نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۱

رویداد کمیکی Joker War یک متحد قدیمی را تبدیل به یک دشمن بزرگ کرد

رویداد Joker War روان یکی از متحدان مهم خانواده بتمن را شکسته است؛ همین اتفاق ممکن است که این شخصیت را به یک تهدید بسیار بزرگ برای این خانواده قهرمانی تبدیل کند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان Family Ties از قسمت ۱ سری کتاب کمیک Batman: The Joker War Zone را برای شما فاش کند.

.

.

.

رویداد جنگ جوکر، شهر گاتهام را به لبه پرتگاه کشانده است. دراین‌میان، یک سری از قهرمانان تسلیم ناامیدی شدند؛ این در حالی است که هنوز هم یک سری قهرمانان به قوت قبل باقی هستند. حالا در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، به نظر می‌رسد که یکی از متحدان قدیمی بتمن، نه‌تنها ممکن است دنیای قهرمانی را رها کند، بلکه احتمال تبدیل شدن او به یک آنتاگونیست هم هست. لوشس فاکس اخیرا اعلام کرده که با ارتباط داشتن با بتمن و متحدانش راضی نیست. از طرف دیگر هم از آنجایی که او کل ثروت وین را در اختیار دارد، می‌تواند به تهدید خیلی بزرگ برای مأموریت بتمن تبدیل شود. مدت کوتاهی پیش از اینکه ماجرای Joker War در سرتاسر گاتهام رخ دهد، لوشس فاکش در تلاش بود تا نقشی را در زندگی بتمن به‌دست بیاورد.

لوشس تلاش می‌کرد تا در کمپین بروس علیه جرم و جنایت، جایگاه آلفرد را به‌دست بیاورد. او مسئولیت‌های مختلفی را که یک زمانی آن خدمتکار قدیمی و محترم داشت، برعهده گرفت. اما در همین میان که حواس لوشس از همه جا پرت شده بود و درگیر همین جایگاه بود، شرکت وین توسط جوکر مورد هدف قرار گرفت. زمانی هم که فاکس به ماجرا پی برد، دیگر دیر شده بود و از همین رو تصمیم گرفت که از این نقش کنار بکشد. متاسفانه از آنجایی که لوشس هنوز یکی از متحدان بتمن بود، بیشتر از قبل در این ماجرا درگیر شد. این مخترع توسط پانچ لاین دستگیر و مقدار زیادی از سم قدرتمند جوکر به او تزریق شد.

لوشس فاکس در حال صحبت کردن با اعضای خانواده در رویداد Joker War

همین سم باعث شد تا لوشس به‌صورت کامل در اختیار جوکر و پانچ لاین قرار بگیرد؛ تا اینکه بالاخره توسط بتمن و بت وومن نجات پیدا کرد. با اینکه لوشس در معرض درمان داروی قدرتمند جوکر قرار گرفت و به آغوش خانواده‌اش بازگشت، اما مشخص بود که او نسبت به قبل و به خاطر چیزهایی که تجربه کرده، تا حد زیادی تغییر کرده است. او حالا تبدیل به یک فرد متزلزل و نامطمئن شده بود. کاملا مشخص بود که آن زهر تاثیرات زیادی را روی جسم و روان او گذاشته است زیرا هر از گاهی، دچار تغییرات روانی می‌شد و در آستانه جنون قرار می‌گرفت. او حتی در این دوران، مقابل ایده پارتیزانی و شروربازی قرار گرفت. او اینگونه اعتقاد داشت که آن‌ها هرج‌و‌مرج و نابودی خیلی زیادی را همراه خود دارند و هر کجا که می‌روند، آشوب زیادی را به وجود می‌آورند.

بعد از همین اتفاقات بود که یک سری از جوکرها به سراغ تشکیلات فاکس رفتند تا ثروت وین را که کت وومن نجات داده بود، دوباره بدزدند. به همین ترتیب هم لوک (پسر لوشس) به‌صورت مخفیانه زره بت وینگ خود را مجهز کرد تا بتواند با استفاده از آن، از خانواده خود دفاع کند. اما لوشس مخالف چنین تصمیمی بود و اعلام کرد که یک اسلحه به خانه آورده تا با آن بتواند از خانواده‌اش محافظت کند. او بلافاصله دیگر افراد مخصوص جوکر را شکست داد و در اقدامی ناباورانه، اسلحه را به سمت بت وینگ برگرداند؛ پسر خود لوشس. او به بت وینگ دستور داد که آن‌جا را ترک کند و توضیح داد که این اسلحه با گلوله‌هایی طراحی شده که می‌تواند به زره بسیار ویژه ابرقهرمانان بتمنی نفوذ کند.

لوشس فاکش در حالش هدف‌گیری شخصیت بت وینگ در رویداد Joker War

لوک کم کم عقب‌نشینی کرد و به سمت خانواده خود بازگشت. در این مدت این باور به وجود آمده بود که ثروت وین در دست خانواده فاکس در امنیت کامل قرار دارد، در راه درست از آن استفاده می‌شود و دور از استفاده خود بروس وین قرار دارد. اینطور به نظر می‌رسد که رویداد و ماجراهای جنگ جوکر، کمی برای لوشس فاکس و حد تحمل او زیاد بوده است. متحد دیرینه خانواده بتمن، تا به امروز تجهیزات پیشرفته بسیار زیادی را برای اعضای این خانواده قهرمانی ساخته است. به همین ترتیب هم او یک عضو بسیار مهم برای صنایع وین محسوب می‌شود. اما اگر لوشس واقعا به خانواده بتمن پشت کرده باشد، می‌تواند تبدیل به یکی از مخرب‌ترین دشمنان آن‌ها شود که هر کاری هم از دستش برمی‌آید.

او این اعتقاد را دارد که «ماسک‌ها» در شهر گاتهام یک مشکل بسیار بزرگ محسوب می‌شوند. استدلال لوشس این است که قهرمانان می‌توانند با همان میزان پول، گاتهام را از دست خودش نجات دهند و دیگر نیازی به این کارها نیست. از آنجایی که لوشس به اطلاعات خیلی زیادی از بتمن، خصوصا هویت او، دسترسی دارد، واضح است که یک تهدید بسیار جدی محسوب می‌شود؛ هم برای خود این قهرمان و هم مأموریت او برای ازبین‌بردن جرم و جنایت. اگر لوشس واقعا این تصمیم را بگیرد که بتمن و دیگران قهرمانان ماسک‌پوش را پایین بکشد، بنابراین باید فاتحه همه چیز را خواند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده