// شنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

بازی Deep Down تجربه‌ای واقعی تر از واقعی را ارائه خواهد داد

کپ‌کام امیدوار است که Deep Down، بازی رایگان و انحصاری پلی‌استیشن 4 آن‌ها با به رخ کشیدن جلوه‌های بصری و صوتی منحصر به فرد بتواند تجربه‌ای «واقعی‌تر از واقعیت» را ارائه دهد. در ادامه با زومجی همراه باشید.
تروکی میاشیتا، مدیر ارشد بخش توسعه‌ی بازی‌ها طی مصاحبه‌ای جدید درباره‌ی Deep Down صحبت‌ کرده است. او بر روی مسائلی از قبیل گرافیک، روش‌های درآمدزایی بازی، ویژگی‌های آنلاین و بیشتر تاکید کرده است. در این مصاحبه میاشیتاگفت که قدرت پلی‌استیشن 4 به سازندگان این اجازه را می‌دهد که گرافیکی باورنکردنی‌تر از همیشه را به وجود آورند:
ما بر روی مسائلی از قبیل چگونگی خلق دوباره‌ی گازها و مایعاتِ زندگی واقعی مثل شعله‌های آتش و آب‌های جاری تمرکز کرده‌ایم. افزون بر این ما اکنون می‌توانیم جزئیات بیشتری مثل میزان زنگ‌زدگی سلاح‌ها و کثیفی لباس‌ها را به تصویر بکشیم.
میاشیتا همچنین از یک ویژگی صوتی جدید رونمایی کرد که به گفته خودش به غوطه‌ور ماندن کامل بازیکن در محیط بازی کمک می‌کند:
ایجاد یک احساس واقع‌گرایانه بسیار سخت است و این موضوع حقیقت را برای صدا‌ها به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال، صدای (احساسات) Mementoها در ابتدا از بلندگوهای تلویزیون بخش می‌شود، اما پس از این که شی خاصی را از روی زمین برمی‌دارید،‌ صدایی را از کنترلر در دست خود خواهید شنید. اگر شما چیزی را در جیب خود بگذارید، صدایی را از همان نزدیکی خواهید شنید. ما اکنون می‌توانیم تجربه‌ای «واقعی‌تر از واقعیت» از بازی‌های ویدئویی را به شما ارائه دهیم. این احساس غوطه‌وری در بازی، الویت اصلی ما است.
میاشیتا در ادامه مصاحبه گفت که امیدوار است با نظارت مداوم بر روی بازخورد‌ها و تطبیق Deep Down با خواسته‌های بازیکنان، این بازی بتواند طول عمری ده ساله داشته باشد:
بروزرسانی‌های بزرگی طبق برنامه‌ریزی قبلی به صورت منظم منتشر خواهند شد. ما انتظار داریم که یک سرویس خاص برای هر بروزرسانی که با گذشت زمان ساخته می‌شود، عرضه کنیم. ما یک برنامه‌ی پیش‌نویس شده داریم که چندین سال آینده را  تحث پوشش قرار می‌دهد. ما طول عمری ده ساله را برای این بازی آنلاین در نظر گرفته‌ایم.
میاشیتا صحبت‌های خود را ادامه داد و گفت در سه سال اول عرضه‌ی بازی Deep Down، بازخورد‌های بازیکنان را به دقت زیر نظر می‌گیرند و اگر لازم باشد، مسیر محتوای از قبل برنامه‌ریزی شده‌ی خود را با باز‌خورد‌ها وفق می‌دهند:
اگر ما پنج برنامه در ابتدای کار آماده کرده باشیم و دو تا از آن‌ها با بازخورد‌های مثبتی از سوی کاربران  رو به رو شوند، آن دو برنامه را بیش از پیش توسعه می‌دهیم و سه برنامه‌ی دیگر که کارایی نداشتند را اصلاح و تبدیل می‌کنیم. این چنین ما می‌توانیم سرویس‌های خود را به آن چه کاربران ما می‌خواهند و باعث لذت چندین ساله‌ی آن‌‌ها ‌می‌شود، نزدیک کنیم. اگرچه ما از قبل یک برنامه‌‌ریزی ده ساله‌‌ را برای این بازی پایه‌ریزی کرده‌ایم ولی همیشه از ایجاد تغییرات استقبال می‌کنیم.
deep down 11 به علاوه او اذعان می‌کند که در صورت هیجان‌زده شدن بازیکنان از برنامه‌های کپ‌کام، بسیار خوشحال خواهد شد، اما او این احتمال را می‌دهد که شاید این امر محقق نشود:
این بازی ممکن است به مسیر دیگری برود، اما به نظر من بهترین بخش توسعه‌ی بازی‌های آنلاین این است که همیشه این نوع تعاملات را حفظ کنیم.
در مورد بازی Deep Down میاشیتا افزود که این بازی تجربه‌ی گیمینگ جدیدی برخلاف دیگر بازی‌های این سبک ارائه خواهد داد. او به صورت سربسته صحبت‌های خود را درباره‌ی جزئیات کلیدی بازی ادامه داد و گفت که چگونه این بازی خواهد توانست این سبک را رو به جلو ببرد. میاشیتا همچنین به حالت آنلاین Deep Down اشاره کرد و گفت «ما به روش‌های بازی‌ تیمی جدیدی برای بخش چند نفره فکر می‌کنیم». او افزود که این بازی تجربه‌ی جدیدی در زمینه‌ی بازی‌های ویدئویی دسته‌جمعی به رخ خواهد کشید که به بازیکنان این اجازه را خواهد داد تا از حضور سایر بازیکنان در محیط آنلاین بازی آگاه شوند. اطلاعات بیشتری در دسترس قرار نگرفته است. درباره‌ی روش‌های درآمدزایی بازی رایگان Deep Down، میاشیتا گفت ارائه بازی به صورت رایگان به این خاطر است که بازی به دست گیمر‌هایی برسد که آن را نادیده می‌گیرند:
ما نمی‌خواهیم صرفا یک بازی معمولی بسته‌بندی شده عرضه کنیم که درآمدزایی آن پس از فروش این بسته‌ها به پایان برسد. آن را خوب امتحان کنید، سرگرم شوید و همچنان آن را انجام دهید. این راهی است که امیدواریم کارها خوب از آب در بیایند.
میاشیتا تصدیق کرد که بازی رایگان،‌ چیزی که نحوه‌ی درآمدزایی آن بسیار بحث‌برانگیز است، قلمروی جدیدی را به کپ‌کام نشان خواهد داد. اما این یک مدل است که در آینده می‌تواند همه‌جا حضور داشته باشد و کپ‌کام می‌خواهد در رأس این امور قرار گیرد:
این مدل درآمدزایی قبلا توسط بازی‌های مرورگر محور و اپلیکیشن‌های موبایل به محبوبیت رسیده است. این بازی می‌تواند به استانداردی در آینده تبدیل شود. اگرچه همیشه زمانی که  ابتکارات غیر معمول به وجود می‌آیند، فشار نیز بر روی آن زیاد است، اما فکر می‌کنم که ارزش امتحان کردن را دارد.
هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای عرضه‌ی بازی Deep Down اعلام نشده است ولی انتظار می‌رود که در سال ۱۳۹۴ شاهد انتشار این بازی رایگان به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 باشیم. میاشیتا از طرفداران بازی می‌خواهد که صبر و شکیبایی بیشتری پیشه کنند و افزود که سازندگان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا بازی را برای عرضه آماده کنند. نظر شما درباره‌ی این بازی چیست؟ با توجه به این صحبت‌ها، به نظر شما چه آینده‌ای در انتظار این بازی خواهد بود؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده