// پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۵

گزارش تصویری زومجی از چهارمین رویداد «تجربه بازی ساز»

چهارمین رویداد بازی ساز همانطور که قبلا خبر داده بودیم، امروز برگزار شد و با استقبال خوبی از سوی بازی‌سازان و بازی دوستان رو به رو شد. در ادامه با گزارش زومجی از این رویداد همراه باشید.

رویداد تجربه بازی‌ساز یکی از بهترین گردهمایی‌هایی است که طی چند سال گذشته به طور منظم برگزار شده و از طرفی، استقبال خوب بازی‌سازان و بازی‌دوستان از آن نشان می‌دهد که این دورهمی از کیفیت خوبی برخوردار است. مهم‌ترین ویژگی این رویداد، اتمسفر دوستانه و به دور از رسمیت‌ها و خشکی‌های نمونه‌های مشابه است. سخنرانی‌های بسیار مفید و بخش‌هایی که مربوط به گپ حضار و پذیرایی است، یکی از نقاط قوت کلیدی رویداد تجربه بازی‌ساز است. چهارمین رویداد تجربه بازی‌ساز امروز، پنجشبه ۱۳ اسفند برگزار شد که شامل چیزهای جدیدی نسبت به دوره‌های قبلیش بود. از مهمان خارجی و با تجربه‌ تا بخش‌های ویژه که برای حضار در نظر گرفته شده بود، مراسم امروز را پر بار و به نوعی سرگرم‌کننده کرده بود.

اما در این رویداد چه گذشت؟

بخش اول چهارمین رویداد تجربه بازی‌ساز اختصاص به موضوعی جالب داشت: بازی‌های رومیزی یا بوردگیم! بله، من به شخصه نمی‌دانستم که بوردگیم تا این حد در سراسر دنیا طرفدار دارد و امروز با سخنرانی‌های جالب امیر سلامتی و کامبیز سیروس بخت، پی به خیلی مسائل بردیم. اینکه بوردگیم‌ها از کجا شکوفا شدند و الان دقیقا در عصر طلایی دوم بورد گیم‌ها هستیم! البته موضوع بحث کاملا مختص به بوردگیم‌ نبود و بخش دوم صحبت‌ها پیرامون طراحی بازی در بازی‌های رومیزی و بازی‌های ویدیویی بود که چقدر می‌توانند ارتباط نزدیکی داشته باشند. از طرفی افرادی هم در صنعت گیم حضور دارند که تجربه‌ی کار در هر دو حوزه را دارند. به طور کل، بورد گیم‌ها آنقدر چیز ترسناک و سختی نیستند و می‌توانند به عنوان یک سرگرمی جدید و تجربه‌ای باحال محسوب شوند.

GDX-4th-Zoomg-(1)

GDX-4th-Zoomg-(4)

GDX-4th-Zoomg-(5)

 

حضار محترم رویداد که بیشتر آنها را قشر بازی‌ساز و هنرمند تشکیل می‌دادند، برخی اوقات کارهای جالبی ازشان می‌دیدیم که یک مورد، همین عکس زیر است! حالا نمی‌دانم این طرح دقیقا چه چیزی هست، ولی به طور حتم که سخنران مراسم نیست!

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

 

بخش بعدی مراسم امروز به مهمان ویژه،  فلاوین کوبیه، کارگردان هنری و طراح مراحل بازی شاخص و مستقل The Unfinished Swan اختصاص داشت تا تجربیات خودش را از مراحل ساخت این بازی در اختیار بازی‌سازان ایرانی قرار دهد. سخنرانی فلاوین کاملا انگلیسی بود و خوش‌بختانه بیشتر حاضرین آنقدر درک زبان انگلیسی داشتند که از صحبت‌های فلاوین استفاده ببرند. فلاوین طی صحبت‌هایش از چالش‌های ساخت بازی صحبت کرد و از طرفی به تعریف از روال کار خود با سونی و استودیو سانتا مونیکا پرداخت. او این همکاری را شگفت‌انگیز و تجربه‌ای خارق‌العاده توصیف کرد. در آخر صحبت‌های فلاوین چندی از حضار سوالاتی به زبان انگلیسی پرسیدند که بیشتر آنها مفید واقع شد. چیزی که من از فلاوین کوبیه دیدم، یک طراح و هنرمند واقعی بود که نشان می‌داد حضور این دست افراد در ایران می‌تواند بسیار سودمند باشد. خوشبختانه حضور فلاوین در ایران محدود به این رویداد نبوده و او طی چند روزی که در ایران مستقر بوده، کلاس‌های آموزشی تحت نظر انستیتو بازی‌سازی برگزار کرده است.

ption id="attachment_110182" align="aligncenter" width="820"]چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX نگران نباشید فلاوین در حال سخترانی هست :D

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

 

به قسمت گپ و گفتگو و پذیرایی حضار می‌رسیم. چیز خاصی در این مورد نیست که بگم، همه با هم در حال صحبت بودیم و بخشی هم برای رنگ کردن تخم مرغ بود که خیلی هم استقبال شد. البته خودم از قسمت پذیرایی بیشتر خوشم میومد!

ption id="attachment_110185" align="aligncenter" width="820"]چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX وهاب احمدوند از فعالین پرتلاش بازی سازی کشور

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

ption id="attachment_110176" align="aligncenter" width="820"]چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX از راست به چپ: هانیه گودرزی مدیر پروژه استودیو آنو، وهاب احمدوند، علی ذاکری از سایت گیم ای‌مگ، مهراد کردجوان طراح در استودیو آنو و مصطفی کیوانیان مدیر استودیو آنو

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

 

بخش پایانی مراسم مربوط به معرفی و مروری بر کارهای استودیو آنو با حضور چندی از افراد فعال آن بود. مصطفی کیوانیان، مدیر استودیو آنو که سخنران اصلی این بخش بود، به تشریح کارهای شرکت و همچنین معرفی محصولات قبلی و آینده آن پرداخت. مهمترین محصول آنو بازی خاله قزی است که قرار است به زودی وارد بازار شود. در انتهای سخنرانی پرسش و پاسخ‌هایی پیرامون بازی خاله قزی شد که تعدادی از حضار در مورد شباهت بازی به سری بازی‌های ریمن سوال پرسیدند. این سوال‌ها به بحث‌هایی ختم شد که البته در نوع خود مفید واقع شد اما به خاطر کمبود زمان، نشد به طور کامل به آنها پرداخته شود.

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

ption id="attachment_110197" align="aligncenter" width="820"]چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX امید صادقوند، سازنده‌ی بازی کاملا مستقل بتلفیش که البته با اینکه جزوی از استودیو انو است و روی چند پروژه کار می‌کند، اما ترجیحا بر روی سن نرفت و نظاره گر صحبت‌های همکارانش بود. (یک فرد به شدت دوست‌داشتنیه این امید صادقوند :D)

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

 

چند ساعت رویداد تجربه بازی‌ساز، فرصت بسیار خوبی برای علاقه‌مندان به بازی‌سازی بود تا با جنبه‌های خوب گیم ایران آشنا بشوند. امیدواریم این رویداد همینطور که تا امروز مرتب و ماهانه برگزار شده، ادامه دار باشد.

عکس زیر هم شکار لحظه‌های من از نادر امرایی عزیز در این رویداد است:

چهارمین رویداد تجربه بازی ساز GDX

 

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده