نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۹

گزارش زومجی از رونمایی مادربردهای سری Z370 ام‌اس‌آی

چهارشنبه، ۲۶ مهر ۹۶، MSI با برگزاری مراسمی در دفتر رسمی خود به طور رسمی از مادربردهای سری Z370 رونمایی کرد.

چندی پیش، اینتل به صورت رسمی از پردازنده‌های نسل هشتم خود با نام کافی‌لیک رونمایی کرد. مادربردهایی که این پردازنده‌ها را پشتیبانی می‌کنند، باید دارای چیپ‌ست‌های Z370 باشند و به همین مناسبت، شرکت MSI، چهارشنبه، ۲۶ مهر، مراسی را در دفتر مرکزی خود در تهران برگزار کرد و به صورت رسمی از مادربردهای سری Z370 خود رونمایی کرد. 

در ابتدای این مراسم، آقای دورفر در رابطه با فعالیت MSI در یک سال اخیر در بازار قطعات سخت‌افزار صحبت‌هایی ارائه کرد. وی در صحبت‌های خود گفت که در یک سال اخیر، درخواست برای قطعات پی‌سی، بسیار کم بوده اما MSI موفق شده با برنامه‌ریزی، سهم بازار خوبی را به دست بیاورد و توانسته است که در این مدت، ۱۲۰ درصد بالاتر از حد انتظارات خود ظاهر شود و امید دارد که با برنامه‌ریزی‌های بیشتر، تا آخر سال سهم خود را از بازار قطعات پی‌سی، بالاتر نیز ببرد. وی در ادامه صحبت‌های خود، از رسانه‌ها نیز تشکر کرد و افزود که با حمایت رسانه‌ها، این امر محقق شده است. وی در ادامه صحبت‌های خود، در رابطه با مادربردهای سری Z370 ام‌اس‌آی صحبت‌هایی کرد. این مادربردها، به زودی وارد بازار ایران خواهند شد و تنوع بسیار زیادی در مدل‌های آن وجود دارد. تمام این مادربردها، با سه سال گارانتی شرکت گرین عرضه خواهند شد که به دلیل اینکه این شرکت، در سرتاسر ایران دفاتر نمایندگی دارد، ارائه خدمات پس از فروش برای این مادربردها، بسیار راحت خواهد بود و به راحتی در تمام شهرهای ایران قابل مدیریت هستند.

مادربردهای Z370 MSI

در ادامه، آقای دورفر در رابطه با برخی ویژگی‌های منحصر بفرد مادربردهای جدید MSI اطلاعاتی ارائه کرد. بنا به گفته‌های وی، یکی از مشکلاتی که متوجه قطعات پی‌سی است، رطوبت به ویژه در شهرهای شمالی و جنوبی ایران است. به دلیل اینکه مادربردهای سری Z370 دارای رده‌بندی ارتشی (Military Class) پنج و شش هستند،‌ این مادربردها در شرایط سخت مقاومت بسیار خوبی دارند و به همین دلیل میزان خرابی مادربردها و کارت‌های گرافیک MSI نسبت به رقبا، بسیار پایین‌تر بوده است. در مورد عرضه مادربردها نیز دورفر صحبت‌هایی کرد و گفت در شهرهای بزرگ،‌ MSI دارای کانال‌های فروش بزرگی است که با پشتیبانی از آن‌ها، مشتری‌های تمام شهرهای ایران به خرید محصولات MSI ترغیب می‌شوند. در تهران نیز مراکز خرید کامپیوتری بزرگ و معروف، همه دارای نمایندگی‌های MSI هستند. همزمان با عرضه مادربردهای سری Z370 ام‌اس‌آی در بازار ایران،‌ باندل‌های هیجان‌انگیز و جالبی نیز در نظر گرفته شده است. 

پس از اتمام صحبت‌های آقای دورفر، آقای امید برای اعلام ویژگی‌های مادربردهای جدید MSI، سخنان خود را آغاز کرد. وی در ابتدا اشاره کرد که شرکت‌های بزرگی مانند Nvidia، Intel، SteelSeries و چند شرکت دیگر، شرکای تجاری MSI هستند. همچنین این شرکت، دو کارخانه بسیار بزرگ در چین دارد و در زمینه گیمینگ نیز اسپانسر تیم‌های معروف بسیار زیادی هستند. آنها در ایران نیز از تیم ونگارد پشتیبانی می‌کنند.

مادربردهای Z370 MSI

مادربردهای MSI، در چهار زمینه سرعت، پایداری، صدا و زیبایی عملکرد بسیار خوبی دارند و تمام مادربردهای سری Z370 این شرکت، این چهار مشخصه را دارا هستند. مادربردهای سری Z370، از پردازنده‌های ۶ هسته‌ای سری کافی‌لیک اینتل پشتیبانی می‌کنند. پشتیبانی از فرکانس رم تا ۲۶۶۶ مگاهرتز و توربو بوست تا ۴.۷ گیگاهرتز از دیگر مشخصه‌های این مادربردها هستند. مادربردهای سری Z370 ام‌اس‌آی در چهار سری اصلی عرضه شده‌اند. سری‌های Performance Gaming، Arsenal، Pro و Enthusiast نام این سری‌های اصلی هستند که هر کدام چندین مدل مختلف دارند تا بتوانند پاسخگوی نیاز هر سلیقه و بودجه‌ای باشند. این مادربردها، از حداکثر بازدهی پردازنده‌های کافی لیک استفاده می‌کنند و همچنین برای اورکلاک کردن، گزینه‌های بسیار خوبی هستند. 

از دیگر ویژگی‌های برخی از مدل‌های این مادربردها، ویژگی Mystic Light یا همان نوردهی مخصوص MSI است. نورپردازی مادربرد از طریق این ویژگی، به راحتی قابل تغییر است و شما می‌توایند از طریق اپلیکیشن دسکتاپ MSI یا اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند که برای اندروید و iOS در دسترس هستند، نورپردازی مادربردهای خود را کنترل کنید. یکی از ویژگی‌های جالب این مادربردها، ویژگی Mystic Light Party است که برای تیم‌ها بسیار جالب توجه است. این ویژگی به تیم‌ها اجازه می‌دهد که به صورت همزمان و هماهنگ رنگ مادربردهای خود را تغییر دهند. آقای امید در ادامه صحبت‌های خود راجع به دیگر ویژگی‌های مادربردهای جدید MSI صبحت‌هایی کرد و پس از آن آقای یحیایی برای ارائه صحبت‌هایی در رابطه با اورکلاک کردن، سخنان خود را آغاز کرد.

مادربردهای Z370 MSI

یحیایی گفت که برای اورکلاک کردن، چندین فاکتور مهم وجود دارد که کیفیت ساخت و مدار تغذیه، از جمله فاکتورهای بسیار مهم محسوب می‌شوند. مادربردهای MSI به دلیل کیفیت ساخت بسیار خوب و داشتن یک مدار تغذیه قدرتمند ۱۸ فاز، برای اورکلاک کردن گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شوند. در انتهای مراسم نیز آقای محبوبی، یکی از اعضای تیم ونگارد، در رابطه با تجربه خود با سیستم گیمینگ MSI صحبت کرد. وی گفت گیمرها معمولا هنگام تجربه بازی، باید چندین کار را با هم انجام دهند. باید بازی کنند، بازی را استریم کنند و از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند دیسکورد با تیم خود در ارتباط باشند. اگر سیستم، سیستم قدرتمند و پایداری نباشد، انجام تمام این موارد باعث کند شدن بازی می‌شود که سیستم MSI که وی در اختیار دارد، این مشکلات را نداشته است. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده