نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳

مصاحبه کارگردان For Honor در مورد بخش‌های تک نفره و چند نفره بازی

سازنده For Honor اخیرا از کامل و غنی بودن بخش تک‌نفره این بازی گفته و توضیحاتی هم پیرامون بخش چندنفره داده است.

For Honor یکی از بازی‌هایی است که یوبیسافت حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده است و قرار است که در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۷ (۲۶ بهمن ۱۳۹۵) برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود. این بازی اکشن گیمر‌ها وارد نبرد‌های خشنی بین شوالیه‌ها، وایکینگ‌ها و سامورایی‌ها می‌کند و سازندگان بازی پیش از این اعلام کرده‌اند که مبارزات بازی حس و حال واقعی مبارزه با شمشیر و دیگر سلاح‌های سرد را به گیمر القا خواهد کرد. با اینکه بیش‌تر نمایش‌های این بازی پیرامون بخش چندنفره و نبرد بازیکن‌ها با دیگر گیمر‌ها بوده، ولی For Honor دارای یک بخش تک‌نفره هم است که به نظر می‌رسد سازندگان آن را حسابی جدی گرفته‌اند و قصد دارند این بخش از بازی هم تجربه‌ای عالی برای گیمر‌ها فراهم کند.

جیسون وندربرگ، سازنده بازی، اخیرا مصاحبه‌ای با سایت گیم‌اسپات پیرامون بخش تک‌نفره و چندنفره For Honor داشته و از ویژگی‌های جالب این بازی گفته است. وی در ابتدای صحبت‌های خود در مورد قسمت داستانی گفت:

بخش تک‌نفره بازی یک تجربه کامل و غنی است. گیمر‌ها در این بخش یک تجربه کاملا سینمایی خواهند داشت و ابتدا کنترل یک واردن را برعهده می‌گیرند و پس از آن در نقش یک ریدر مبارزه خواهند کرد و قسمت آخر بخش داستانی هم مربوط به یک اوروچی است. پس می‌توان گفت که در این بخش با هر سه کلاس اصلی بازی خواهید کرد و سرزمین‌های شوالیه‌ها، وایکینگ‌ها و سامورایی‌ها را خواهید دید. در کل هدف ما خلق بخش تک‌نفره‌ای است که به خودی خود لذت‌بخش باشد و حتی اگر گیمری سراغ بخش چندنفره نرود هم بتوانید از بازی لذت ببرد.

داستان بازی For Honor پیرامون شخصیت «آپولیون» خواهد بود که سازنده بازی وی را یک جنگجوی ماهر معرفی کرده‌اند که علاقه زیادی به ایجاد آشوب و هرج و مرج دارد. همچنین در داستان بازی شاهد تقابل سه نژاد در جنگی عظیم خواهیم بود؛ جنگی که از مدت‌ها پیش آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

ادامه مصاحبه سایت گیم‌اسپات با جیسون وندربرگ به شکل سوال و جواب است و بیش‌تر حول بخش چندنفره بازی است که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید:

گیم‌اسپات: مدت زمان هر نبرد در بخش چندنفره بازی تقریبا چقدر خواهد بود؟

هر نبرد معمولا بین ۸ تا ۱۲ دقیقه خواهد بود که به نظر من مناسب است. چرا که درگیری‌های این بازی بسیار شدید هستند و زمان بیش‌تر از این باعث خسته شدن گیمر می‌شود و قطعا باید بین هر دور از نبرد‌ها گیمر استراحت کند. البته برخی نبرد‌ها هم ممکن است کم‌تر طول بکشند یا اینکه به ۱۵ دقیقه برسند.

For Honor ScreenShot

گیم‌اسپات: پیش از این اعلام کرده‌اید که بازی دارای یک سیستم ارتقای سطح است. کمی در مورد عملکرد این سیستم توضیح بدهید.

بازی در مجموع ۱۲ قهرمان دارد که هریک سبک خاص خود را دارند. زمانی که با هریک از آن‌ها بازی می‌کنید، امتیاز تجربه کسب خواهید کرد و با این امتیاز‌ها می‌توانید سطح کاراکتر خود را ارتقا دهید. به‌علاوه با پیشرفت در بازی تجهیزات و سلاح‌های جدیدی هم برای کاراکتر‌تان دریافت می‌کنید و البته آیتم‌های تزئینی هم به مرور زمان قابل دسترسی هستند. سطح نهایی کاراکتر‌ها لوِل ۲۰ است و زمانی که به این سطح رسیدید، کاراکتر شما از لحاظ سطح به حد نهایی می‌رسد و پس از آن می‌توانید بازی را با وی ادامه داده و آیتم‌های تزئینی به دست بیاورید.

گیم‌اسپات: پیشرفت هر کاراکتر فقط مختص همان کاراکتر است؟

بله

گیم‌اسپات: رسیدن به سطح ۲۰ چقدر طول می‌کشد؟

تقریبا بین ۸ تا ۱۲ ساعت. چرا که هدف ما این بود که گیمر‌ها سریع بتوانند کاراکتر خود را به حد نهایی برسانند و پس از آن روی پیدا کردن آیتم‌های تزئینی بهتر و موارد این چنینی تمرکز کنند.

گیم‌اسپات: برای مثال اگر من یک گیمر با تجربه باشم و کار خود را با کاراکتر جدیدی از صفر شروع کنم، آیا این تاثیری در قدرت من خواهد داشت؟

عوض کردن کاراکتر‌ها فقط سبک‌های مختلفی از مبارزه را پیش روی گیمر قرار می‌دهد. چرا که بالا بردن سطح کاراکتر‌ها باعث افزایش قدرت آن‌ها نمی‌شود و کاراکتر سطح یک با کاراکتر سطح ۲۰ از لحاظ قدرت یکسان هستند. بالا بردن سطح فقط باعث می‌شود تا گزینه‌های جدیدی برای گیمر باز شود و وی بتواند با سبک‌های مختلفی مبارزه کند یا اینکه آیتم‌های ظاهری و تزئینی پیدا کند که باعث می‌شود با ظاهر متفاوتی در میدان نبرد ظاهر شود.

For Honor ScreenShot

گیم‌اسپات: آیا افرادی که برای مدت زمان طولانی بازی را تجربه می‌کنند پاداش‌های خاصی دریافت خواهند کرد؟

قطعا این چنین است و ما سیستم اچیومنت‌ها و موارد مشابه را در بازی داریم. با این حال تمرکز اصلی روی افزایش سطح کاراکتر‌ها است.

گیم‌اسپات: آیا بخش چندنفره بازی حالت‌های مختلفی دارد یا اینکه فقط شاهد حالت فتح پرچم هستیم؟

بخش چندنفره دارای پنج حالت است. حالت دوئل یک در برابر یک، دوئل دو در برابر دو، حالتی به اسم Brawl و چند حالت دیگر که هنوز در مورد آن‌ها اطلاعاتی ارائه نکرده‌ایم.

گیم‌اسپات: شما پیش از این به آیتم‌های تزئینی اشاره کردید. گیمر‌ها تا چه حد قادر به شخصی‌سازی کاراکتر خود خواهند بود؟

برای شخصی‌سازی کاراکتر گزینه‌های مختلفی در اختیار خواهید داشت و می‌توانید کلا‌ه‌خود، زره کامل بدن، دست‌ها و شانه‌ها را شخصی‌سازی کنید. به‌علاوه سلاح‌های شما هم قابل شخصی‌سازی هستند و مثلا می‌توانید تیغه یا قسمت انتهایی شمشیر را تغییر دهید. برای مثال شخصیت واردن چندین نوع کلاه‌خود با طرح‌های مختلف دارد و علاوه بر آن شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های مختلف، به دلخواه رنگ تجهیزات و لباس‌ها را تغییر دهید.

گیم‌اسپات: برای داشتن این آیتم‌ها باید آن‌ها را به صورت جداگانه برای هر کاراکتر باز کرد؟

بله. زمانی که با کاراکتر‌ها بازی می‌کنید آیتم‌ها را کسب خواهید کرد. هر آیتم همچنین مشخصات خاص خود را دارد و باعث می‌شود بتوانید تا حدی قدرت شخصیت خود و سبک مبارزه وی را تغییر دهید. مثلا می‌توانید با پوشیدن یک زره خاص، سرعت کاراکتر را کمی کاهش داده و در عوض قدرت وی را کمی افزایش دهید.

For Honor ScreenShot

گیم‌اسپات: کمی بیش‌تر در مورد تاثیرات آیتم‌ها روی قدرت توضیح می‌دهید؟

در مجموع شما قدرت مشخص دفاعی، هجومی، سطح سلامتی، سرعت ریکاوری و سطح استقامت دارید. با استفاده از آیتم‌ها می‌توانید این موارد را کمی دست‌کاری کنید تا مثلا سرعت ریکاوری شما کمی بهتر شود.

گیم‌اسپات: به نظر شما بازی For Honor پتانسیل تبدیل شدن به ورزش الکترونیکی را دارد؟

این چیزی است که گیمر‌ها باید در مورد آن تصمیم بگیرند. بازی ما پتانسیل تبدیل شدن به چنین اثری را دارد ولی در نهایت گیمر‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند آن را به شکل رقابتی تجربه کنند یا خیر. ما دوست داریم که چنین اتفاقی رخ بدهد.

به هر حال باید منتظر ماند و دید که بازی For Honor تا چه حد می‌توانید انتظارات گیمر‌ها و سازندگانش را برآورده کند. نظرات خود را در مورد صحبت‌های سازنده بازی با زومجی در میان بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده