نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

۱۵ فیلم ترسناک مورد انتظار سال 2017

در این مطلب ۱۵ فیلمی را معرفی خواهیم کرد که طرفداران فیلم‌های ترسناک نباید در سال ۲۰۱۷ آن‌ها را از دست بدهند.

فیلم‌های ترسناک از دیرباز محبوبیت خاصی در بین مخاطبین داشتند و دارند. سال ۲۰۱۶ را می‌توان سال خوبی برای طرفداران فیلم‌های ترسناک دانست؛ سالی که در آن فیلم‌های خوبی چون Don't Breathe، The Conjuring 2 و The Wailing را شاهد بودیم و برخی از این فیلم‌ها در زمینه فروش هم عملکرد خیلی خوبی داشتند که این امر قطعا باعث می‌شود تا در سال ۲۰۱۷ نیز کمپانی‌های فیلم‌سازی بیش‌تری سراغ فیلم‌های ترسناک بروند. البته سال گذشته یک سری از فیلم‌ها نیز مثل Blair Witch یا Lights Out نیز بودند که علی‌رغم انتظار‌های بالا، در نهایت نتوانستد به اثر خیلی شاخصی تبدیل شوند.

حال اگر نگاهی به فیلم‌های تایید شده برای سال ۲۰۱۷ بیندازیم، خواهیم دید که فیلم‌های ترسناک نسبتا زیادی قرار است در سال جاری اکران شوند. در ادامه نگاهی به ۱۵ فیلم ترسناک موردانتظار در سال ۲۰۱۷ خواهیم داشت. در نظر داشته باشید که فیلم‌ها ترتیب خاصی ندارند.

فیلم ترسناک RAW

۱- RAW

۱- خام (RAW) یک فیلم مستقل فرانسوی به کارگردانی جولیا دوکورنا است که در ماه مارس اکران خواهد شد. در ترسناک بودن این فیلم همین بس که وقتی RAW در جریان جشنواره فیلم تورنتو نمایش داده شد، عده‌ای از حاضرین در سالن غش کردند و کار به جایی رسید که اورژانس برای رسیدگی به این افراد در محل پخش فیلم حاضر شد! داستان فیلم در مورد یک دختر دانشجوی گیاه‌خوار است که طی اتفاقی گوشت انسان را مزه می‌کند و از آن خوشش می‌آید. همین اتفاق کافی است تا وی اشتیاق عجیبی به خوردن گوشت انسان پیدا کند و این آغازگر وقایع ناگواری است که در فیلم رخ می‌دهند.

فیلم RAW همچنین نمایش‌هایی در جشنواره‌های کن و فیلم لندن نیز داشته و مورد استقبال بسیار خوب منتقدین قرار گرفته است. این فیلم در تاریخ ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) اکران خواهد شد و انتظار می‌رود که استقبال خوب طرفداران فیلم‌های ترسناک را در پی داشته باشد.

فیلم ترسناک Keep Watching

۲- Keep Watching

Keep Watching فیلمی به کارگردانی شان کارتر است که پیش از این با نام Home Invasion شناخته می‌شد. این فیلم داستانی تقریبا کلیشه‌ای دارد که پیش از این در فیلم‌های ترسناک دیگری نیز نمونه مشابه آن را دیده‌ایم. وقایع فیلم در مورد خانواده‌ای است که توسط یک سری افراد بیگانه زندانی و وارد یک بازی وحشتناک می‌شوند؛ بازی‌ای که در آن یا باید بکشند یا اینکه کشته شوند. اعضای این خانواده سپس متوجه می‌شوند که این بازی وحشتناک به صورت زنده استریم می‌شود و افراد زیادی در سراسر دنیا در حال تماشای آن هستند؛ افرادی که نمی‌دانند چیزی که تماشا می‌کنند یک اتفاق و رخداد واقعی است یا یک فیلم از پیش برنامه‌ریزی شده.

در مجموع Keep Watching از آن دست فیلم‌هایی است که می‌تواند صحنه‌های دلهره‌آور زیادی را با قرار دادن کاراکتر‌هایش در موقعیت‌های خطرناک، ایجاد کند. در این فیلم بازیگرانی چون بلا تورن و ناتالی مارتینز ایفای نقش کرده‌اند و هنوز تاریخ دقیق اکران آن مشخص نشده است.

فیلم ترسناک Annabelle 2

۳- Annabelle 2

سری فیلم‌های The Conjuring جزو موفق‌ترین فیلم‌های ترسناک سال‌های اخیر هستند. فیلم Annabelle  که در سال ۲۰۱۴ اکران شد، نسخه فرعی این مجموعه به حساب می‌آید که دومین قسمت این فیلم نیز قرار است امسال و در تاریخ ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) اکران شود. آنابل اسم همان عروسکی است که در فیلم «احضار» نیز دیده‌ایم. وقایع فیلم Annabelle 2 پیش از اتفاقات فیلم اول رخ می‌دهند و در آن با یک مرد عروسک‌ساز و همسرش آشنا خواهیم شد. پس از اینکه یک یتیم‌خانه در نزدیکی آن‌ها تعطیل می‌شود، این زن و شوهر که دخترشان در سن ۱۲ سالگی مرده است، تصمیم می‌گیرند تا به بچه‌های این یتیم‌خانه و راهبه‌ای که همراه آن‌ها است، سرپناه بدهند. ورود این بچه‌ها به خانه همانا و فعال شدن ذات پلید آنابل، عروسک تسخیر‌شده‌ای که توسط مرد ساخته شده هم همانا.

با اینکه فیلم اول آنابل کیفیت خیلی خوبی نداشت و اصلا قابل قیاس با فیلم‌های اصلی سری «احضار» نبود، اما توانست در باکس آفیس به موفقیت خیلی خوبی دست پیدا کند و همین امر هم کافی بود تا قسمت دوم این فیلم نیز ساخته شود. کارگردانی آنابل ۲ برعهده دیوید اف.سندبرگ خواهد بود و بازیگرانی چون استفانی سیگمن و تالیتا باترمن نیز در آن ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم ترسناک Cult of Chucky

۴- Cult of Chucky

سری فیلم‌های اسلشر Child's Play را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه فیلم‌های ترسناک دانست. مجموعه‌ای که تا به امروز ۶ فیلم از آن منتشر شده و جدیدترین آن‌ها نیز Cult of Chucky است که طی سال ۲۰۱۷ اکران خواهد شد. داستان فیلم در مورد شخصیت نیکا پیرس است که به جرم کشتن اعضای خانواده‌اش، در یک تیمارستان بستری شده است. دکتر نینا پس از مدتی یک عروسک Good Guy (عروسک مشهور این مجموعه) هدیه می‌دهد و همین امر کافی است تا یک سری قتل‌های سریالی در داخل آسایشگاه آغاز شوند.

اگر به نسخه‌های پیشین این مجموعه علاقه‌مند باشید، قطعا Cult of Chucky نیز یکی از فیلم‌های ترسناک موردانتظار‌تان در سال جاری خواهد بود. فیلمی که کار ساخت آن به کارگردانی دان مانچینی اخیرا آغاز شده و قرار است در اواخر سال ۲۰۱۷ نیز شاهد اکران فیلم و تکه پاره شدن افراد به دست این عروسک وحشتناک باشیم.

فیلم ترسناک Polaroid

۵- Polaroid

فیلم Lake Mungo محصول سال ۲۰۰۸، یکی از فیلم‌هایی بود که در آن زمان خیلی تحویل گرفته نشد ولی در مجموع جزو فیلم‌های ترسناک خوب است که ارزش یک بار تماشا کردن را دارند. حال فیلم Polaroid با ایده‌ای مشابه آن فیلم، قرار است امسال اکران شود و باید منتظر ماند و دید که فیلم تا چه حد موفق خواهد بود. داستان فیلم در مورد یک دختر نوجوان است که یک دوربین عکاسی قدیمی پیدا می‌کند؛ دوربینی که به نظر می‌رسد تسخیر شده و پر از رمز و راز‌های وحشتناک باشد.

کارگردان این فیلم لارس کلوبرگ است که ابتدا آن را به شکل یک فیلم کوتاه ساخته و منتشر کرد و این فیلم استقبال خیلی خوبی را نیز در پی داشت. حال این فیلم کوتاه قرار است در قالب یک فیلم سینمایی ساخته و اکران شود. با اینکه فیلم کوتاه این اثر بسیار ترسناک بود، ولی هنوز نمی‌توان در مورد نسخه سینمایی آن نظر داد؛ چرا که سال گذشته فیلم Lights Out به‌مان ثابت کرد که هر اقتباس سینمایی از فیلم‌های کوتاه موفق لزوما به یک اثر موفق تبدیل نمی‌شود.

بازی Cage Dive

۶- Cage Dive

اگر به فیلم‌های مستند علاقه داشته باشید، قطعا فیلم‌هایی را تماشا کرده‌اید که در آن گروه فیلم‌ساز وارد یک قفس شده و به اعماق دریا می‌روند تا از زندگی موجودات دریایی فیلم تهیه کنند. داستان فیلم Cage Dive در مورد یک گروه از چنین افرادی است که علاقه زیادی به فیلم‌سازی دارند و برای ساخت اولین اثرشان، تصمیم می‌گیرند تا با رفتن به داخل یکی از این قفس‌ها، از کوسه‌ها فیلمبرداری کنند. ولی یک موج بزرگ کافی است تا کشتی آن‌ها دچار مشکل شده و این افراد جوان بدون هیچ محافظی در بین کوسه‌ها گیر افتاده و به شام آن‌ها تبدیل شوند.

در فیلم شاهد هستیم که گروهی به دنبال این افراد گم‌شده (بهتر است بگوییم خورده شده!) می‌روند و دوربین باقی‌مانده از آن‌ها را پیدا می‌کنند. ساختار فیلم به شکلی است که قصد دارد به بیننده حس گیر افتاده در بین کوسه‌ها را القا کند و حال و هوایی واقعی و مستند‌مانند داشته باشد. همچنین در یکی از قسمت‌های فیلم شاهد هستیم که شب شده و افراد مذکور در تاریکی شب در بین کوسه‌ها گیر افتاده‌اند که به نظر می‌رسد صحنه وحشتناکی باشد.

فیلم ترسناک Leatherface

۷- Leatherface 

یکی دیگر از مجموعه‌های محبوب و موفق ترسناک را می‌توان «کشتار با اره‌برقی در تگزاس» دانست که اولین قسمت آن در سال ۱۹۷۴ اکران شد و همواره از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های زیر‌سبک اسلشر یاد می‌شود. تا به امروز هفت فیلم از این مجموعه اکران شده است و هشتمین قسمت نیز قرار است با نام Leatherface سال جاری اکران شود. Leatherface یا صورت‌چرمی شخصیت منفی اصلی این سری فیلم‌ها است که با اره‌برقی مشهورش دیگر شخصیت‌های فیلم را تکه‌پاره می‌کند.

Leatherface که به کارگردانی الکساندر باستیلو و جولین ماری ساخته می‌شود، قرار است نقش یک پیش‌درآمد را برای مجموعه The Texas Chain Saw Massacre بازی کند و در آن بیشتر با شخصیت صورت‌چرمی آشنا شده و خواهیم دید که وی چطور به فردی که می‌شناسیم، تبدیل شده است. در این فیلم صورت‌چرمی را در حالی خواهیم دید که یک نوجوان است و به همراه چند مریض روانی دیگر از یک تیمارستان فرار می‌کند و فردی نیز در تعقیب‌شان است تا آن‌ها را به تیمارستان برگرداند.

فیلم Get Out

۸- Get Out

فیلم Get Out اولین تجربه کارگردانی جردن پیل است که چند روز دیگر اکران خواهد شد. داستان این فیلم در مورد یک پسر سیاه‌پوست با نام کریس است که به دختری سفید‌پوست به اسم رُز علاقه دارد. پس از گذشت مدتی از آشنایی این دو، رز تصمیم می‌گیرد تا کریس را به خانواده‌اش معرفی کند ولی همه‌چیز به خوبی و خوشی پیش نمی‌رود؛ چرا که کریس از طریق یک دوست می‌فهمد که افراد سیاه‌پوست زیادی در منطقه‌ای که خانواده رز زندگی می‌کنند، ناپدید شده‌اند و هرگز اثری از آن‌ها پیدا نشده است.

با اینکه روز‌های اول حضور کریس در خانه خانواده رز به خوبی و خوشی پیش می‌رود، ولی وی به زودی متوجه می‌شود که وقایع وحشتناکی در این خانه انتظارش را می‌کشند؛ وقایعی که باعث می‌شوند آرزو کند که کاش هرگز به آنجا نیامده بود!

Dark Tapes

۹- The Dark Tapes

The Dark Tapes را به جرات می‌توان یکی از موردانتظار‌ترین فیلم‌های ترسناک سال دانست. فیلمی که قرار است در ماه مارس (اسفند/فروردین) به صورت عمومی اکران شود. این فیلم پیش از این در یک سری از جشنواره‌ها به نمایش درآمده و جوایز متعدد و تحسین‌های منتقدین را در پی داشته است. The Dark Tapes روایتگر چندین داستان مختلف است که محوریت اصلی همگی آن‌ها وارد شدن موجودات ماورایی به دنیای انسان‌ها است؛‌ موجوداتی مانند ارواح، اجنه و حتی زامبی‌ها که به استناد توصیف افرادی که فیلم را تماشا کرده‌اند، صحنه‌های وحشتناکی را در فیلم خلق کرده‌اند.

کارگردانی این فیلم برعهده وینسنت گاستینی و مایکل مک‌کوئن است و جایزه‌هایی چون بهترین فیلم ترسناک مستقل از چند جشنواره در بین جوایز آن دیده می‌شوند.

فیلم ترسناک Insidous 4

۱۰- Insidious: Chapter 4

جیمز وان به دلیل کارگردانی فیلم‌های Conjuring محبوبیت زیادی در بین طرفداران فیلم‌های ترسناک دارد. اما وی پیش از ساخت این فیلم‌ها، کارگردانی دو قسمت اول از یک مجموعه ترسناک موفق دیگر به اسم Insidious را نیز در کارنامه دارد که این فیلم‌ها نیز جزو بهترین‌ها در سبک ترسناک هستند. فیلم‌هایی که محوریت اصلی آن‌ها تسخیر شدن افراد توسط موجوداث و ارواح خبیث است و قادر هستند تا با جامپ‌اسکر‌های به‌جا و استفاده از دیگر المان‌ها حسابی بیننده را بترسانند. قسمت سوم Insidious با اینکه توسط جیمز وان کارگردانی نشد ولی کماکان یک تجربه ترسناک خوب به شمار می‌رفت و حال قسمت چهارم این مجموعه قرار است اواخر سال ۲۰۱۷ اکران شود.

به طور دقیق‌تر، Insidious: Chapter 4 در تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۱۷ (۲۸ مهر) اکران خواهد شد و کارگردانی آن نیز برعهده آدام رابیتل است. وظیفه نویسندگی فیلم را نیز لی وانل، کارگردان قسمت سوم، برعهده دارد. متاسفانه تا به امروز اطلاعات زیادی از داستان این فیلم ارائه نشده است. با این حال به توجه به سابقه این مجموعه، می‌توان انتظار داشت که دوباره با یک فیلم ترسناک خوب روبرو باشیم.

فیلم ترسناک Rings

۱۱- Rings

طرفداران فیلم‌های ترسناک به احتمال زیاد با مجموعه حلقه آشنا هستند. اولین فیلمی که با نام Ring اکران شد، یک اثر ژاپنی بود که در سال ۱۹۹۸ به روی پرده رفت. سپس در سال ۲۰۰۲ نسخه غربی این فیلم نیز با نام The Ring ساخته و اکران شد و دنباله این فیلم را نیز با اسم The Ring Two در سال ۲۰۰۵ شاهد بودیم. با اینکه این دو فیلم (نسخه‌های غربی) آثار نسبتا متوسطی به حساب می‌آیند، ولی از حیث فروش عملکرد بسیار خوبی داشتند و همین هم کافی بود تا پس از گذشت بیش از ۱۰ سال، ایده ساخته شدن نسخه جدیدی از آن مطرح شود.

فیلم Rings همین چند روز پیش اکران شده و البته خیلی هم مورد استقبال قرار نگرفته است. با این حال تماشای آن برای طرفداران این مجموعه قطعا خالی از لطف نخواهد بود. داستان فیلم حالتی ریبوت دارد و نه دنباله قسمت‌های قبلی است و نه پیش درآمد آن‌ها. در این فیلم دوباره شاهد آن نوار ویدیویی هستیم که هرکس آن را تماشا می‌کند، فقط چند روز فرصت زندگی کردن خواهد داشت و اگر در این فرصت یک کپی از فیلم نگیرد و آن را به کسی نشان ندهد، به دام سامارا، دختر وحشتناک و نماد اصلی فیلم، خواهد افتاد.

فیلم ترسناک A Cure for Wellness

۱۲- A Cure for Wellness

در این قسمت از لیست قصد داریم به فیلم جدید گور وربینسکی اشاره کنیم؛ کارگردان قسمت اول فیلم The Ring که به آن اشاره کردیم و همچنین کارگردان فیلم‌هایی چون Rango و سه‌گانه اول دزدان دریایی کاراییب. نکته جالب در این مورد این کارگردان این است که وی پس از فیلم The Ring، هرگز سراغ ساخت یک فیلم ترسناک دیگر نرفته بود تا اینکه فیلم جدیدش قرار است در این سبک اکران شود.

A Cure for Wellness داستان یک مدیر جوان را روایت می‌کند که به او ماموریت داده می‌شود تا به منطقه آلپ سفر کرده و رییس کمپانی‌شان را که در آنجا و در یک مرکز اصطلاحا درمانی است، برگرداند. اما همه چیز به خوبی و خوشی پیش نمی‌رود و مدیر جوان پس از رسیدن به محل مذکور، متوجه می‌شود که رییس آن‌ها (با بازی جیسون آیزاکس) در این مرکز تحقیقات وحشتناکی را روی انسان‌ها انجام می‌دهد. همچنین وی پس از بررسی می‌فهمد که در پشت صحنه این مرکز و در طول تاریخچه آن، اتفاقات وحشتناکی رخ داده‌اند. در مجموع A Cure for Wellness فیلمی است که در آن شاهد صحنه‌های دلهره‌آور بسیاری از شکنجه‌شدن انسان‌ها خواهیم بود.

این فیلم کم‌تر از یک هفته دیگر در تاریخ ۱۷ فوریه (۲۹ بهمن) اکران خواهد شد.

فیلم ترسناک Alien Covenant

۱۳- Alien: Covenant

فیلم Alien: Covenant ششمین قسمت از سری فیلم‌های ترسناک بسیار محبوب Alien و دنباله مستقیم فیلم Prometheus است که نقش پیش درآمد را برای مجموعه Alien داشت. فیلم روایتگر داستان گروهی از فضانوردان است که برای پیدا کردن امکان زندگی روی سیاره‌های دیگر، راهی یک سفر فضایی می‌شوند. آن‌ها پس از مدتی سیاره‌ای را پیدا می‌کنند که به نظر می‌رسد از هر نظر برای زندگی بشر مناسب باشد.

اما این فقط آغاز کار است و اتفاقات وحشتناکی در این سیاره انتظار آن‌ها را می‌کشد؛ اتفاقاتی که موجودات فضایی مشهور سری فیلم‌های Alien نقش محوری در آن‌ها دارند. کارگردانی فیلم Alien: Covenant برعهده ریدلی اسکات است و این سومین تجربه کارگردانی وی در فیلم‌های Alien است. همچنین بازیگرانی چون مایکل فاسبندر نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم قرار است در تاریخ ۱۴ مهر ۹۶ اکران شود.

فیلم Dark Tower

۱۴- The Dark Tower

The Dark Tower یک فیلم ترسناک، فانتزی و علمی تخیلی است که بر اساس کتاب‌های The Dark Tower استفن کینگ ساخته می‌شود. این فیلم قرار بود ابتدا اوایل سال ۲۰۱۷ اکران شود که چندی پیش تا تاریخ ۲۸ جولای ۲۰۱۷ (۶ مرداد ۱۳۹۶) تاخیر خورد. داستان فیلم در مورد پسری ۱۱ ساله به اسم جیک چمبرز است که متوجه می‌شود یک بُعد دیگر نیز به اسم جهان میانی وجود دارد و وارد آن می‌شود. وی در آن جا با یک شوالیه (با بازی ادریس البا) آشنا می‌شود که قصد دارد به جهان نهایی (End World) و برج تاریک برسد و بتواند مانع از از بین رفتن جهان میانی شود.

این دو سفری را برای رسیدن به برج تاریک آغاز می‌کنند ولی همه‌چیز به خوبی و خوشی پیش نمی‌رود و انواع و اقسام موجودات وحشتناک و هیولا‌ها و همچنین یک جادوگر خبیث و سیاه‌پوش (با بازی متیو مک‌کانهی) سعی می‌کنند تا مانع آن‌ها شوند. فیلم The Dark Tower در مجموع اثر پرستاره‌ای است و منبع اقتباس بسیار عالی‌ای نیز دارد و همین امر هم آن را به یک فیلم مورد انتظار تبدیل کرده است.

فیلم ترسناک It

۱۵- It

۲۰۱۷ را می‌توان سال فیلم‌های ترسناک اقتباس‌شده از کتاب‌های استفن کینگ دانست. یکی از این فیلم‌ها The Dark Tower بود و فیلم دیگر هم It نام دارد که بر اساس رمانی با همین نام محصول سال ۱۹۸۶ ساخته می‌شود. این فیلم در تاریخ ۱۷ شهریور ۹۶ اکران خواهد شد و داستان آن پیرامون شهر «دِری» روایت می‌شود؛ شهری که بچه‌ها به طرز مرموزی در آن غیب می‌شوند.

فردی که پشت پرده این اتفاقات است، یک موجود شیطانی در ظاهر یک دلقک به نام پنی‌وایز است که چندین قرن است که مشغول کشت و کشتار و انجام دادن رفتار‌های وحشتناک است. کارگردان این فیلم آندرس ماسچیتی است و دن لین و روی لی نیز از جمله بازیگران آن هستند. در طول فیلم شاهد گروهی از کودکان خواهیم بود که در دام دلقک مذکور افتاده و کابوس‌وار‌ترین روز‌های زندگی‌شان را پشت سر می‌گذارند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده