نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۲

دلیل همکاری آپوکالیپس با قهرمانان در مجموعه کمیک X-Men مشخص شد

از زمان تشکیل کراکوآ، آپوکاپیس در حال همکاری با اعضای تیم مردان ایکس است. حالا شرکت مارول دلیل اصلی و واقعی‌ای را که باعث شده آپوکالیپس چنین کاری انجام دهد، توضیح داد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱۲ سری کتاب کمیک X-Men و رویداد X of Swords: Creation را برای شما فاش کنند.

.

.

.

درست از همان زمانی‌که کراکوآ شکل گرفت، آپوکالیپس در تلاش بود تا با اعضای تیم مردان ایکس و همچنین مردم این سرزمین، همکاری داشته باشد. با وجود دشمنی‌هایی که بین این دو جبهه وجود داشت، این جهش یافته باستانی و جنگ سالار تصمیم گرفت تا تمام نفرت‌ها و رقابت‌های گذشته خود را کنار بگذارد تا با این قهرمانان جهش یافته همکاری داشته باشد؛ افرادی که اغلب اوقات هم نقشه‌های او را خراب می‌کردند. در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، مجموعه X-Men اخیرا توضیح داد که دلیل واقعی همکاری آپوکالیپس با اعضای ایکس من چیست. رویداد X of Swords هم نشان داد که چرا او واقعا به یک ارتش از جهش یافته‌ها نیاز دارد.

از همان زمان شکل‌گیری کراکوآ، چندین تن از دشمنان قدیمی تیم مردان ایکس در شرایطی قرار گرفتند که مجبور شدند با این جهش یافته‌های قهرمان همکاری کنند و متحد شوند. با اینکه برخی از آن‌ها مخالفت خود را نسبت به Quiet Council نشان دادند و طبق سلیقه و انگیزه‌های خودشان پیش رفتند (افرادی مانند سباستین شاو و امگا رد)، اما آپوکالیپس اینطور نبود و کم و بیش این ملت جهش یافته را پذیرفت. او دربرابر اعضای این جامعه بردباری به خرج داد و یک اتحاد هم با پادشاه جیمی برادوک از Otherworld برقرار کرد. او در همین حین چهار تن از اکسترنال‌ها را هم به قتل رساند تا بتواند انرژی لازم را برای ساخت اکسترنال گیت به Otherworld کسب کند.

اما حالا این سؤال پیش می‌آید که چرا آپوکالیپس باید این همه به خودش زحمت بدهد، یک ارتش بزرگ به وجود بیاورد و در تلاش باشد که به سراغ جهش یافته‌های آراکو برود و آن‌ها را نجات دهد؟ روزی روزگاری، یک منطقه بسیار وسیع به نام اوکارا بود که خانه جهش یافته‌های باستانی محسوب می‌شد. اما زمانی‌که مورد حمله قرار گرفت و به دو قسمت تقسیم شد، نیمی از آن یعنی همان آراکو، سر از یک بعد دیگر به نام Amenth درآورد؛ این در حالی بود که کراکوآ در همین زمین باقی ماند. این جهش یافته‌های آن جزیره توسط جنسیس (عروس آپوکالیپس) و همچنین اسب سواران او هدایت می‌شدند. مدت زیادی طول نکشید که آن‌ها خودشان را در نبردی با نیروهای شیطانی محلی دیدند.

جنسیس در حال مبارزه کردن با نیروهای شیطانی

این نیروهای شیطانی توسط یک خدای اسرارآمیز به‌نام Annihilation هدایت می‌شدند. یک سری افراد هم در این میاد وجود داشتند که با نام شمشیر سفید شناخته می‌شدند. نبرد بین آن‌ها قرن‌ها ادامه داشت و جهش یافته‌های آن سرزمین تا حد امکان تلاش کردند که نیروهای دفاعی محکمی را بسازند. اما سرانجام فردی به‌نام ایسکا به جهش یافته‌ها خیانت کرد و جنسیس را برای Annihilation برد و باعث شکست آن‌ها شد. با اینکه جهش یافته‌ها در حال کشته شدن بودند، اما موفق شدند که سامنر (پسرِ وار و نوه‌ی آپوکالیپس) را به بعد دیگر بفرستند تا هم به جهش یافته‌های کراکوآ اخطار دهد و هم از آن‌ها درخواست کمک کند.

متاسفانه ماجرا آنطور که باید پیش نرفت. زیرا در خط داستانی X of Swords نشان داده شد که سامنر هم یک خائن است. در واقعیت، جهش یافته‌های باستانی به آپوکالیپس پشت کرده بودند و قصد داشتند که علاوه‌بر آسیب وارد کردن به او، کراکوآ را به زور دوباره به‌دست بیاورند. به همین ترتیب سامنر توانست با موفقیت از گذشته آپوکالیپس علیه خودش استفاده کند. او، آپوکالیپس را متقاعد کرد که حالا زمان مناسب برای جمع‌آوری ارتش‌های کراکوآ فرا رسیده است. همین تصور که حالا آپوکالیپس نه‌تنها می‌تواند جهش یافته‌ها را نجات دهد، بلکه می‌تواند به خانواده‌اش بپیوندد، باعث شد تا او انگیزه زیادی پیدا کند.

آپوکالیپس در حال صحبت کردن با سامنر

همین موضوع نشان می‌دهد که چرا او قبول کرد تا از قوانین کراکوآ پیروی کند و حتی در خدمت کردن به مردم این سرزمین کمک کند. با وجود اختلاف نظرهایی که نسبت به این جزیره و ارتش‌های آن وجود داشت، اما آپوکالیپس خودش را بخشی از این ملت و جمعیت جهش یافته‌های آن کرد. او جایگاهی را در دولت پیدا کرد و حتی با یک سری قهرمانان خاص مانند ریکتور ارتباطی را به‌وجود آورد. در یک برهه زمانی او حتی حاضر شد که جان خود را هم فدا کند؛ این جهش یافته باستانی به روگ اجازه داد که در مجموعه Excalibur، در یکی از بخش‌های ضروری نقشه‌شان برای Otherworld، انرژی‌اش را تخلیه کند.

از آنجایی که این بعد جادویی روشن‌ترین و بهترین مسیر برای رسیدن به آراکو محسوب می‌شد، آپوکالیپس حاضر بود هر کاری را انجام دهد. همین فداکاری، علاقه قلبی او نسبت به این سرزمین و خصوصیات جادویی آن را توضیح می‌دهد. حالا آپوکالیپس در حال هدایت نیروهای جهش یافته خود به سمت آراکو است تا از آن‌جا دفاع کند. اما مدت خیلی زیادی طول نمی‌کشد که نیروهای او متوجه می‌شوند که باید با جهش یافته‌هایی که مدت خیلی زیادی گمشده‌اند، مبارزه کنند؛ با وجود تصور خودشان که فکر می‌کردند آن‌ها نیاز به نجات دادن دارند. با این وجود، این حقیقت که آپوکالیپس تقریبا دست تنها توانسته کراکوآ را در مسیر جنگی قرار دهد، نشان می‌دهد که این شرور سابق، چقدر می‌تواند در قالب رهبر تیم مردان ایکس مفید باشد.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده