نویسنده: آرش عیاری
// پنجشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۱

چه انتظاراتی از کنفرانس بتسدا در E3 2017 داریم؟

نوبت به بتسدا و انتظارات ما از کنفرانس آن در E3 می‌رسد؛ اینکه ما جایی بین رویاپردازی و منطق، انتظار دیدن چه بازی‌هایی را داریم. 

بتسدا قابل احترام است، حتی قبل از اینکه برای اولین بار در کنار بزرگانی مانند سونی، مایکروسافت و الکترونیک آرتز پا به کارزار E3 بگذارد و سال ۲۰۱۵ میلادی، کنفرانس و نطق اختصاصی خود را در این نمایشگاه برگزار کند. دو سال قبل، پیت هاینس، نایب رییس بتسدا و تاد هاوارد، کارگردان بازی‌ Skyrim، شوالیه‌های نمایشگاه سال ۲۰۱۵ بودند، همه چیز معرفی کردند، از Doom و یک نمایش ۲۰ دقیقه‌ای از Fallout 4 تا اولین بازی موبایل بتسدا و البته یک نمایش خیره‌کننده از Dishonored 2

سال گذشته این روند با معرفی بازی‌هایی مانند Prey و Quake: Champions طی شد و حالا نوبت به سومین سال حضور این کمپانی در نمایشگاه 2017 E3 می‌رسد. ما به جایی بین رویاپردازی و منطق نگاه می‌کنیم، به اینکه با توجه به سابقه بتسدا، شنیده‌های چند هفته اخیر و البته اخبار و اطلاعات رسمی، می‌توانیم چه انتظاراتی از بتسدا در کنفرانس امسال خود داشته باشیم. 

Fallout VR

Fallout 4 با طعم واقعیت مجازی

نسخه واقعیت مجازی Fallout 4 قرار است یک حال درست حسابی به بازی‌های واقعیت مجازی بدهد

به فاصله یک سال بعد از معرفی جامع و کامل شماره چهارم فال‌اوت در سال ۲۰۱۵، بتسدا پرده از نسخه واقعیت مجازی این بازی برداشت و اعلام کرد علاقه‌مندان می‌توانند نسخه واقعیت مجازی این بازی را در سال ۲۰۱۷ و با هدست اچ‌تی‌سی وایو تجربه کنند. حالا نوبت وفای به عهد بتسدا است و بدون شک، یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنفرانس این شرکت در E3 امسال به نسخه واقعیت مجازی Fallout 4 اختصاص خواهد داشت. 

همین چند وقت پیش بود که کمپانی AMD با تمجید از نسخه واقعیت مجازی این بازی، این محصول رو به عنوان یک پیشرفت فوق‌العاده در بازی‌های ویدیویی عنوان کرد. حالا با توجه به این صحبت‌ها، انتظار یک نمایش پر سر و صدا از این بازی می‌تواند حداقل انتظار ما از کنفرانس بتسدا لقب بگیرد. 

نکته بعدی درباره Fallout 4 و حضور دوباره این بازی در نمایشگاه E3 را می‌توان به مایکروسافت و کنسول جدیدش یعنی اسکورپیو ربط داد. پیش تر در اولین روز از سال جاری شمسی،‌ تاد هاوارد در مصاحبه‌ای خبر از پشتیبانی این بازی از کنسول اسکورپیو مایکروسافت داده بود. همین امر می‌تواند بخشی از کنفرانس بتسدا را به پشتیبانی اسکورپیو و مزایای احتمالی آن اختصاص داد. 

با این وجود، تا چند روز دیگر، Fallout 4 سومین حضور متوالی‌اش را در نمایشگاه E3 تجربه خواهد کرد و این، قطعی‌ترین و محتمل‌ترین گزینه برای شروع انتظارهای ما از بتسدا در E3 2017 است. 

Elder Scroll Online

The Elder Scrolls Online

یکی از بازی‌هایی که بتسدا حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده، نسخه‌ای آنلاین از دنیای بزرگ The Elder Scrolls است. بازی که حدود ۳ سال پیش عرضه شد و توانست این دنیای بزرگ را به صورت آنلاین برای مخاطبان پرشمار آن به اشتراک بگذارد. بتسدا به احتمال بسیار زیاد از این بازی خواهد گفت، اصلی‌ترین دلیل این حدس و گمان، عرضه بسته الحاقی جدید این بازی با نام Morrowind است که ۱۶ خرداد یعنی همین چند روز پیش منتشر شد و کنفرانس بتسدا می‌تواند موقعیت بسیار مناسبی برای نشان دادن ویژگی‌های این بسته الحاقی باشد. دلیل دیگر را هم می‌توان پشتیبانی بتسدا از این بازی آنلاین دانست، این‌که بتسدا علاوه بر نمایش بسته‌ الحاقی Morrowind به معرفی محصولات دیگر مرتبط با این بازی بپردازد و با این کار، نشان دهد که هنوز به این دنیای آنلاین و مخاطبان آن وفادار است. 

Wolfenstein

Wolfenstein جدید

معرفی قسمت جدید شوتر اُلد اسکول Wolfenestein این کنفرانس را بسیار شیرین خواهد کرد

این همان چیزی است که از نمایشگاه سال گذشته تا به امروز ما را منتظر گذاشته است، منتظر گرفتن جواب این سوال که آیا تصویر منتشر شده در جریان کنفرانس سال گذشته، واقعا به یک نسحه جدید از Wolfenstein اختصاص دارد یا نه. اما جریان این عکس چیست؟

سال گذشته و در پایان کنفرانس بتسدا در E3 2016، تصویری از یک محیط داس منتشر شد که اسم برخی از بازی‌های این کمپانی و تاریخ انتشار آن‌ها به چشم می‌خورد. در این تصویر می‌توان نسخه‌های مختلفی از مجموعه Doom را مشاهده کرد اما چیزی که نظر همه را به خود جلب کرد، اشاره‌ای به اسم New Colossus با تاریخ انتشار نامعلوم بود. دقیقا بعد از پخش شدن این عکس در اینترنت، بسیاری از رسانه‌ها و علاقه‌مندان به گمانه‌زنی درباره این اسم و ماهیت آن پرداختند اما جواب ساده بود، این اشار‌ه‌ای به یک ولفنشتاین جدید است. چند ماه بعد هم، صداپیشه شخصیت بلازکو‌ویچ در مصاحبه‌ای به صورت تلویحی این موضوع رو تایید کرد. به‌علاوه New Colossus نام یک شعر از اما لازاروس است که هم در روی مجسمه آزادی شهر نیویورک حک شده و هم اینکه بی‌جی بلازکوویچسز، شخصیت اصلی سری Wolfenstein، در پایان نسخه The New Order آن را زیر لب زمزمه می‌کند.

به ولفنشتاین جدید سلام کنید!

‌Bethesda Mobile

بازی موبایل!

با موفقیت Fallout Shelter، بعید است که بتسدا بیخیال بازار موبایل شود

بتسدا در جریان اولین کنفرانس تاریخ‌اش در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۵ اولین بازی موبایل خود را با محوریت دنیای Fallout با نام Fallout Shelter معرفی کرد. جدای از اینکه شلتر یک بازی موبایل خوب بود یا نه، موفقیت بزرگی را برای این کمپانی به ارمغان آورد و باعث شد تا اولین قدم در بازار بازی‌های موبایل را محکم بردارد. همین قدم محکم باعث شد تا رسانه‌ها به فعالیت بتسدا در بازی‌های موبایل علاقه نشان دهند، تا جایی تاد هاوارد، کارگردان Fallout Shelter در ۳۰ بهمن ماه سال گذشته و در مصاحبه‌ای که با گیم‌اسپات داشت به بازی موبایل بعدی این کمپانی اشاره کرد و گفت:

ما در حال ساخت بازی موبایل بعدی خود هستیم که از مدت‌ها پیش به آن فکر می‌کردیم. با توجه به تجربیات‌مان از بازی موبایل Fallout Shelter، قصد داریم تجربیات جدیدی را در اختیار کاربران قرار بدهیم.

خُب، چه جایی بهتر از E3! 

Elder Scroll

یکی برای همه، همه برای The Elder Scrolls!

اگر نسخه آنلاین مجموعه The Elder Scrolls و البته ریمستر بازی Skyrim را فاکتور بگیریم، به نظر می‌رسد حالا نوبت معرفی یک بازی جدید از این مجموعه است. طبق سنتی که در این چند سال از بتسدا دیدیم، بعد از عرضه اسکایریم در سال ۲۰۱۱ و فال‌اوت ۴ در سال ۲۰۱۵، می‌توان عرضه یک الدر اسکرولز  جدید در این مقطع را محتمل دانست. اگرچه این حدس و گمان تا حدودی خوشبینانه است اما بتسدا نشان داده که برای معرفی یا عرضه دو برند محبوب‌اش یعنی بازی‌هایی که از آن‌ها اسم بردیم، خیلی سر به سر طرفداران خود نمی‌گذارد. این‌جا همان‌جایی است که امیدواریم یکی از بازی‌‌های جدیدی بتسدا، نسخه‌ای از یک الدر اسکرولز جدید باشد.

Bethesda

Starfield، رویای جدید بتسدا

Starfield آن‌طور که در افسانه‌ها آمده، قرار است با دنیای علمی تخیلی خود وسعت دنیاهای بتسدا را گسترش دهد

این‌ رویای جدید بتسدا است، رویای جدیدی که شاید رویاپردازی ما در خلق آن بی‌تاثیر نباشد اما حرف‌ها و حدیث‌ها هم به ما برای رسیدن به این رویا کمک می‌کنند. ۴ سال پیش،‌ زنیمکس، کمپانی مادر بتسدا اقدام به ثبت نشان تجاری با نام Starfield کرد، نشان تجاری که در حوزه بازی‌های ویدیویی،‌کنسول‌ها و اسباب‌بازی ثبت شده بود. اگرچه این اسم به تنهایی و در ۴ سال پیش، معنای خاصی را تداعی نمی‌کرد اما اردیبهشت سال گذشته، باز هم با ثبت نشان تجاری Starfield به عنوان یک بازی موبایل، این اسم سر زبان‌ها افتاد. 

اما استارفیلد از ذهن‌ها رفت تا اینکه دوباره چند روز پیش یکی از کاربران 4Chan خبر از این بازی و معرفی آن در نمایشگاه E3 امسال داد. اگرچه نمی‌توان گفته‌های این کاربر که به گفته خودش ارتباط نزدیکی با بتسدا دارد را به عنوان یک سند دانست اما با کنار هم قرار دادن همه این شایعات و شنیده‌ها، می‌توان منتظر معرفی این بازی در کنفرانس امسال بود. 

Starfield آن‌طور که در افسانه‌ها آمده، قرار است تا یک بازی نقش‌آفرینی با حال و هوای علمی-تخیلی باشد که به همراه یک اپلیکیشن موبایل منتشر خواهد شد. این بازی به احتمال زیاد در دنیای فال‌اوت و  در آینده‌ای دور جریان خواهد داشت و قرار است تا وسعت دنیاهای خلق شده توسط بتسدا را گسترش دهد.

Half Life

Half-Life 3!

این که Half-Life 3 چرا در لیست انتظارات ما از بتسدا است نه تقصیر من و شماست و نه تقصیر بتسدا. این تمام چیزی است که ما در این چند سال فعالیت در حوزه بازی‌های ویدیویی هر سال تکرار کردیم و آن هم درخواست ساخت نسخه سوم این مجموعه است. از این به بعد فرقی نمی‌کند کجا برای این بازی یادگاری می‌نویسیم یا گیب نیوول الان رابطه‌اش با تاد هاوارد چگونه است؛ شاید این درخواست نابه‌جا و میانجیگری هاوارد، نیوول را از خر شیطان پایین بیاورد!


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده