نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

گرنت موریسون دنباله رمان گرافیکی Arkham Asylum را رها کرد

گرنت موریسون اخیرا در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که به خاطر مشغله‌های ایجاد شده توسط کارهای تلویزیونی در حال حاضر دنباله رمان گرافیکی Arkham Asylum را رها کرده است.

در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، گرنت موریسون اخیرا دنباله Arkham Asylum را کنار گذاشت و فعلا قرار است در حالت انتظار بماند. سال ۱۹۸۹ بود که شرکت دی سی کامیکس یک رمان گرافیکی از بتمن را با نام Arkham Asylum: A Serious House on Serious Earth منتشر کرد. موریسون داستان این رمان را نوشت و دیو مک‌کین هم طراحی تصاویر آن را انجام داد. این رمان به محض اینکه منتشر شد، جایگاه پرفروش‌ترین رمان گرافیکی ابرقهرمانی تاریخ را کسب کرد و در سرتاسر دنیا، ۶۰۰ هزار نسخه از آن فروخته شد. در سال ۲۰۱۷، گرنت موریسون اعلام کرد که در حالی نوشتن یک داستان برای دنباله است که طراحی آن هم کریس برنهام انجام می‌دهد.

این دو هنرمند در داستان Batman Incorporated هم با هم کار کرده بودند. داستان این دنبال قرار بود که در همان آینده‌ای جریان داشته باشد که موریسون در قسمت ۶۶۶ سری کتاب کمیک Batman آن را به تصویر کشیده بود؛ جایی که پسر بروس وین یعنی دیمین هویت و لباس بتمن را در اختیار گرفته بود. اما حالا دنیای تلویزیونی به میان آمده است و نوشتن فیلمنامه سریال Brave New World حسابی برنامه موریسون را پر کرده است. به همین ترتیب هم او فعلا نوشتن دنباله Arkham Asylum را رها کرده اما ممکن است که دوباره به سراغ آن بازگردد. موریسون در طی مصاحبه‌ای اینطور برای گزارشگر سایت خبری TechRadar توضیح داد:

من حدودا ۲۶ صفحه از داستان این رمان را نوشته‌ام اما حالا در قفسه قرار دارد زیرا کارهای این سریال تلویزیونی وقت زیادی را از من می‌گیرد. اما باز هم این مورد را می‌گویم که من هیچوقت نمی‌گویم اصلا این کتاب را نمی‌نویسم؛ زیرا همان ۲۶ صفحه هم خیلی خوب از آن درآمدند. من اخیرا هم یک داستان کوتاه با کریس برنهامِ هنرمند انجام دادم (قسمت ۱۰۲۷ سری کتاب کمیک Detective Comics) و خیلی از این تجربه لذت بردم. این تجربه حس خیلی خوبی به من داد زیرا قرار بود که او طراحی‌های قسمت دوم Arkham Asylum را هم انجام دهد. اما نه، من یک داستان داشتم... این داستان خیلی، خیلی، خیلی با کتاب اصلی تفاوت داشت. این داستان به‌نوعی خیلی شبیه به کارهای فیلیپ کی. دیک بود. هنوز هم آن‌جا است. هنوز هم یکی از چیزهایی است که ممکن است در انتها اتفاق بیفتد.

داستان رمان گرافیکی Arkham Asylum از لحاظ نمادگرایی وزن و حجم زیادی داشت. ما در این داستان شاهد این بودیم که بتمن به تیمارستان آرکهام می‌رود تا یک شورش را سرکوب کند اما در همین حین هم با تعداد زیادی از دشمنان خود برخورد می‌کند. درست در همین حین هم بتمن یک رمز و راز را درباره آمادئوس آرکهام و ذهن خودش فاش می‌کند؛ کسی که پدر این تیمارستان محسوب می‌شد. درباره کارهای تلویزیونی هم می‌توان اینطور گفت که موریسون چند نسخه پیشنویس تهیه کرده که بتواند از آن‌ها در اقتباس کتاب کمیک بسیار بزرگ و علمی تخیلی خود یعنی The Invisibles استفاده کند. او درباره این اقتباس تلویزیونی، اینطور توضیح داده است:

«من در حال حاضر، در حال کار کردن روی پروژه The Invisibles هستم؛ پروژه‌ای که به‌نوعی بزرگ محسوب می‌شود. مدت خیلی زیادی است که امیدوار هستم که بتوانم در چنین پروژه‌ای کار کنم. بنابراین، بله، من در حال حاضر در حال کار کردن روی ساختن اثری برای دنیای تلویزیونی هستم.»


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده