نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

هویت شخصیت کدکس در سری کتاب کمیک Venom مشخص شد

شرکت مارول کامیکس در قسمت ۲۸ سری کتاب کمیک Venom، هویت یک شخصیت اسرارآمیز که با نام کدکس (Codex) شناخته می‌شد، مشخص کرد؛ حقیقتی که خواننده را شوکه خواهد کرد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۲۸ سری کتاب کمیک Venom را برای شما فاش کند.

.

.

.

مدتی است که شرکت مارول در تلاش است به عناوین مختلف، هیجان مخاطبان را برای شرور جدید خود به بالاترین حد برساند؛ شروری که گفته شده قرار است در آخرین خط داستانی ونوم یعنی Venom Beyond ظاهر شود. این شخصیت پیش از این روی جلد قسمت‌های کتاب‌های کمیکی آینده ظاهر شده بود و به‌صورت مختصر هم در قسمت ۲۵ سری کتاب کمیک Venom حضور داشت؛ آن هم به‌عنوان بخشی از یک الهام بزرگتر که ادی براک در آن تهدیدهایی را دید که دیر یا زود باید با آن‌ها روبه‌رو شود. سرانجام، در قسمت ۲۷ سری کتاب کمیک Venom ما شاهد حضور رسمی این شخصیت بودیم؛ آن هم زمانی‌که ادی و پسرش دیلان به یک واقعیت موازی منتقل شدند.

این دنیا که بسیار مدرن ساخته شده است، توسط انتقام جویان ونومی‌شده، هدایت و کنترل می‌شود. این انتقام جویان هم توسط یک شخصیت جدید و البته اسرارآمیز هدایت می‌شوند. این شخصیت با نام Codex شناخته می‌شود؛ شخصیتی که از همان زمان معرفی، فقط با ماسک دیده شده است و هویت او مشخص نیست. در طی این مدت، تئوری‌های مختلفی حول محور اینکه این کدکس واقعا کیست، مطرح شده بود. اما در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، قسمت ۲۸ سری کتاب کمیک Venom بالاخره پاسخ را به ما نشان داد. هویت این شخصیت، خیلی عجیب‌تر و هیجان‌انگیزتر از این است که کسی بتواند آن را پیشبینی کند.

شخصیت دیلان براک به همراه سیمبیوت ونوم

حقیقت این است که کدکس... همان دیلان براک است. دیلان براک سال ۲۰۱۸ و در قسمت ۷ سری کتاب کمیک Venom برای اولین‌بار حضور پیدا کرد. در ابتدا، ادی واقعا به این باور رسیده بود که دیلان همان برادر ناتنی‌ای است که هیچوقت نداشت. اما سرانجام حقیقت آشکار شد و مشخص شد که مادر او ان ویینگ است؛ ادی هم تا حدودی با این قضیه متقاعد شد زیرا سیمبیوت ونوم را در او دید. از همان زمان، ادی پسر خود دیلان را نزدیک خودش نگه داشت تا از دست کارنیج، نال و هرچیز دیگری که او را در معرض خطر قرار می‌داد، در امان باشد. با اینکه ما هنوز اطلاعات زیادی از توانایی‌های دیلان نداریم، اما مشخص است که او کنترل خیلی زیادی روی سیمبیوت‌ها دارد.

حالا در قسمت ۲۸ این مجموعه، ما شاهد این هستیم که دیلانِ قدرتمند، واقعا می‌تواند تبدیل به چه چیزی شود. واقعیت مجازی و آینده‌طوری‌ای که ادی و دیلان خودشان را در آن پیدا کردند، تفاوت‌های خیلی زیادی با دنیای معمولی مارول دارد. در این دنیا، ادی پیش از اینکه اصلا با سیمبیوت ونوم پیوند بخورد، خودش را کشته بود. در عوض، این سیمبیوت خودش را به ان رساند و آن‌ها با کمک هم ارتشی از مامورهای ونومی را ساختند که به سراغ کدکس و سیمبیوت‌های او بروند. در قسمت ۲۸ این مجموعه، ادی به این تیم می‌پیوندد تا در مبارزه با شرور بزرگ، کمک کند؛ تا بلکه به این طریق بتواند مسیر بازگشت به خانه را پیدا کند.

فاش کردن هویت شخصیت کدکس یا همان دیلان براک

زمانی‌که دیلان بالاخره خودش را به سایر معرفی می‌کند، همگی شوکه می‌شوند زیرا در این واقعیت، دیلان همان کدکس است. بنابراین، کدکس یک نسخه از دیلان در دنیای جایگزین است که در سن بزرگسالی به سر می‌برد. از آنجایی که واقعیت موازی در یک آینده تاریک قرار دارد، به‌همین ترتیب هم دیلان یک فرد بزرگسال است. علاوه‌بر این، این نسخه درک بهتری از توانایی‌های واقعی او به ما می‌دهد: کدکس بر تمام سیمبیوت‌هایی که دنیایش را تشکیل داده‌اند، کنترل دارد و همین موضوع به او اجازه می‌دهد که بتواند با مشتی آهنین، آن‌ها را هدایت کند. بنابراین نفوذ و تاثیر دیلان، چیزی شبیه به نال، خدای سیمبیوت‌ها است.

این افشاگری به ما نشان می‌دهد که اگر ادی اطراف دیلان نباشد و او را به سمت مسیر درست هدایت نکند، چه اتفاقی رخ می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که دیلان بدون وجود یک پدر می‌تواند تبدیل به یک ابرشرور بسیار قدرتمند و در عین حال خدا گونه بشود. حالا Venom مقدمات یک رویارویی بین ادی و پسر آینده‌اش را ایجاد کرده است؛ چیزی که قرار است یک دیدار هیجانی و پرحرارت را ایجاد کند.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده