هر حال، مایکروسافت در طول یکی دو سال اخیر تمرکز ویژه‌ای روی نرم‌افزار کنسول خود و عرضه قدرتمندترین کنسول تاریخ داشت. حال که این کنسول عرضه شده و نرم‌افزارها، پشتیبانی‌ها و امکانات ارزشمندی را از سوی این کمپانی شاهد هستیم، به راستی دیگر وقت آن رسیده تا در زمینه بازی‌ها خودی نشان دهد. این کمپانی بارها در این زمینه قول و وعده‌هایی داده است، این که بازی‌های زیادی در راه هستند و بلندپروازی‌های زیادی در سر می‌پرورانند اما خب تا به اینجا، فقط شاهد عرضه یک کنسول قدرتمند هستیم که به آن صورت بازی‌های انحصاری زیادی وجود ندارد که نیروی این هیولا را به رخ بکشد. بهترین آن‌ها سری‌های Forza هستند و بازی‌های مولتی‌پلتفرمی مثل Assassin's Creed Origins. اما مایکروسافت واقعا نیاز به بازی‌های بزرگ AAA انحصاری دارد. این کمپانی باید در سال ۲۰۱۸ خودی نشان دهد، در غیر این صورت، همینطور عقب می‌ماند و از دو کمپانی دیگر فاصله می‌گیرد. این دلیلی است بر قرار دادن مایکروسافت در این لیست، این که بسیار منتظر هستیم تا ببینیم این کمپانی چه نقشه‌هایی در سر دارد و چه برنامه‌هایی قرار است برای دوباره قدرت گرفتنش عملی کند.

 

E3 2018

E3 2018

E3 بزرگ‌ترین رویدادی است که تمامی اتفاق‌های مورد انتظاری را که معرفی کردیم به واقعیت تبدیل می‌کند. حال با توجه به اینکه امسال کلی هیولا در راه است و کلی تایتان و انواع و اقسام بازی‌های عظیم‌الجثه باید از تاریکی بیرون بیایند، E3 2018 را به شدت تبدیل به مورد انتظارترین اتفاق سال ۲۰۱۸ تبدیل می‌کند. اینکه کمپانی‌های بزرگی مانند مایکروسافت، بتسدا، الکترونیک آرتز، سونی و یوبیسافت باز هم بیایند و بازی‌های خود را معرفی کنند و تریلرها و اتفاقات شگفت‌انگیز را رقم بزنند، بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است. البته به غیر از E3، مراسم‌های دیگری مانند گیمزکام هستند که در بسیاری از مواقع ناامید کننده ظاهر می‌شوند، اما امسال دوست داریم Gamescom 2018 نیز جذاب و عالی از آب در بیاید. حتی مراسم بازی‌های پاریس، پلی‌استیشن اکسپرینس و حتی نینتندو دایرکت‌های سورپرایز کننده نیز، از دیگر اتفاقات مورد انتظار سال 2018 هستند.

 


منبع Zoomg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده