نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

صحبت‌های جالب مدیر روابط عمومی سونی با استودیوهای خارجی در رابطه با کنفرانس E3 2015

درحالی که نمایشگاه E3 2015 و کنفرانس‌های بزرگ را پشت سر گذاشتیم، زمان مصاحبه با مدیران کمپانی‌های بزرگ فرا رسیده است. حال طی مصاحبه‌ی اخیری که با آدام بویز، مدیر روابط سونی با استودیوهای خارجی (Third-Party) انجام شده، وی صحبت‌های جالبی را در رابطه با کنفرانس سونی و اتفاقات دیگری که در این مراسم رخ داد انجام داده است. با زومجی همراه باشید.

درادامه می‌توانید قسمت‌های مهم صحبت‌های بویز در رابطه با E3 2015 را مطالعه کنید:

  • بویز به کنفرانس سونی افتخار می‌کند و دلیل بیشتر آن هم این است که آن‌ها بسیاری از چیزهایی که مردم درخواست کرده بودند را به مردم نشان دادند.
  • طرفداران زمان زیادی است که منتظر بازی Shenmue 3 هستند و اگرچه سونی از روند ساخت این بازی اطلاع داشته، اما صحبت‌نکردن در رابطه با آن تا قبل از کنفرانس بسیار مشکل بوده است.
  • سونی «با جدیت تمام» از بازی Shenmue 3 «حمایت» می‌کند.
  • براساس صحبت‌های بویز، بازی‌های زیادی وجود دارد که پاییز امسال برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. زمانی که از وی در رابطه با بازی‌های ایکس‌باکس وان و نگرانی او در این رابطه پرسیده شد، بویز گفت پلی‌استیشن 4 امسال آن‌قدر بازی دارد که او به عنوان یک گیمر نگران این مسائل نیست.
  • بویز معتقد است استودیوهای اختصاصی و خارجی سونی بیشتر از گذشته در کنفرانس آن‌ها شرکت داشتند. نمایش دو بازی The Last Guardian, Horizon از استودیوهای داخلی و Battlefront, Call of Duty و Destiny نشانگر این مسئله است.
  • هدف اصلی بویز در سِمَتی که دارد بدست‌‌آوردن محتویات انحصاری و بازی‌کردن آن‌ها زودتر از کاربران دیگر کنسول‌ها، بازی‌های بیشتر و بهتر است.
  • جنگی که میان صاحبان پلتفرم‌های بزرگ (و البته کنسول‌های کوچک مانند Ouya و کنسول آمازون) وجود دارد به نفع بازیسازان مستقل است، چراکه با این جنگ فرصت‌های بیشتری برای آن‌ها بوجود می‌آید.
  • سونی و مایکروسافت سعی در هرچه آسان‌ترکردن سیاست‌های خود دارند و این مسئله به بازیسازان اجازه می‌دهد بازی‌های خود را در زمان کمتری تولید کنند.

The Last Guardian

  • سونی هیچ‌وقت در قِبال بازیسازان به عنوان یک کمپانی بزرگ «از خود راضی» نبوده است. آن‌هال این هفته جلسه‌ای را با استودیوهای بزرگ Third-Party دارند که در آن سعی در انجام کارهای بزرگ‌تری با این سازندگان دارند. براساس صحبت‌های بویز، کارهای زیادی وجود دارد که سونی می‌تواند با پلی‌استیشن 4 انجام دهد. «عَطَشِ» سونی در این نسل برای انجام کارهای شگفت‌انگیز بیشتر از نسل‌های گذشته است.
  • بویز و تیم او هم‌اکنون درحال برنامه‌ریزی برای مراسم نمایشگاه بازی‌های پاریس هستند. درحالی که با بازی‌هایی مانند The Last Guardian, Shenmue و Final Fantasy VII تکرار چنین لحظاتی بسیارمشکل است، اما تیم بویز به‌سختی تلاش می‌نند بهترین محتویات را به طرفداران ارائه دهند.
  • از نظر بویز پلی‌استیشن ویتا هنوز »زنده» است و یکی از بازی‌های محبوب او در این پلتفرم که در کنفرانس معرفی شد World of Final Fantasy است. بویز اعلام کرد هنوز محتویات زیادی وجود دارد که در راه این کنسول دستی است.
  • سونی نسبت به هدست پروژه مورفیوس بسیار هیجان‌زده است، اما نمایش قابلیت‌های آن بر روی صحنه کار مشکلی است. اگر سونی بیشتر از آن چیزی که در کنفرانس مشاهده کردیم در رابطه با این هدست صحبت می‌کرد، هیچ اثری نداشت و تنها وقت کنفرانس آن‌ها هَدَر می‌رفت.
  • براساس صحبت‌های بویز، پروژه مورفیوس مزیتی دارد که در هدست‌های دیگر مانند آکیولس نمی‌توان آن را پیدا کرد. تمام پلی‌استیشن 4 های موجود در جهان یک سخت‌افزار مشخص دارند، بنابراین زمانی که برای مورفیوس بازی ساخته می‌شود، هیچ‌گونه افت فریمی در بازی‌ها احساس نمی‌شود. اما بدلیل این‌که با آکیولس باید برای سخت‌افزارهای مختلف بازی ساخت، این هدست از این مزیت بی‌بهره است.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های مدیر روابط سونی با استودیوهای خارجی چیست؟

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده