نویسنده: آرش عیاری
// پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

بازی Uncharted 4: A Thief's End جهان‌ باز نخواهد بود

نمایشی که بازی Uncharted 4 در کنفرانس سونی داشت،‌ شامل مرحله‌ای ماشین‌سواری در محیطی بزرگ بود. نیل دراکمن، یکی از دو کارگردان بازی اعلام کرد که اگرچه این بازی جهان‌باز نخواهد بود اما مانند نسخه‌های قبلی، روندی خطی نیز نخواهد داشت.

نیل دراکمن، یکی از دو کارگردان بازی Uncharted 4 در گفتگویی که با وب‌سایت گیم‌اسپات داشت اعلام کرد که این بازی مانند نسخه‌های قبلی این سری روندی خطی نخواهد داشت و البته جهان‌باز نیز نخواهد بود.

ما شرایطی که در روند این بازی وجود دارد را روندی خطی و البته عریض نام‌گذاری کرده‌ایم. این بازی جهان‌باز نیست زیرا ما سعی داریم تا یک داستان مشخص با کششی مشخص را بازگو کنیم.

او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

چیزی که من در بازی‌های جهان‌باز به مشکل می‌خورم، مشکل کشش و تنش بازی است. مثلا اگر زندگی هم‌پیمانان من به مخاطره بیفتد، من باز هم می‌توانم به بازی ادامه دهم  پنج کوئست مختلف را دنبال کنم و من این مسئله را قبول ندارم.

بنابراین من احساس کردم که ما نیاز به یک راه برای کنترل این موضوع داریم و به همین دلیل شما می‌توانید یک مسیر مشخص را از چند مسیر دلخواه طی کنید.

دراکمن در گفتگوی خود گفت که برای استودیو نا‌تی‌داگ، داستان پادشاه است:

این یک تجربه مطمئن است که ما سعی داریم تا آن را بسازیم و به همین خاطر داستان از گیم‌پلی پیشی‌ می‌گیرد. داستان حتی از گرافیک هم پیشی می‌گیرد!

در تجربه‌ای که در پی خلق هستیم، برنده ماجرا فاکتوری است که نشان می‌دهد آخر بازی چه خواهد شد.

این صحبت دراکمن ما را یاد تلاش شرکت‌هایی نظیر یوبی‌سافت و اکتیویژن می‌اندازد که سعی دارند تا با بازی‌هایی مانند Destiny و The Division بازی‌های نقش‌آفرینی بزرگ کنسولی خلق کنند و دنیای بازی‌های تیراندازی را با همه به اشتراک بگذارند اما Uncharted 4 مانند این بازی‌ها جهان‌باز نیست.

بازی Uncharted 4 نمایشی خیره‌کننده در کنفرانس سونی داشت. بازی که بهار سال ۲۰۱۶ برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده