نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۱

واکنش منتقدان به فیلم Wonder Woman - واندر وومن

فیلم Wonder Woman به زودی اکران خودش را آغاز خواهد کرد و با توجه به نظر منتقدان، به نظر می‌رسد دی‌سی این‌بار توانسته یک فیلم بسیار خوب را روانه سینماها کند.

گل گدوت برای اولین بار در فیلم بتمن علیه سوپرمن در نقش واندر وومن ظاهر شد و به اعتقاد بسیاری از منتقدان و تماشاگران، تنها نکته مثبت آن فیلم، نقش‌آفرینی وی بود. بعد از اینکه دی‌سی اعلام کرد که قصد ساخت یک فیلم مستقل بر اساس این شخصیت را دارد، با توجه به سابقه نه چندان خوب دی‌سی در اقتباس‌های سینمایی از کمیک‌هایش، بسیاری از افراد نسبت به موفقیت این فیلم شک داشتند. در حالیکه هنوز تا اکران عمومی این فیلم چند روز باقی مانده است، به نظر می‌رسد دی‌سی توانسته بالاخره به موفقیت دست پیدا کند و این‌بار با یک فیلم ابرقهرمانی بسیار خوب طرف هستیم.

فیلم Wonder Woman توسط پتی جنکینز،‌ کارگردان فیلم‌های Monster و Five ساخته شده است. گل گدوت، کریس پاین و رابین رایت از بازیگران فیلم هستند. فیلم داستان یک خلبان آمریکایی به اسم استیو ترور را روایت می‌کند که در جزیره تمیسکایرا سقوط می‌کند و به پرنسس دایانا در رابطه با جنگ جهانی اول می‌گوید. پرنسس دایانا هم به همین دلیل جزیره خود را ترک می‌کند تا هم بتواند به جنگ خاتمه دهد و هم تبدیل به واندر وومن شود.

فیلم واندر وومن اولین فیلم ابرقهرمانی تابستانی است که توسط یک زن کارگردان شده است و نقش اصلی آن هم یک ابرقهرمان زن است. در ادامه این مطلب، چکیده نظرات تعدادی از منتقدان مطرح را در رابطه با این فیلم می‌خوانیم:

Wonder Woman / واندر وومن

کریس ناشاواتی | اینترتینمنت ویکلی

۹۱ از ۱۰۰

Wonder Woman فیلمی هوشمندانه، روان و رضایت‌بخش است و دقیقا همان‌طوری است که فیلم‌های ابرقهرمانی باید باشند. چقدر طعنه‌آمیز است که در ژانری که مردان تمام قدرت را در اختیار دارند، فیلمی با یک ابرقهرمان و کارگردان زن چنین عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهد.

کیت اربلند | ایندی‌وایر

۹۱ از ۱۰۰

فیلم واندر وومن، همانقدر که در رابطه با به قدرت رسیدن یک ابرقهرمان است، درباره دنیایی است که به این ابرقهرمان نیاز دارد و دایانا با تلاش برای حفظ بشریت، احساسی را وارد فیلم می‌کند که توانسته Wonder Woman را تبدیل به بهترین فیلم دنیای دی‌سی بکند. تنها یک کلمه برای توصیف این فیلم کافی است: فوق‌العاده.

استفن ویتی | نیویورک دیلی نیوز

۹۰ از ۱۰۰

همانطور که ما پیش از این فهمیده بودیم و DC هم با فیلم واندر وومن فهمیده است، فیلم‌های ابرقهرمانی باید سرگرم‌کننده باشند. فیلم Wonder Woman حتی اعضای جوخه انتحار را هم با لبخند روانه خانه می‌کند.

آلونسو دورالده | رپ

۹۰ از ۱۰۰

در سیل عظیم فیلم‌های ابرقهرمانی،‌ تنها چند فیلم توانستند به آثار قابل قبول و خیلی خوبی تبدیل شوند که فیلم واندر وومن نیز در این دسته قرار می‌گیرد.

کلی لاولر | USA Today

۸۸ از ۱۰۰

یک فیلم غافلگیرکننده که قواعد ژانر ابرقهرمانی را دستخوش تغییر کرده است و فرمول قدیمی و نخ‌نما شده این ژانر را زیر پا می‌گذارد. واندر وومن، یک فیلم اکشن،‌ کمدی عاشقانه، جنگی و پا به سن گذاشتن در یک فیلم است و بالاتر از همه این‌ها، یک فیلم امیدوارانه در رابطه با بشریت است. 

مایکل فیلیپس | شیکاگو تریبون

۸۸ از ۱۰۰

بعد از مدت‌های طولانی،‌ زمانی که تماشای یک فیلم از دنیای دی‌سی را به اتمام رساندم، آماده دیدن قسمت دوم آن بودم. فیلم دقیقا مال همین زمان است.

الیسون شومیکر | Consequence of Sound

۸۳ از ۱۰۰

واندر وومن یک فیلم فوق‌العاده است. گفتن این جمله که Wonder Woman بهترین فیلم دنیای دی‌سی است، دقیقا مانند این است که بگوییم فیلم آرواره‌های اسپیلبرگ، بهترین فیلم ژانر کوسه محسوب می‌شود. هر چه دلتان می‌خواهد راجع به کلارک کنت، بروس وین و دیپ بلو سی بگویید اما واندر وومن، در یک کلاس بالاتری از تمام این‌ها قرار می‌گیرد.

Wonder Woman / واندر وومن

اندرو بارکر | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

فیلم واندر وومن، اولین فیلم بزرگ ابرقهرمانی یک استودیو عظیم است که توسط یک کارگردان زن ساخته شده و نقش اول آن نیز بر عهده یک زن است که فیلم موفق شده این نکته را در چندین مورد نشان دهد.

جاشوا یل | آی‌جی‌ان

۷۹ از ۱۰۰

فیلم واندر وومن فرسنگ‌ها از سه فیلم دیگر DC Extended Universe بالاتر است. صحنه‌های دراماتیک، اکشن‌های خوش‌ساخت و گروه بازیگران قدرتمند در کنار هم قرار گرفته‌اند تا داستان الهام‌بخش به قدرت رسیدن یک ابرقهرمان را روایت کنند. با این حال در برخی از صحنه‌ها نقش‌آفرینی غیر متعادل گل گدوت و مشکلات تکنیکی به فیلم ضربه زده است.

شری لیندن | هالیوود ریپورتر

۷۰ از ۱۰۰

مانند تمام فیلم‌های ابرقهرمانی، ایجاز نکته‌ای است که به فیلم ساخته شده توسط پتی جنکینز ضربه زده است. اما این داستان به قدرت رسیدن یک ابرقهرمان، مسیر منظمی را پیش گرفته که یک تغییر خوشایند در فیلم‌های ابرقهرمانی محسوب می‌شود که تماما از ارجاعات مختلف پر هستند. این فیلم می‌توانست بهتر باشد اما مسیر و هدف آن درست است.

مت سینگر | اسکرین کراش

۷۰ از ۱۰۰

فیلم Wonder Woman هیجان‌انگیز، بامزه، عاشقانه و فیلم مورد علاقه من از دنیای DC Extended Universe تا به امروز است. دایانا با قدرت و شجاعت خود،‌ به الگوی هر کسی که با وی ملاقات کند، تبدیل می‌شود و حتی در سخت‌ترین شرایط هم به ایده‌آل‌های خود پایبند می‌ماند. اگر خوش‌شانس باشیم، کارگردانان بعدی فیلم‌های DCEU از این فیلم و شخصیت پرنسس دایانا الهام خواهند گرفت.

رودریگو پرز | پلی‌لیست

۵۸ از ۱۰۰

در این مساله که Wonder Woman بهترین فیلم دنیای گسترده دی‌سی است، هیچ شکی نیست. با این اوصاف با نگاهی به فیلم‌های قدیمی این دنیا، همه ما می‌دانیم که این افتخار، افتخار چندان بزرگی نیست. با این حال اکت دوم فیلم، بسیار هیجان‌انگیز است. 

استیو رز | گاردین

۴۰ از ۱۰۰

فیلم Wonder Woman دقیقا از همان مشکلاتی رنج می‌برد که دیگر فیلم‌های دنیای دی‌سی از آنها رنج می‌برد. جدیت بیش از حد،‌ جلوه‌های ویژه بسیار زیاد و یک داستان شلوغ و نه چندان جذاب مشکلاتی هستند که در فیلم دیده می‌شوند. فیلمی که قول داده بود تبدیل به یک بلاک‌باستر فوق‌العاده تابستانی شود، بیشتر شبیه یک فیلم معمولی که بعدها در دورهمی‌های نچندان جدی دیده شود، شده است. 

Wonder Woman


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده