نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱

مجموعه Batman Beyond نبرد بزرگی را بین تری مک‌گینیس و بروس وین ترتیب داد

بتمنِ آینده در سری کتاب کمیک Batman Beyond به همراه بوستر گلد در بعد زمان به گذشته سفر کردند و در آن‌جا به‌صورت اتفاقی نبرد بزرگ و عظیمی را بین تری و بتمن اصلی به وجود آوردند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از قسمت ۴۸ سری کتاب کمیک Batman Beyond را برای شما فاش کند.

.

.

.

موضوع سفر در زمان، خصوصا در داخل دنیای دی سی، می‌تواند فریبنده و گاهی هم مشکل‌ساز باشد. اگر کسی در زمینه سفر در زمان دقت کافی به خرج ندهد، می‌تواند تغییرات مهمی را در خط زمانی به وجود بیاورد که حتی مسافران زمان حرفه‌ای مانند بوستر گلد هم نمی‌توانند در آن دخالتی بکنند. اما آخرین تغییری که به وجود آمده، یک نبرد نسلی را ایجاد کرده است. همین موضوع ممکن است کل آینده خط زمانی را تغییر دهد. در قسمت ۴۸ سری کتاب کمیک Batman Beyond، تری مک‌گینیس که بتمن زمان آینده محسوب می‌شود، به نحوی توانست راه خود را به سمت گذشته پیدا کند. ممکن است که همین موضوع هم باعث شده باشد تا یک نبرد بین خودش و بروس وین که در اوج خودش قرار دارد، به وجود بیاید.

بتمنِ زمان آینده به‌صورت مخفیانه یک بمب ساعتی تله پایتیکی درون ناخودآگاه خود داشت که مدام به سمت جلو می‌رفت. این بمب ساعتی منتظر یک فرصت مناسب بود که منفجر شود و او را در یک مسیر تاریک و مرگبار قرار دهد. همین موضوع منجر به این شد که بروس زرادخانه قدرتمند خود را علیه تری مک‌گینیس و برادر او یعنی مت که با عنوان رابین در آن برهه زمانی شناخته می‌شد، استفاده کند. با اینکه تری توانست با کمک‌های بوستر گلد از این مخمصه جان سالم به در ببرد، اما مت در طی این حمله جان خود را از دست داد. بعد از این اتفاق، بوستر گلد مدام این موضوع را توضیح می‌داد که فرصتی برای نجات دادن مت وجود دارد.

بوستر گلد در حال صحبت کردن با اسکیتز در سری کتاب کمیک Batman Beyond

البته این به شرطی بود که تری، به همراه بوستر گلد به گذشته برود و آن‌ها با کمک هم بتمن را در مسیری نگه دارند که در آینده اصلا وارد آن وضعیت عمیق و مخفیانه نشود و در همان مسیر فعلی باقی بماند. با اینکه تری در ابتدا از این ایده استقبال کرد و خوشحال شد، اما زمانی‌که به این پی برد که تنها راه برای نجات برادر و بازگرداندن مربی خود همین است، دیگر تمایل زیادی به انجام آن نداشت. بعد از رسیدن به دوران گذشته، اسکیتز همان ابتدا به بوستر گلد یادآوری کرد که او با انجام این کار، آسیب زیادی را به خط زمانی وارد می‌کند و نباید اجازه دهد که بتمن، تری را ببیند. این ملاقات می‌توانست روی تصمیمات بروس تاثیر بگذارد یا آن‌ها را تغییر دهد.

قرار بود که بروس در آینده تصمیمات خاصی را بگیرد که بخش زیادی از آن‌ها به نابودی خودش ختم می‌شد. این نقشه که تری در طی این مدت پنهان بماند، کاملا با شکست روبه‌رو شد. زمانی‌که شرور داستان‌های سوپرمن به نام Blanque وارد ماجرا شد و نشان داد که یک تهدید محسوب می‌شود، تری مجبور شد که خودش را نشان دهد و وارد میدان نبرد شود. این شرور تله پاتیکی توانست یک بمب را درون ناخودآگاه و روان بروس کار بگذارد. البته هنوز دلیل اصلی این کار مشخص نشده است. با اینکه بوستر تمام تلاش خود را کرد تا این تهدید را پیش از اینکه بتمن با تری برخورد کند، متوقف کند، اما تری بلافاصله به سمت یک کودک رفت تا او را نجات دهد؛ آن هم از درون آتشی که در این هرج‌و‌مرج ایجاد شده بود.

شخصیت بتمن در میان شعله‌های آتش

البته خیلی زود مشخص شد که این پسر، ارتباط عمیقی با تری دارد. او وارن مک‌گینیس بود؛ کسی که روزی تری را به‌عنوان پسر خود بزرگ می‌کرد. وارن همان کسی بود که سرانجام مرگش، تبدیل به یک فاجعه انگیزشی برای تری می‌شد که او را در همان مسیر تبدیل شدن به بتمن قرار می‌داد. البته تری پیش از اینکه بتواند به‌صورت کامل همه چیز را هضم کند و به این نتیجه برسد که دقیقا چه اتفاقی رخ داده است و همین حالا چه کسی را ملاقات کرد، با بتمنِ دوران خودش روبه‌رو شد. بتمن در ابتدا نتوانست تری را بشناسد و زمانی‌که او را به همراه یک کودک دید، در ابتدا تصور کرد که تری همان تهدید است و باید با همین تری دست‌وپنجه نرم بکند.

اینکه تری با بوستر گلد در بعد زمان سفر کرده بود، این معنی را می‌داد که شانس خیلی کمی برای بتمنِ آینده وجود دارد که با میراث قهرمانانه‌اش ملاقات نکند. اما بتمن بعد از دیدن تری خیلی زود بدترین چیزها را راجع به او تصور کرد و بلافاصله وارد عمل شد. همین اتفاق باعث شد که احتمالا همان آسیب بزرگی که اسکیتز درباره آن اخطار داده بود، به خط زمانی وارد شود. خوشبختانه تری توانست با تجهیزات و لباس پیشرفته‌‌ای که داشت، به اندازه کافی دربرابر بروس مقاومت کند و حتی از او پیشی بگیرد؛ تا اینکه بالاخره بوستر خود را به آن‌جا رساند و Blanque را شکست داد. در غیر این صورت، احتمالا آسیب بیشتری به غیر از مرگ برادرش به جریان اصلی زمان وارد می‌شد؛ آن هم به خاطر تغییرات خیلی بزرگی که آن‌ها در خط زمانی ایجاد کردند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده