دنیا در حال نابودی است، موجوداتی عجیب از جنس سنگ در حال تاراج کشور هستند، دوستان و خانواده شما همگی کشته شده‌اند. خورشید دیگر حرکت نمی‌کند و زندگی دیگر در طبیعت جریان ندارد. با زومجی و پیش‌نمایش The Banner Saga 2 همراه باشید.

در اوایل سال ۲۰۱۲، سه تن از اعضای با سابقه استودیو بایوور برای دنبال کردن رویاهای خود، این استودیو را ترک کردند و به فکر ساخت اثری افتادند که همیشه آرزوی آن را داشتند؛ یک بازی استراتژی نوبتی که در دنیای فانتزی وایکینگ‌ها روایت می‌شد و شکل و شمایل کارتون‌های کلاسیک والت دیزنی را داشته باشد. تحت نام استودیو استویک «Stoic»، این سه مرد توانستند تا از طریق پروژه کیک استارتر نظر بیش از بیست هزار شخص را به پروژه خود جلب کنند و بودجه‌ای به ارزش ۷۰۰هزار دلار به دست آورند. آن‌ها هرگز فکر نمی‌کردند چنین مبلغی وارد خزانه آن‌ها شود و در راستای چنین اتفاقی، به خودی خود باید پروژه‌ای به مراتب بزرگ‌تر از چیزی که در ذهن داشتند به این بازیکنان ارایه می‌دادند. در اوایل سال ۲۰۱۴، استودیو استویک اولین قسمت از پروژه سه گانه خود به نام The Banner Saga را منتشر کرد  و تبدیل به یک شگفتی شد. در این اثر بازیکنان باید رهبری کاروانی را در دست بگیرند که برای بقای نسل خود باید از یک ماجراجویی قهرمانانه جان سالم به در ببرد. Banner Saga از نظر منتقدین یکی از ممتازترین آثار نقش‌آفرینی این نسل لقب گرفت که عمق و ژرفایی قابل توجه، استایل هنری بسیار جذاب و روایت فانتزی درگیر کننده‌ای را به بازیکنان ارایه می‌داد. اثری که قرار بود تنها یک بازی کوچک باشد، به یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۴ تبدیل شد. حال همه چیز آماده تکرار موفقیت در نسخه دوم این سه‌گانه است. The Banner Saga 2 لبریز از کارکترهایی با طراحی عالی، مدیریت و رهبری بسیار جذاب‌تر کاروان وایکینگ‌ها و پُر از تصمیمات بسیار سخت در جایگاه رهبری است که همه این‌ها منتهی به داستانی فوق‌العاده خواهند شد.

The Banner SAga 2 (4)

در پایان اولین قسمت از بازی Banner Saga، بازیکنان با انتخاب بسیار سختی رو به رو می‌شدند که در نهایت باعث دگرگونی رهبری کاروان آن‌ها می‌شد. بسته به حرکات و کارهایی که انجام دادید، شما با یکی از دو رهبر گروه تنها می‌ماندید. این تصمیم شما در قسمت دوم Banner Saga ادامه خواهد یافت. یکی از این رهبرها مردی به نام روک «Rook» بود؛ یک شکارچی ماهر از خاندانی با اصل و نصب که زندگی خود را در جنگل‌ها می‌گذراندند. رهبر دوم آلِتِه «Alette» نام داشت؛ یک زن جوان کمان‌دار اما بسیار با مهارت که مادر خود را در کودکی از دست داده است. بازیکنان جدید نیاز نیست نگران بخش داستانی باشد. شما با انتخاب یکی از این دو رهبر در اول بازی رو به رو خواهید شد و کمی از شرح وقایع گذشته سری آشنا می‌شوید. اما بازیکنانی که که Banner Saga را از نسخه اول دنبال کرده‌اند، در طول تک تک سکانس‌های بازی با انتخاب‌هایی رو به رو خواهند شد که مستقیما با انتخاب‌هایی که در نسخه اول انجام داده‌اند در ارتباط خواهد بود.

اگر شخصیت روک را انتخاب کنید، باید بدانید که او به خاطر اتفاقات گذشته در غم و اندوه به سر می‌برد. مردم دوست دارند تا او به عنوان رهبر، آن‌ها را هدایت کند، اما روک هیچ علاقه‌ای به این کار ندارد و مرگ تنها خواسته او از این دنیا است. مردم انتظار دارند تا او به کمک آن‌ها بیاید اما روک دیگر قصد کمک به هیچ شخص یا گروهی را ندارد و دوستان نزدیک به او تماما سعی دارند تا روک را از افسردگی و یاس خارج کنند. از طرفی دیگر شرایط برای شخصیت آلته کاملا متفاوت است، زیرا او تمامی قابلیت‌ها و مهارت‌ها برای به دست گرفتن رهبری را در اختیار دارد. اما او مشکلی بزرگ بر سر راه خود می‌بیند زیرا مشکلات مردسالاری و اجبار هدایت مردم توسط یک مرد در این تمدن باعث شده تا رسیدن به هدف برای او سخت باشد. بنابراین او تماما در تلاش است تا برای هدایت مردم و رهبری آن‌ها بجنگد. هر کدام یک از این دو شخص که رهبری گروه را در دست بگیرند، تمام اعضای گروه برای زنده ماندن و بقا باید در کنار یکدیگر همکاری کنند. اما در طول بازی حوادثی رخ خواهد داد که گروه را به دو دسته تقسیم خواهد کرد. اشخاصی که گروه را رها می‌کنند بر این باور هستند که جدا شدن از کاروان اصلی برای خودشان بهتر است. اما این که چه چیزی و چه اتفاقی باعث این افکار می‌شود، این شما هستید که باید آن را تجربه کنید.

The Banner SAga 2 (5)

رهبری این گروه جدا شده را یکی از به یادماندنی‌ترین شخصیت‌های Banner Saga بر عهده دارد؛ یک غول از نژاد وارِل‌ها به نام بولوِرک تبر خونین. وارل‌ها نژادی بسیار درشت هیکل با شاخ‌هایی بزرگ هستند که از پیوند حیوانات و انسان‌ها به وجود آمده‌اند. بُلوِرک  رهبر سربازانی مزدور به نام کلاغ‌های سیاه «Revans» است؛ بولوِرک یک دیوانه ظالم و خون‌خوار است که اعصاب و روان درست و حسابی ندارد. بعد از جدایی یاران شما از کاروان اصلی، داستان بازی بین دو گروه شما و سربازان مزدور بولورک در جریان خواهد بود. با این تفاسیر شما دو داستان جداگانه را دنبال خواهید کرد. هدف از چنین کاری این است که بازیکنان دنیای بازی را از نگاهی متفاوت دنبال کنند. در  دنیایی که از نگاه بُلورک می‌گذارنید، دیگر نیاز نیست همیشه در تلاش باشید تا همانند یک انسان خوب رفتار کنید یا تا جایی که توان دارید به نجات انسان‌ها بپردازید. بازیکنان به عنوان شخصیت بُلوِرک تجربه جذاب و متفاوتی را دنبال خواهند کرد زیرا یک قدم کاملا متفاوت در بازی Banner Saga خواهد بود. به عنوان این کارکتر، دیگر نیاز به این ندارید که نگران مردم یا علاقه آن‌ها به خود باشید زیرا اصلا چنین موضوعی برای او اهمیت ندارد. بُلورک یک مزدور است، او شدیدا خودخواه است و چیزی از یک شیطان کم ندارد.

The Banner SAga 2 (7)

بر خلاف بسیاری از بازی‌های استراتژی نوبتی، مبارزات و, حوادثی که با آن‌ها رو به رو خواهید شد در The Banner Saga چیزی کمیاب و نادر است. بازیکن بخشی از زمان خود را صرف مدیریت دیپلوماسی کاروان خود خواهد کرد. این کار از طریق لحظات داستانی بازی که به وسیله متن‌های نوشتاری در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد انجام می‌شود که شما را درگیر به کنترل تمامی جهات نیروها و مردم خود می‌کند. همانند نسخه اول این بازی، The Banner Saga 2 یک داستان عمیق و سنگین را در خود گنجانده است که بخش اعظمی از آن از طریق خواندن این متون انجام می‌شود. داستان بازی به شکلی پیش می‌رود که شما را مجبور به انجام اعمالی سخت می‌کند. گره خوردن داستان در بسیاری از مواقع شما را شگفت‌زده خواهد کرد. به طور مثال شما چندین مهاجر را در طول راه خود خواهید دید که قصد کمک به آن‌ها را می‌کنید. اما چند ساعت بعد، تازه متوجه خواهید شد که آن‌ها دزدانی بودند که از تدارکات و مهمات شما دزدی کرده‌اند. یا در بخشی از بازی چندین مرد را خواهید دید که در حال اعدام یک جادوگر هستند. با خود فکر می‌کنید که او را نجات دهید یا خیر، اما به نظر می‌رسد که این جادوگر ذاتی شیطانی دارد و نمی‌توانید به او اعتماد کنید. بنابراین به مردم اجازه می‌دهید تا او را شکنجه کنند و امنیت کاروان تضمین شود. حال ممکن است بعدها از این کار شدیدا پشیمان شوید، یا ممکن است از انتخاب خود لذت ببرید. انتخاب‌ها در The Banner Saga تصمیمات سیاه و سفید مفهومی و اخلاقی نیستند. این انتخاب‌ها بیشتر سعی دارد تا قدرت مدیریت شما را کنترل کند. شما باید از اهداف تک تک شخصیت‌هایی که با آن‌ها رو به رو می‌شوید آگاه شوید و در همین زمان نیز امنیت قبیله خود را تضمین کنید. همان طور که دو کاروان خیر و شر خود را هدایت می‌کنید، رفته رفته به داستان و گذشته غنی  دنیای بازی پی خواهید بود. دنیای بازی در عصری مصیبت آمیز سپری می‌شود و نژاد درج‌ها «Dredge» در حال تجاوز و تاراج تمامی کشور هستند. حتی خورشید به شکل عجیبی دیگر در آسمان حرکت نمی‌کند و کوه‌ها آرام آرام در حال فرو ریختن هستند. The Banner Saga 2 لبریز از این حوادث عجیب و غریب و شگفت‌انگیز است که شما را در لحظه به لحظه بازی تا انتها می‌کشاند.

 

The Banner SAga 2 (2)

همانند اولین نسخه بازی، مبارزات و درگیری در این سری شما را در صفحه‌هایی کاشی مانند در محیط قرار خواهد دارد و میزان قدرت و زره جنگی شخصیت‌ها روی هر کدام برای شما به نمایش درخواهد آمد. میزان قدرت هر شخصیت به عنوان سلامتی به نمایش در‌می‌آید اما در عین حال رابطه مستقیمی نیز با قدرت حمله وی دارد. به طور مثال اگر شخصیتی در طول مبارزه زخمی شده باشد،  میزان قدرت حمله او نیز به همان اندازه کاهش خواهد یافت. به همین منظور خط سلامتی و قدرت با یکدیگر ادغام شده‌اند. در همین حال، خط زره هر شخصیت مربوط به قدرت دفاعی آن می‌شود. در طول بازی هر مقدار که این خط زره شما با توجه به حملات دشمن آسیب ببیند، در حملات بعدی آن‌ها خطر مرگ بیشتر شما را تهدید می‌کند. تمامی مبارزات در بازی با پاداش‌هایی بسیار غنی همراه خواهند بود. همین موضوع باعث می‌شود تا هر دو جناح برای پیروزی در مبارزه از هیچ تلاشی دست نکشند.

استودیو استویک به جای وصل و پینه کردن بازی برای اجرای بالانس در مبارزات، سعی کرده تا مبارزات را به شکلی دیگر بهبود بخشد. یکی از بیشترین شکایاتی که تیم سازنده بعد از عرضه نسخه اول The Banner Saga دریافت کرد تکرار مکررات مبارزات با دشمنانی یک نواخت بود. در نسخه اول بازی بازیکنان در تمامی مبارزات فقط با نژاد دِرِج‌ها در حال مبارزه بودند. اما این موضوع در The Banner Saga 2 تغییر کرده و نیروهای زیاد و مختلفی هستند که با آن‌ها رو به رو خواهید شد. این دشمنان از تنوع بالایی برخوردار خواهند بود. به طور مثال شما در بازی با موجوداتی سگ مانند رو به رو خواهید شد که اِسکالکر نامیده می‌شوند. کشتن آن‌ها سخت نیست، اما آن‌ها به راحتی قادر هستند تا نامرئی شوند و از مبارزه فرار کنند، اما هرگز نخواهید فهمید که چه زمانی ناگهان به مبارزه بازخواهند گشت و شما را به دردسر خواهند انداخت. همچنین دشمنانی انسان مانند در بازی وجود دارند که کار اصلی آن‌ها تربیت خرس‌های درشت هیکل است تا در کنار آن‌ها باشند و با یکدیگر به مبارزه با شما بپردازند. نه تنها خرس‌ها ضربات سختی را به شما وارد خواهند کرد، بلکه آن‌ها قادر هستند سلامتی خود را بهبود بخشند و شما را به راحتی به مبارزه‌ای سخت وا دارند. دشمنان زیادی هستند که باید با آن‌ها رو در رو شوید و هر کدام سناریو منحصر به فرد خود را خواهند داشت. اما مهم‌ترین نژادی که وارد بازی شده است Horsebornها هستند. آن‌ها مخلوقینی از ترکیب انسان‌ها و وارل‌ها هستند که نیمی انسان و نیمی اسب هستند. آن‌ها در داستان بازی نقش پررنگی را ایفا خواهند کرد و برخی از آن‌ها نیز تحت دستور شما قرار خواهند گرفت.

The Banner SAga 2 (3)

لیست حرکات و مبارزاتی که استودیو سازنده بازی برای شما تدارک دیده بسیار وسیع است. مبارزه‌ها بسیار پویاتر شده و شرایط پیروزی بر هر یک از دشمنان کاملا متفاوت طراحی شده است. در شماره قبل The Banner Saga، بازیکن تنها در صورتی پیروز میدان بود که تمام دشمنان در محیط مبارزه را به کلی نابود کند یا بر آن‌ها غلبه کند. اما در شماره جدید بازی، مبارزات معمولا با هدف‌هایی خاص پیش می‌روند. به طور مثال در برخی مبارزات اگر نژادی خاص را از بین ببرید، دیگر اعضای دشمن از شما پیروی خواهند کرد یا در برخی موارد مبارزات کاملا با داستان بازی گره می‌خورد. در کل می‌توان گفت مبارزات و داستان بازی بیش از پیش به هم مربوط می‌شوند. حتی در میان برخی از مبارزات، شخصیت‌های بازی با یکدیگر صحبت می‌کنند یا به شکل ناگهانی برخی از شخصیت‌ها در میان مبارزه شما را رها می‌کنند یا به شما ملحق می‌شوند. می‌توان گفت که The Banner Saga 2 لبریز از موارد جدید و تازه است. قابلیت‌های جدید، کلاس‌های جدید، مبارزاتی همراه با نمایشنامه‌های داستانی، شخصیت‌های جدید و بسیاری از ویژگی‌های دیگر که با شگفتی همراه خوهند بود.

سری The Banner Saga را می‌توان جزو خاص‌ترین بازی‌های ویدیویی و نقش‌آفرینی دنیای گیم دانست. آیا نسخه دوم این بازی نیز موفق خواهد شد؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده