// چهار شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۱

7 موردی که باید پیش از تماشای فیلم Wonder Woman بدانید

در این مطلب سراغ مواردی خواهیم رفت که بهتر است پیش از تماشای فیلم Wonder Woman آن‌ها را بدانید. 

جدیدترین فیلم پتی جنکینز که این روزها زبانزد بسیاری از اهالی رسانه شده است و از آن به عنوان ناجی فیلم‌های دی‌سی یاد می‌شود، به شخصیتی می‌پردازد که تا چند سال گذشته کمتر کسی فکرش را می‌کرد که روزی تا این حد محبوب شود. شخصیت واندر وومن یکی از کاراکترهایی است که به جز یکی دو سال اخیر، به یاد نداریم نقش تاثیرگذاری را در پرده نقره‌ای بر عهده داشته باشد، اما حالا که قرار است یک فیلم اختصاصی و منسجم را از این شخصیت تماشا کنیم، بهتر است که به معرفی برخی از ویژگی‌های برجسته واندر وومن و اطرافیانش بپردازیم. پس با ۷ نکته‌ای که پیش از تماشای فیلم Wonder Woman باید بدانید، همراه زومجی باشید:

Wonder Woman

شاهزاده دایانا، الهه حقیقت

واندر وومن با نام دایانا، شاهزاده تمیسکیرا، به دنیا آمد. او یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های زن در دنیای دی‌سی است و همچنین یکی از اعضای اصلی لیگ عدالت به شمار می‌رود. اگر بخواهیم به سرگذشت او اشاره کنیم، ملکه هیپالیتا وی را از خاک رس آفرید و سپس زئوس به دایانا جان بخشید. دایانا یکی از جنگجویان آمازون‌ها به شمار می‌رود و به عبارتی قوی‌ترین مبارز آنان است. در کتاب‌های کمیک آمده است که وی توسط خدایان المپ به عنوان الهه حقیقت برگزیده شده است.

Wonder Woman

تمیسکیرا، محل سکونت آمازون‌ها

سرزمین تِمیسکیرا، جزیره‌ای شاداب و سرزنده‌ است و محل سکونت آمازون‌ها به شمار می‌رود. اولین بار در کتاب‌های کمیک آل استار این محل با نام جزیره بهشت (Paradise Island) معرفی شد. در سال ۱۹۸۷ نام محل زندگی آمازون‌ها با توجه افسانه‌های یونانی به تمیسکیرا تغییر پیدا کرد. بر اساس کمیک‌های دی‌سی، خدایان المپ از این جزیره محافظت می‌کنند و آن را به دور از جهان مرد‌ها نگه می‌دارند. در فیلم، ملکه هیپالیتا اشاره می‌کند که این جزیره توسط زئوس ساخته شده است تا آمازون‌ها از هرگونه آسیبی مصون بمانند. محل دقیق تمیسکیرا تاکنون چندین بار عوض شده است. در فیلم انیمیشنی سال ۲۰۰۹ از دریای اژه به عنوان لوکیشن این جزیره یاد شده است. این در حالی است که در سریال تلویزیونی سال ۱۹۷۰ همسو با کتاب‌های کمیک، از مثلث برمودا به عنوان محل دقیق تمیسکیرا نام برده شده است. با این حال، در فیلم جدید واندر وومن، تمیسکیرا جزیره‌ای در نزدیکی انگلستان و لندن است.

Wonder Woman

مهارت‌های متفاوت هر یک از آمازون‌ها

بر اساس افسانه‌های یونان باستان، آمازون‌ها قبیله‌ای متشکل از زنان جنگجو هستند و در فیلم نیز ملکه هیپالیتا اشاره می‌کند که زئوس آن‌ها را خلق کرده است تا از زمین محافظت کنند و آرامش را به آن بازگردانند. ‌ابرقهرمانان تمیسکیرا دارای سطوح مختلفی هستند و از لحاظ قدرت، چابکی، حواس پنجگانه و آمادگی با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از آن‌ها مانند شاهزاده دایانا می‌توانند پرش‌های بسیار بلندی انجام دهند، فولاد و بتن را بشکنند و همچنین به سرعت جراحت‌ها و آسیب‌های وارده به خودشان را بهبود بخشند. آمازون‌ها از نظر ذهنی نیز قدرتمند هستند و می‌توانند در مدت زمان کوتاهی، دانش فراوانی را فراگیرند. این موضوع در فیلم نیز قابل مشاهده است و شاهزاده دایانا می‌تواند بسیار سلیس و روان به چندین زبان زنده دنیا صحبت کند.

Connie nielsen

ملکه هیپالیتا، مادر دایانا

ملکه هیپالیتا به عنوان رهبر آمازون‌ها و مادر دایانا شناخته می‌شود که در این فیلم، کانی نیلسن نقش وی را برعهده دارد. بر اساس افسانه‌های یونانی، هیپالیتا شخصی جاودان بوده و تقریبا سه هزار ساله است. وی همه توانایی‌های استاندارد یک آمازون را دارد. در کمیک‌ها اشاره شده است که هیپالیتا نیز با نام واندر وومن وارد سرزمین مردان شده است. همچنین او یکی از اعضای جامعه عدالت آمریکا است.

robin wright

آنتیوپ، خواهر هیپالیتا

آنتیوپ یکی از جنگجویان بالارده آمازون‌ها، خواهر هیپالیتا و خاله دایانا است. بر اساس افسانه‌های یونان وی دختر آرس، خدای جنگ یونان باستان است. در کتاب‌های کمیک اشاره شده که پس از حمله افراد هرکول به سرزمین آمازون‌ها، آنتیوپ تمیسکیرا را ترک کرده است تا انتقام مردمانش را از هرکول بگیرد. رابین رایت نقش آنتیوپ را در این فیلم ایفا می‌کند و مربی نظامی خواهرزاده‌اش است و تمام مهارت‌های جنگیدن را به دایانا می‌آموزد.

wonder woman

کمند حقیقت و مچ‌بند واندر وومن

کمند حقیقت، طنابی طلایی است که توسط هفائستوس، خدای آهنگری و زرگری، ساخته شده است. هر کسی که این طناب را لمس کند از دستورات پیروی کرده و حقیقت را بر زبان می‌آورد. مچ‌بندهای واندر وومن نیز نوعی فولاد غیرقابل تخریب است و همه آمازون‌ها از این مچ‌بندها استفاده می‌کنند. این مچ‌بندها یادآور زمانی است که آمازون‌ها توسط افراد هرکول به اسارت و بردگی درآمده بودند. گفته می‌شود که مچ‌بندها از فلز آمازونیا، قوی‌ترین فلز شناخته شده در دنیای کمیک‌های دی‌سی، ساخته شده است. دایانا از آن‌ها برای منحرف و خنثی کردن گلوله‌ها و سایر سلاح‌های پرتابی استفاده می‌کند.

Ares

آرس، دشمن اصلی واندر وومن

آرس خدای جنگ در یونان باستان بوده و فرزند زئوس و هرا است. وی انسان‌ها را به تباهی می‌کشاند و به کمک آن‌ها خشونت را در زمین ترویج می‌داد. کشتار زنان یا مردان برای وی فرق چندانی ندارد. آرس در عین حال که پدر آنتیوپ است، دشمن اصلی واندر وومن در کتاب‌های کمیک به حساب می‌آید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده