نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۱

گزارش زومجی از نشست خبری همایش بین‌المللی Tehran Game Convention

با برگزاری نشست خبری همایش بین‌المللی Tehran Game Convention، ثبت‌ نام در بزرگ‌ترین رویداد تجاری بازی‌های ویدیویی در ایران آغاز شد. 

نشست خبری رویداد تجاری بازی‌های ویدیویی که با نام Tehran Game Convention شناخته می‌شود، امروز با حضور اصحاب رسانه و فعالان حوزه بازی‌سازی برگزار شد. در این مراسم که به احترام از دست رفتگان حادثه ساختمان پلاسکو با یک دقیقه سکوت آغاز شد، حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مهرداد آشتیانی، مدیر پروژه این رویداد به سخنرانی درباره این مراسم به عنوان بزرگ‌ترین همایش تجاری بازی‌های ویدیویی در ایران پرداختند. 

در ابتدای این مراسم، حسن کریمی قدوسی به رشید ۳۵ درصدی تولید بازی‌های ویدیویی در ایران اشاره کرد و افزود فعالیت دو هزار بازی‌ساز در قالب ۱۰۰ شرکت و مجموعه بازی‌سازی، ظرفیت خوبی را برای ایران در این صنعت فراهم کرده است. با این حال او به موضوع تحریم‌ها هم اشاره کرد و گفت بازار بازی‌های ویدیویی یک بازار جهانی است که با وجود تحریم‌ها، یک بازار داخلی در ایران ایجاد شده است و باید این موضوع را با حضور بازی‌ساز‌های خارجی و استفاده از تجربیات این شرکت‌ها حل کنیم. 

او درباره حضور باز‌ی‌ساز‌های خارجی هم به این نکته اشاره کرد که در صورتی که این کمپانی‌ها به امنیت و بازده سرمایه در ایران مطمئن شوند، در آینده می‌توانیم شاهد حضور سرمایه‌گذاران و کمپانی‌های خارجی در کشورمان باشیم. 

او همچنین به مقایسه این صنعت با صنایع نفت، گاز، خودروسازی و حتی صنعت فیلم‌سازی ایران اشاره کرد و گفت کشورمان را با این صنایع در دنیا می‌شناسند اما این موضوع برای بازی‌های ویدیویی متفاوت است و بسیاری از کشورها از وجود بازی‌سازی در ایران مطلع نیستند. او ادامه داد نمایشگاه Tehran Game Convention باعث فراهم شدن فضای مثبتی برای تعامل بازی‌سازان کشورمان با فعالان بین‌المللی این رشته خواهد شد. علاوه بر این، نوپا بودن رویدادهای مشابه در منطقه خاورمیانه این فرصت را فراهم می‌کند تا این رویداد به پل صنعت بازی‌سازی خاورمیانه با سایر کشورهای جهان تبدیل شود. 

او در پایان صحبت‌های خود هم در پاسخ به این پرسش که با توجه به لغو شدن برخی از رویدادهای بین‌المللی در ایران، آیا از بابت لغو ناگهانی TGC هم نگرانی وجود دارد یا نه اعلام کرد که در چند روز آینده با ۲۰ سازمان و ارگان فرهنگی کشور جلسه گروهی داریم تا اهمیت و موضوع این رویداد را توضیح دهیم و با اقداماتی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهد، مشکلی برای نمایشگاه پیش نخواهد آمد.

 پس از اتمام صحبت‌های کریمی قدوسی، نوبت به توضیحات مهرداد آشتیانی، مدیر پروژه همایش Tehran Game Convention رسید. او در صحبت‌های خود به بخش‌های مختلف این رویداد پرداخت و گفت به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها و توسعه کسب‌و‌کار از مهم‌ترین اهداف TGC است. او گفت بخش تجاری یا B2B نخسین بخش این رویداد است که در آن جلسات تجاری برگزار خواهد شد. همچنین در این رویداد شاهد برگزاری ۶۰ کنفرانس با حضور ۳۰ سخنران تراز اول بین‌المللی در ۵ محور طراحی بازی، تولید، کسب و کار، فنی و هنری خواهیم بود. همچنین در هر بخش، یک کلاس یک روزه برگزار خواهد شد. 

آشتیانی در ادامه شرح برنامه‌های TGC اضافه کرد که بخش دیگر این همایش روز ناشران خواهد بود که در آن تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان محتوای داخلی در حضور ناشران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به معرفی پروژه‌های خود خواهند پرداخت. بخش دیگر نیز به بازی‌های مستقل اختصاص خواهد داشت و در صورتی که این گروه، محصول قابل عرضه‌ای داشته باشند، از یک غرفه ۴ متری رایگان در این رویداد بهره‌مند خواهند شد. 

نمایشگاه tehran game convention

آشتیانی در ادامه صحبت‌های خود به همکاری بنیاد ملی بازی‌های ویدیویی با شرکت فرانسوی گیم کانکشن فرانسه پرداخت و گفت گیم کانکشن،‌ موثرترین نمایشگاه تجاری بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید و این مجموعه در برگزاری نمایشگاه TGC متعهد به پشتیبانی در زمینه تولید محتوای سخنرانان خارجی،‌ دعوت از ۳۰ خریدار، بازاریابی بین‌المللی، تسهیل ایاب و ذهاب شرکت‌کنندگان خارجیو اختصاص نرم‌افزار قرار ملاقات قدرتمندی که در اختیار دارد، به روند برگزاری TGC شده است. 

 آشتیانی در ادامه به هیئت مشاوران TGC اشاره کرد که متشکل از ۵ بازی‌ساز و فعال حوزه بازی‌ از کشورهای خارجی و ۵ بازی‌ساز مطرح ایرانی خواهد بود. اسامی این بازی‌ساز‌ها به شرح زیر است:

هیئت مشاوران خارجی

  • Henry LaBounta از شرکت Zynga
  • Mike Acton از شرکت Insomniac Games
  • Susan O'Connor نویسنده و طراح بازی
  • Phil Elliott از شرکت Square Enix
  • Keith Fuller از شرکت Fuller Game Production

هیئت مشاوران داخلی

  • امیر حسین فصیحی از شرکت فن‌افزار شریف
  • یاسر ژیان از شرکت فن‌افزار شریف
  • امیرحسین عرفان از شرکت SpaceFox
  • آیدین ذوالقدر بازی‌ساز و مدرس بازی‌سازی
  • فرزام ملک آرا از شرکت توسعه‌گر شبیه‌ساز

 اما ادامه صحبت‌های آشتیانی به زمان‌بندی این رویداد اختصاص داشت. ثبت‌نام برای حضور در کنفرانس‌ها، نمایشگاه و استفاده از اپلیکیشن قرار ملاقات از امروز به صورت رسمی آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، کسانی که تا ۲۶ اسفندماه ثبت‌نام کنند می‌توانند با استفاده از کد تخفیف EBTGC2017 از تخفیف ۲۰ درصدی بهره‌مند شوند. 

موضوع بعدی درباره قیمت بلیت‌ این همایش بود. هزینه حضور در کنفرانس‌ها برای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود که با این هزینه می‌توانید به تمام ۶۰ کنفرانس دسترسی داشته باشند. هزینه‌ کلاس‌های تخصصی و کنفرانس‌ها ۳۲۰ هزار تومان خواهد بود. افرادی که این بلیط را تهیه کنند می‌توانند به انتخاب خودشان از یک کلاس تخصصی و همه کنفرانس‌ها بهره‌مند شوند. بلیط تجاری هم به قیمت ۴۰۰هزار تومان به خریداران اجازه می‌دهد تا به اپلیکیشن قرار ملاقات دسترسی داشته و به صورت نامحدود جلسات تجاری داشته باشند. 

هزینه غرفه‌های این نمایشگاه هم برای غرفه‌های ۹ متری، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و برای غرفه‌های ۱۸ متری، ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. تخفیف ۲۰ درصدی ثبت‌نام تا ۲۶ اسفندماه شامل هزینه غرفه‌ها هم می‌شود. 

برای ثبت نام و شرکت در نمایشگاه Tehran Game Convention می‌توانید به آدرس https://www.tehrangamecon.com/register مراجعه کنید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده