// چهار شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

بررسی دیجیتال فاندری از ویژگی Boost Mode پلی استیشن 4 پرو

دیجیتال فاندری اخیرا به عملکرد ویژگی Boost Mode که در بروزرسانی نرم افزاری ۴.۵۰ به پلی‌استیشن 4 پرو اضافه خواهد شد نگاهی انداخته است.

 بروزرسانی نرم افزاری ۴.۵۰ کنسول پلی‌ استیشن 4 که هم‌اکنون به صورت بتا در دسترس بوده قرار است ویژگی جدیدی با نام Boost Mode را به کنسول میان نسلی پلی‌ استیشن 4 پرو اضافه کند. طبق اعلام کمپانی سونی این ویژگی باعث می‌شود تا بازی‌هایی که قبلا برای پلتفرم نسل هشتمی این شرکت عرضه شده‌اند ولی بروزرسانی را برای بهره بردن از قدرت بالاتر پلی‌استیشن 4 پرو دریافت نکرده‌اند بتوانند «گیم‌پلی روانتری» را ارائه دهند. حال به نظر می‌رسد دیجیتال فاندری ادعای‌های کمپانی سونی پیرامون این ویژگی را پس از بررسی آثاری مانند بازی Bloodborne، بازی Assassin's Creed Unity و... تایید کرده است. 

با توجه به گزارش این ویژگی تاثیری قابل توجه‌ای بر روی فریم ریت اکثر بازی‌ها ندارد. با این حال دیگر در برخی از نقاط و لحظات بعضی از آثار شاهد کاهش فریم ریتی که قبلا در آن‌ها رخ می‌داد نیستیم. برای مثال سراغ بازی Bloodborne می‌رویم، فریم ریت همچنان بر روی ۳۰ قرار دارد با این حال دیگر شاهد افت فریم‌های شدیدی که هنگام عبور از نقاط مختلف یارنهام (Yarnham) که گاهی به میانگین ۲۰ نیز می‌رسید نخواهیم بود. بازی Batman: Arkham Knight نیز شاهد بهبود‌هایی در بخش رانندگی است و حال ویژگی Boost Mode باعث شده تا شاهد فریم ریت ثابت ۳۰ باشیم.   

قابل اشاره است که در آثاری از جمله بازی Knack، بازی Tomb Raider Definitive Edition و بازی Killzone: Shadow Fall شاهد بهبود ۱۴ درصدی فریم‌ریت در نقاط مختلف هستیم. این موضوع نشان دهنده افزایش ۱۴ درصدی سرعت کلاک گرافیک بین نسخه معمولی پلی‌استیشن 4 و فعال بودن ویژگی Boost Mode در پلی‌استیشن 4 پرو است. افزایش قدرت پردازنده این کنسول میان نسلی نیز باعث شده تا در بازی Assassin's Creed Unity شاهد بهبود عملکرد ۳۱ درصدی باشیم!

از ساخته‌هایی که به وضوح عملکرد خیره‌کننده‌ای را پس از فعال بودن این ویژگی نشان داد می‌توان به بازی Project Cars اشاره کرد. دیجیتال فاندری اشاره کرده که در این بازی شاهد بهبود عملکرد خیره کننده و به طور دقیق شاهد افزایش ۳۵ الی ۳۸ درصدی فریم ریت بوده و اکنون می‌توانیم بگوییم که ساخته استودیو اسلایتلی مد در اکثر نقاط با فریم ریت ثابت ۶۰ اجرا می‌شود.  

با این حال نباید انتظار داشته باشیم که این ویژگی در فریم ریت اکثر بازی‌ها موثر باشد. همان‌طور که سونی پیش از این اشاره کرده بود، اگر حالت Boost Mode بر روی گیم پلی برخی از بازی‌های شما تاثیر منفی می‌گذارد بهتر است آن را غیرفعال کنید.  

با این که شاهد عملکرد خوب این ویژگی بوده‌ایم با این حال کمپانی سونی به وبسایت گیم اسپات گفته است که قرار دادن حالت Boost Mode در بروزرسانی نرم افزاری ۴.۵۰ همچنان در حال بررسی بوده و ممکن است شاهد نبود آن باشیم! برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این بروزرسانی بهتر است نگاهی به جزئیات آن بیاندازید.

| |  


منبع Game Spot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده